Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Druufke: een gedwongen pauze is soms ook wel prettig. Uit jezelf wil je waarschijnlijk maar steeds door, maar als je dan een pas op de plaats moet maken is het ook fijn om een maand niet veel hieraan te denken.

@ Augustus: Lekker sporten met je partner. De mijne is niet zo sportief dus we sporten nooit samen. Hij is sinds kort wel actief met EA Sports Active, op de Playstation en dat vindt hij wel leuk maar ik niet zo (met name omdat we te weinig plaats hebben voor twee spelers) dus doe ik niet met hem mee...

Ego: fm was okee, twee eitjes van rond de 15-16 mm. Er zaten ook nog wat kleinere. Morgen weer langskomen en dan hoop ik op een IUI zaterdag (zondag zou rot uitkomen). Mijn dossier lag keurig klaar, dat breng ik vrijdag langs bij de VU en dan op naar de volgende stap: IVF. Nog even stiekem hopen dat het deze ronde raak zal zijn maar net als Augustus functioneer ik het beste met een niet te hoopvolle instelling.

2. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Druufke, fijn dat je toch van je verjaardag hebt genoten en het goede kan inzien van een maandje rust!
    Eerlijk gezegd moet ik er nu nog niet aan denken, om verplicht een maand niet mee te mogen doen...
    Mag je wel gewoon klussen??

Augustus leuk leuk leuk tennissen!!! Kan me helemaal voorstellen dat dat fijn was om te doen, helemaal met je man!
    Ik heb vroeger ook veel getennist maar kan het niet meer vanwege meerdere rugoperaties :( Vind dat zooooo jammer...

Hier: temp is verder gezakt tot de coverline, kan elk moment doorbreken nu...

3. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    @ Augustus lekker is dat he dat je ff helemaal je gedachten op iets anders kan focussen! zo heb ik dat ook als ik lekker naar mn paardje ga dan ben je even helemaal gefocust op hem:)

het is nu wel spannend he! morgen is hopelijk D-Day! toch ben ik heel rustig eronder en mn gevoel zegt dat het mislukt is, maar goed ik kan niet zo aan op mn gevoel de afgelopen tijd:p dus we wachten het maar rustig af! maar als k ongi word dan merk ik het vanavond al denk k succes meid!

@ Heitje nog niet ongi? dat is een goed teken! de moed nog niet opgeven! we blijven allemaal voor je duimen!;)

@ All vanochtend naar de endocrinoloog geweest, om te kijken of mijn prolactine gehalte nog mooi laag was, dat is allemaal gelukkig goed en mn schildklier zag er ook nog steeds goed uit dus daar ben k weer opgelucht weggegaan:) nu moet k over 6 mnd er weer heen:)

fijne dag nog meiden!

liefs

4. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    @ Heitje we waren tegelijk een berichtje aan het maken. temp gezakt...?! balen meid...ik had het zo gehoopt! je had ons mooi het goede voorbeeld kunnen geven.....

dikke knuffel!:)

5. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    @ Kanshebber dat ziet er super uit! 2 mooie eitjes ik hoop dat ze beide mooi doorgroeien en dat je van t weekend je iui kan doen! ik hoop dat je natuurlijk niet de IVF in hoeft te gaan! ik ga voor je duimen meid!:)
    fijne dag verder:)

6. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @ukk: ja, ben zo blij dat het seizoen weer begonnen is. Heb golf geprobeerd maar sta gras om te ploegen bij elke poging. Manlief zegt dat het lijkt alsof ik strafcorners (heb altijd gehockeyd) probeer in te slaan. En ik scheld te veel als het niet lukt.... dus daar ben ik maar weer gauw mee gestopt.

Ja, het wordt nu spannend, ik voel nog steeds niets. Elke keer als ik ongesteld wordt dan kruip ik het liefste in een hoekje, wachtende op de dijkdoorbraak. Dan gevoel heb ik nu totaal niet. Geen zere borsten niets. Oke, dit zegt allemaal niet of het raak is of niet, dat weet ik. Toch zegt het stemmetje in mijn achterhoofd dat het niet gelukt is. Mijn collega's vinden dat ik toch enigszins rekening moet houden met wat ik eet, als filet american bijvoorbeeld. Ik heb zoiets van: ik stop daar wel mee als het raak is, dan kan nog vijf jaar duren, aan de andere kant hebben ze misschien wel gelijk, wat vinden en doen jullie?

Liefs,
    augustus2009

7. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    @ Augustus gras omploegen is niet iets wat bij golfen hoort haha...;) dan is tennis een beter alternatief:D lastig is dat he dat je nu nergens last van hebt en anders wel. dat geeft dan misschien toch wel hoop:) ik had de vorige keer ontzettend veel last van mn borsten al vanaf de pregnyll spuit en nu heb ik alleen gevoelige tepels sinds een aantal dagen dat is er wel anders aan en vandaag ook weer steekjes in de onderbuik maar wel wisselend links en rechts, maar goed ik heb ook zo'n gevoel dat het mis is gegaan het is afwachten! wanneer ga je testen vrijdag of denk je toch morgen?

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Jeetje wat spannend al die meiden vlak voor hun NOD...

@ Augustus: ik houd wel rekening met eten en drinken. In de wetenschap dat de IUI bij mij maar zes keer duurt. Ik drink de hele periode weinig, vanaf de inseminatie niets tot aan mijn ongi en dan eventueel wel weer een beetje tot aan de volgende NOD. Met rauw vlees en zo doe ik hetzelfde.
    Ik weet wel dat het officieel pas allemaal geldt vanaf je menstruatiedatum, maar ik denk maar zo: baat het niet dan schaadt het niet. Een voedselvergiftiging zorgt misschien niet overduidelijk voor een mk bij ons, maar verhindert misschien wel de vorming van een gezond ei of een innesteling. Ik weet het niet, daarom houd ik er maar rekening mee.
    Nog gezonder zou zijn als ik wat zou afvallen, maar dat lukt me al jaren niet echt. Ik zorg wel dat ik in conditie blijf want dat is volgens mij ook wel goed in deze situatie. Ach ja, ik weet het ook allemaal niet. Tot nu toe heeft het allemaal niet geholpen. En wie weet duurt het inderdaad nog wel jaren. Maar ik vind het niet zo moeilijk om er alvast rekening mee te houden. Alleen de wijntjes vind ik wel eens lastig om te laten staan.

9. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    oh ja augustus die vraag van het eten enzo....
    alcohol drink ik al nooit en filet american en biefstuk en alles lust ik niet!:p dus het is voor bij wat dat betreft niet zo moeilijk om daar rekening mee te houden. ik zou ook eigenlijk af moeten vallen , maar dat lukt me ook niet een twee drie, maar sport sinds kort wel bij de sportschool dus wie weet:)

10. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Mooie eitjes Kanshebber! Hopelijk groeien ze allebei uit tot mega-egss!

Ukk: top dat je waardes goed waren van je schildklier enz!

Augustus: klinkt spannend allemaal....

Hier: game over.... op naar IUI nr 2...

Ik duim wel voor jullie verder hoor!!!!!

11. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Oja en wat betreft alcohol, rauw vlees ed:
    ik drink bijna niets meer...soms nog een wijntje met een feestje maar dan vaak vóór mn eisprong.
    Rauw vlees oid ook bijna nooit, soms eens wat gerookte zalm ofzo. Maar ik at het voorheen wel meer, ook biefstuk enzo maar nu dus zo goed als niet. Ik hou er dus wel rekening mee en ben het ondertussen al zo gewend dat ik er niet eens meer aan hoef te denken of ik het wel of niet eet/drink

12. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    Ja, ik let ook op wat ik eet en drink.
    Voor de eisprong mag ik best af en toe een wijntje van mezelf, ook een biefstukje af en toe. Wel let ik op de hoeveelheid cafeïne, heb ooit eens gehoord dat te veel cafeïne de vruchtbaarheid kan beïnvloeden. Vanaf de iui eet en drink ik voor alle zekerheid alsof ik zwanger ben, je weet maar nooit. Maar mijn gyn. zegt, een goed moment om te gaan leven als een zwangere vrouw is als je een positieve test in handen hebt.
    Maar voor mijn eigen gemoedsrust, begin ik daar al wat eerder mee....kan nooit kwaad, denk ik dan.

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Haha Murphy, grappig is dat! Van een gyn (van een vriendin) hoorde ik juist: vanaf het moment dat je zwanger probeert te worden kun je het beste gaan leven alsof je het al bent! Lekker consistent.

14. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    Hahaha, meningen verschillen, zullen we maar zeggen. Reden te meer om gewoon op tijd te beginnen! ;)

15. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @allen: ik heb de mazzel dat ik geen alchohol lust dus daar heb ik geen moeite mee, ben echter wel gek op filet american dus ik was effe benieuwd hoe jullie dit aanpakken. Ik ga niet eerder dan zaterdag testen. Ik ging net naar de toilet en meende de eerste tekenen van een ongesteldheid te hebben gezien. Stom he, soms durf ik niet eens te kijken, wil het dan nog even niet weten. Maar goed, ik had het al verwachten, je kunt de klok erop gelijk zetten bij mij en aangezien het morgen D-Day is kan het kloppen.

Gelukkig ga ik lekker bij mams eten vanavond dus als die man met die knuppel langskomt en me keihard de realiteit laat ben ik lekker bij "me moeder"

Liefs,
    augustus2009

16. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Augustus, eet smakelijk! Ik voel altijd wel een soort berusting over me heenkomen als het slijm een beetje roze kleurt. Dan wen ik langzaam aan het idee van de nieuwe mislukking. De knop naar de volgende ronde gaat vrij snel om bij mij. Ik hoop natuurlijk dat je je vergist hebt, maar mocht het toch weer mis zijn, dan hoop ik dat je je ook redelijk snel weer op de toekomst kan richten.

17. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @heitje: balen meid, ik had gehoopt op een voltreffer voor jou!! Op naar ronde 2.
    @kanshebber: ik zie ook zoals jij het ziet, vooralsnog ben ik er redelijk oke onder, de eerste keer vond ik veel heftiger. Ik denk dat het gevoel toen overheerste dat omdat ik hulp kreeg het dan wel ging lukken en ondertussen weet dat dat natuurlijk niet zo is.

18. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Hey meiden,

Hier is de knop ook alweer om en bereid me alweer voor op de volgende IUI!
    Heb wel vreselijke buikpijn gehad vanmiddag...echt niet normaal!
    Is het bij jullie ook heftiger door de IUI? Wist ff niet waar ik het zoeken moest en heb snel maar Ibu genomen!

Heeft bij jullie misschien jullie man een keertje koorts gehad en toen slechte zwemmers? Of valt dat mee misschien? Vorig jaar hebben wij namelijk een zaadonderzoek laten doen en de uitslag was zeer slecht, bleek dat ie een maand daarvoor koorts had gehad...vrees daar nu weer voor omdat ie echt 39,5 had....

19. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    @ Heitje ja koorts heeft wel invloed op het zaad, maar je kan er altijd voor gaan voor de 2e iui want als het echt te slecht is dan doen ze het toch niet en wie weet valt het allemaal wel mee.

maar mn man is een week voor onze iui aan zn voet geholpen en heeft daarbij een verdoving gehad en dat was wel terug te zien in zn zaadkwaliteit de 2e iui was het 32 mljn en dit keer 10 mljn! dus wel stuk minder, maar nog meer dan genoeg voor iui dus hoop voor jullie dat het allemaal wat meevalt! en anders overleg je het even met je behandelend arts!

@ Hier heb weinig gevoel dat de ongi komt noch dat het gelukt is:p dus eigenlijk geen gevoel:p ja ik heb zonet een behoorlijk zenuwachtig gevoel in mn maag gekregen! al die tijd zo relaxed en dan dit nu! ik ga zo maar op bed dan is het snel morgen en hoop ik meer te weten!

lekker koese meiden en succes allemaal!!!

dikke knuff!!!;)

20. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Ukk wat spannend!
    Heb je normaal wel al dagen ervoor een aankomende-ongi-gevoel?
    Morgen nog niet testen? Vrijdag toch?
    Pff nou ik duim heel hard voor je hoor!!
    En thanks voor de oppepper...ben nu wat meer gerust over de zwemmertjes, ga het idd ff overleggen met de FA!

Heb vanavond lekker afleiding gehad met mn vriendin (we hebben een eigen sieradenbedrijf en hebben vanavond echt prachtige bloemoorbellen gemaakt! Niet alleen van kunstbloemen, maar ook van bloemetjes van stof, zijn echt superleuk geworden!)

Share This Page