Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @augustus: Dat belooft een gezellig weekend te worden. Snel goedmaken dan maar (kan ook heel gezellig zijn!)

2. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Hai meiden,

Augustus stom he die ruzies...hier precies hetzelfde hoor! Ik moet voor mn gevoel soms oppassen met wat ik zeg want mannetje gaat er vaak tegenin! En dat terwijl ik ook (net als jou) blij ben voor die mensen..maar het steekt! Gelukkig zegt ie het nou niet meer echt omdat ie bij zichzelf ook heeft gemerkt dat ie het moeilijk kan vinden als een vriend van hem vader gaat worden...heb hem daar ook mee geconfronteerd en toen stond ie wel ff met zn mondje vol tanden ;)
    Nou snel goedmaken hoor wat morgen moeten jullie toch echt nog ff klussen!!!

Murphy ben je nou ook meteen gestopt met de Utrogestan zodat je ongi komt? Hoe voel je je nu?

Hier:
    vanmorgen FM gehad en heb al een prachtei van 17 a 18mm!
    Wij mogen dinsdag voor de 2e IUI!!

3. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    Succes weer volgende week, augustus en heitje.
    Ga jij nu ook aan de bollen, Heitje? Ik ben er gistermiddag na de nega-test meteen mee gestopt. Het duurt dan een paar dagen voordat de menstruatie begint, dus ik wacht even af.

4. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Jep ik heb 80 bollen mee naar huis gekregen!
    3x per dag 100mg. Heb jij dat ook???
    Ze zei er idd bij dat de menstruatie langer op zich kan laten wachten.... ze zei dat ik ze moet nemen tot menstruatie begint, dan meteen stoppen. En als ik posi test, moet ik ze nog blijven gebruiken.

5. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    Ik moet drie keer per dag 2 bollen.
    En mijn gyn. zei: de bollen houden menstruatie tegen, dus je moet testen. Pas als je stopt, komt menstruatie. Vreemd, maar ik heb op 't forum ook verschillende verhalen gehoord. De een wordt net als mij niet ongi door de bollen, bij de ander begint ongi gewoon dwars door de bollen heen.

Bij een posi test moet ik ze ook nog acht weken blijven gebruiken (tot week 12 van de zwangerschap, dan neemt de placenta de functie over).

Tja, als we zover eens waren he??

6. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Oh ok ik snap em!
    Jaaaa ik wou dat ik 10 weken lang die bollen in mn doos mocht stoppen, haha!
    Nou hoop dat het wat uitmaakt en dat ik niet weer blij word gemaakt met een dooie mus :(

7. sally26

sally26 Lid

Nov 16, 2009
    32
    0
    0
    flevoland
    hey meiden

Hoe gaat tie hier??
    Ik ben gisteren voor de inseminatie geweest en ik vond het zo meevallen was eigenlijk nergens nerveus voor hahah
    Het zaad zag er super uit en de hoeveelheid ook 46 mil.
    Ik moet wel zeggen dat ik door de pregnyl wel echt 2 dagen pijn in me buik had maar het gaat nu weer goed met met me!
    En nu maar afwachten he wie zitten er nog meer op de wachtstoel???

8. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @Allen; hij belde al na een uur.... Ik heb hem geprobeerd uit te leggen hoe ik het voelde en dat hij toch beter moet weten.... Ik ben dan zo'n heks die dus echt niet als eerste gaat bellen... Maar geen nood, goedmaaksex hangt in de lucht.... Kus

9. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    @ Murphy wat klote meid! ik kon gister niks terug sturen dus vandaar nu pas een berichtje terug! een hele dikke knuff;)

@ Augustus ruzie is nooit leuk! maar als het dan weer goed komt.....;) dat is altijd weer super;) nooit te lang ruzie hebben:) succes he van t weekend haha...;)

@ Heitje Super meid! wat een mooi eitje! dinsdag pas de iui? zijn ze dan niet al veel te groot:( of groeien ze niet zo hard meer? k weet het niet hoor haha:) hoe is het verder? ook weer workshops van t weekend?

10. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    @ Sally succes meid met de wachtweken;) hier moeten we nog wel ff wachten! volgende week eerst weer de FM!

fijn weekend meiden!:D het word mooi weer!;)

11. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Goeiemorgen!

Sally: fijn dat de IUI zelf meeviel! Mooie score hoor, 46 miljoen!
    Nog een paar dagen en dan schuif ik ook aan op het wachtbankje!

Augustus: en, alles weer goed met jou en mannetje?

Ukk: hoop niet dat mn eitje dan al is gesprongen nee, maar de FA vond echt dat het dinsdag pas hoefde....en heb ook niet het gevoel hoor dat ie eerder springt...dus we gaan er maar vanuit dat het goedkomt!
    Miss dat het eitje van 12mm eerst nog ff doorgroeit (hoop ik!!)
    Verder alles goed hoor! Geen workshop dit weekend, maar wel sieraden maken vanavond!
    Hoe is ie met jou? Ongi alweer weg??

Hier nog geen zonnetje..hopelijk komt die nog!
    Ik zal het lijstje nog ff plaatsen hier!

12. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    IUI lijst

Esther1983 - pauze
    Blade -
    Ukk - eerste kindje - IUI 4
    Heitje - eerste kindje - IUI 2 19 april - NOD 3 mei
    Laraxx - eerste kindje - Na 6 IUI's in de rustmaand voor IVF ZWANGER!
    Druufke - eerste kindje - IUI 3 - rustmaand ivm cyste
    Augustus2009 - IUI 3 18 april - NOD 2 mei (?)
    Kanshebber - IUI 6 - NOD 21 april
    Murphy - IUI 5
    Sally26 - IUI 1 - NOD 30 april(?)
    Mar2 - IUI 1 - NOD 29 april (?)

Ik heb sommige datums maar even gegokt maar ik weet natuurlijk niet hoelang jullie LF is dus verander het maar ff als het niet klopt!

13. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @all: alles goed weer hier hoor! Vandaag nichtje te oppassen maar manlief heeft romantische goedmaakplannen maar hij moet nog even wachten... Vanavond rotspuit zetten maandag dday. Ik houd jullie op de hoogte...

14. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ha ladies,
    Had een drukke week dus was weinig online.
    @ Murphy: wat jammer dat het weer mislukt is. Zei je nou dat IUI5 jullie laatste is? Geen 6e voor jullie?
    @ Augustus: mijn partner en ik hebben nooit ruzie gehad over hoe wij omgaan met andermans zwangerschap. Hij was altijd blij voor iedereen, ik al lang niet meer. Ik gun het eigenlijk alleen nog mensen die net als wij lang bezig zijn... Ik weet natuurlijk wel dat dat onaardig is en ik baal dat ik een jaloers secreet blijk te zijn maar het is niet anders. Inmiddels is ook mijn partner niet meer zo happy met het blije nieuws van anderen want hij vindt inmiddels ook dat we nu wel lang genoeg geduld hebben gehad. Natuurlijk reageren wel wel vriendelijk want uiteraard begrijpen we wel dat die anderen heel blij zijn met hun zwangerschap.

@ All: donderdag infoavond IVF gehad in de VU. Ik wist al veel maar het was toch wel verhelderend. Prima presentatie, heel concreet en ook met enige humor. Paar weken wachten en dan op naar de nieuwe fase.

15. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @ kanshebber: ik kan nog echt wel blij zijn voor een ander al moet ik eerlijk bekennen dat ik het soms moeilijk te handelen vindt, het is dubbel. Je vriendin wil mooie ervaring met je delen maar het doet toch soms pijn dat die info gedeeld wordt. Ik hoor het liever van haar maar soms hoor ik het liever helemaal niet. En soms denk ik, mijn gevoel gaat voor en heb schijt aan het feit dat ik blij moet zijn voor mij medemens. Hield men soms maar eens rekening met mij!!!!

Spannend weer voor sommige van ons. Voor de meiden die bolletjes moeten inbrengen, waarom, waarvoor maar vooral best kak als je dat drie keer daags dat moet inbrengen, respect voor jullie!!!

16. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @Heitje: dank je wel voor het lijstje, ik heb mijn handtekening ook bijgewerkt. Volgens mijn berekening zou ik 4 mei ongesteld moeten worden, dat is mijn cyclus van 28 dagen maar is het niet zo dat je 2 weken na de IUI ongesteld zou moeten worden of zou kunnen testen? Heeft iemand daar ervaring mee? Dan zou het 2 mei zijn.

Alles is weer oke hoor men manlief, gisteravond hebben we het goedgemaakt!! :p Gisteravond de rotspuit gezet, het ging gelukkig goed. Waren bij vrienden eten dus even tussen een hap door gedaan. Morgenochtend IUI, dan volgende week ook nog een paar dagen aan de klus en dan weer wachten.

Kanshebber, jij bent nu als eerste aan de beurt, hoe voel je je? Sally en Mar, voor jullie is het ook spannend, hoe gaat het met jullie?

Liefs,
    augustus2009

17. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ja ik ben nu als eerste aan de beurt voor De Grote Teleurstelling. Of niet, natuurlijk. Maar daar reken ik niet op. Of toch wel? We hadden een mooie kans deze maand met 3 eitjes en aardig wat zaad (maar zeker geen 46 miljoen zoals bij Sally ;). Maar mijn buik rommelt als vanouds. Ik weet wel dat dat niets zegt maar ik bereid me maar voor op een teleurstelling. Dinsdag zal zo'n beetje mijn NOD zijn. Nog even geduld dus.

18. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @ lieve kanshebber, er is maar een zaadje en een eitje nodig! Ik duim zo ontzettend voor je, jouw naam moet nu maar eens uit de hoge hoed getrokken worden!!!

Vanmorgen derde IUI gehad, gelukkig geen zenuwen meer, van het weekend ook nog twee keer geklust dus we hebben ons best weer gedaan. Nu van de week nog proberen. Vroeg vanmorgen binnen hoeveel uur het zaadje en eitje elkaar moeten vinden en elkaar aardig vinden en zij zei binnen 48 uur. Ze moest lachen toen ik zei dat ik het dan wel stom vond dat ik dan weer twee weken op resultaat moet wachten. Zo'n gekke gedachte was dat toch niet? Kunnen ze niet iets regelen voor me? Nu lekker thuis vandaag, manlief ook. Ben fijn aan het studeren voor examen donderdag, was het maar vrijdag alvast!

19. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Augustus fijn dat de ruzie is opgelost! En nu weer op het wachtbankje...hopelijk gaat de tijd een beetje snel!
    Wat was de opbrengst van augustus-man?
    En je bent er optijd bij deze maand, dag 12 al!
    Ik denk dat je NOD gewoon 2 mei is, 14 dagen na eisprong ;) (of is je LF normaal altijd langer??)

Kanshebber: hoe is het vandaag? Nog tekenen van een aankomende ongi? Hoop het écht niet voor je!!! Ik duim voor een roze kanshebber!!!!!

Hoe is het verder hier met de andere meiden?

Hier alles ok, gister weer de Pregnyl gezet, en morgen weer IUI, spannunnnnd!
    Heb verder eigenlijk weinig te melden ;)

20. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Helaas, poging zes is ten einde. Hele dag al knallende koppijn. Nu licht bloedverlies, weer véél te vroeg. Heb eigenlijk het idee dat ik al die IUI's kansloos was met deze korte lf. Nu op naar IVF, maar ik had liever gehad dat het niet nodig was geweest.

Share This Page