Augustus veel plezier met je niks-doen-dagje Laraxx: wauw gaaf hoor dat je het hartje hebt zien kloppen! Lekker genieten nu! En lekker op vakantie dus, veel plezier!!!
@ Heitje ik moest in het ziekenhuis de pregnyl spuit al doen gelijk na de echo, mn FA zei wel dat het eitje waarschijnlijk zelf wel zou springen aan gezien die al zo groot was. maar voor alle zekerheid die donderdag ochtend wel pregnyl gespoten. hoe is het verder met jou? drukke paasdagen? @ Lara wat top meid!!! lijkt me idd een onbeschrijvelijk gevoel als je het hartje voor het eerst hoort kloppen fijne vakantie!!!
@meiden: zit nog even tv te kijken want het is nog even te koud in de tuin. Ik voel me niet top vandaag, opgezette buik en ik moet nog een week!! Ik ben alleen op dit moment, manlief staat op de golf aan. Ik weet het geen bloed = goed maar dit voelt als ongesteldheid. Gaat dit de hele week zo? Dan ben ik er nu al klaar mee! En we hebben afgelopen weekend elke dag geklust.. Waarom nou niet?
@lara: wow, een kloppend hartje! Gefeliciteerd! Geniet van jullie wondertje! @wachtende dames: lopen jullie nu bijna allemaal gelijk?? En ben ik weer de achterblijver met m'n slome eitjes ..... hmmm, ik wil ook die wachtbank op en een beetje snel! Morgenvroeg mag ik de eerste keer bloedprikken, dus ik ben benieuwd of er al iets gebeurd. Hoop het wel, want mijn dosering is verhoogd naar 125E puregon en ik voel me zo opgeblazen, in mijn buik, ik ben blij als ik met puregon kan stoppen! Nog even volhouden en dan hup, bij jullie op het bankje komen wachten!
Meiden, hoe is het hier? Iedereen genoten van het lange weekend inclusief het mooie weer? Wat een zaligheid he! Hier nog steeds lekker in de rustpauze! Heerlijk! Al zijn de tussentijdse vele bloedingen wel weer heel irritant! Maar ja minder vermoeid en emotioneel doet me goed! Ik duim!! Kusss
Ha allemaal, Je kan wel merken dat het lekker weer is: we schrijven weinig de laatste dagen! Ik had vandaag mijn eindgesprek in het Spaarne. Heb eerlijk gezegd dat ik over een aantal zaken ontevreden was. De arts herkende mijn klacht en zei dat ze het (opnieuw) in het werkoverleg aan de orde zou stellen. Heb ik natuurlijk niets aan, maar andere vrouwen in de toekomst misschien wel (Esther bijvoorbeeld!). En ik wilde het gewoon even kwijt. Over twee weken naar de VU. Ik ben benieuwd.
@ Kanshebber, goed dat je het gezegt hebt iedereen wil altijd maar horen hoe goed ze het doen, maar je kan allleen maar beter worden als je de negatieve dingen onder ogen ziet! nu kunnen jullie dit hoofdstuk afsluiten en naar een ander ziekenhuis en ik hoop echt voor jullie dat het hier gaat lukken!!!
@ Kanshebber! Fijn dat je het aangegeven hebt en hopelijk gaan er dingen veranderen zodat mijn laatste 3 IUI rondes beter begeleid zullen worden! Jij heeel veel succes in het VU, goede vriendin van mij loopt er nu en heeft net de eerste terugplaatsing gehad. Fijn en goed ziekenhuis!
@kanshebber: ik vind het harstikke goed dat je feedback hebt gegeven, anders kunnen die mensen er ook niets aan veranderen. Helaas niet voor jou maar wel voor je opvolgers! Hoe gaat het verder met iedereen!? Liefs, augustus2009
Hallo allemaal! Gisteren eerste keer bloedgeprikt in nieuwe cyclus. Er was al een verhoogde waarde, dus er lijkt een eitje te groeien. Nu morgen eerste fm en hopelijk zaterdag iui. Op zondag doen ze geen iui's in ons ziekenhuis (grrrr) dus ik hoop maar dat mijn eitje een springtje trekt en heel snel groeit, of rustig aan doet, dan kan het misschien op maandag.... @kanshebber: goed dat je je mening hebt gegeven over het ziekenhuis. Hopelijk doen ze er ook iets mee! @esther: lekker even geen emotionele rollercoaster en rust in je hoofd en lijf! Geniet ervan! @ukk en augustus: 't is al bijna mei....nog een paar dagen volhouden!
@ Murphy: fijn dat er weer iets aan het groeien is! Hoop dat je idd op zaterdag of maandag uitkomt. Lastig hoor, ziekenhuizen die nog steeds niet 24/7 werken. @ Wachtenden: houden jullie het nog vol? Ego: zit weer rond mijn ei. Ik heb nieuwe ovulatiestrips in huis gehaald en hoop dat die eindelijk eens een ovulatie aantonen. Andere merken werkten tot nu toe niet bij mij. De afgelopen dagen had ik een heel licht streepje, dat is al meer dan ik ooit gehad heb. Nu maar even kijken of het vandaag donkerder wordt, of dat ik mijn ei al heb gehad en de lichte streep het maximum was.
@Kanshebber: ik houd het nog steeds vol. Maandag trok ik het even slecht. Ik had kramp en dacht GVD, weer niet, toen zag ik het even niet meer zitten. Toen kwam mijn vriendinnetje en na een peptalk gaat het wel weer dan. Ik ga volgende week ook nog een paar dagen weg naar Frankrijk. Daar kijk ik niet zo'n klein beetje naar uit... ben er ook echt wel even aan toe. En ik ga niet eerder testen dan 4 mei. Dan ben ik wel op vakantie dus misschien wederom een teleurstelling op vakantie maar goed, dat is nou eenmaal zo. Kus, augustus2009
@ augustus: fijn dat je er een paar dagen tussenuit gaat. Waarom twijfelde je ookalweer over je NOD? Enne... kramp zegt niet hè? Dat zeggen al onze zwangere voorgangsters steeds tegen ons. Dus laten we dat maar geloven!
kramp kan wijzen op een aankondiging menstruatie maar even goed ontstaan door het rekken/groeien van je baarmoeder. zoals heel veel ''aanwijzingen'' zegt kramp dus niet zo veel. Daarbij kan ons lichaam je goed in de maling nemen. @ augustus veel suc-6 meid!
@allen: ik weet het kramp zegt niets maar soms overvalt het me gewoon. Ik wou dat ik daar iets voor vond zeg. Ik associeer kramp met ongesteldheid. Maandag is het twee weken na de ingreep maar woensdag due day volgens mijn cyclus. Ik houd de woensdag maar aan, wat denken jullie?
@ Murphy ik hoop dat het eitje goes groeid, en dat je goed uitkomt met de dagen! wel jammer idd dat jou ziekenhuis het niet op zondags doet, dat zou zonde zijn dat door zo'n reden het allemaal niet door kan gaan! ik ga voor je duimen meid! @ Augustus spannend is het allemaal he! ik hoop dat het raak is!!! we kunnen nu toch wel weer wat roze gebruiken!!! @ Kanshebber ik zie ook dat het niet zolang meer duurt voordat je een gesprek hebt in het VU! krijg je dan ook te horen wanneer je kan beginnen? @ Heitje hoe is het met jou? @ Esther en Druufke hoe is het met jullie?
@ Augustus: volgens mij kun je het beste 14 dagen vanaf de eisprong rekenen, de dag van de IUI dus. Hoe je cyclus oorspronkelijk was doet er niet zoveel meer toe met de hormonen. Ik herken overigens wel wat je zegt over die kramp, ik denk dan ook gelijk aan mijn ongi. Ik heb er helaas ook nog geen goede associatie (zwangerschap) aan kunnen koppelen. @ Ukk: de eerste afspraak is een intake. Volgens mij moet ik daarna rekenen op een flink aantal weken voor wat uitslagen. Wrs alleen SOA-testen, beetje zinloos dus maar ik begrijp wel dat het zh zeker wil weten dat je dat niet hebt. Na de uitslagen kan ik hopelijk de eerstvolgende cyclus beginnen, ik hoop op augustus. Met een beetje pech wil men eerst nog meer onderzoek.
Hey meiden! Hoe is het hier? Ben paar daagjes niet geweest want het is een ongelofelijk drukke week hier! (druk met sieraden maken voor op de markt voor zaterdag, verjaardagen, workshops geven, poes die elk moment kan gaan bevallen etc) Ukk: oh goed dat je daar meteen al die pregnyl-spuit kreeg! Heb je ook het gevoel gehad dat je eitje echt de volgende dag is gesprongen? Augustus: kop op, beetje positief proberen te blijven he! Ruim een week voor NOD kan je nog niet voelen of je ongi wordt denk ik hoor! Oh lekker zeg, paar daagjes naar Frankrijk! Ik hoop dat je heeel goed nieuws mee naar huis mag nemen! Murphy: ja we lopen aardig gelijk ja! Maar weet je, straks als jij je NOD hebt, kunnen wij weer allemaal duimen voor jou!! Oh bij jou ook al geen IUI's op zondag...nou maar hopen dat eitje flink gaat groeien voor die tijd! Esther: *zwaai* Leuk te lezen dat je je lekker voelt!! Kanshebber: goed hoor dat je je mond hebt opengetrokken over de gang van zaken in je zkh! Dat zal vast veel mensen gaan helpen in de toekomst! Spannend hoor allemaal...met IVF in het vooruitzicht!! Wat irritant trouwens zeg dat ie ovu-testjes bij jou niet duidelijk werken! Zo, nou hier gaat ie ondanks de drukte eigenlijk wel goed, heb in ieder geval genoeg afleiding haha! Al heb ik wel momenten dat ik denk: oeh zit nu op 8dpo...op de een of andere manier tel ik toch echt nog de dagen af....(hebben jullie dat ook, dat je jezelf erop betrapt dat je telt?) Nou en verder ga ik zeer binnenkort toch een beetje mama worden want onze poes gaat bijna bevallen! Superleuk! Heb al eerder een nestje gehad, 1 kitten gehouden en dat kitten is nu 3 jaar oud en hoogzwanger. De andere poes wordt dus oma haha! De poezen gaan naar mn ouders, die hebben een hele grote tuin! (als het er geen 6 worden dan hahaha) Maar ben er zenuwachtig van want wil er graag bij zijn als ze gaat bevallen, dan kan ik te hulp schieten! Ukk: als je nog de oorbel wilt, graag even doorgeven want zaterdag staan we op de markt en is er kans dat alles weg is daarna haha Zo nou heb ik het geloof ik weer een beetje, ben weer up-to-date!
hallo dames! @heitje: ja, we kunnen idd beter om de beurt nod hebben, da's handiger met duimen! Zo, net fm gehad. Drie eitjes te zien, een van 11 mm en twee van 9,5mm. Nog best klein dus, maar gelukkig geen inseminatie op zondag, en heel misschien worden het wel twee doorgroeiers....zou een mooie laaste kans zijn...
Jeetje, iedereen gaat wel snel hier zeg! Tegen de tijd dat ik weer begin heeft iedereen hier alle rondes al gehad (maar hopelijk natuurlijk zwanger!) @ Murphy fijn dat je eitjes groeien! @ Heitje * zwaait terug* en spannend dat de poes ieder moment kan bevallen! @ Kanshebber, heb jij ooit een kijkoperatie gehad? Ik alleen een HSG en hoorde van het Vu dat ze dan waarschijnlijk alsnog een kijkoperatie gaan doen. @ Ukk, ronde 4 alweer jeetje! Hopelijk gaat deze goed! @ Hier, 20 mei ga ik een lang weekend naar Mallorca met mijn beste vriendinnetje. Daarna ga ik 26 juni voor 2 weken naar Turkije met mijn lieve vent en dan gaan we weer beginnen, dit keer met Menopur i.p.v. GonalF. Ben benieuwd hoe mijn lichaam dat gaat vinden. Heb wel de Utrogestan op vervolgrecept erbij gekregen! Liefs en ik vind dat er wel wat zwangeren mogen komen nu!