Hopelesss, Optimist en Catootje: welkom, en succes natuurlijk! Ukk: gefeliciteerd! En wat misschien bij jou is gebeurd (en misschien ook bij Augustus) is een heel late innesteling. Daardoor kan het vruchtje nog achterlopen, de Hcg achterblijven etc. Die achterstand kan verderop in de zwangerschap worden ingelopen. Een vriendin van mij had dit bij IVF. Ladies, ik zal de komende tijd minder vaak op dit tpoic verschijnen, ik ga mijn pijlen langzaamaan richten op een topic meer specifiek voor IVF-ers. Ik houd jullie natuurlijk wel in de gaten!
@ Katootje en optimist Welkom!!! ik hoop voor beide succes met iui! als er vragen zijn gewoon stellen, geen vraag is gek genoeg @ Kanshebber ja dat zou wel een logische verklaring zijn. ik bel morgenvroeg gelijk het ziekenhuis en hoop dat k langs kan komen. want ja ik wil wel blij zijn, maar ben toch wel onzeker over alles. ik hoop echt voor jou dat je snel zwanger bent met IVF! weet je al hoe en wat verder? leuk dat je het hier ook wat in de gaten houd
Hi Ukk, je bent gewoon zwanger van de 4e IUI ... gefeliciteerd! Mag ik vragen hoe lang jullie hiervoor bezig zijn geweest om op de natuurlijke manier kinderen te kunnen krijgen?
@ Optimist ja dankje wel het is allemaal wat onwerkelijk. we zijn zelf een jaar bezig geweest met zwanger worden en toen toch maar aan de bel getrokken. daar bleek uit dat mn man geen goede zaadkwaliteit had en mijn cyclus is onregelmatig, dus werd er besloten iui te doen in een gestimuleerde cyclus, dus met menopur spuiten. deze laatste keer was echter wel een verhaal apart. de dag dat ik ongi had moeten worden, werd ik het niet en de dagen daarna ook niet! maar de testen waren ook negatief! op een gegeven moment het ziekenhuis maar gebeld en ik moest komen voor een bloedtest volgende dag terug bellen test was negatief en het was 100% zeker dat ik NIET zwanger ben en ik moest nog even een week wachten als k dan nog niet ongesteld was geworden, dan moest k weer bellen dus naar weer wat dagen weer gebeld en ik moest maar beginnen met primolut dit moet ervoor zorgen dat je ongi word en je weer verder kan. ik had hier niet zo'n zin en mn man wou voor dat we er wel aan zouden beginnen nog een echo werd gemaakt. die kregen we de volgende dag en daar was niks op te zien en die man zei dat het eitje waarschijnlijk later is gesprongen waardoor de iui mislukt zou zijn! nou goed dit was jammer om te horen, maar ik wou niet beginnen met die primolutpillen ik was er even helemaal klaar mee! nu onderhand meer dan 3 weken 'overtijd' zei mn man van t weekend om voor de zekerheid toch een test te doen. ik had daar niet zoveel vertrouwen in en wou dit eerst niet, maar toch maar gedaan en toen...........we konden het niet geloven, dit kon niet waar zijn!!! en ik kan het nog steeds niet geloven. de enigste kwaaltjes die ik had zijn ontzettend zere gespannen borsten net alsog ze elk moment kunnen ontploffen! haha en 2 weekjes terug af en toe een s misselijk en vooral sinds vorige week veel moe maar goed dat koppelde ik nergens aan vast. nou is het allemaal even afwachten! maar dit was eigenlijk het verhaal zo'n beetje! we hadden het echt niet gedacht ik zat gewoon ook te wachten wanneer mijn ongi zou komen! ik zie dat je vriend/man een zaadkwaliteit van 16 mljn heeft dat is echt niet slecht hoor! bij ons zeiden ze dat het minimum aantal zaadcellen 20 mljn is en daaronder is het dus wel van mindere kwaliteit, maar jullie zitten er niet ver vanaf! en het is ook in precentages ingedeeld en als je veel A en B hebt dan is het goed. dus ik ga heel hard voor jullie duimen dat dit DE oplossing voor jullie is en dat jullie ook snel goed nieuws mogen vertellen! succes meid!!!
@Ukk: woensdag moet ik naar de cardioloog want bij de overstap naar de VU waren zij niet zeker over mijn hartritme. Volgende week krijgen we dan alle uitslagen en als het goed is volgt een maand daarna de eerste IVF-afspraak. Dan mag ik mijn eerstvolgende cyclus beginnen. Ik denk dus een eerste tp (als alles goed gaat) in september. Succes morgen met je gesprek, ik hoop dat ze je alle zekerheid geven die je nodig hebt!
Hi Ukk, Wat een verhaal zeg! Prachtig dat jullie zwanger zijn geworden. Geniet er maar intens van! Ik ben nu in een fase dat ik het heb opgegeven. Even dan. Ben er gewoon moe van na 17 maanden iedere keer weer ongesteld te worden. Toen ik afgelopen maandag voor de echo ging was er een mooie follikel te zien, mijn eisprong zat er dus aan te komen. Er werd dan ook geadviseerd om diezelfde dag nog gemeenschap te hebben. Volgende dag erop een samenlevingstest gedaan welke negatief was. Alle zaadcellen die gevonden waren, waren dood. Ik blijf positief, ooit moet het goed komen. Ik ben blij dat we in die mmm terecht gekomen zijn aangezien het voor ons zo gewoon niet werkt. de romantiek is er van af, dat is goed balen maar het is meer dan prettig dat er meerdere mogelijkheden zijn om zwanger te worden. Zou je mij kunnen vertellen hoe het precies in zijn werking gaat? Wanneer moet vriendlief zaad inleveren en hoe weten ze wanneer je je eisprong hebt? Moet je dan iedere keer langskomen voor een echo? En moet het zaad van vriendlief eerst bewerkt worden? Veel vragen maar ben zoooo benieuwd haha ... Liefs Optimist
Jeetje Ukk, wat een verhaal! Hopelijk kan je morgen terecht in het ziekenhuis en ben je inderdaad hartstikke zwanger! Bij ons waren alle testen positief. Alleen mijn vriend zijn zaad was niet optimaal van kwaliteit, maar ook niet dusdanig dat het niet mogelijk zou zijn op de natuurlijke manier... Iets minder A dan gemiddeld en iets meer B zaadcellen. Wat voor osn wel een enorme domper was is dat er tijdens de eerste bloedtesten bij mij vriend uitkwam dat hij Hepatitus B heeft. Hierdoor kwamen we dus in een heel ander trajct terecht, namelijk dat ik eerst ingeent moest worden, wat een half jaar duurde, voor we verder mochten. Hij is geadopteerd en heeft het hoogstwaarschijnlijk al sinds zijn geboorte. Na onderzoek is nu gebleken dat het geen schade heeft aangericht nog aan de lever. Het uitblijven van een zwangerschap is dus eigenlijk een geluk bij een ongeluk, want anders waren wij hier nooit achter gekomen. Nu blijft hij jaarlijks onder controle om de kans op levercirose en leverkanker minimaal te houden. Ook het feit dat ik niet besmet ben na al die jaren is een goed teken.... Sinds april ben ik volledig ingeent en mogen we dus weer verder met het traject in het ziekenhuis. Waarom zwangerschap dus uitblijft???? Hopelijk werkt IUI, want door de hepatitis komen we voor IVF niet in aanmerking....
@ Ukk, waaaauwwww wat een mooie testen! Super gefeliciteerd!!! Ik ga je gewoon volgen met de 4de IUI hoor! Dat ben ik wel van plan Vanmorgen eerste echo gehad en meteen 1,5 en 1,8! Mag morgen de pregnyll al zetten en donderdag 4de IUI, dan de Utrogestan erbij! Ik heb alle vertrouwen. Ik ben wel ook erg moe van de Menopur! @ Welkom voor alle nieuwe hier! Een hoop vertrouwen nu zo met de zwangeren Hopelijk brengt de IUI jullie ook een wondertje! En vragen staat vrij!!
@ukk: ik ben echt harstikke blij voor je!!! Nu hopen dat je gauw duidelijk hebt over hoe en wat. Met mij gaat het goed. Het overlijden van onze binkie (kat) afgelopen vrijdag heeft een en ander wel overschaduwd en we zijn er ontzettend verdrietig van maar het is goed zo, het beestje kon niet meer en we hebben hem een leven als een koning gegegeven. We missen hem ontzettend. Toevallig ben ik vandaag ook nog eens jarig. Maar vieren doe ik het niet. Heb er eventjes geen zin in. Volgend jaar weer een verjaardag. Woensdag moeten we weer voor een echo. Dan kunnen we hopelijk meer duidelijkheid geven over hoe ver we zijn. Men is er nog steeds niet uit over hoe ver we zijn omdat we bij de eerste echo niets zagen en het zo duidelijk aanwezig was een week later. Ze houden mij in de gaten en over drie weken vanaf nu krijgen we dan weer een echo. Hoe vaker op de foto, hoe beter. Liefs, augustus2009
@ alle nieuwe: WELKOM!!! Oh augustus spannend!! Tja hoe vaker een echo des te leuker lijkt me!! Hier is het lekker rustig nou. Voorbereidingen treffen voor de vakantie!! Nog een weekje werken en dan lekker uitrusten!!
Hoi meiden, Zouden jullie mij kunnen vertellen wat mij over, waarschijnlijk een maand, staat te wachten. Ik heb geen idee hoe IUI in zijn werking gaat. Hoe vaak moet je voor echo dat ze kunnen zien dat je eisprong goed is? En wanneer laten ze weten dat vriendlief zijn zaadjes in mag leveren? En hoe lang zit hier tussen met inseminatie? Ik heb namelijk werkelijk echt geen idee. Kunnen jullie mijn vragen beantwoorden? Dank je wel!! xxx
@ optimist, je begint op dag 3 met een echo of er geen cyctes zijn dan start je op dag 3 met prikken. Dan dag 9 terug voor echo en vaak dag 11 en soms dag 12. Dan de pregnyll op dag 12 en dag 14 de iui. Die ochtend potje inleveren en de middag iui. Zo werkt het bij ons en ik heb 28daagse cyclus! Liefs
Bedankt Esther voor je uitleg. Ik heb van mijzelf een regelmatige cyclus. Is het altijd zo dat ze hormonen gebruiken of komt het ook voor dat ze het af laten hangen van jou eigen cyclus, dus zonder hormonen?
@Esther@optimist; thanks, voor mij ook verhelderend... Ik moet woensdag voor echo weer, dat is de 8e dag, Ze had het idd al over zaterdag of zondag weer. Dat is dan idd de 11e en 12e dag. Dan Als de 12e dag rond de 17mm is de pregnyl prikken en had ik nou goed begrepen dat je door de pregnyl binnen 42u een eisprong krijgt?
@optimist; ik had bij de eerste onderzoeken telkens mooie eicellen en heb zelf ook altijd een vrij regelmatige cyclus. Toch moet ik hormoon spuiten. Alleen maar meer kans lijkt mij....
@ Augustus ja wij zijn ook ontzettend blij ik heb vanochtend het ziekenhuis gebeld en kon gelijk die ochtend nog terecht. een inwendige echo gehad en ik ben ongeveer 5 en halve week zwanger dus het is niet door de iui gelukt, maar gewoon door ons eigen geklus dat is wel fijn om te horen. nu maar hopen dat alles goed blijft gaan! volgende week moeten we er weer heen om te kijken hoe het allemaal gaat! voor jou ook fijn dat ze je mooi controleren lijkt me wel een fijn gevoel! op onze echo is het ook nog maar zo'n klein wit rondje in een zwarte vlek en nu maar hopen dat het lekker groeit en blijft zitten!
@ ukk: fijn dat alles er goed uitziet! Wat ik me alleen afvraag, gebruikte je geen pregnyl om je eisprong te timen? Hoe kan je eisprong zoveel later zijn geweest na de IUI? Een eitje blijft immers maar 24 uur in vruchtbaar.
@ Kanshebber ja ik gebruikte wel pregnyl, maar wat de arts zei en dat gebeurde wel eens vaker dan ondanks dat je pregnyl spuit het eitje nog niet springt omdat het velletje eromheen te taai is waardoor deze niet kan springen en dus op een later tijdstip spingt, dit hebben ze vaker meegemaakt dit was in eerste instantie ook de reden dat ik zo laat nog niet ongi was en we gingen er ook niet vanuit dat ik zwanger zou zijn, maar dat we gewoon deze ronde kwijt waren. maar toch niet. dus daar gaan we maar vanuit want anders zou k niet weten waar k anders zwanger van zou zijn geworden haha.... volgende week moeten we weer naar het ZH en dan kunnen we weer wat meer zien. hoe is het met jou? ik zie dat jullie 9 juni de uitslagen krijgen? wat ontzettend spannend allemaal! ik ga duimen dat alles goed is
@ optimist, ik heb ook een regelmatige cyclus en een eigen eisprong, maar ze volgen protocol in het ziekenhuis en iedereen krijgt hormonen. Als je de eerste ronde maar 1 follikel hebt dat krijg je de 2de ronde gewoon meer hormonen omdat ze graag 2 follikels willen voor de IUI. Niet ieder ziekenhuis hoor, ander ziekenhuis hier in de buurt doet de eerste 3 rondes zonder hormonen namelijk, alleen de pregnyll dan voor de eisprong. @ Ukk, wat goed dat het er mooi uitziet! Geniet lekker nu! @ all, vanmorgen nog voor een echo geweest. Ze zaten er nog allebei mooi. 1,8 en 1,6. Vanaaf tijd voor de pregnyll (hopelijk de allerlaatste!) BMS was 0,9mm vandaag. Dat is echt een record voor mijn lichaam! Lang leve de Menopur denk ik zo! En dan donderdag de IUI en beginnen met de Utrogestan! ....en dan 14 verschikkelijke wachtdagen