Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    @ Augustus super dat je cyclus het meteen weer goed op pakt! en een positieve ovu test helemaal super!:D ik hoop dat het gewoon op deze manier lukt zou zo mooi zijn en dat je aan het einde van de maand niet naar het ZH hoeft voor die behandeling, maar voor wat leukers;) ik ga voor je duimen meid!

@ Esther ik had zelf ook met menopur dat mijn eitjes niet mega snel groeiden, de eerste keer wel daarna werd het steeds langer.... dat is nooit leuk, want je stelt je toch wat in op die datum van woensdag ik hoop dat het er woensdag goed uitziet en dat je groenlicht krijgt! ik duim voor je!;)

@ Heitje wat super zeg een mega ei!!!:D toppie:D:D:D hopelijk een goede en raake kans en ook super dat je er nog een hebt dan is er toch meer kans! ik ga voor je duimen!!! hoop het zo en dan kunnen we idd naar een 'zwanger topic met zn allen dat zou mooi zijn ;) ik hou jullie wel in de gaten!

Liefs ukk

2. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Heitje, wat heerlijk dat je al zo'n mooi eitje hebt meteen! Ik ga duimen! Succes woensdag!! Hopelijk een heeeeeel hoop goeie zwemmers!

@ Ukk thanks, ja ik stelde me er inderdaad op in dat ik weer zo'n snelle ronde had maar helaas. Nou ja hopelijk woensdag dan 2 mooie!

Liefs

3. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @Heitje: wat geweldig dat je weer een superei hebt! Dit is toch harstikke positief man! Ben blij voor je, nu manlief nog zijn deel doen.

Ja, ik was blij verrast dat ik op dag 10 alweer een "smiley" had. Dus we hebben harstikke geklust van de week. We hebben het gemiddelde weer aardig omhoog gebracht ;). Ik hoop zo vreselijk op een positieve test.

Ik vroeg me alleen wat af: de vorige keer had ik wat bruine afscheiding halverwege dus dat kan niet anders dan innestelingsbloeding. Is dat per vrouw verschillend of per mogelijke zwangerschap? Heeft iemand hier een antwoord op?

kus,
    augustus2009

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Lekker joh zo'n korte cyclus:D Ik heb dat ook meestal dag 10-12 posi ovutest en dan dag 12-14 mijn eisprong.

Ik ben indd erg blij dat we meteen mogen. Hier hebben ze niet echt wachtlijst. Nog nooit over gehoord iig en kan vaak al snel terrecht. Ben er erg blij mee. EN ook een super fijne vrouwelijke gyn...

Ik heb het warmer als normaal voor me eisprong maar kan het geen opvliegers noemen, en wat hoofdpijn maar kan ook door het afvallen komen (herbalife) dus jah dat laat ik in het midden;)

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ augustus, ik heb gehoord dat het per vrouw verschillend is. En ook per zwangerschap. 2 vriendinnen van mij hebben het bij de 1 van de 2 zwangerschappen gehad. Dus er zit niets anders op dan afwachten! Ik duim!!!! Wanneer is je NOD??

6. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    Ha die Esther!

Mijn NOD is 4 augustus, nog anderhalve week wachten dus. Ik heb sinds vanochtend bruine afscheiding, een heel klein beetje maar. En een beetje krampjes in mijn onderbuik. Ik wordt er wel een beetje onzeker van. De angst om nog een keer door zo'n hel te gaan staat ineens voor mijn deur. Wat moet ik doen? Rustig blijven, ja, hoe!!?? Het zal toch niet waar zijn? Of wordt ik op dag 19 ongesteld en is het nog een staartje van de miskraam?

Oke, samenvatting: ik zit hier strak achter mijn bureau te wezen vanwege bruine afscheiding, gaat het even niet!!?? Kom maar op met die dwangbuis... ben er duidelijk klaar voor.

Help....
    augustus2009

7. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Augustus, stress is niet goed voor je he ;) en als het helpt;
    ik heb bijna iedere ronde bruine afscheiding in de week na mijn eisprong. Volgens mijn gyna komt dit door een heftige eisprong!

Liefs

8. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    Ha die Esther,

nee, het is inderdaad niet goed voor me en ik weet dat ik me er niet zo druk over moet maken. Ik vind het gewoon raar dat ik op dag 19 dit nu weer heb. Is dit een ongesteldheid, het is echt heel weinig en vies bruin. Ga ik dit gezeik anderhalve week nog krijgen voordat de dijken echt doorbreken. Ik wordt er gewoon een beetje opstandig van. Ik was blij dat ik "gewoon" ongesteld werd na 28 dagen. We hebben vorige week weer vreselijk ons best gedaan nadat ik een positieve ovualatietest had. Ik wist niet dat je elke maand van die vieze bruine troep kon hebben als je eisprong was geweest. Neemt mijn lijf me nu weer in de zeik? Hoe lang had dat "bruine spul" bij jou aan dan?

sorry voor deze ietwat viezige vragen.

Liefs,
    augustus2009

9. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Augustus, bij mij hield het de ene keer aan tot NOD en de andere keer niet. Meestal wel moet ik zeggen. Daarom twijvelde ik altijd zo ontzettend. Ik heb toen Utrogestan erbij gekregen op eigen verzoek zodat ik dit niet meer heb. En dat werkt bij mij. Nu meestal 11 a 12 dagen na de IUI pas ongesteld en geen tussentijds bruin verlies of bloedverlies.

@ all, vanmorgen weer voor de echo geweest 1,7 en verder wil het niet... BMS 0.6 zoooooo weinig deze ronde. Stom lichaam! Morgen weer een echo en dan waarschijnlijk zaterdag of zondag de IUI. Maar echt veel vertrouwen heb ik er niet in deze ronde. Dat na 12 dagen spuiten :( vorige ronde had ik na 7 dagen spuiten 2 mooie follikels en 0.9 BMS.

Liefs

10. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hallo meiden,

ik ben er nog niet zo in thuis hoor, ben dan ook super benieuwd hoe de echo vrijdag zal zijn. Ik heb geen flauw idee wat ik ervan kan verwachten en wanneer het groot genoeg is? EN goed genoeg vooral:)

Vandaag iig mijn laatste clomid!(voor deze ronde;))

Ik heb weinig gemerkt ervan alleen gister even wat "pijn" in mijn onderbuik. Drukkerig maar was na uurtje ook weer weg.

11. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @Esther: wat superkak voor je zeg! Ik hoop dat het toch lukt voor je.

@myself: ik wordt hier knap onzeker van. Het zit niets anders op dan wachten tot mijn NOD volgende week vrijdag. Ik had dat vleugje hoop ook niet moeten toelaten. Dan is de teleurstelling weer even helemaal terug. Ik moet maar gewoon afwachten of ik ongesteld wordt. Het zal wel een tussentijdse bloeding zijn. Die had ik nog niet op mij "mijnlijfneemtmeindezeiklijstje". GVD!!!

12. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Spannend he bezigbijtje! Een eerste x gebeurt er zoveel nieuws dat je daar allemaal aan moet wennen (liever niet natuurlijk ;) ) Ben benieuwd hoe je eerste FM (follikelmeting) is vrijdag!

@ Augustus, kop op! Positief blijven! Je moet nog zolang wachten! Niet nu al opgeven he! Tussentijdse bloedingen en bruinverlies is volgens mijn ziekenhuis helemaal niet erg! Kop op! Knuffel vanuit hier! We gaan gewoon voor een mooie afloop duimen!

13. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @Esther: nou, ik kwam gisteren thuis en ging naar het toilet en daar verloor ik me toch een vieze klodder bruine troep (ik hoop dat je ondertussen ontbeten hebt en aan een bakkie koffie zit). Dit kan toch geen innestelingsbloed meer zijn? Het is nu weer minimaal maar help me uit de droom, dit is een ongesteldheid na 20 dagen. Toch?

Ik heb net het ziekenhuis maar even gebeld om toch even te vragen wat dit kan zijn. Misschien nog een restje van de miskraam? Dat zou dit mijn eerste klacht na de miskraam zijn die ik op 14 juni (zes weken geleden) heb gehad. Is mijn cyclus nog in de war? Is het toeval dat ik 28 dagen (wat ik altijd heb) na de miskraam ongesteld ben geworden? De gyn belt me zo terug. Ik wil het gewoon weten. Maar ik ga de teller maar weer op 0 zetten. En heb mezelf op een bakkie bij de Starbucks getrakteerd en toen ging de Starbucksmijnheer spontaan een liedje voor me zingen. Zo vals als een kraai maar het was precies wat ik even nodig had.... Typisch een gevalletje van uithuilen en overnieuw beginnen.. Zucht...

Liefs,
    augustus2009

14. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Augustus wat balen meis! Zal je lichaam dan toch nog in de war zijn?? Knuffel! Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

@ hier vanmorgen was mijn follikel ruim 2,0 en dan terwijl hij gister net 1,7 was. Mooi vanaaf pregnyll en zaterdag IUI5!

Liefs

15. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    @ Augustus het is allemaal lastig en onduidelijk. maar koppie op he! niet bij de pakken neer gaan zitten dat werkt weer negatief naar je lichaam toe! blijf proberen om er vertrouwen in te hebben. het is niet niks wat er allemaal is gebeurd en daar heeft je lichaam ook een klap van gehad! ik hoop snel dat het weer goed gaat meid! kijk vooruit meid;)

@ Esther ooh Super!!! gelukkig is het nu een mooie follikel!!!:D succes en ik ga DUIMEN!!!!

@ Heitje hoe is het bij jou? alles goed gegaan?

16. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @Esther: kijk, dat zijn de berichten! Veel succes zaterdag.

@Ukk: ik weet dat je gelijk hebt. Ik moet mezelf nu weer bij elkaar rapen en dingen positief bekijken. Op dit moment is alles pikzwart. Ik zag het zo zitten. Tot en met eind augustus zelf klussen, we hebben zo ons best gedaan. Het laagje van "moeten" zat er niet eens overheen. Waarom nou niet spontaan, waarom nou niet? Er loopt hier een meisje bij mij op kantoor die net zo ver is als ik had kunnen zijn. Dat kind kan er niets aan doen maar godverdomme wat had ik het er moeilijk mee vanmorgen.

Ik zit nog steeds te wachten op een telefoontje van de gyn. Het zal ongetwijfeld niets zijn maar ik wil het gewoon van hem horen.

17. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    Hoi allemaal!

Ook ik zal mij even voorstellen; ik ben Imke (Imke22) en ben 22 jaar. Ik ben in September 2009 gestopt met de pil, omdat mijn vriend en ik al wisten dat een een spontane zwangerschap er voor ons niet in zit helaas. Mijn vriend zijn sperma is van slechte kwaliteit (te weinig per ml. en niet krachtig genoeg). Hij is in Mei 2008 geopereerd aan een spatader in zijn re- bal. Dit heeft wel voor wat verbetering gezorgd, maar nog lang niet genoeg.

18. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    Ik loop vanaf Mei 2011 bij de gynaecoloog en heb ook verschillende onderzoeken gehad. Er is bij mij bloedgeprikt en hier is uitgekomen dat mijn nuchtere bloedsuiker 16.0 is.. Veelste hoog dus! De gyn. gaf aan dat ik insuline resistent ben. Verder was bij het inwendig onderzoek mijn slijm goed, dit was ''nummer'' 11? Vergeten te vragen wat dit precies in houdt? Ook zei hij dat mijn eierstokken te dicht aan mijn baarmoeder stonden? En dat dit gezien de situatie van mijn vriend wel belemmerend kan zijn. En ik heb een HSG onderzoek gehad en mijn eileiders zijn schoon!! Gelukkig..

Nu zijn we vorige week heen geweest voor een samenlevingstest en moet ik in mijn volgende cyclus weer bellen om een afspraak te maken voor de uitslag. Mocht deze negatief zijn (dan zijn er dus geen levende zaadcellen in mijn baarmoederhals gevonden) gaan we door voor IUI.

Nou, dit was het wel zo'n beetje! Ik kijk uit om jullie ervaringen te lezen!

Liefs.

19. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hè bha imke.. Maar wat kunnen ze verder doen aan je te hoge suiker? Want dat is niet goed.

20. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela

Share This Page