ik heb even gebeld. Bij mij in het zh stellen ze de grens al bij meer als 2 boven de 1.2 En volgens haar mag ik echt niet zwanger worden omdat er wel een gewone kans is op zwanger te worden als er een zaadje door heen komt en dan is de kans op 2ling of meer te groot. EN dat loopt vaak mis. dus jah...
Ja indd, overal weer anders. Ik denk dat ik dan toch maar probeer niet zwanger te worden. Misschien wel ff lekker rustig dan een ronde
@ bezig bijtje: Ik vind het zooooo vreemd he....ja sorry kan er niks aan doen. Bij vriendlief en mij is er helemaal geen oorzaak gevonden, dus ik zou in principe spontaan zwanger kunnen worden. Ik heb nu 3 IUI's achter de rug. Bij mijn eerste IUI had ik ook 2 eitjes en de IUI ging gewoon door hoor. Vind het echt vreemd van je ziekenhuis.
Ik had er 3 (of 4 zelfs, maar geloof 3) 2 dan mag het indd gewoon. En omdat ze alle 3 boven 1.2 waren is het afgeblazen. Was bij jou de samenlevingstest positief? Oke dan is er voor jullie elke ronde dus toch wel hoop Hier was er geen een levend zwemmertje meer... Maar je hebt gelijk hoor, ik heb het 1ste nadeel van mijn zh gevonden hahhaa... verder alleen maar voordelen gehad tot nu toe... Ook korte wachtlijsten enzo
@ bezig bijtje: sorry dat ik alweer reageer hihi maar ik bleef er maar over denken.......hoe doet jouw ziekenhuis dan IVF??? Daar worden ook meestal meerdere cryo's terug geplaatst, daarbij is de kans op een meerling ook altijd groot........sorry begrijp hem echt niet!!!!!
Ik weet het ook niet, baal wel hoor. Maar heb nu dus wel besloten dan maar voor safe te gaan zodat we ook even een relaxte ronde hebben zonder stiekeme hoop dat er die kleine kans is dat het wel raak is. Dan gaan we er eind aug maar helemaal voo... lief dat je er zo over nadenkt
@ bezig bijtje: manlief en ik zijn 3 jaar bezig. Vorig jaar augustus (dus na 2 jaar bezig te zijn geweest) raakte ik spontaan zwanger. Helaas eindigde dit in een miskraam. Dus het kan wel.......Maar het lukt niet. Maar wat ik ook zo vreemd vind is: een eitje springt pas rond de 2.0-2.5 ongeveer. Als je eitjes pas 1.2 zijn is het niet eens zeker dat ze allemaal mee gaan doen.....sommige stoppen met groeien of gaan langzamer groeien. Vind het vreemd dat ze zeggen bij meerdere eitjes van 1.2 ze er mee stoppen. Er kan nog zoveel gebeuren met die eitjes.....Ach ja, elk ziekenhuis is anders. Ik ben in ieder geval heeeeel blij dat dat ziekenhuis van ons niet zo moeilijk doet. Zij zeggen zelf ook als je niet met IUI bezig bent weet je ook niet hoeveel eitjes er per maand groeien. En als het na 3 jaar (bij ons dan) niet is gelukt gaan ze gewoon door met IUI ook bij een aantal eitjes. Bij ons ligt de grens om de IUI te stoppen heel hoog. Maar wens je in ieder geval heeeel veel succes met de volgende ronde....!!! Trouwens spuit je hormonen om de eigroei te bevorderen?? Zo ja dan is de kans op meerdere eitjes toch ook groter? Dat weten ze dan toch ook in het ziekenhuis? Veel liefs.....
Jeetje 3 jaar al... phoe! Nou nu hoop ik nog sterker dat het snel raak mag zijn bij jullie! Ze zei dat de eitjes nog erg kunnen groeien omdat ze nog niet gesprongen zijn... Meer niet. Maar ik denk (hoop) dat dit dus komt omdat het onze 1ste keer is, en dat ze dan neit weten hoe snel mijn lichaam op een behandeling reageert.. dat zei ze. Maar goed uhmz, ik heb 2(!) tabletjes clomid per dag moeten slikken, dat schijnt al veel te zijn weet/hoor ik nu. Zeker als je na gaat dat mijn eisprong/cyclus al perfect is/was. De gyn die ik net aan de lijn had zei "maar je eisprong verloopt niet goed anders krijg je geen stimulatie" Ik zeg tegen haar "wel die verloopt al vanaf begin af aan perfect!" Ooh oke... zei ze toen... Nu krijg ik er de volgende ronde dus nog maar 1tje en dan verwacht ze dat het wel goed is, maar ik kan je zeggen dan laten we ons ook niet zomaar weg sturen hoor!
Nee meid, ik zou me ook niet zo weg laten sturen. Ik denk persoonlijk (en dan ga ik uit van mijn ervaringen aangezien mijn cyclus ook gewoon perfect is en altijd een normale eisprong heb) dat je gewoon kan klussen hoor! Maar ja, je moet er zelf zeker van zijn. Ik zou elke kans aangrijpen. Succes!!!!!
We willen niets liever natuurlijk, maar stel (oke kleine kans maar stel) dat het raak is en indd een 2/3ling is... dat vergeef ik me zelf dan nooit Want ze hebben me gewaarschuwd... deze ronde kon ik het dan zelf voorkomen, en toch gedaan. Zou ook echt iets voor mij/ons zijn hahah om dan net nu zwanger te worden en dat het dan een meerling is... Begrijp me niet verkeerd hoor, mochten we straks zwanger raken van een 2ling dan zullen we het natuurlijk houden, maar als ik zelf de keus heb (en nu dus gewaarschuwd word) dan tjah...
Dan had ik echt kans op een 9 ling gehad met de grens van 1,2! Absurd bij ons ook geen wachtlijst! Nu ook 3 jaar bezig zonder verklaarbare reden. Net iui 5 gehad met 88 miljoen zwemmers! Yeaaah. Nu wachten wachten en wachten!
zooo spannend.... ben ook wel benieuwd volgende ronde naar de zwemmers van me schatje... toch alweer ruim half jaar terug dat we dat gedaan hebebn toen was t boven gemiddeld... maar ja kan zomaar anders zijn ofcourse... duim voor je maar dat weet je
@ bezig bijtje: ik ben het volkomen met Esther eens!!! Onmogelijk, en daarbij......wie zegt dat het met een tweeling fout gaat?!?!?! Hoeveel mensen bevallen van een tweeling? Met eentje heb je net zoveel kans dat het misgaat hoor! 1 op de 3 vrouwen krijgt een miskraam! Ik snap niet waarom je niet zwanger mag worden van een tweeling? Er is toch niks mis mee?
2ling wel 3ling (dus 3 grote eitjes zoals hun het zeggen) mogen hun niet toelaten.... maar ik moet zeggen dat wij het met een 2ling ook niet redden in dit huis en financieel denk ik hoor... is toch stuk meer centen! maar ik snap t indd ook niet en vind t beetje gemeen, ga dr nu maar mee stoppen over te denken loop te piekeren en krijg dr hoofdpijn van
Bij ons laten ze een 3 ling ook niet toe hoor! Een tweeling zien ze eigenlijk al als complicatie! Maar groot is pas als ik er 3 van 1,8 heb dan moet ik echt stoppen. Maar je kunt toch niet zoveel tegen ziekenhuis protocollen. Ik zou wel stoppen met hormonen dan, want de kans op 3 follikels van 1,2 is erg groot. Dat heb ik alle rondes wel gehad met de laagste dossis hormonen! Succes hopelijk volgende ronde meer succes! Liefs
Ik had bij de IUI ook hormonen Gonal F en mijn cyclus was wel 31 dagen maar wel redelijk stabiel.. Ze hebben mij de hormonen gegeven zodat ze het beter konden timen..
Klopt zei ze bij mij indd ook. Voor een extra stimulatie en timing. Ik neem aan dat ik dan de volgende ronde dag 9 de pregnyll spuit krijg als ik dan weer zulke grote eitjes heb? Of is dat niet zo? Weten jullie dat? ik moet nu 1tablet per dag gaann nemen ipv 2...