Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Het is hier erg stil inderdaad ! Vanochtend de eerste FM weer gehad. Rechts een mini-eitje van 12 mm, rechts zoeken zoeken zoeken en ze kon de eierstok maar niet vinden. Voelt niet echt lekker als het zo lang duurt, maar ja. Uiteindelijk op mijn buik duwen en toen zag ze een paar hele kleine mini-eitjes, de moeite van het opmeten niet waard. Die van 12 mm moet het gaan worden dus. Donderdag weer terug voor de volgende FM. IUI zal waarschijnlijk in of net na het weekend zijn.

Hoe is het met de anderen?

@Babyborn, klinkt alsof die Clomid ook niet echt helpt voor je stemming he? Ik snap het helemaal hoor, dat je het soms helemaal niet meer zit zitten en je boos en verdrietig voelt. Ik probeer me altijd maar voor te houden dat er zeker ooit weer mooie tijden zullen aanbreken. Alleen zou dat wel wat sneller mogen ... Hopelijk voel je je straks weer een beetje blij als blijkt dat je mooie supereieren hebt geproduceerd ! Ben benieuwd wat die dubbele dosis Cloimid voor je heeft gedaan.

2. Marieke Vrede

Marieke Vrede Nieuw lid

1 jun 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil alle beginnende IUI meiden even een hart onder de riem steken. Bij ons is de 4de poging IUI succesvol geweest en vandaag precies 9 weken en 4 dagen zwanger. Eigenlijk hadden we de moed al een beetje verloren na 3 mislukte pogingen en waren we ons mentaal al een beetje op IVF an het voorbereiden. Zo zie je maar; When you least expect it....
    Last but not least nog even een aanrader, omdat ik las dat daar veel onzekerheid over heerst: mijn gynecoloog (een fantastisch no nonsense mens) raadde ons aan om vanaf de pregnyl injectie (36 uur voor de eisprong) te proberen 3 dagen lang zo vaak mogelijk gemeenschap te hebben. Er moet natuurlijk nog wel genoeg over zijn om mee naar het ziekenhuis te nemen, maar zowel vOOr als ook 12 uur na de inseminatie schijnt gemeenschap alleen maar positief uit te kunnen vallen.
    Succes allemaal. Geef de moed niet op!
    Groetjes
    Marieke

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Brigges: Hey meid, vervelend dat je zo'n last van de Clomid hebt! Ik voel me nu zonder hormonen ook een stuk prettiger moet ik zeggen. Ben veel vrolijker, minder opgeblazen gevoel en minder buikpijn. Ook dat zweten had ik geregeld met Clomid. Hopelijk doet het ook nog iets goeds voor je en heb je een paar mooie eitjes vandaag! Succes met de FM.

@Lien: Hmm, vervelend als ze je eierstokken niet goed in beeld krijgen he? Ik had dat vorige maand ook, dat ze moesten duwen en zoeken. Ook bij de IUI moest hij mijn baarmoedermond met een tangetje naar beneden trekken. Even een vreemd gevoel geweest, maar verder gelukkig geen last van gehad.
    Hopelijk heb je donderdag mooie grotere eitjes voor de IUI.

Hmm donderdag hebben we ons gesprek met de gyn. Ben benieuwd wat we gaan besluiten en hoe we dus verder gaan. Moet zeggen dat het even zonder hormonen wel erg prettig is, maar dat ik toch ook wel weer snel door wil!

4. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Hallootje iedereen,

Vanmorgen FM gehad mjah het was niet echt hoop vol helaas ze kon er maar 1 vinden en die was 3 CM en een beetje van grote maar het was niet echt duidelijk of dit nog iets is van me vorige cyclus of voor de IUI schiet weer lekker op zo het is niet anders.
    Ik moet donderdag om 15:30 weer terug en dan weer even FM kijken en overleggen hoe of wat misschien weer 1 ronde overslaan ik weet het niet we zien het donderdag wel weer.
    Je moet er wat voor over hebben al dat gezweet etc we wachten het maar af.
    Ik moet wel zeggen dat ze deze keer wel wat aardiger was de gyn maar ik zei het ook meteen dat ik vorige keer last had gehad en als ik vragen heb dat ik daar gewoon antwoord op wil hebben thats my:D
    Dat viel gelukkig mee dan maar alleen dat gefrut als ze aan het zoeken zijn blijft vervelend:x

Groetjes babyborn....

5. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    marieke vrede bedankt voor je reactie dat hebben we wel even nodig hier;) ppff wat kan het allemaal zwaar zijn zeg.

Geniet lekker van je zwangerschap mooi hoor en leuk.

Groetjes babyborn....

6. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Lien,

Dan gaan we maar weer donderdag met zijn allen jij ik misty voor een gesprek hoop voor je dat je dan nog een eitje heb en wat groter natuurlijk toch wel weer spannend toch.

We blijven lachen en we houden de moed er maar weer in:D

Heb jij dat nou ook zit je daar allemaal baby s om je heen en zwangere vrouwen de ene keer kan ik dar wel tegen de andere keer weer even niet.

We zien het donderdag wel weer.

Groetjes babyborn...:) met een klein lachje;)

7. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @babyborn: wat vervelend dat je nu nog geen duidelijkheid hebt :S Is een eitje van 3cm geen cyste? Inderdaad misschien van je vorige cyclus? Ik had dat vorige maand ook. Maar dat is dan wel super balen als je een dubbele dosis Clomid hebt gehad en er niets verbeterd is. Misschien dat Clomid niet echt het hormoon is voor jou?

Ik vind het ook altijd weer even moeilijk om al die mooie zwangere buiken en kleine kinderen bij de gyn te zien. Eigenlijk zou het fijner zijn als er in ieder ZH een afdeling is voor zwangeren en een afdeling voor fertiliteitsproblemen, zodat je niet zo geconfronteerd wordt met al dat babygeluk :S

8. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    @Babyborn, die rotclomid ook, als het dan tenminste helpt! Dikke knuf voor je en ik snap hoe je je voelt, in het zh al die buiken, zo confronterend, ook als je, zoals bv. jij en ik, al weet hoe mooi het is om zwanger te zijn!
    @Misty, fijn hè, a.s. do weer op gesprek en weer verder kunnen in het hele MMM proces, dus ook weer dichterbij een zwangerschap!!
    @Lien, spannend hoor, ik ook ws. dit weekend mijn IUI dus we zitten bijna gelijk!
    @Marieke, bedankt voor dit fijne verhaal en suc6 met je zwangerschap!
    Meiden, ik teer op zulke verhalen, BRING THEM ON!!

9. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Lin hoe is het met je??

Enne sportmama ikke misschien ook nog wel donderdag vrijdag zaterdag ik weet het niet even kijken wat ze donderdag te melden hebben je weet maar nooit heb er wel een beetje een hard hoofd over maar we zien het donderdag wel.

Maar ik blijf wel lachen:):D maar er spookt af en toe van alles door je hoofd jij succes ook en lien natuurlijk.

en bedankt voor de mega knuffel heb je soms wel eens nodig;)

Gillian joehoeeeeeee hoe is het met je wanneer heb je nou je echo bijna toch?

Groetjes babyborn....

10. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Babyborn, balen zeg, een dubbele dosis Clomid, een dubbele dosis bijwerkingen en dan dit resultaat... Ik hoop dat er donderdag toch een mooi ei blijkt te zitten !

@Sportmama, gezellig dat we ongeveer gelijk op lopen. Over een paar weekjes samen positief testen, dat zou pas leuk zijn !

@Misty, spannend voor jou wat de gyn donderdag zal zeggen. Ik ben erg benieuwd !

Wij hebben vandaag ons nichtje van 5 te logeren. Een superleuk kind, erg gezellig, maar wel vermoeiend hoor ;) Ze ligt net in bed (eindelijk, na veel pogingen om tijd te rekken ;), je weet wel hoe dat gaat: plassen, knuffelen, nog 1 verhaaltje? even iets pakken, nee toch weer wegleggen, nog een keer plassen, nog een keer knuffelen etc etc). Nu nog even een uurtje voor onszelf en dan zal het morgen wel weer vroeg dag zijn ;) Wel grappig is dat, als we met haar over straat lopen, denkt vast iedereen dat ze bij ons hoort. Lijkt me wel heel leuk als het ooit echt zo zal zijn dat we zelf met zo'n kleine gup rond kunnen wandelen.

11. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Hallo ladies

Hier even een berichtje van sas op de wachtbank "het is hier eenzaam":)

Wachten zo wat heb ik er onderhand een hekel aan voel me verder redelijk lijkt wel alsof het wat meer rommeld onder in mijn buik of ik hoop het gewoon:(

Hier in doetinchem is het volgens mij wel gescheiden, afspraken worden wel bij hetzelfde loket gemaakt maar de wachtkamers zijn apart.

Marieke dank je wel voor je mooie verhaal en ik wens jou en je partner heel veel geluk met jullie kleine hummeltje:)

Babyborn wat balen meid hopelijk krijg je donderdag beter nieuws.

Nou dames komen jullie maar allemaal van het weekend bij me op het wachtbankje zitten jullie zijn van harte welkom:)

Nou ik ga slapen ben erg moe mijn lijf begint te protesteren heb weer de eerste dag na de vakantie erop zitten.
    slaap lekker allemaal en tot morgen misschien

Dikke knuf van saskia

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Lien: ja, ben zelf ook erg benieuwd. Misschien heeft mijn eigen gyn wel een heel andere mening dan de gyn die IVF adviseerde, we zullen zien. Voordat we met IUI begonnen hadden we met de gyn gesproken over 3x IUI, dan kijkoperatie en dan weer 3x IUI. Weet niet of dat nog een optie is ivm de zaadkwaliteit van manlief.

Altijd leuk zo'n kleintje die komt logeren! En zeker als anderen denken dat het gewoon jullie kleintje is ;) Zaterdag komt mijn lieve nichtje van bijna 5 jaar logeren bij ons. Heb er nu al zin in!

13. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Sas: Hoe lang moet je nog wachten? en hoeveelste IUI was dit voor jullie? Wachten is moeilijk he? Je voelt van alles en de hoop die je steeds weer hebt is zo moeilijk.

@Gillian: hoe is het met jou? Wanneer heb je de eerste echo? Lijkt me zo spannend!

14. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Lien,

Ja ja leuk he zo n nichtje om te logeren kan je alvast wennen meid en op een dag lopen jullie lekker zo met je eigen hummeltje;) zeker weten en het is toch leuk altijd even proberen bij en ander hihi even knuffelen ik moet plassen bla bla zo gaat het hier heel af en toe nog en hij is al 9 jaar is gisteren naar groep 6 gegaan ppff weer een hele stap hoor:D
    Ja lien ik hoop het ook dat er donderdag wat leuks bij zit anders ben ik echt heel erg teleurgesteld denk ik we zien het wel.
    Lien enne hoe vroeg was je wakker;)vandaag lol...

Sas ,

Ja saai he zo helemaal alleen op het wachtbankje we willen er graag bij komen zitten maar helaa even kijken wat ze donderdag te melden hebben en wie weet kom ik er dan ook gauw bij zitten tot dan mag je nog even lekker liggen hoor;) op het bankje nou ik duim voor je het zou zo leuk zijn nog 1 zwanger:)

Misty, succes met je gesprek donderdag spannend wat ze weer te melden hebben vind ik altijd en zeker met je eigen gyn dat is wel prettig enne veel plezier met jouw nichtje he die komt logeren het is zo leuk jullie zijn gewoon allemaal aan het oefenen;)

Groetjes babyborn.....

15. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @babyborn: Tanx! Donderdag komt steeds dichterbij :) Fijn om dan weer te weten waar we aan toe zijn.
    Oefenen met nichtjes is altijd leuk :D Heb er veel zin in!

16. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    jee mensen wat balen dat het hier niet zo soepel loopt!
    Aankomende iuitjes succes!
    Babyborn wat vreselijk balen die hormonen! Voel je je al rottig over de hele situatie en dan nog hormonen waardoor alles niet beter wordt. Hoop dat alles goed komt! heel veel sterkte!
    misty succes met je gesprek en Lien lig je helemaal uitgeput op de bank na je logeerpartij?
    Ik heb 31 aug, volgende wk di middag mijn eerste echo. wordt tijd want dan ziei k waar alles voor is. misselijk.....pfff niet normaal. pilletjes vd dokter sinds deze week. houd soms niks binnen. het hoort erbij maar toch wel balen. thuis gaat het wel maar op je werk is het duimen geblazen om niks onder te kotsen. morgen 7 weken. het gaat best snel. Ik lees over een paar dagen weer mee! heel veel succes allen!
    gr. gil

17. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Gillian: Tanx, je hoort het wel weer he ;)
    Wat vervelend dat je zo misselijk bent! Hopelijk werken de pilletjes snel. en volgende week mag je je kleine uk gaan bekijken, spannend! Dan ben je een week of 7/8? Dan klopt het hartje ook al toch? Leuk hoor!

18. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    heej misty, ja ben morgen 7 weken dus als het goed is klopt het hartje al. ben benieuwd. jullie horen van me!

19. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Hoi allemaal, ze is weer naar huis hoor ;) Het was heel gezellig, maar inderdaad wel vermoeiend ;) Ik vraag me wel eens af of je met eigen kinderen elke avond zo uitgeput bent, maar denk dat dat met logeetjes wel erger is, die vragen immers continu aandacht. Zometeen moet ik eten gaan koken, daar heb ik weinig zin in moet ik zeggen. Als we niet al een heleboel spullen in huis zouden hebben, had ik het mezelf heel makkelijk gemaakt vandaag. Maar ja, weggooien is ook zo zonde he?!
    Oh, vanochtend rond 07:30 stond ons nichtje aan ons bed. Toen heb ik even een bandje met sprookjes voor haar opgezet, boekje erbij gegeven, en daarmee heeft ze zich nog een half uur vermaakt. Dus hadden wij weer een half uurtje extra uitslaaptijd. Valt mee toch? Zo'n kind wil ik ook wel ;)

@Gillian, rot dat je je zo misselijk voelt, maar wel gaaf dat je dinsdag je eerste echo krijgt. Lijkt me zo geweldig om voor het eerst je eigen kindje te zien !

20. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Gillian: Leuk hoor en lijkt me helemaal geweldig om voor het eerst zo'n knipperlichtje te zien :D En dat is dan helemaal van jullie, super toch?!

@Lien: 7.30 is inderdaad netjes :D Hopelijk houdt mijn nichtje dat zaterdag ook vol haha. Ben benieuwd, bij mijn ouders is ze meestal rond 6.30/7.00 uur al wakker ;) Had je nog wat leuks gedaan met haar? Wij gaan denk ik samen pizza maken en leuk filmpje kijken ofzo en waarschijnlijk zal ze wel bij ons in bad willen, omdat ze die thuis niet hebben haha.

Fijne avond allemaal!

Deel Deze Pagina