Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ heitje, kop op, geen bloed geeft moed!

@ queen, de kansen voor IVF zijn ook hoger! Bij ons ziekenhuis is de IUI 16% kans en de IVF 36% kans. Dus een aanzienlijk verschil!

@ Elvi, ik heb het beiden geprobeerd moet ik zeggen. Zowel met meetellen die lichte dagen als zonder. maar mijn rondes zijn iedere x zo verschillend. Zal mijn rondes hieronder in het kort vertellen;
    Ronde 1, Gonal F en pregnyll, dag 14 IUI , vanaf dag 15 licht bloedverlies en dag 22 zette het door.
    Ronde 2, Gonal F en pregnyll, dag 17 IUI, vanaf dag 15 licht bloedverlies (bms brak al voor IUI af zag je ook op de echo) en dag 19 zette het door.
    Ronde 3, Gonal F en pregnyll, dag 21 IUI (13 follikels) en dankzij de Utorgestan begon ik pas op dag 34 te bloeden.
    Ronde 4, Menopur en pregnyll, dag 12 IUI en dankzij de Utrogestan begon ik pas op dag 25 te bloeden
    Ronde 5, Menopur en pregnyll, dag 19 IUI en ondanks de Utorgestan deze ronde op dag 21 al licht bloedverlies en dag 27 brak het door.

Zoals je ziet is iedere ronde bij mij tot nu toe anders verlopen.

2. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Owwww heitje.. ben nu ook zo nieuwsgierig..Al kwaaltjes?

3. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    @ elvi : welkom sorry voor zo laat pas maar druk met werken

@ heitje : spannend!! Maar zoals eerder gezegd geen bloed geeft moed!! Zet hem op duim met je mee..

@ hier: helemaal niks bijzonders ... Maar wel 1 vraag voor iedereen die iui heeft/gehad moesten jullie allemaal met hormonen zo ja waarom en zo niet waarom niet en zijn er hier ook mensen die naar het radboud zijn geweest voor de iui??

Liefs forever

4. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @forever.. Ik moest wel aan de hormonen en ik geloof dat, dat is om beter te kunnen timen...

5. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    @forever: Thanx!! Nee, ik ben drie keer zonder hormonen aan de beurt. Maar ga nu voor 2de x.

@Heitje: Vet spannend Meis, jeetje. Ik kan het ook altijd slecht aan hoor, dat testen. getverjekkies. Zo rottig eigenlijk altijd. Succes en ik duim voor je!!

@Esther 1983: Hmm, idd ja. Dat is heel uiteeinlopend. Ik heb vaak tussen dag 17 en dag 19 ovu en dan op dag 31 bijv. ongi. Maar ik word nu ook in de gaten gehouden en moet misschien ook keertje zelfde hormoon als jij hebt, om 't uit te stellen. Anders kan 't nooit goed innestelen.

Ik heb net toch weer getest en wat denk je: ovu. Dus in de afgelopen paar uur is dat begonnen. Hmm, was op tijd dus morgen kan ik weer terecht. Maar goed, nu weten we iig dat we op tijd zijn omdat ik zo nauw de tijd van ovulatie in kan schatten. Dat is ook eens een keertje fijn. Het loont dus echt om op meerdere momenten van de dag die testen te doen. Anders was ik pas morgen weer gaan testen en de dag daarop aan de beurt en dan was 't misschien al te laat. Toch? Gek he, hoe zo'n lichaam dan werkt...

Liefs, Elvi

6. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Elvi, vaag inderdaad! Goed dat je nog een x getest hebt!

@ forever, bij ons gebruiken ze hormonen om 2 follikels te verkrijgen. Ze willen graag meer kansen creeeren. Als ik de vorige ronde maar 1 follikel had wordt automatisch de dossis met 50% verhoogd. Bovendien als je meerdere follikels hebt groeien wordt je bms (baarmoederslijmvlies) ook dikker. Die van mij is aan de dunne kant, op ze dikst nu 0,9 geweest (bij de 13 follikels) anders 0,6 of 0,7.

Ik heb wel echt moeten zeuren om de Utrogestan hoor! De meeste artsen geloven er niet zo in, maar voor mijn eigen gemoedsrust heb ik het toch gekregen!

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ik moet daar heen als het in het weekend valt;) Anders cwz gewoon... uhmz verders.... Ik zou clomid krijgen ondanks dat mijn cyclus goed was. Omdat het dan voor hun beter te pijlen is. En daarna pregnyll ook omdat ze dan enigsinds kunnen plannnen...

8. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Allemaal bedankt alvast voor jullie antw

Liefs

9. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Dank jullie voor het duimen meiden!
    Het is heeel lastig om kwaaltjes op te sporen, omdat ik Utrogestan gebruik...dat spul laat je namelijk al zwanger voelen....had gisteren wel ongi-kramp...nu ook wel wat krampjes maar minder ongi-achtig.

Forever: bij mijn zkh beginnen ze ook meteen met hormonen, dit om de volgens hen de kansen nog iets te vergroten (miss meer dan 1 eitje met clomid, betere timing van de IUI dankzij de pregnyl...)
    Officieel zijn de eerste 3 rondes hier alleen met clomid en pregnyl, en de overige 3 rondes moet je elke dag hormonen spuiten.
    Bij mij is alles alleen nu een beetje in de war omdat ze opnieuw zijn begonnen met tellen na de miskraam, dus eigenlijk zit ik nu pas op poging 2 weer...

Elvi: jij weet wat je te doen staat dus, aan de klus!

Esther: bij mij deden ze totaal niet moelijk over de Utrogestan. Ze zei: baadt het niet, schaadt het niet he?
    Mijn baarmoederslijmvlies is ook rond de 0,6/0,8 steeds.... maar dat is niet direct de reden geweest waardoor ik het voorgeschreven heb gekregen. In de afgelopen 2.5 jaar heb ik iets van 4x licht positief getest en elke keer weer ongi. Toen ik dat zei, kreeg ik meteen de Utrogestan voorgeschreven :)

10. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Heitje, spannend meis, ik hoop het voor je! Irritant he de Utrogestan! Ken de symptomen! Ik heb het ook alleen gekregen voor het bloedverlies hoor. Niet vanwege het dunne baarmoederslijm want daar is niets aan te doen volgens het ziekenhuis.

Ik ga verder duimen ;)

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Jeetje heitje ik vind het spannend voor je!

ik hoop dat je een posi test mag hebben... wanneer wil je gaan testen mocht je niet ongi zijn?

xxx

12. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    @heitje: ik lees je opmerking over overnieuw tellen na je miskraam. Begin ik dan ook weer bij een eerste poging? Heb ik nu dus nog zes pogingen te gaan? Ook verzekeringtechnisch??

@me: woensdagochtend bij de Chinese acupuncturist geweest en ik ben weer een ervaring rijker. Heb is een beetje een zweverige gast maar hij heeft me behandeld en ik voel me wel rustiger en beter. Of zit het tussen me oren? Oh ja, nieuwtje: hij zei dat tofu dus heel slecht is voor je als je zwanger wilt worden, nooit geweten.

Fysiek ben ik redelijk hersteld, mijn lever is alleen nog niet in orde. Geestelijk heb ik nog best problemen met die klotemiskraam. Ik heb aangegeven in dat intake formulier dat ik er klaar mee ben, dat ik graag verder wil maar net dat laatste stapje in het verwerkingsproces niet kan maken. Hij zegt dat hij mij kan helpen die stap te maken, ik geloof hem, ik ga over 3 weken weer heen. Ik heb ook die actie van onze "vrienden" verteld en hoe ik daar van slag van was. Ik wil dat niet meer, ik wil op zo'n moment mijn middelvinger opsteken en zeggen up yours!

Gisteren ook met manlief gesproken. Hij staat achter mij in wat ik wil, ik wil (denk ik) graag eind augustus weer beginnen met spuiten. Ik zit nu op dag 16 van mijn cyclus (denk ik) en heb nog steeds geen smiley op de ovutesten.

Ik heb ook nog een ander dilemma: mijn familie woont in Australiƫ, ik heb nog een verdwaalde oom in Rotterdam en daar houdt het in Nederland op. Nu willen mijn ouders volgend jaar juli / augustus dus met ons gezin naar Australiƫ gaan om nu eens echt met de hele familie bij elkaar te zijn. Manlief en ik zouden dan vier weken Down Under kunnen gaan. Hoe gaaf is dat? Maar goed, wat nu: ga ik wachten met behandelingen tot bijvoorbeeld januari 2012 zodat als het lukt ik zwanger mee kan of ga ik nu beginnen met het risico dat als het lukt ik dus te zwanger ben om mee gaan. Snap je het nog?

Het zijn twee dingen die ik ontzettend graag wil maar ik ben nu twee jaar zo bezig met zwanger worden dat ik eigenlijk niet wil wachten tot januari 2012 met de behandelingen (en als het doorgaat dat we volgend jaar minder behandelingen vergoed krijgen). Maar aan de andere kant, wat is nou vier maanden op een mensenleven en het nog vier maanden zelf proberen? Ik zit zo vreselijk te twijfelen wat te doen? Wat zouden jullie doen als jullie mij waren? Eerlijk zeggen...

@forever: welkom!!!

kus,
    augustus2009

13. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    @Heitje: ik lees het nu pas goed, vandaag is het D-day!!!! Heb je al getest of wanneer ga je dat doen? Ik duim voor je!!!!!

14. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ augustus: pffff lastige keuze! Inderdaad wat is 4 aanden op een mensen leven maar tja aan de andere kant......ik zou het echt niet weten!!

@ heitje: spannend meis!! Ik duim heeeel hard voor je.

EGO: sorry maar bij deze moet ik effe zeuren....... Ik heb een zware k**** dag gehad. Het begon toen mijn wekker vanmorgen afliep.....ik had zo'n nare droom gehad....kennen jullie dat...alsof het echt is!!!! Mijn vriend en ik zaten te praten en ik zei opeens tegen hem dat ik niet meer zeker was of ik wel met hem verder wilde gaan. Hij zei daarop dat hem dat eigenlijk niet zoveel uitmaakte omdat hij een meisje kende die hem wel leuk vond en diezelfde avond had hij een feestje en daar zou hij haar zien......Ik heb de hele avond op hem gewacht en toen hij thuis kwam vroeg ik hem of hij het leuk had gehad, en natuurlijk of dat meisje er ook was Hij had het heel leuk gehad en dat meisje was er ook waar hij hele leuke gesprekken mee had gehad,. Ik vertelde hem dat ik het niet zo bedoelde en dat ik helemaal niet wilde dat ie bij me wegging. Toen zei hij dat hij daar over na moest nadenken omdat hij dacht dat ik op mijn beslissing terug zou komen.........DAMN ik werd wakker en het voelde alsof het echt zo gebeurd was allemaal!!!! Terwijl mijn vriend zo echt niet zou hebben gereageerd, pffffffff. Ik moest wel zeker 3x langs me voelen of hij nog langs me lag. Heb ook zeker 2x de wekker uitgezet om effe bij te komen. NOu ik dus gaan werken, maar voelde dat ik echt niet lekker in mijn vel zat! Tot overmaat van ramp verlies ik mijn armbandje wat ik van manlief had gekregen toen we 5 jaar samen waren: een zilveren Esprit armband...... Ik heb alles afgezocht.....niks gevonden moest toen toch wel effe janken hoor op mijn werk hihi. En nu als ik dit allemaal opschrijf begin ik weer te janken....pffffff ik ben normaal geen jankerd echt niet maar dit!!!!
    Sorrrrryyyyyyyy moest het effe kwijt!!! Thnx

Veel liefs

15. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Hi! ;)

Nee, het is niet goed! GEEN enkele zaadcel gevonden! :( Maar had het al wel verwacht!

16. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @heitje.. testen meid. Kans is groot dat je zwanger bent want als je IUI is mislukt wordt je meestal eerder ongi (is mij verteld)

@augustus moeilijk meid.. Ik zou niet weten wat ik zou doen. ik vind Australie een heel gaaf land maar ik heb er nooit over na hoeven denken dus zeg ik dat mijn kinderwens voor gaat. Maar dat is dus niet objectief. Heel moeilijk.
    En dat je je miskraam nog niet verwerkt heb kan ik heel goed begrijpen. Dat is niet niks. En vooral niet als je in een traject zit.

@Druufke.. Allereerst helemaal niet ego hoor meid. Je komt hier ook om je eigen gevoel kenbaar te laten maken. Die dromen zijn herkenbaar en kunnen je inderdaad goed van de wijs brengen. Je moet jezelf dan echt weer even tot de orde roepen.
    Morgen kan je daar vast weer om lachen:)
    En wat die armband betreft is ook echt heel KL*TE.. Bha wat een nare dag voor je.
    Dikke knuffel.

@Es., Gaat het een beetje met je lieverd.. Probeer toch nog een sprankje hoop te houden.

17. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    @ Imke22 jeetje balen en nu? Zit zelf niet in deze situatie dus heb echt geen idee...
    Wat rot zeg. Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Om maar even een dom voorbeeld te noemen als je seropositief bent is dat juist een negatief ding. Vandaar dat ik dacht dat bij jou dat negatieve positief was.. Volg je hem nog?

18. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Even een vraagje over baarmoederslijmvlies; 0.6/0.8 is niet goed, of? Dat bekijken ze met een inwendig onderzoek toch? De gyn. zei toen tegen mij dat het nummer 11 was?? Ik schrik hier nogal van als ik dat van jullie zo lees???

19. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

14 apr 2011
    2.134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Ik ben ooknieuwsgierig bij mij zeggen ze alleen maar dat het er goed uitziet.

20. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Ja, ik volg het nog hoor... ;) en geeft niet hoor! Ik volg op het moment ook niet alles! Wordt erg veel geschreven!

Daarom krijgen we dus begin Oktober onze 1e IUI behandeling! De gyn. denkt dat het dan wel lukt, omdat mijn vriend zijn zaad zo slecht van kwaliteit is, is de gyn. bang dat het niet langs mijn slijmprop komt en daarom niet in mijn baarmoeder..

Snap jij het nu nog? Haha, weet soms zelf niet meer wat ik schrijf!

Deel Deze Pagina