Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Vanochtend bij de gyn geweest. Er zaten ditmaal twee eitjes van 14 mm aan de rechterkant. Links alleen een paar mini's en het viel me op dat links een beetje gevoelig is. Hebben jullie dat ook wel eens?
    Maar goed, de eiblaasjes zijn dus nog niet groot genoeg. Nog een paar dagen doorgaan met puregon en dan zaterdag een nieuwe FM. Waarschijnlijk maandag of dinsdag de inseminatie.

2. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    ow lien jij moest ook! mooi twee eitjes van 14. misschien groeien ze beiden door?

Sas ik heb met kruitvat 2 voor 5 getest. ik kocht altijd dure van clearblue enzo maar kv 2 voor 5 is echt fijn en kun je vroeg mee testen en goedkoop. Ik heb zelf 4 dagen gewacht (na de datum van 14 dagen na iui. dus 18 dgn na iui getest) met testen tot irritatie van de anderen haha maar wel knal positief.

babyborn en misty hoe was het?
    Misty zeefje! Ik moet a.s. di voor de echo haha.
    ben toch wel zenuwachtig. als het hartje maar klopt..........
    Misselijkheid heel veel beter nu met die pillen. heerlijk!!

3. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Lien ok dus je hebt er nu gelukkig 2 ach die zijn van het weekend zeker wel groter en dan volgende week spannend hoor voor je nu.
    Wat kan het verschillend zijn he elke keer weer die groei van die eitjes van ons.
    Ik moet zo heen ik ben benieuwd half 4 pas dus ik drink me drinken op en ga zo.

Ik heb ook wel eens last maar dan rechts;)

Groetjes babyborn...

4. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Heee gillian,

Ik moet zo pas om half 4 ben wel wat zenuwachtig nu ben er helemaal niet zo lekker van ach dat heb je wel eens ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het nu is dus je moet nog even geduld hebben;)

Jullie horen me straks wel weer als ik het allemaal overleef:D

Wel fijn voor je dat de pilletjes werken bij je.:)

Groetjes babyborn...

5. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoi meiden,

Ik ben net weer terug ben blij dat ik het weer heb gehad het was dit keer wel wat gevoeliger dan anders maar ja dat overleven we ook wel weer.
    Lien we lopen echt helemaal tegelijk joh ik moet zaterdag ook weer voor FM en dan maandag of dinsdag voor IUI.:)
    Mijn mega ei van maandag is gisteren gesprongen toch nog een restje van me vorige cyclus gelukkig en dat heb ik dit keer ook gevoeld zeg ppff het is gelukkig geen cyste.
    Aan 1 kant had ik niks aan de andere kant had ik 1 van 14MM zaterdag weer even kijken ik dacht eigenlijk dat dit een verloren maand zou zijn maar er werd gezegd dat dat zeker niet zo is gelukkig.
    Mijn slijmvlies was wel een stuk minder dik nou hoorde ik vandaag dat dat door de clomid komt wat een bagger als dit zo blijft dan gaan we volgende keer beginnen met puregon dat gebruik jij ook lien bevalt dat beter dan clomid zweet zweet;):p
    Er werd nu wel gezegd als het zaterdag goed is wel pregnyl prikken dit keer vorige keer hoefde dat niet ik allang blij;) dus ja we wachten maar weer even af.

Misty weet jij al wat meer?

Groetjes babyborn...

6. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hee misty ik zie je dat er ook bent....:)
    zwaai zwaai jammer dat er geen handjes op staan.

Groetjes babyborn...:D

7. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey allemaal!
    Nou gesprek met de gyn stelde niet veel voor. Ik moest zelf een afspraak maken bij het IVF team van een ander ZH (eindhoven). Wel vertelde ze ons dat de eisen veranderd zijn om met IVF te beginnen. IPV 1,5 miljoen zaadjes over na bewerking zouden het er nu maximaal 1 miljoen mogen zijn. Wij hadden er 1,2 miljoen de laatste keer. Ze wees ons er dus op dat het mogelijk kan zijn dat ze adviseren om eerst nog 3x IUI te doen. Als dit zo is dan moet ik weer contact opnemen met mijn eigen ZH voor een recept voor de Clomid en Pregnyl en afspraak voor de FM.

Met andere woorden weten we nu nog niet zoveel.
    Weet iemand hoe dat in andere ziekenhuizen is met het aantal zaadcellen wat de max is voor IVF? Ik heb er eigenlijk ook nog niets over gehoord/gelezen, maar goed.

7 September hebben we een afspraak in Eindhoven met een dokter, verstond niet helemaal de naam, want de vrouw van de telefoon sprak niet erg duidelijk, haha.
    Weet niet precies hoe of wat dat gesprek inhoudt, maar denk een soort kennismaking en dat ze dan vertellen of we dus met IVF kunnen starten en wat we daar allemaal voor moeten gaan doen (aanmelden info avond en afspraak maken bij de verpleegkundige voor medicatieschema etc).

Wel vervelend dat we nu eerst weer dat gesprek van 7 september moeten afwachten voordat we weer meer weten, ook heb ik geen idee hoe mijn cyclus nu is zo zonder hormonen. Dus ook geen idee hoe lang het dan allemaal gaat duren voordat je echt kunt beginnen.
    Las wel in het foldertje wat ik op internet had gevonden dat ik eerst sowieso 21 dagen aan de pil moet. Dus het zal nog wel even duren voordat het echte werk gaat beginnen ;)

@Lien: Fijn dat je 2 eitjes hebt, hopelijk zijn ze bij de volgende echo mooi groot en kun je verder met de IUI.

@Babyborn: Bij jou ook alles oké?

@Gillian: oh ja, haha, sorry dinsdag! Staat in mijn geheugen nu ;) Kan me voorstellen dat je op bent van de zenuwen. Wel fijn dat je niet meer zo misselijk bent nu.

8. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    ha babyborn. fijn dat je toch voor de iui kan volgende week! Had je nu dan nog eieren over? je ei was toch gesprongen?

Misty als je npog 3x iui kan krijgen is wel weer meer kans natuurlijk. Zou je dat willen of zou je gelijk voor de ivf willen?
    succes allen! zet em op dames!

9. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Gillian,

Ja die grote was gesprongen en daar zat nu niks meer maar aan de andere kant was het toch volop bezig dus daar zat er nog 1 verstopt;) hij was verstoppertje aan het spelen lol.van 14 MM

We zien het wel weer ik hoop dat het zaterdag nog even beter is dan gaan we toch nog voor de IUI:)

Groetjes babyborn....

10. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Gillian: ja, ik weet het nog niet. Mijn gyn adviseerde IVF, maar dan moet het behandelende ZH daar ook achter staan. Even afwachten of zij hetzelfde vinden of toch nog 3x IUI willen proberen. We wachten het maar even af. Ik volg het advies gewoon ;)

@babyborn: Fijn dat je toch nog voor de IUI kan ondanks een gesprongen eitje! Spannend weer voor jou en Lien!

11. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoi misty,

Spannend weer voor jullie of IUI of voor IVF gaan dus het is aan het ziekenhuis die dat dus beslist ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen voor jullie dus nog langer wachten ppfff we moeten ook wel engelen geduld hebben hier ;) ja toch.

Voor mij is het zaterdag nog ven afwachten dan weten we het echt zeker dus we zien het wel weer.:)

Groetjes babyborn..........

12. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ben benieuwd Lien en Babyborn wel spannend. Zitten we straks weer bijelkaar in de buurt wat betreft onze NOD.............

Babyborn, dat was ook een reden waarom ik met puregon mocht beginnen omdat mijn slijmvlies ook te wensen overliet, ik veel klachten had van Femara ( zelfde idee als Clomid ) en zowel clomid als femara toch ook een verhoogde kans hebben op een MK is mij verteld.

Hier woensdag de uitslag van het bloed en dan horen wij ook weer verder.
    Ben weer uit mijn dalletje omhoog gekomen en ben nu heerlijk 4 dagen vrij.

Gillian ik duim voor je voor een goede echo !

13. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoiii lin,

Ja troep is het allemaal als ik dat zo hoor en lees maar ja je moet toch wat proberen mijn beste vriendin die volgt en leest alles op google wat ik aan het doen ben en wat ik voor medicijnen neem zij zegt ook jeetje zeg ik neem echt me petje voor je af hoor meid dat je hier zo mee door gaat echt mega knap ze leeft helemaal mee gelukkig dus dat geldt voor iedereen hier wij zijn bikkels;).
    Fijn dat je weer uit je dalletje bent gelukkig geniet lekker van je vrije dagen het is geen mooi weer helaas het lijkt wel herfst zeg jaggie.

Enne blijven lachen he:) nee geniet lekker eventjes en positief blijven meid al is het soms moeilijk;)

Groetjes babyborn (knuffel).....:D

14. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @babyborn: Tja, mijn gyn adviseerd IVF, maar dat doen zij zelf niet, dus daarvoor moeten we naar Eindhoven. 7 september horen we lijkt me hoe of wat verder. Ga er wel vanuit dat als onze gyn IVF adviseerd dat we daar dan ook mee mogen starten. Maar ja, als IUI nog een mogelijkheid is omdat het zaad bijvoorbeeld verbeterd is dan kiezen we daar natuurlijk voor ;) Alle kansen benutten he.
    Maar goed, al met al dus weer 1,5 week wachten voordat we echt iets weten.

15. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Babyborn, als je aan de puregon moet dan zullen de zweetaanvallen waarschijnlijk wel afnemen, dus dat is een voordeel. Nadeel is dat je puregon moet spuiten, maar daar wen je heel snel aan hoor ;) Dat valt echt erg mee. Bij mij heeft het ook wel invloed op mijn stemming, maar dat gaat gelukkig deze maand al wel beter dan de vorige maand. Gezellig dat we (hopelijk) ongeveer tegelijk mogen gaan IUI'en. Nu nog tegelijk zwanger, dat zou helemaal mooi zijn !
    @Lin, dan doe jij ook gewoon gezellig mee hoor! Lijkt me helemaal te gek voor je, als je vlak voor je trouwdag erachter komt dat je spontaan zwanger bent geraakt ;) Daar duim ik voor !

@Misty, spannend wat er allemaal op jullie afkomt ! Ik volg je verhaal nauwlettend, want het zou zomaar eens kunnen dat we jullie over anderhalf a twee maandjes gaan volgen. Dus ik ben heel benieuwd hoe je ervaringen in Eindhoven zullen zijn! Waarschijnlijk zullen we tzt ook wel naar Eindhoven gaan, maar Nijmegen kan eventueel ook een optie zijn. Spannend ook of het direct IVF of toch nog eerst 3x IUI gaat worden voor jullie. Of dat er helemaal niets nodig is en je gewoon deze maand spontaan zwanger raakt ;) De wonderen zijn de wereld nog niet uit, hoor !

Bij ons viel gisteren de rekening voor de VIA (adoptie cursus) in de bus a 900 euro ! We kunnen zoals het er naar uit ziet van februari t/m april 2011 deze cursus gaan volgen. Daar hebben we erg veel zin in ! Eindelijk iets leuks in het kinderwens-traject om naar uit te kijken. Maar eerst maar eens betalen ;)

16. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Misty ja dat zou ik ook doen alle pogingen wagen dan nog maar even afwachten dan maar.

Sas hoe is ie gaat het nog goed wanneer mag je testen ook alweer:D spannend hoor en dan nog zo zielig alleen op het bankje;)

Sportmama hoe is het met jou alweer even niks van je gehoord hoe is het jij wachtte toch op je ongi of heb ik het nou verkeerd?;)

Lien succes morgen ik duim voor jou en mij en wat een geld he de adoptie mag ik vragen hoe oud jij bent lol;) volgens mij hebben we dat al eens gevraagd maar ik weet het niet meer hormonen he:p
    Ik heb trouwens nog wel het 1 en ander gelezen over de puregon maar voor dat ik ermee ga beginnen wil ik toch wel even goed overleggen ook ivm mijn andere medicijnen die ik heb wil ik alles wel zeker weten dat dat goed gaat:) we zien het wel en mijn humor veranderd ook altijd door de pregnyl ppff clomid en dat zweten is ook niks.
    Lien niet grotere eitjes dan mij he;):D

Lin gezellige vrije dagen en blij dat je weer happy bent het schiet nou al op je trouwdag leuk hoor meid ik ga stiekem om een hoekje gluren;)

Groetjes babyborn....

17. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Ohja misty veel plezier met je nichtje die komt logeren geniet er lekker van en lekker veel dingen doen hopen dat het weer wat beter is.en dat ze maar lekker vroeg wakker mag zijn;) grapje.

Groetjes babyborn....:)

18. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @babyborn: haha, hopelijk is ze niet al te vroeg wakker zondag ;) en anders komt ze nog maar even bij ons liggen en dan mag ze mee een ontbijtje gaan maken.

@Lien: ja, wie weet zien we elkaar wel weer in Eindhoven, maar hopelijk niet haha. Dat wil tenminste zeggen dat één van ons of wij beiden zwanger zijn haha. Ergens hoop ik ook stiekem op een spontane zwangerschap deze week. Ik zit nu op dag 17, vraag me wel af hoelang mijn cyclus deze maand is zonder Clomid.
    7 september zullen we in ieder geval weten of het nog IUI of toch IVF gaat worden.
    Wat veel geld trouwens hè voor een cursus! Hopelijk is het wel een gezellige en interessante cursus voor dat geld. Maar goed alles voor een goed doel.

@Lin: leuke banner heb je! Het begint al op te schieten.

19. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Nou, babyborn, ik denk wel dat je van me gaat winnen vandaag hoor :( Vanochtend FM gehad en mijn eitjes waren nul komma niks gegroeid. Hij kon ze trouwens ook niet echt duidelijk in beeld krijgen. Hetgeen hij wel in beeld kreeg had een afmeting van 14 en 12 mm, dus zelfs nog kleiner dan afgelopen donderdag. Kunnen die dingen ook al krimpen? Of zal hij het gewoon vanuit een iets andere kant hebben opgemeten ofzo?

Anyway, de puregon dosis is verhoogd, vanavond en morgen 75 eenheden spuiten. Hopelijk helpt dat. Maandag weer terugkomen. Dan weer een andere gyn die ik nog niet ken. Dat is al de zesde!

Ik moet zeggen dat ik wel zit te balen nu. Ik heb er helemaal geen zin meer in, het lijkt allemaal toch niks op te leveren. Liefst zou ik vandaag nog stoppen met dat hele medische circus ! Maar dan blijven we zeker met lege handen achter, en krijg ik later vast en zeker spijt. Dus het is eigenlijk gewoon niet echt een optie om nu te stoppen. Irritant lichaam ! Maak nou gewoon goede eitjes!

Ik zou wel eens willen dat we gewoon, net als bij een computer die is vastgelopen, op de 'reset'-knop konden drukken. Helemaal opnieuw beginnen en dat we dan weer gewoon dezelfde kansen hadden als normaal vruchtbare stellen. Wat zou het heerlijk zijn als dat kon !

20. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey Lien,

Wat balen dat de Puregon zijn werk niet heeft gedaan :S Hopelijk lukt het met de verhoging wel en heb je maandag mooie eitjes. Geen idee eigenlijk of eitjes ook weer kunnen krimpen.
    Het zou inderdaad handig zijn als wij een reset knop hadden, haha.
    Bij welke gyn moet je maandag? Wel vervelend hè dat je steeds een andere hebt? Ik had dat ook steeds. Geloof dat ik ze allemaal wel eens gezien heb.

Deel Deze Pagina