Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    hahaha weet ik ook, maar is voor mij een fijne bescherming ;)
    Juist omdat het op elkaar lijkt, vind ik het fijn om het op ongi te gooien. Daardoor valt het de laatste rondes waarschijnlijk ook niet zo tegen dt ik ongi word. Maarjah misschien ook omdat ik wist dat ik kleine kans maar had... nu is die wat groter (voor mij gevoel)

indd 1ste echte kans sinds lange tijd!

2. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    We gaan er van uit dat het innesteling krampjes zijn hoor.. ;)

Succes meissie.. Ik denk aan je!

3. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    Ja, dat is inderdaad wel een beetje vreemd ja? Je kunt er eens naar vragen bij je gyn. ? Mijn collega krijgt in Oktober (als ze genoeg is afgevallen) haar eerste IVF behandeling, maar die heeft zelf ook geen onderzoeken gehad.. Ja, een standaard inwendige echo & bloedprikken, verder niks.

En nog een andere collega die heeft inmiddels 2 IVF pogingen gehad heeft ook geen speciale onderzoeken gehad.. Dus ja? Beide collega's lopen in het UMCG en ik in Delfzicht..

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    gelderland
    grotebabywens daar wilde ik nog op reageren jah! was t vergeten:)

Ik heb na 1/2jaar zelf nog proberen samenlevingstest en hsg gehad, vanuit daar zouden we dan kijken hoe en wt verder. Dus nu IUI.
    Was smltest goed geweest dan weer 1/2jaar proberen....

Dus wel raar dat je niks krijgt hoor?!
    Veel doen de samenlevingstest niet, dus dat kan zo zijn dat je die niet krijgt. Ze zeggen dat het onzin is, maar ik vind het wel fijn anders hadden we nu nog zelf aan moeten kijken:cool:

5. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @bb: en viel de iui je mee meid??

6. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Dat vind ik helemaal raar als je voor de IVF geen aanvullende onderzoeken krijgt. Ik heb het al een x verteld hier maar mijn vriendin haar collega had het ook nooit gehad. Uitbehandeld na 3 IVF pogingen zijn ze voor een second opinion naar een ander ziekenhuis gegaan. Die deden een kijkoperatie en bleek littekenweefsel te zitten. Hebben ze verwijderd en toen was ze 3 maanden erna spontaan zwanger!! Ik zou je collega's aanraden om alsnog een aanvullend onderzoek te vragen want de hele ivf heeft geen zin als dat achteraf zo blijkt en dan ben je je pogingen kwijt!

Liefs

7. crienatje

crienatje Actief lid

Feb 1, 2010
    357
    159
    43
    @grotebabywens: inderdaad beetje raar dat je nog geen onderzoeken hebt gehad, bij mij hebben ze sowieso een keer of 2 bloed geprikt voordat ze hormonen voorschreven, uitstrijkje en binnenkort een hsg....

@esther1983 : ik ken het, het wel/niet verhaal, zeker in de laatste wachtweek. eerste week gaat nog wel, 2e week ga ik me depri voelen en denken 'het zal wel weer niet'. vraag me dan ook af of ik dat gevoel ook heb als het wel zo is....

8. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Ohh grappig, ik heb er de eerste week juist geen vertrouwen in en de tweede week ga ik weer van alles voelen en dan denk ik juist zou het dan toch ;)

Ik heb ook meerdere bloedtesten, uitstrijkjes ed. en HSG gehad. Maar in het VU krijg ik weer opnieuw onderzoeken voordat ik aan de IVF begin. Ook zaad opnieuw terwijl ze al voor 7x resultaten hebben.

Liefs

9. f0rever

f0rever Fanatiek lid

May 22, 2011
    1,284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Hey dames

Ik zit op mijn telefoon dus kan niet alles goed lezen
    Maar wou even laten weten dat ik nog steeds niet ongi ben... En klinkt misschien smerig maar normaal gaat mijn afscheiding ook stinken en dat doet het niet en het is dik maar daarin tegen heb ik wel soms ligte ongi krampen...

Jullie een idee ??

Oh en een nat gevoel van onderen terwijl er niks te zien is in het inleg kruisje...

Liefs

10. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Venlo
    @ Forever: ik wil je helemaal niet ontmoedigen, maar voordat ik ongi wordt begint het met mij altijd met dikkere slijm, dan weet ik al dat het komt! Dit hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn dusssssss ik duim effe lekker voor je door!! Liefssss

11. f0rever

f0rever Fanatiek lid

May 22, 2011
    1,284
    0
    36
    zorg
    n brabant

Ik heb meestal voor dat ik ongi wordt dunne slijm.... Maar ja alles verandert constant ik blijf er ook vanuit gaan dat ik gewoon ongi wordt ..

Liefs

12. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Forever ik blijf het hopen voor je meis..
    Ik heb trouwens volgens mij dat HSG onderzoek gehad tijdens mijn kijkoperatie. Toen ik wakker werd was ik helemaal blauw van onder.. Ze hebben me echt mishandeld op die tafel.

13. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
  14. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

Jul 18, 2011
    2,238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, ik ga eens een lijstje maken met dingen die ze maar mooi moeten gaan testen dan hoor! Ik heb dus zelf heel sterk het gevoel dat er bij mij steeds iets met die innesteling mis is (was misschien ook zo toen ik lege vruchtzak had en nu weer wat later ongesteld.....). Ik vind echt dat ze dat verder moeten onderzoeken, voordat ze me zomaar ineens volstoppen met hormonen voor weet ik wat. HSG wil ik ook! Maar ook test op progesteron gehalte. Dat soort dingen. Dat heeft weer met die innesteling te maken. Nou ja, op naar meer onderzoeken hopelijk! Zo ontzettend jammr dat ik eerst weer een poging moet IUI-en hiervoor. Voor mijn gevoel heeft dat totaal gen zin. Jekkes.... en weg poging nr. 3 straks weer! Sorry, moet posi blijven, ga ik doen. Moest er even uit!! Liefs, Elvi

15. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Venlo
    Bij mij was mijn HSG ook geen pretje. Bij mij kregen ze het slangetje er niet doorheen. Toen moest ik een keer kuchen en tijdens het kuchen haakten ze me aan beide zijden van mijn baarmoedermond een soort van vleeshaakje in, zodat ze het uit elkaar konden trekken zodat het slangetje erdoor kon! Heb er ook echt wel last van gehad!
    Ik hoop het nooit meer mee te hoeven maken!

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    gelderland
  17. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Venlo
  18. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Wat een gave link Es.. Wat een percentages.. ik zat bij het UMC.. Hoop dat dat daar ook zo was.

19. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Elvi, kun je dan niet beter de IUI daar niet doen en overstappen voor een second opinion naar een ander ziekenhuis.... Als je er een slecht gevoel bij hebt! Ik ben voor de IUI overgestapt naar een ander ziekenhuis en daar werd ik dus automatisch gecontroleerd op alles wat jij opnoemt. Ook progestron, ed.

20. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

Jul 18, 2011
    2,238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een ontzettend fijn percentage idd!! Jemig! Ik zou er bijna de IUI van willen skippen en over gaan naar het echte werk, de IVF kansen zijn inderdaad erg mooi in je ziekenhuis!! Liefs, Elvi

Share This Page