Ja dat wilde ik ook al de laatste 2 rondes maar helaas moest ik van het VU mijn IUI pogingen afmaken anders gingen ze niet beginnen!
lees net dat kansen met IUI maar 11% zijn? Phoe dan is die kans toch ook heel klein??? Stond wel bij dat zaad enz de kansen kan beinvloeden. Nou weet ik dat bij ons alles prima is. Op de slijmwand na Dus hou me daar maar aan vast dat er dan wel (grotere) kansen voor ons zijn... Want ja... dat slijm zijn ze voorbij!
Klopt IUI is een stuk minder, maar ook wel logisch! Bij ons ziekenhuis is de IUI 16% kans. Maar bij IVF is natuurlijk het eitje al bevrucht en pakken ze degene die het beste gedeeld is. Dus dat zijn al 2 pluspunten. Dan nog de Utrogestan erbij. Met IUI heb ik al eens gevraagd, is het een gok wanneer je eitjes daadwerkelijk springen en of ze springen en of er wel een eitje in de follikel zit. Meerdere factoren die onzeker zijn. Normaal zou na je LH piek je eitje moeten springen maar gebeurt ook weleens later of eerder. Dus tja dat verklaard wel de kansen!
ik ben ervan overtuigd dat die helse buik/rugpijn van gister mijn eisprong geweest is. Nog nooit gevoeld... maar liep deze dag op. En toen dus tot ik in slaap viel HEEL erg. En vanmorgen weg. Zh zei ook dat het heel goed zou kunnen. Dus dan waren we mooi op tijd zei ze...
Tja het ligt dan ook nog eens aan de kwaliteit van je eitje! Ik moest de eerste 2 keer week na IUI bloed prikken op progesteron. Daarin zitten waardes van je eisprong. Voor een goede eisprong moet ie minimaal 24 zijn. Ik had 1 keer 21 dus zeer minimaal, maar niet onmogelijk zeiden ze! Er zijn zoveel factoren die meespelen en die dan ook nog allemaal op t juiste moment. Vandaar dat de kansen inderdaad wat lager liggen. Hebben jullie ook wel eens bloed moeten prikken week na eisprong/IUI??
@ Druuf, ja ik heb ook wel eens bloed moeten laten prikken op progesteron en ze hebben mij geen waardes genoemd alleen dat het goed was... maar toch wordt ik zonder Utro al 2 tot 8 dagen na mijn ei ongesteld...... dus zegt ook weer niets '
Nee raar soms he hoe we allemaal weer in elkaar zitten of waar de oorzaken allemaal liggen!! Als het nu maar snel raak is voor ieder van ons!!!!!!!!
Dat was mijn 1ste onderzoek de dag dat we voor t eerst bij gyn waren.... Dat was allemaal in orde. Mijn eitje was ma 2.4 dus zal nu (zei ze) rond de 2.6-2.8 gezeten hebben... andere was dan nu ongeveer2.0-2.2 had ze t over... ach er spelen zoveel dingen mee, we gaan het zien
Ik bedoelde bloedwaardes, niet de grootte van het eitje Tja soms snap ik het ook niet hoor dan zeggen ze dit is goed of standaard en dan hoor je weer van andere ziekenhuizen iets anders....:S ach ja het komt allemaal goed!!
Ja ik wist niet eens dat je follikels zo groot konden worden. Ik moet normaal de pregnyll bij 1.9 al zetten. Progestron kan alleen in de tweede helft geprikt worden inderdaad
Ja bij mijn onderzoeken voordat we aan IUI begonnen was het allemaal goed, maar ja elke maand kan je dus een ander eitje hebben. Wat zitten wij vrouwen toch raar in elkaar denk ik soms hihi
ik moest toen indd na ei nog keer terug komen voor die waardes. Bij ons noemen ze geen waardes. Met niks tot nu toe. Alleen elke keer dat het perfect is (maarjah dat is ook goed lijkt me, iedergeval fijn te horen hahaha) Ach weetje meiden, ik ga me er niet te druk over maken, neem aan dat hun weten wat ze doen en ons niet zomaar iets geven/zeggen. Maar moet wel zeggen indd dat elk persoon weer iets anders zegt. Vnandaag weer zo iets: heb je gister seks gehad? Ik zeg nee want dat mocht niet ivm iui vandaag. Ja zegt ze dat is tegenwoordig ook niet meer zo hoor.... *zucht* hahahaha
Oh nee?? hihi ik weet niet beter dan dat ik 2 dagen voor iui geen seks mag hebben. Nou ja niet mogen is een groot woord natuurlijk maar ons wordt het ook afgeraden.......Wel wordt ons aangeraden op de dag van de IUI en de dag erna ook zelf nog flink te klussen.....bij jullie ook?
bij ons hebben we het een x toch gedaan en je zag het aanzienlijk is de hoeveelheid en beweegelijkheid. Dus we houden ons echt wel netjes aan die onthoudingsdagen. Bij ons moet je 3 dagen onthouding aanhouden! Ze zeggen inderdaad in ieder ziekenhuis iets anders. Ons ziekenhuis heeft wel de beste percentages van het hele land dus daar vertrouw ik dan maar op
wij "mogen" alleen de dag voor de IUI niet klussen, verder gewoon wel. Maarjha nu zei iemand vandaag dus dat we dat ook gewoon mogen. Ze zei als het zaad kwaliteit onder bepaald niveau is raden we het af en dan indd 1 dag ervoor niet. Maar omdat het bij ons niet hgeval was dan kan t gewoon. Maar we doen maar mooi avond ervoor niet Want dat vind ik zelf vies idee voor hun hahaha verder indd vanaaf weer (en vanmiddag al gedaan hahaha) en dan gewoon verder zoals we willen... Vriend heeft hoog libido en mij hoor je eink ook niet klagen bij om de dag zoiezo
sorry dames over dit onderwerp kan ik nog niet mee praten hihihi maar ik vind het wel erg leerzaam hier nog steeds geen ongi wel borsten die aanvoelen alsof ze gekneust zijn maar ja zal wel door de aanstormende ongi zijn.. nou veel liefs van mij ik ga een hapje eten
Nou vind ik ook! Wat ik eerder al zei: je gaat nu 2wkn jezelf in onzekerheid zetten door niet te testen.. Je maakt jezelf nu gek door alles wat je voelt te beschrijven (en als ongi af te wimpelen maar je denkt zelf wat anders) Test gewoon morgen ochtend, is die nega dan ben je (waars.) niet zwanger en weet je dat je op je ongi kunt wachten.... knuff
Je maakt je zelf gek meid! Doe inderdaad gewoon een testje.. Alleen al om alles voor jezelf helder te hebben! LIEFS! Ik blijf duimen!