Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Ik had te vroeg geroepen vanmorgen, mijn ongi is nu doorgebroken. Fijn dat ik nu duidelijkheid heb! Morgen naar de IVF bijeenkomst! Op naar het betere werk ;)

2. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @Es: hé wat jammer maar fijn dat je weet waar je aan toe bent. Wat krijg je allemaal te horen op die IVF bijeenkomst? Moet je daarvoor naar een ander ziekenhuis?

@personal: zojuist een toilettaire check gedaan maar nog steeds niet, de kramp is op dit moment weg. Ik wordt nu echt onzeker. Ik durf niet te hopen. Ik moet mijn hoofd op het werk er nu goed bijhouden. Het wordt een lange dag ben ik bang.

kus,
    augustus2009

3. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    balen Es. ik laat morgen weer van me horen want zit niet lekker in mijn vel maar dat horen jullie morgen wel.

4. RQ33

RQ33 Lid

Sep 7, 2011
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Na 3 jaar zelf proberen zijn we begin dit jaar doorverwezen naar de gynaecoloog. Alle onderzoeken die jullie ongetwijfeld ook kennen hebben we inmiddels achter de rug. Resultaat: zwak zaad. We gaan deze maand beginnen met IUI. Ik heb het er behoorlijk moeilijk mee, ben dan weer verdrietig, dan weer boos etc etc. Ik heb ook niet het vertrouwen dat het met IUI wel gaat lukken. het is volgens onze gyn 13% kans. Klinkt toch heel erg weinig... Ik moet ook hormonen gaan spuiten terwijl mijn cyclus in principe ok is. Maar het schijnt dat je met stimulatie toch meer kans maakt.

Morgen hebben we onze intake afspraak en als het goed is volgende week gaat het circus beginnen. Nog een week om mezelf bij elkaar te rapen. Ik hoop hier op het forum wat positieve verhalen te lezen, misschien pept het me weer wat op.

Jullie in ieder geval heel veel succes!

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ augustus, kan me voorstellen dat je onzeker wordt, had ik ook! Nou meis morgen zou je al kunnen testen he... of ga je wachten.. Info bijeenkomst in het mijn nieuwe ziekenhuis VUmc in Amsterdam. Wel fijn want dit ziekenhuis heeft de beste slagingspercentages wat me een goed gevoel geeft. Ze gaan vergaderen over mijn dossier en dan heb ik 3 oktober de intake (1,5 uur) De infobijeenkomst laten ze precies zien hoe de IVF in zijn werk gaat met filmpjes ed. En je kunt vragen stellen.

@ queen, balen dat je niet lekker in je vel zit! Knuffel van mij!

@ RQ33, ik ken je frustraties en het boos en verdrietig zijn. De IUI kansen zijn inderdaad maar heel klein bij ons 16%. Maar je moet er helaas doorheen voordat je verder mag. Sommige worden er wel zwanger van. Ik heb ook een normale cyclus maar moest ook spuiten. Hierdoor worden er vaak 2 eitjes verkregen wat de kans vergroot en het tijdstip is door de pregnyll goed te bepalen voor de IUI. De hele IUI behandelingen vond ik super meevallen ook het spuiten van de hormonen had ik niets van. Hopelijk ga je het allemaal wat positiever inzien en kun je met een gerust hart gaan beginnen!

@ hier ontzettend druk... ik ben verzekeringsadviseur in Noord Holland dus tja een heeeeel hoop waterschades na gister!

Liefs

6. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    RQ33: welkom meid en ook ik herken wat je zegt maar je bent hier bij het goede adres.

@Queen baby: je weet ons te vinden als je iets kwijt wil. We denken aan je, ook als je het niet wil vertellen.

kus,
    augustus2009

7. RQ33

RQ33 Lid

Sep 7, 2011
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

dank jullie wel voor de reacties. Ik heb net een aantal succesverhalen gelezen over IUI, dat geeft wel weer wat moed. Je kan niet anders doen dan hopen he?

augustus2009, ik begrijp dat jij morgen kan testen? is dit ook weer een poging met IUI? Ik hoop zo voor je dat het gelukt is!

en esther1983, jullie gaan dus voor IVF. Bij ons hebben ze gezegd om het 3 keer met IUI te proberen en daarna IVF. Wij mochten op zich ook meteen kiezen voor IVF maar de gyn raadt ons echt aan om toch eerst IUI te proberen. En wij hebben toch besloten om haar advies aan te nemen. Ik beschouw het maar als een opstapje naar IVF. En hopelijk behoren wij tot die paar % die het wel lukt...

VUmc heb ik ook goede verhalen over gehoord. Wij lopen bij het Bronovo.

8. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @RQ33: Yes, morgen is het twee weken geleden dat wij IUI poging 4 hebben ondergaan. Geen bloed is goed is mijn motto al zal ik je eerlijk bekennen dat ik op dit moment een beetje strak sta. In juni een miskraam gekregen en dit is weer de eerste keer proberen dus ik vind het allemaal spannend en doodeng tegelijk. Mijn cyclus was goed in de war en geestelijk heeft het me een beste knauw gegeven maar onder andere met hulp van de meiden hier ben ik er wel weer (nu trekken de meiden me er ook weer door heen omdat ik me gewoon effe heel zenuwachtig voel). Ook heeft de echoscopiste ons gewaarschuwd deze keer dat de kans op een meerling groot was. Dit hield ons niet tegen om het toch te proberen.

Het spuiten en de IUI - behandeling zelf vind ik goed te doen. Wat ik gewoon killing vind is het twee weken wachten. Sinds gisteren durf ik amper mijn ondergoed naar beneden te doen omdat ik bang ben bloed te zien.

Vraag alles wat je te vragen heb hier. Je ziet vast aan alle berichten hier dat niets stom is of gek. Ik voel me thuis en op mijn gemak. Ik geneer me nergens voor.

Je bent hier aan het juiste adres.

Liefs,
    augustus2009

9. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Valt nog mee 3 x! Wij hebben er 6 moeten doen. Na de 3de x was ik er eigenlijk al klaar mee ;) Hopelijk horen jullie bij de succes verhalen!

Liefs

10. mewe

mewe Lid

Sep 7, 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Heb me net nieuw voorgesteld bij even voorstellen, nieuw lid hier..

Ik heb vanmorgen de tweede echo gehad voor een iui behandeling, voor ons de eerste. Ik houd goed in mijn achterhoofd dat de behandelingen misschien niet aanslaan. Toch hoop ik vurig dat het wel lukt.
    Ik bevind me in ieder geval op vruchtbare grond;linker, rechter en overbuurvrouw zijn zwanger en een zwangere collega. Kennen jullie dat, dat je je tranen inhoudt terwijl je een ander feliciteert met hun zwangerschap? Ik gun het iedereen van harte, echt waar, maar het kan wel steken. Wij zijn twee jaar bezig zonder aanwijsbare reden. Ik ben 37 jaar, denk dat het aan mijn leeftijd ligt...

Liefs en allemaal veel succes en sterkte in deze vaak zware periode.

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Lieve esther, balen meid. Maar goed dat je ht zo oppakt en indd ivf kom maar op!

Queen, lieverdje. Knuffel en we horen het wel als je iets kwijt wilt.

Augustus, jeetje spannend zoiets he. Succes met je werk vandaag. Wel beetje afleiding.... Maar ik vind laatste 2 dagen vaak ook erg spannend....! Gelukkig zie ik t al vaak al aan temp...;)

RQ33, welkom meid. Sluit je hier aan en praat lekker mee.
    Kansen voor een "gezond stel" zijn ook maar 25% per keer he, (hoorde ik laatst pas) dus als je dat dan zo bekijkt... ach da valt t nog mee toch? Probeer in dd positief te blijven, er is maar één positieve ronde en snelle/sterke zwemmer nodig... Kijk f0rever van ons topic maar! :D

Mewe, ook welkom! Succes ook.

@ALL; ach hier alles goed, koud/warm wisselen zich af hahhaa, en buikpijn is er ook nog. Niks bijzonders.... 6.5 afgevallen nu en 9cm bij mijn buik kwijt.... thats te spirit! hahaha

dikke knuffel:D:D

12. augustus2009

augustus2009 Actief lid

Jan 3, 2011
    433
    0
    0
    @mewe: welkom hier, heel herkenbaar wat je zegt, ben zelf 36 jaar en ook twee jaar bezig.

@BB: heel goed van je! Volhouden, hoeveel kilo wil je nog kwijt?

kus,
    augustus2009

13. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    gelderland
    3.5 (10 totaal)

14. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ mewe, welkom hier meid! Als je vragen hebt stel ze gerust! Het is en blijft moeilijk deze mmm. Maar het is voor een goed doel!

@ bb, goed bezig meid!!!

15. RQ33

RQ33 Lid

Sep 7, 2011
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even kijken of mijn onderschrift werkt...

16. RQ33

RQ33 Lid

Sep 7, 2011
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    yes, hij doet het..
    Welkom hier Mewe, ik heb me ook net vandaag aangemeld. Succes met je IUI. Hopelijk is het gewoon hartstikke raak direct!

Wij gaan ook beginnen met eerste IUI. Morgen hebben we het intakegesprek, daarna is het wachten op de ongesteldheid voordat we de eerste uitgangsecho gaan krijgen. Ik hoop dat ik uiterlijk volgende week dinsdag ongesteld wordt. Mijn ovulatie was tussen afgelopen zondag en dinsdag (zondag positieve ovutest).
    Helaas hebben we deze laatste "natuurlijke poging" sowieso geen kans om zwanger te zijn. De druk was zo hoog dat manlief niet kon presteren op het moment supreme...
    Of er moet een hele goede zaadcel langer dan 4 dagen hebben geleefd (hoop ik natuurlijk altijd, tegen beter weten in). Manlief zijn zaad is beoordeeld als zwak: Hij had de laatste test 10% snelle (A) en iets van 13% categorie B. Daarvoor was het 23% B en 0% A. Met behulp van vitamine C is het iets beter geworden maar nog steeds niet super.

Pff, ik ben nu het wachten op de behandeling al zat, en we zijn nog niet eens begonnen, dat gaat nog wat worden....

17. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Es: Awww wel jammer voor je es!! Maar goed een nieuw hofdstuk voor je met hele goede resultaten in je ziekenhuis!! Go for it Girl!!!!

@ Queen: Knuffel voor je meis!!

@ RQ33: Meid heel veel succes met je IUI behandelingen en inderdaad voor vragen enzo benje hier aan het goede adres, ook voor andere dingen hoor!! Vertelhier gewoon lekker wat je kwijt wil!

@mewe: Welkom bij ons clubje en heel veel succes!!!

@ BB: super dat je lekker afvalt!!! je voelt je dan ook lekkerder in je vel he neem ik aan....!!! Wel balen dat je nog steeds buikpijn hebt!!

@ all: Ik heb weinig te melden, heb geen kwaaltjes, klachtjes niks noppes nada, maar ja die heb ik eigenlijk ook niet vaak! Ben kei kapot na een lange dag rayonvergadering!

Testers morgen heeeel veel succes en ik denk aan jullie.......knuffff

18. debby25

debby25 Fanatiek lid

Oct 17, 2010
    1,773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Good morning dames,

Ook ik lees nog steeds mee, maar heb niet veel te vertellen :(
    Ik wacht nog een week met het zh bellen voor onze start van de IUI, dit puur omdat wij 4 okt op vakantie gaan en ik daarna toch wel snel kan beginnen ivm mijn cyclus. Anders zul je zien dat ze geen plek meer hebben of wat dan ook.......goh ik ben niet zenuwachtig hahaha

Test-meiden super veel succes vandaag!!!!!

Knuff Deb

19. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    gelderland
    Ik denk ik kom even spieken of er al wat nieuws is.... maar helaas!

Denk aan jullie meiden!

20. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Vanmiddag horen jullie meer van mij.

Share This Page