RQ33: het is ook in mijn ervaring allemaal ontzettend zakelijk. Verwacht geen hand op de schouder of een aai over je bol. Wat ik doe, als ik vragen heb, ik schrijf ze op en lees ze letterlijk aan de gyn. voor. Oh ja, wel een beetje bijblijven he! We zijn een actief cluppie! Ook al voel ik me gewoon ronduit klote vandaag omdat ik de dag overtijd was en de menstruatie vanmorgen op lijkt te zijn gekomen probeer ik toch ook hoop te putten uit de successen van deze maand. Ik kan ook na vier keer nog steeds niet goed omgaan de teleurstelling en ben bang dat het keiharde besef elke keer ontzettend zeer zal doen. Als daar toch eens een oplossing voor was. Mijn cyclus was goed deze maand, ik had twee mooie eitjes. Dus uithuilen en overnieuw beginnen. Maar eerst even door deze klotedag heen. Nu wachten op een telefoontje van het ziekenhuis dat ik met de volgende ronden mag beginnen. kus, augustus2009
@ Augustus : He jekkes meis, wat is het toch elke keer een teleurstelling weer he dan!! Goed om even alles eruit te gooien idd. Een hele dikke digi knuffel voor jou Meis! @ All : Morgen 3de en laatste IUI poging zonder hormonen. Heb er geen goed gevoel over. Heb er ook voor 't eerst heel weinig zin in ... Liefs, Elvi
@ RQ hier ook Gonal F gebruikt en moet zeggen vindt het een fijn hormoon, makkelijk te prikken (prikpen) en begon zelf ook met 75E dat is het laagste en stelt absoluut niets voor. Geen bijwerkingen ervan gehad. Eerste ronde meteen 2 mooie follikels. Als je 28ste daagse cyclus hebt is dag 9/10 vroeg genoeg voor de echo! Slagingskansen is altijd een gemiddelde van alle mensen. Ze hebben aan 1 miljoen zwemmers genoeg! Hier ga ik voor de IVF ook weer aan de Gonal F maar dan als het goed is 225 E dus 4x zoveel. Hormonen zijn er echt voor de timing en 2 follikels natuurlijk. Als ik 1 follikel had werd ik de volgende ronde opgehoogd tot 112.5 E zodat er wel 2 zouden ontstaan. Liefs
Oh ja, vrijen 3 dagen onthouding voor de IUI is belangrijk. (niet langer en niet korter) wel na de IUI mag je gewoon vrijen. Gister in het VU is ons dat nog eens heel duidelijk uitgelegd dat dit enorm scheelt. En het VU is het beste ziekenhuis van Nederland met een slagingspercentage van 36,8% ten opzichte van de 20% gemiddelde in Nederland. Liefs
36,8% ipv 20% voor IUI??? Echt waar??? Mij is verteld dat IUI maar 13% slagingskans heeft! Ok, gaan we doen dan...
Zijn de IVF kansen , niet de IUI. IUI hebben zij ook de beste kansen maar die zijn geloof ik 20% ten opzichte van 13% landelijk gemiddelde. Ik had ik het Spaarne 16% met IUI. Verschild per ziekenhuis.
@all: yes, ben net gebeld door het ziekenhuis en we kunnen meteen verder met poging 5. Gelukkig, een klein lichtje in mijn donkere duisternis. En voel me al een stuk beter nadat ik los ben gegaan bij de Douglas. Vanavond ga ik naar huis, ik geef mijn binkies te eten, en sluit me op in de badkamer, ik ga schrubben en tutten en zing luidkeels met de cd "the best of" van Madonna... en misschien doe ik wel helemaal gek vanmiddag en neem ik de middag vrij!!! kus, augustus2009
@all hallo meiden, ik ben nieuwe hier.... en zou graag eens meelezen en mee kletsen. Ik heb getracht een beetje op de hoogte te raken van iedereen op dit forum. Onmogelijk! ha ha, te veel. Ik zocht een forum waar meiden zijn die van IUI naar IVF gaan, maar die kon ik niet vinden, de meeste waren gesloten. Deze leek mij het meest aan te sluiten en wie weet kan ik mijn ervaring met jullie delen. Of hebben jullie een site gezien waar ze dit topic hebben? van iui naar ivf? Iets over mezelf: Na 7 IUI's gaan we door naar IVF. Deze maand een rustmaand en dan 3 okt. intakegesprek IVF in Dusseldorf. Na onze eerste IUI werd ik zwanger, maar helaas eindigde deze in een miskraam/curretage. Hierna volgden nog eens 6 IUI's die allen mislukten, om moedeloos van te worden en erg verdrietig. De IUI's waren met behulp van clomid, puregon en pregnyl. Gaat iemand van jullie ook naar Dusseldorf voor IVF? Anyway, ik wens iedereen veel succes en heb je vragen, stel ze gerust, wie weet kan ik mijn ervaring met je delen.
@ citroen: welkom!! wat vervelend van je eerste iui zeg !!! maar nu kun je je hoop gaan vestigen op de ivf... volgens mij gaat niemand van de meiden hier naar dusseldorf maar dit is zeker 1 van de meest gezellige en inspirerende clubjes mijn verhaal....: wij kregen begin dit jaar te horen dat mijn man zeer zwak zaad had, toen zijn wij doorgestuurd naar nijmegen en daar kregen we te horen dat onze kans op spontaan 45 tot 50 procent was :O en waar we eerst hadden getest 0.9 procent dus wel goot verschil... maar goed ,,, vervolgens voor een half jaar naar huis gestuurd om te kijken of het zou lukken en anders moesten we terug komen op 4 okt.. dus zo gezegd zo gedaan en het resultaat is dat op het moment dat ik schreeuwde(ja letterlijk) '' ik ben er klaar mee '' zijn we nu zwanger spontaan verder kun je denk ik aan iedereen wel kort hun verhaal vragen en zullen ze het allemaal willen vertellen want het zijn allemaal schatten die je vaak door een moeilijke tijd helpen heel veel liefs en succes f0rever
@forever wat gaaf zeg, spontaan zwanger, gefeliciteerd en geniet ervan! @queenmeisje ik zie dat jij al een intake IVF hebt gehad. Hoe ging dat? En wanneer mag je van start? Is dat meteen in de eerstvolgende cyclus, of?
Ik moet mijn handtekening nog veranderen maarsat is lastig op mijn telefoon. Ik heb m'n IVF al gehad en tot nu toe ben ik zwanger. hopen dat, dat nog acht maanden zo blijft.
Enne de intake is bij mij anders dan voor jou. Ze zeiden na de eerste IUI dat ze dat niet meer gingen doen en dat ik gelijk voor de IVF mocht. Maar eerst heb ik 3 maanden aan de Lucrin injectie gezeten omdat ik endo heb. Daarna kon ik gelijk het traject in. En de voorlichtingsavond heb ik in het UMC gehad. Heel leerzaam.