Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Tash, lees net dat jullie ook in het VU lopen! Waar zaten jullie hiervoor? Wat kan ik verwachten van de intake en aanvullende onderzoeken??

Liefs

2. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    foto al gezien?

3. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    Heb hem net gezien! Moooooooooi , ik zoek er al 3 jaar zo eentje ;) Geniet er lekker van meis!

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ik al 22 maanden en ineens gevonden :O hahahaha...

maar wat een knaller dan ook meteen hij was er al voor de controle lijn joh

5. ukk

ukk Actief lid

Jan 19, 2011
    264
    0
    0
    verkoopmedewerker kledingzaak
    @ Bezig bijtje meid wat fantastisch!!! heb er echt geen woorden voor. deze maand is zeker extra vruchtbaar;) ik ben zo blij voor jullie!!!:D en ik ga duimen dat dit ook echt een blijvertje is;) het moet gewoon! echt helemaal top! 6 oktober de eerste echo las ik...spannend...!!! haha... het is echt zo mooi! ik kan het onderhand weten;) ik vond het altijd maar onzin dat mensen zeiden tegen mij van voor je het weet is het zover, nou daar is niks over gelogen want het gaat zo snel!

dus aan alle zwangere meiden! Lekker van genieten! voor je het weet voel je die kleine schoppen!:D

6. valeria

valeria Lid

Mar 3, 2011
    97
    0
    0
    Ondernemer
    Haarlem
    #5026 valeria, Sep 15, 2011
    Last edited: Sep 15, 2011
    Hallo meiden,

Even voorstellen, ik ben Valeria ben 26 en wij proberen al 4.5 zwanger te worden.
    Helaas net als bij vele is dit iets wat niet zomaar wil lukken ondanks dat wij beide kern gezond zijn.
    Na wat moeilijke tijden zijn we nu dan eindelijk met de iui begonnen.
    Op dag drie van de menstruatie naar het ziekenhuis voor de echo en vervolgens 4 dagen aan de puregon, daarna weer een echo en er was 1 folikel 19mm.
    09-09 heb ik pregnyl gespoten om 23:00
    11-09 om 11:30 vond de iui plaats

Ik zit nu dus pas op me 4de wachtdag.
    Het is allemaal zo spannend.
    Ik hoop dat we via deze weg elkaar kunnen steunen.

Liefs Valeria

7. RQ33

RQ33 Lid

Sep 7, 2011
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi valeria, welkom hier en spannend hè. Ik ga als alles goed gaat in oktober aan mijn eerste iui beginnen. Of het moet dan niet meer nodig zijn haha! Ik zou eigenlijk ook deze maand beginnen maar had ineens een cyste op dag 3... Het lot is ons niet gunstig gezind... He, maar heb jij maar vier dagen puregon hoeven spuiten? Ik dacht altijd dat ze je een week aan de hormonen zetten en dat je pas weer op dag 10 terugkwam om te kIjken of de pregnyl geZet kon worden?

8. valeria

valeria Lid

Mar 3, 2011
    97
    0
    0
    Ondernemer
    Haarlem
    Ja ik snap er eigenlijk ook helemaal niks van en dat was dan ook mijn volgende vraag o het forum, ik heb dus idd maar 4 dagen puregon hoeven te gebruiken vanaf dag 3 tot dag 7, op dag 7 in de avond moest ik dus pregnyl prikken.
    Maar als ik de calculator gebruik dan zou mijn eisprong veel verder in de maand zijn dan dat ik hem nu heb gehad.
    Hebben jullie dan misschien enig idee wanneer ik nu mijn menstruatie weer kan verwachten?
    O jongens het is allemaal maar wat!
    Spannende joh in oktober voor het eerst? Leuk hoor ga jij dan ook beginnen met prikken of doen jullie het zonder?

Liefs Valeria

9. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

Nov 5, 2008
    2,861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Valeria, spannend zeg! Normaal hebben de meeste ziekenhuizen pas op dag 9 de eerste echo inderdaad, maar kennelijk heb jij al heel vroeg een eisprong! 14 dagen na de IUI kun je testen! Spannend he!

@ RQ, bij ons ziekenhuis is het dag 9 terug komen en vanaf dag 3 spuiten (6 dagen dus spuiten) maar bij mij heb ik pas 1x gehad dat ik ook daadwerkelijk die dag de pregnyll mocht zetten, de andere xen heeft het langer geduurd voordat mijn follikels groot genoeg waren. liefs

10. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Welkom Valeria er breekt voor jou ook een spannende tijd aan.

11. valeria

valeria Lid

Mar 3, 2011
    97
    0
    0
    Ondernemer
    Haarlem
    Dank je!
    Ik zie dat jij zwanger bent! Van harte!
    :)

12. queenmeisje

queenmeisje Fanatiek lid

Apr 14, 2011
    2,134
    0
    0
    NULL
    Utrecht

13. citroenvlinder

citroenvlinder Bekend lid

Sep 7, 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @valeria
    welkom en succes! De wachtweken zijn killing. Als ik het goed begrepen heb, had je op cyclusdag 7 een follikel van 19mm, s avonds pregnyl en dag 9 IUI en de eisprong gehad. Jeetje dat is inderdaad snel. Hoe dik was je baarmoederslijm?

14. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ BB: Meid super geweldig!!!!! Heb je testen gezien!!! Echt knallers geniet er maar lekker van!

@ valeria: welkom bij ons cluppie meid! En inderdaad lekker snel!!! Ik hoef ook niet altijd veel langer te spuiten dan 5 soms 6 dagen! Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je eitjes reageren op de hormonen lijkt me! Blijkbaar doen jouw eitjes het goed :)

@ all: voel me vandaag een stuk beter dan gisteren! Ben net effe lekker wezen shoppen met een collega! Nu vol goede moed aan de volgende ronde beginnen (helaas nog geen 4e IUI ivm vakantie) Dus huiswerk genoeg in het zonnige Tenerife hihi!!

15. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

Jul 18, 2011
    2,238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nouuuuuuuuu, dit is toch ongelooflijk!! Gefeliciteeeeeeeerd BB'tje!! Wat en ontzettend leuk nieuws!! Fijn dat 3 x ook geen scheepsrecht is deze maand, haha! Over een paar weekjes alweer de eerste echo!! Daar kun je straks echt naar toe gaan leven. Meis, geniet van je prachtige nieuws en all you pregnant ladies, show ons jullie echo's!!!!!!!!!!! Dikke knuf, Elvi

16. valeria

valeria Lid

Mar 3, 2011
    97
    0
    0
    Ondernemer
    Haarlem
    Hahaha ja goeie vraag, alweer een vraag waar ik geen antwoord op weet eigenlijk.
    Horen ze dat te zeggen of moet je dat vragen?
    Ze zeiden wel dat het er perfect zag.;)
    Ja ik vindt het ook allemaal erg snel gaan.
    Ik zie dat jij gaat beginnen met IVF das ook erg spannend!
    NOg een reden dat de iui niet is gelukt?
    Sorry voor het vragen als je het prive wil houden snap ik dat heel goed hoor!

Liefs Val

17. valeria

valeria Lid

Mar 3, 2011
    97
    0
    0
    Ondernemer
    Haarlem
    Hey

Dank je wel.
    Ja klopt op dag 7 had ik een folikel van 19mm en toen s'avonds pregnyl gespoten
    Eerlijk gezegd vond ik het allemaal erg snel gaan en weet ik ook helemaal niet wat ik ervan moet denken.
    Bijvoorbeeld wanneer wordt ik nu weer ongi dan?
    En ik lees dat sommige dames 2 of 3 folikels hebben ik had er maar 1.
    Ohh wat is het allemaal frustrerend zeg.
    En dat wachten duurt ook zo eeuwig lang.

Ik zie dat jij naar ronde 4 gaat naar je vakantie.
    Spannend.
    Misschien dat het op je vakantie als je heerlijk ontspannen bent wel goed komt, ik zal duimen voor je.

Liefs Val

18. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ val: Ik heb ook maar vaker een foll! Dat maakt ook helemaal niks uit! Ja effe lekker vakantie!
    Heb al een rustperiode vanaf mei! Pfff wil eigenlijk gewoon verder nu!

19. valeria

valeria Lid

Mar 3, 2011
    97
    0
    0
    Ondernemer
    Haarlem
    Ja dat kan ik begrijpen op een gegeven moment wil je denk alleen maar door tot dat het lukt.
    Maar dnek dat het ook wel goe dis om even je verstand op nul te zetten en lekker van je vakantie te gaan genieten.
    Je weet maar nooit, je hoort wel gekkere dingen.
    Dank je voor het geruststellen.
    Daar heb ik echt wat aan en heb het ook erg nodig ben zo bang dat het allemaal niet lukt;)

Liefs Val

20. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    @Valeria: Welkom hier! Ik ben hier ook nog maar net.. Spannend joh.. En wat duurt wachte altijd lang he? Helemaal in deze situaties!

@Esther: Wij gaan direct met ivf aan de gang, niets ervoor gedaan. Ik kom wel met een duidelijk beeld vanaf de gyn naar het ivf centrum. Mannetje uiteraard wel ook getest. Vond ie maar wat spannend,hihi! Wij hebben bij de intake alleen de behandeling besproken en papieren die je terug moet sturen (voor als er 'materiaal' overblijft). Ik ben de volgende dag gebeld over de datum van de echo. Heb verder geen lichamelijk onderzoek gehad, gelukkig! (Is het bij jullie ook altijd zo dat wanneer je het 'beneden' tiptop in orde hebt, je GEEN onderzoek krijgt? En als je't dan ff heb laten verslonsen omdat je toch niet verwacht op de tafel te moeten WEL?! Argghhh!) Ik heb ook geen prikinstructies gehad omdat ik zelf al de Lucrin zet, dus gewend ben en weet hoe't moet.
    Heb je zo een beetje een beeld van de intake? Het is iig niet iets om je druk over te maken hoor..

Liefs

Share This Page