Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenvlinder

citroenvlinder Bekend lid

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij zit in Menopur beide:
    De werkzame stof in Menopur (menotrofine) is een hormoon dat gewonnen wordt uit de urine van vrouwen in de menopauze. Wat betreft samenstelling en werking is het nagenoeg gelijk aan twee hormonen die in de hersenen worden gemaakt, FSH en LH genoemd.
    en zit in Gonal F alleen dat FSH.
    Gonal-f is follitropine alfa. Dit is een recombinant humaan follikelstimulerend hormoon

Ik ga er vanuit dat deze man weet wat hij doet, mijn lh waarde is ook hoger dan zou moeten, dus misschien zo weer in balans.

We zullen zien hoe het uitpakt bij de eerste FM.

2. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    #5342 Esther1983, 4 okt 2011
    Laatst bewerkt: 4 okt 2011
    Ik heb de eerste 3 IUI's Gonal F gebruikt en de laatste 3 IUI's Menopur. Ze hebben beiden dezelfde werking alleen kan een lichaam beter reageren op het ene dan op het andere hormoon. In het VU kun je dus of het ene of het andere hormoon gebruiken. Mijn beste vriendin is apotheker en zegt ook dat er geen verschil is tussen de hormonen. Maar goed ik heb er geen verstand van verder. Hij zal inderdaad wel weten hoe het werkt! Ik gebruik maar de helft van wat jij gebruikt ;) Heb met 150 Gonal F al een x 16 follikels gehad dus hoeft van mij ook niet meer!

3. citroenvlinder

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @esther
    ik weet t ook niet, ga maar af op zijn kennis, tot nu is het ook niet gelukt, dus kan alleen maar beter worden.
    Bij de IUI kreeg ik ook niet zoveel, puregon, per cyclus 300E + beetje clomid, dus ik kan me voorstellen dat ik nu de 'volle laag' krijg, in 1 keer goed doen ;)
    had destijds wel eens 3 follikels, maar daarvan groeide er vaak maar eentje door.
    Ik hoop dat ik hiermee een mooi resultaat boek en dat er maar vele goede follikels mogen groeien :) Beter 1 keer vol met die troep, dan zoals de afgelopen jaren elke keer een beetje.

Weet je al wat jouw eenheden gaan worden met de IVF? Die zullen ook ongetwijfeld hoger liggen, toch?

Bij mij worden er overigens 2 teruggeplaatst, mochten die er zijn.
    Bij jou al over gesproken?

4. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Wat fijn citroenvlinder dat je al zo snel mag starten! Hoop dat die erdwaalde cyste wegspoelt sraks!

Aug ik duim voor dubbel feest dit weekend!

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ citroen, bij ons doen ze maar 1 terugplaatsing en de dossis is 150 Gonal. Dit is ruim voldoende anders krijg ik last van overstimulatie.

Wel fijn dat ze er 2 terugplaatsen bij jullie!

Liefs

6. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ citroen: Wow inderdaad lekker snel! Ik heb het ook meegemaakt, een cyste en ronde erna was ie verdwenen! Heel veel succes meid!!

7. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Wat spannend allemaal! Ik lees jullie berichtjes aandachtig! Zo kan ik mij ook al een beetje voorbereiden!

In het Umcg worden, áls er 2 embryo's zijn ook 2 terug geplaatst..

Heel veel succes meiden!

8. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Wat spannend meid! Laten we het hopen! Ik blijf ook duimen! ;) En laten we hopen dat die ''krampjes'' innestelingkrampjes zijn! Hihi..

Good luck! :p

9. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

28 jul 2011
    1.462
    0
    0
    Oude Pekela
    Hé meid!

Wanneer heb jij je 4e IUI ?

HEEL VEEL SUCCES!

10. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Imke, wat fijn dat ook jullie er 2 teruggeplaatst krijgen. Bij ons ziekenhuis zijn ze gewoon echt heel zwaar tegen meerlingen. Brengt een te groot medisch risico met zich mee zeggen ze. Bovendien is hun slagingspercentage met 1 terugplaatsing al ruim boven de 36% ten opzichte van de 22 % bij andere ziekenhuizen met 2 terugplaatsingen. Weer een reden waarom ze het niet doen.

Ieder ziekenhuis heeft zo weer zijn eigen methode. Eigen hormonen ed.

Hopelijk kun je net als Citroen ook zo snel beginnen!

Liefs

11. citroenvlinder

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @augustus
    hoe gaat het? nog niets te bekennen? Ik hoop het voor je.

@hier
    niet gedacht dat ik me na de curretage NOG eens "graag" ongi zou willen worden... voel wel van alles trekken, maar er komt nog niets. Hoop toch maar dat t er door kan komen en dat niet die follikel in de weg zit en t tegenhoudt. Ppppppppffffff, nu dit weer, t blijft slopend, wachtend op t een, wachtend op t ander...
    vanavond heb ik als t goed is alle medicatie in huis, t zal wel een mooie vracht zijn ;)

12. citroenvlinder

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @esther
    hoe is t met jou cyclus eigenlijk, moest je niet ook nu zo'n beetje ongi worden?? Dat zou gaaf zijn, roze in de rustmaand(en) :)

13. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Citroen, ik was maandag ongi geworden. Maar wist het al omdat ik zonder Utrogestan al vanaf mijn eisprong bloedverlies heb. Dus geloof er ook niet zo in dat het zonder gaat gebeuren ;) Vanmorgen voor de 2x bloed laten prikken (moest op CD3 i.v.m. hormoonwaardes) dus heb nu alles gehad. Nu alleen nog wachten op de uitslagen. En hopen dat mijn uitstrijkje goed gegaan is, was twijvelachtig omdat het CD1 was en er dus bloed bij zit.

Je zal een mooie stapel hormonen meekrijgen ;) Ken de bergen van mijn IUI rondes! Menopur zit per 375 eenheden in een doosje dus daar zul je er een aantal van meekrijgen. GonalF gaat per 900 eenheden in een pen. Utrogestan per 30 pillen in een doosje en dan nog het andere hormoon wat je gebruikt om je LH piek te onderdrukken ;)

14. citroenvlinder

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    @esther
    succes met wachten.... dat blijft altijd vervelend, wachten op t een of t ander..
    Oh, ja, diet Utrogestan krijg ik nu ook, die heb ik nog nooit gehad. Ik kreeg eenmalig de pregnyl 5000 en dat was het. Die krijg ik dan nu ook, maar inderdaad daarna die Utrogestan. Geen idee hoe die werken, vergeten met de uitleg, kort over gehad dat t 'ranzig' was omdat t vaginaal ingebracht moest worden. Heb gelukkig een telnr meegekregen, kan eigenlijk 24u bellen als t nodig is, ook wel prettig.
    Maar ja, nu eerst nog ongi worden!

15. citroenvlinder

7 sep 2011
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb jij t trouwens op je werk verteld dat je t traject ingaat enzo?

16. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Citroen, die Utrogestan moet je (als het goed is) 3xdaags 1 bolletje (kan ook zijn dat je bijv 3x2 daags moet gebruiken) diep in je doos stoppen, dan lost het vanzelf op en het omhulseltje komt er later weer uit....niet zo fijn spul en bij mij wordt het ook nog es behoorlijk gevoelig van binnen, maar het is voor een goed doel he!
    En als je het niet met je vinger wil doen, kun je altijd vragen om een inbrenghuls!

Ben ook benieuwd naar augustus, vandaag is haar NOD toch?

En Druuf, wanneer start jouw volgende IUI? Je NOD was dacht ik zo uit mn hoofd rond 12 oktober?? Je zei dat je dan mocht testen??

17. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ citroen, ja ze weten hier alles vanaf begin af aan al. Klein kantoor (4 personen) dus tis meer familie !

Utrogestan met IVF is 3x daags 2 bolletjes opsteken. En inderdaad erg ranzig. Ik heb tot nu toe met de IUI steeds 2x daags 1 bolletje moeten opsteken. Per persoon is verschillend hoe je erop reageert. Mijn lichaam vrij heftig. Moe, verward en enorm pijnlijke borsten, tot blauw aan toe. Er staat ook in de bijsluiter dat je voorzichtig moet zijn met autorijden!

Liefs

18. augustus2009

augustus2009 Actief lid

3 jan 2011
    433
    0
    0
    @all: nou, poging 5 kan officieel door het putje. Gisteren al de eerste tekenen en toen ik vanmorgen naar de toilet ging waren de dijken doorgebroken. Ik hoef niemand uit te leggen hoe ik me nu voel. Direct het ziekenhuis al weer gebeld en vanmiddag hoor ik of ik verder kan gaan met poging 6. Diepe zucht.

Ben er even helemaal klaar mee. En kak, ik kan niet eens nu even naar de douglas in mijn pauze om feelgooddingen voor mezelf te kopen.

kus,
    augustus2009

19. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    aug: balen meid en we weten idd hoe je je voelt ! maar wel kop op meissie !!! ook jou geluk komt echt waar !!!

es en citroen : succes !!! ik krijg niet alles helemaal mee maar jullie gaan allebei een spannende tijd te gemoed !! laten jullie ons wel weten hoe alles gaat?

heitje : hoe voel je je eigen meid ?? al een lekker hormoon monster?

queen: hoe gaat het met jou? is je mannetje het hormonen gebeuren al zat?? hihihi

@ hier: mijn mannetje wordt helemaal gek van de hormonen heeft nu dan ook al een paar keer gezegd als je zo blijft dan verhuis maar voor een tijdje hahahhaa kon hier wel om lachen :p toen maar gezegd dat het zijn eigen schuld was :p en toen was ie stil....
    maar goed hier gaat alles goed en we zijn vandaag al weer 9.1 wat gaat de tijd toch snel !! over twee weekjes alweer een echo :D
    de intake bij de vk is goed gegaan mega veel info mee gekregen :)

veel liefs ! en als ik iemand ben vergeten please forgive me !!!

20. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ach Augustus... Heel veel sterkte hoor meis! Maar dus meteen weer door? Dat vind ik wel heel knap hoor!

Es en Citroen, ik ga me ook maar weer eens mengen in jullie babbelen. Lees zo veel wat goed herkenbaar is en alleen lezen is soms niet genoeg,hihi! Hier idd ook de groentela helemaal vol! En ben erg blij te lezen dat er ook een inbrenghuls is voor die Utro! Kan ik vrijdag meteen vragen..
    Jullie omgeving weet dus wel dat jullie bezig zijn? Bij ons ook wel.. Scheelt wel dat op kantoor zit met mijn zwager, haha. Wel handig dat ik niets hoef te verantwoorden. Maar waar ik wel benieuwd naar ben is of jullie ook de data van punctie en tp etc vertellen. Ik twijfel nog. Ben er erg slecht in om mijn mond te houden, maar wil het ook wel met z'n 2e doen..

Liefs

Deel Deze Pagina