Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    haha schoonloeder en schoonvader! Die is goed! Kende ik nog niet! Ja de banner is weg, ik was heel raar, veel later deze maand dus mijn banner klopte niet meer. Gezellie met zijn 5en zitten maar.

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Tinkerbel: Welkom en veel succes met de IUI! Hopelijk ben je snel zwanger. Las dat je veel last had van cystes? Ik heb er deze ronde ook 1 van 35 mm. Geloof dat die vanzelf weg gaat?

@Lien: haha, grappig dat we elkaar gewoon gezien kunnen hebben. Toen ik er was zaten er 2 vriendinnen en nog 1 vrouw alleen te wachten. Wie weet was jij daar wel 1 van haha.

Denk inderdaad dat we dezelfde gyn hebben dkt H?
    Hoop dat hij ons alle 2 zwanger maakt hahaha. Het ZH kan inderdaad wel een IUI succes gebruiken vind ik ;)
    Ik ben de hoop op IUI ook een beetje aan het verliezen, het forum is helaas ook niet echt een toppunt van succesverhalen met IUI.

@Lin: veel plezier met de verjaardag van je grote kleine meid en nog van harte gefeliciteerd!

3. Lien1979

Lien1979 Actief lid

Apr 28, 2010
    450
    0
    0
    @Misty, dat was ik niet ;) De wachtkamer was leeg toen wij aankwamen. Het is inderdaad dezelfde gyn, trouwens.

4. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

@Lien, Zeker dat het kan! Dus hou moed! Ik heb nu ook weer goede hoop dat het goed komt. Wanneer moet je voor FM?

@Lin, Wat jammer dat het bij jou niet gelukt is met de IUI. Zie je op tegen de ivf?

@Misty, Ik heb er een keer 1 van 5 cm gehad! Gelukkig kromp hij uit zichzelf, want anders hadden ze hem operatief moeten verwijderen. Ze gaan niet altijd uit zichzelf weg maar de jouwe is nog niet zo heel groot. Ik geloof groter dan 5 cm dat ze hem dan weg halen (kan ook 8 cm zijn hoor) Kan je het je voorstellen dat je gewoon een eiblaas zo groot als een ei aan je eierstok hebt hangen? Daarom halen ze grote direct weg omdat je eierstok kan afknellen als die boel gaat draaien van binnen. Brrrr maar niet teveel aan denken.

5. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Gillian ben je blond ofzo whawha:);):p even een kleine vergissing een weekje later sjonge sjonge nou maakt niet uit het is nou toch gezellig op het bankje enne normaal zitten jij lol....

groetjes babyborn....

6. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Lin 71 alvast gefeliciteerd met je dochter dan word ze 3 toch leuk hoor.:)
    Schoonloeder ik vind hem geweldig en steengoed die onthoud ik;)

Tinkelbel van harte welkom bij ons gezellig en erg fijn om te horen dat er toch nog iemand zwanger is geworden door IUI dat hadden we even nodig ik zelf heb al een zoon van 9 jaar op de normale manier en nu al 5 jaar bezig voor een twede waarvan 1 jaar rust gehad afgelopen dinsdag IUI nummer 6 gehad en voor het eerst met clomid dat heeft wel zijn werk gedaan dus weer even afwachten het word wel eens tijd normaal moest ik ook nog pregnyl prikken maar nee dat hoefde niet en nou wachten op het wachtbankje die is erg vol vooral door gillian lol;):D.

Allemaal ik loop in beverwijk in het ziekenhuis noord holland dus ik kom niemand tegen van jullie:p

Bioscoop was erg leuk toys story 3 echt leuk.:)

Groetjes weer van babyborn.....

7. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Tinkerbel sorry ik had het verkeerd gelezen..;):(
    Groetjes bayborn...

8. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Lien, ik zou Nijmegen adviseren mocht het ook zo ver komen ;). We hopen van niet natuurlijk! Zelf hele goeie ervaringen en ze komen ieder jaar weer als meest patiëntvriendelijk uit de bus.

@All, sorry dat jullie andere topic gesloten is. Wij kregen als moderators een verzoek van TS om deze te sluiten, wat wij op verzoek van TS normaal gesproken doen. Ik nam eigenlijk ook aan dat dat ook afgesproken was. Maar goed... ik kan er nu niets meer aan doen. Fijn dat jullie nu een nieuw topic hebben!

Groeten,
    Josien (moderator)

9. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Alvasr bedankt voor de felicitatie's. Na het weekend kom ik weer uitgebreid langs.

Geeft niets Josien zo is het ook goed........

10. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Zo IUI nummer 3 zit er weer op. Helaas nu nog maar 1,2 miljoen zaadjes. Als ik nu ongi wordt moet ik een gesprek aanvragen met mijn eigen gyn voor IVF. Spannend dus weer. Deze keer IUI helaas ook de baarmoedermond met een tangetje vast moeten houden. Dat is wel even wat gevoeliger dan anders, maar verder ging het prima.

@Lien: Hoe ging je FM? Ik heb je niet meer gezien in het ZH ;) Alhoewel ik je toch niet zou herkennen ook al was ik je tegen gekomen, haha. Wij waren er om 11.00 uur en toen was er wel iemand in de behandelkamer op route 28, misschien was jij dat wel. Ik mocht mee naar route 26 (geloof ik) en heb daar de IUI gehad en 10 minuutjes gelegen.

11. Lien1979

Lien1979 Actief lid

Apr 28, 2010
    450
    0
    0
    @Misty: wij waren rond 10:50 uur alweer weg uit het ziekenhuis, dus ik denk dat we elkaar gemist hebben. Mijn ei was mooi doorgegroeid en we mogen vanavond de Pregnyl zetten (gaan we nu voor het eerst zelf doen). Maandag IUI nummer 4 :)
    Wel balen zeg, dat de aantallen zaadjes tegenvallen. Spannend dat je misschien voor IVF zult gaan !

@Lin: gefeliciteerd met je dochter !

12. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Misty succes weer en maar weer afwachten hopen dat het toch nog [positief nieuws is straks en dat je lekker zwanger bent.
    Wel spannend of je de IVF in gaat.

Lien succes met prikken gaat goed joh bij mij ging het ook goed terwijl ik het dood eng vond ppff.

Jullie willen elkaar wel erg graag zien he lol helaas wha wha hihi grapje het zou wel grappig zijn eigenlijk.

Groetjes babyborn....:)

13. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Dank je wel.
    Owww misty bij jullie ook al sprake van IVF.

Tinkerbel vroeg of ik op zie tegen de IVF geen idee nog het is nog even een beetje ver weg.

Hier eipijn vandaag dus zonder medicijnen een cyclus van 28 dagen zoals het nu gaat lijken of ik moet eerder ongesteld gaan worden.

Wel gezellig zo met elkaar op het wachtbankje.

Zal even een lijst maken met wie wanneer hoe en wat.

14. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Op het wachtbankje :

Lin71 - 13 augustus

IUI/IVF gehad :

Lin71 ( 4 x ) wacht op oproep ivf

15. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Lien: Wat fijn dat je eitje goed is doorgegroeid! Knap dat je zelf de pregnyl gaat zetten. Heb je daarvoor prikinstructies gehad? en zet je de prik in je buik? Ook wel weer fijn om het zelf te kunnen, zodat je niet steeds op en neer hoeft naar het ZH. Succes ermee vanavond!

Tja, hier wordt het dus het resultaat van deze IUI afwachten en mocht deze ook mislukken (waar de gyn wel een beetje vanuit leek te gaan ivm de weinige hoeveelheid zaadjes) dan wordt het zeer waarschijnlijk IVF. Op dag 1 moet ik dan een afspraak maken met mijn eigen gyn en dan heb ik geen idee hoe dat verder in zijn werk gaat, maar we zullen zien.

@Lin: Moet je lang wachten op zo'n oproep voor IVF? en wat in de tussentijd? Gebruik je dan wel hormonen of krijg je nog IUI of even helemaal niets? en heb je al een gesprek of uitleg gehad over de IVF of krijg je dat pas als je wordt opgeroepen?

16. Lien1979

Lien1979 Actief lid

Apr 28, 2010
    450
    0
    0
    IUI:
    Lien1979 - 2 augustus (poging 4)

Op het wachtbankje :

Lin71 - 13 augustus

IUI/IVF gehad :

Lin71 ( 4 x ) wacht op oproep ivf

17. Lien1979

Lien1979 Actief lid

Apr 28, 2010
    450
    0
    0
    @Misty: we hebben vanochtend uitleg gehad van de gyn over het spuiten van pregnyl. We hebben ondertussen al ervaring met Puregon spuiten en dat gaat goed, dus ik ben voor de Pregnyl ook niet meer zo bang. Mijn man gaat de spuit zetten, aangezien ik de Pregnyl een beetje naar spul vindt. Maar ik ben ook wel heel benieuwd hoe het zal gaan. Vooral het klaarmaken van de injectie, waarbij je zelf de inhoud van 3 ampullen moet mengen, vind ik wel een beetje spannend. Straks laten we er een op de grond vallen ofzo..... Mijn man heeft er wel vertrouwen in dat het hem lukt, dus hij mag het doen van mij ;)

Voor jou hoop ik op een wonder deze maand, hopelijk zit dat ene goede zaadje er gewoon bij !!

Het wordt weer langzamerhand druk op het wachtbankje :) Hopelijk is er maandag nog een plekje voor me over !

18. Blondy30

Blondy30 Actief lid

Apr 18, 2010
    432
    0
    0
    Hallo meiden,

ik ben nieuw hier en zoek meiden die iui behandelingen hebben met hormonen. Hoe is het jullie bevallen, bijv de eerste dagen? Merk je dat je lichaam vernaderd door de hormonen of je humeur? ik begin over twee weken en ik vind het best eng.

Liefs Blondy

19. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Babyborn 6 de poging IUI

20. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Lien: Kan me voorstellen dat je het een beetje spannend vind om de ampullen te mengen. Fijn dat je zo'n dappere man hebt die het aandurft om jou te spuiten. De mijne zou gillend wegrennen, haha. Nee grapje, maar hij vindt naalden wel akelig.

Ik hoop ook echt op een wondertje deze maand, nog 11 dagen wachten en dan zullen we het wel weten. De vorige 2 keren was ik ook op dag 12 na de IUI ongi.

@Blondy: welkom! Vervelend dat je ook met IUI moet gaan beginnen, maar misschien is dit voor jullie wel de uitkomst en ben je snel zwanger :D
    Welke hormonen moet je gaan gebruiken? Ik heb nu 3x IUI met Clomid en Pregnyl gehad. Het is mij gelukkig reuze meegevallen. Van de Clomid merk ik niet veel. Van de Pregnyl krijg ik wat last van vermoeidheid, hoofdpijn, vollere/pijnlijkere borsten en soms wat misselijk. De IUI zelf stelt lichamelijk gelukkig niet veel voor, psychisch merk ik dat het toch steeds wel weer even spannend is en vooral de wachtweken na de IUI zijn slopened. Die dagen gaan dan zo langzaam.
    Heel veel succes alvast en leuk dat je mee komt kletsen over je ervaringen met IUI.

Share This Page