Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Hey meiden,

het spuiten is me wel mee gevallen hoor. Het voelt wel even naar, ook daarna is het plekje nog een poosje gevoelig geweest, maar dat is nu helemaal over.
    @ Misty: Ik moet pregnyl spuiten, om te zorgen dat mijn eitjes op het juiste moment springen.

@ babyboom, dat is echt balen dat er nog niet te zien is, hopen dat het nog wel komt, niets zo naar als een verloren maand.

@ all Afgelopen maandag bij de fm zag ze 2 mooie eitjes zitten, de ene net wat groter als de andere, maar van mij mogen ze allebei springen.
    Waarschijnlijk is dat vorige maand ook gebeurd, want mij progestoron was erg hoog. Zo hoog dat de gyn er zelfs bij had geschreven dat ik wel eens zwanger kon zijn. (was helaas niet zo)
    Vind het wel een raar idee dat het over 24 uur gaat gebeuren. Begin nu wel een beetje zenuwen te voelen...
    Als de productie van mijn lief maar goed is, bij mij zit het nu met clomid wel oke...

2. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Pff... het eerste deel van deze spannende dag zit erop! Vannacht nauwelijks geslapen omdat we voor dag en dauw wegmoesten zodat mijn vriend zijn vlucht zou kunnen halen. Kwam ik in alle vroegte bij de auto... brandden de lampen! Sinds gistermiddag! :$ Ik zag alle hoop vervliegen maar gekgenoeg was de accu niet leeg en konden we vertrekken. Een gunstig voorteken, hoop ik.
    Vriendlief heeft ergens zijn zaad geproduceerd (arme schat, dat was echt vernederend:)), waarna ik hem op het vliegtuig heb gezet en naar het ziekenhuis ben gereden. Ik was er ruim binnen het uur maar op de poli was nog niemand. Er zou speciaal iemand vroeg komen maar die was er niet volgens de receptie. Uiteindelijk bleek ze er wel al te zijn :x, dus nu heb ik voor niets lang moeten wachten met inleveren. Ik hoop maar dat er nog iets van over is, dat hoor ik om 12 uur als ik kom voor de inseminatie. Als het aantal heel laag is (kan ook van de stress) dan insemineren ze meestal wel, maar telt de poging niet. Ik hoop dus vooral dat we niet nét over het randje zitten waardoor het wel telt als poging maar de slagingskans heel laag is. Spannend, maar ik laat het nu maar los. Net bij acupunctuur geweest dus ik ben er klaar voor!

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Wordt bij jullie trouwens voor de inseminatie nog gecheckt of je eitjes nog niet zijn gesprongen? Bij mij niet, en daardoor twijfel ik de hele tijd of ze niet toevallig gisteren als zijn gesprongen en de IUI nu dus geen zin zou hebben.

4. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Goedemorgen allemaal!

@kanshebber: wat een stress! Hopelijk is alles vanochtend goed gegaan.
    @dithje: spannend morgen iui! Alvast veel succes!!
    @babyborn: Ach, die stomme eitjes ook altijd! Maar wie weet, misschien zijn ze zaterdag wel weer gegroeid. Als je ook maar enigszins twijfelt of je zwanger zou kunnen zijn, zou ik zeker even testen. Dan hoef je je daar tenminste niet meer druk over te maken.
    @misty: volgens mij mag je wel gewoon cafeïne vrije koffie. Laatst hadden we een voorlichtingsavond in het ziekenhuis en toen vertelde mijn arts dat koffie idd de vruchtbaarheid beïnvloed. Vanaf drie koppen per dag was er een negatieve invloed merkbaar. Als je zwanger bent is meer dan twee/drie kopjes per dag ook niet goed, dus zij adviseerde iedereen die zwanger wil worden niet meer dan twee kopjes te gaan drinken, tot na een eventuele bevalling!
    @sas: al getest??
    @sportmama: jouw NOD was toch ook volgend weekend? Wordt langzaam spannend!

Hier gaat het weer wat beter. Ergste moeheid is opeens weg en misselijkheid en hoofdpijn ook! Joepie!! Heb beetje buikpijn, dus ongi zit er waarschijnlijk aan te komen. Ben al jaren niet meer zo blij geweest met een naderende menstruatie!!:)

5. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Nee, heb ik de vorige poging ook om gevraagd maar deden ze niet. Maar ik had de avond ervoor wel een echo gehad waarbij mijn ei 21 mm en de dag na de inseminatie had ik erge ovulatiepijn dus dat zat bij mij wel goed. maar ik snap dat je altijd bevestiging zoekt. Het zal wel te kostbaar zijn ofzo, al die extra echo's of de betreffende verpleegkundige had er in mijn geval geen zin...ha ha!

6. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Kanshebber, wat een gestress.. gelukkig deed de auto het nog!!
    Wij hadden bij de eerste keer IUI heel veel stress, toen kwamen we er sochtends achter dat er ingebroken was in de auto, radio weg.. daarna moesten we snel het potje vullen, nou daar staat je hoofd dan ook niet na!! maar gek genoeg heel veel goede zaadjes, beter dan poging 2 met minder stress..

Bij mij kijken ze wel of het eitje er nog zit ofniet..
    De eerste keer was ie weg maar had een uur daarvoor een felle steek.. bij poging 2 zat ie er nog!

Sportmama, ja ik denk doordat wij al zoveel gevoeld hebben en toch niets bleek te zijn, we rustig kunnen blijven... dat heb ik wel tenminste.. Sinds ik rustiger ben voel ik ook niets meer haha.

Babyborn, grrrrr wat balen van je eitjes zeg, erg vreemd ook!
    ben benieuwt wat er nu werkelijk gebeurt is..

Murphy, fijn meid dat je je weer wat beter voelt!! Tis ook een rommel allemaal he :(

Sas, ben benieuwt of je getest hebt!!

7. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Hoi meiden,
    aangezien wij pauze hebben kijk ik niet meer zo vaak op het forum, ik merk dat ik nu even wat meer afstand kan nemen van onze kinderwens, wat heel fijn is. Ik lees dan ook niet alle berichtjes, maar heb er even doorheen gescand. En ik las dat Gillian een meisje krijgt ! Wat een geweldig nieuws! Wat leuk Gillian, een dochter! Proficiat met de superecho!
    Babyborn, met jou voel ik ontzettend mee, ik herken de situatie als je eitjes niet willen groeien. Je gaat je vanalles in het hoofd halen. In elk geval wens ik je heel veel succes! Ik hoop dat er zaterdag toch nog een mooi ei gespot wordt!
    Kanshebber, spannend, ik ben benieuwd hoe de IUI gegaan is.
    Murphy, wat een naar spul zijn die bolletjes zo te horen! En wat vervelend dat het weer niet het zo gewenste effect heeft gehad!

Meiden, allemaal toi toi toi, ik wil snel heel veel roze zien !!

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Nou het zit er weer op (of eigenlijk 'in') voor deze maand en nu maar afwachten. 3,1 mln zaadcellen vandaag (vorige keer hadden we er 8,7) maar de gyn noemde het nog steeds een keurige 'opbrengst'. Ik vroeg nog even na of ze echt zeker weten dat mijn eisprong niet toevallig gisteren kan zijn geweest ondanks de Pregnyl en kreeg een lekker vaag antwoord: "tja, ze weten het nooit zeker maar meestal gaat het goed." Enorm verhelderend en geruststellend. Maar goed, misschien moet ik er maar gewoon op vertrouwen dat ze weten wat ze doen.
    Als ik jullie verhalen lees ben ik al blij dat ik van mijzelf een normale cyclus heb en de hormonen alleen extra reguleren.

9. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Kanshebber,
    Succes meid en nou maar afwachten spannend hoor.
    Bij ons word er ook nooit nog een echo gedaan voor de IUI ik denk dat het teveel werk is of zo kost teveel;) zelf zou ik het toch wel prettig vinden als ze dat zouden doen van tevoren.

Lien,
    Ja lekker he die stomme slome eitjes weer vorige keer hadden wij het samen je haalt je van alles in je hoofd we zullen zaterdag wel zien denk zomaar verloren maand balen hoor waarvoor slik je dan al die hormonsters jaggie.
    Geniet jij nog maar even lekker zo zonder al die rommel en voor volgende week veel succes met je gesprek voor de IVF en het is toch logisch dat je er wat minder op zit op het forum je spiekt af en toe wel denk ik.

Ik ga eten koken hollandse pot;):D en jullie horen weer van me.

Oh ja Sas hoe is ie weet je al wat.
    Laraxx en sportmama succes mijn duimen zijn gekruist en kom op met dat mega goede nieuws zeg.:)

groetjes babyborn....

10. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Murphy,
    Gelukkig ben je weer wat opgeknapt kom maar op met die rode duivels:D;)
    Wat duurt dat lang dan he door die bolletjes.

Groetjes babyborn..:)

11. moppie79

moppie79 Lid

27 okt 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    Hoi Meiden,

Ik spring er zomaar even tussen, maar wil mij ook even aansluiten bij deze topic.
    Vandaag heb ik een FM gehad en met 1,75 mag ik vrijdag de tweede IUI poging ondergaan.
    Vanavond om 12 uur Pregnyl spuiten en ik hoop dat dat beter gaat dan de vorige keer. (glas splinter in mijn vinger, toch niet goed genoeg de instructie onthouden. Of zou het door de slaap in mijn ogen komen?)

Ik hoop dat onze wens en die van jullie snel mag uit komen

groetjes

12. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoi moppie,
    Welkom bij ons gezellig je zit bij mij in de buurt zie ik loop je ook in beverwijk toevallig?
    Succes vrijdag met je tweede IUI altijd weer spannend en uitkijken met de pregnyl he;) gebruik je ook nog andere hormonsters of alleen de pregnyl.
    Ben je ook al lang bezig voor een kindje wij zijn al 5 jaar bezig voor een tweede kindje met tussen pauzes sinds mei dit jaar weer begonnen maar tot nu toe nog geen resultaat ik moet zaterdag voor de vierde keer weer voor FM.
    Wat prik jij laat zeg jeetje ligt eraan hoe laat je voor de IUI moet denk ik.
    Good luck en me duimen draaien ook voor jouw.

Groetjes babyborn....:)

13. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    #753 babyborn, 27 okt 2010
    Laatst bewerkt: 27 okt 2010
    ppff ging niet goed met typen lol

14. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    SAS,
    Hoe is het weet je al wat ben zo nieuwsgierig;):D

Groetjes babyborn....:)

15. moppie79

moppie79 Lid

27 okt 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    hoi babyborn

september 2005 en het is nu oktober 2010, dat is toch 5 jaar en een maand????;)

Beverwijk is inderdaad in de buurt, maar ik loop in het ZMC.
    Jij loopt in het rode kruis ziekenhuis?
    Zijn jullie er na de adempauze weer helemaal klaar voor?
    Na de geboorte van onze dochter hebben we even getwijfeld of we nog een tweede keer de MMM in wilden, maar daarvoor hebben we een jaar geleden de knoop doorgehakt. Ik kon na een half jaar weer terecht bij dezelfde gyn. en hij heeft ervoor gezorgd dat ik direct na de zomervakantie kon beginnen met het IUI traject.
    Ik spuit daarvoor 50 eenheden purgon en vanacht dus pregnyl.
    we hebben om 14.00 de IUI, dus is 24.00 prikken laat???

16. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Heeej moppie,

Zij ziet het weer hoor ik heb het berichtje verwijderd en jij hebt hem nog net gelezen;) mja beetje in de war hormonen he:(
    Ok dus je loopt in Alkmaar zijn wel betere tijden daar hier is het af en toe rennen en vliegen om 8 uur sochtends maar ja we doen het maar he.
    Wij hebben al een zoon van 9 zoals je kan zien aan me banner en die is gewoon zo op de normale manier gekomen alleen 5 jaar geleden dachten we leuk broertje of zusje erbij maar tot nu toe niks en er is niet echt een reden waarom het niet zou lukken erg vervelend.
    Me eitjes groeien slecht zien we de laatste tijd maar verder is alles goed.:(
    Waren jullie voor de eerste ook al in ziekenhuis bezig dus ook met IUI?Als dat zo is dat geeft ons weer wat hoop zeg met de IUI er is er maar 1 zwanger hier met de IUI ik ken nog iemand die ook via IUI zwanger is maar verder is het bar weinig dus geef ons maar een beetje hoop hebben we hard nodig hier:D
    Wel lekker dat je altijd je eigen gyn hebt dat heb je in beverwijk niet hoor.

Succes voor vanavond met de pregnyl ik ga naar me bedje moe erg he:)

Groetjes babyborn...:)

17. El10

El10 Lid

27 okt 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Eindelijk een topic gevonden die actueel is. Wil me graag aansluiten bij jullie en ervaringen delen.

Ik heb afgelopen vrijdag mijn 2de IUI gehad en heb nu last van kramp in mijn buik. Maak me wel een beetje zorgen. Heb alle klachten die bij een ongi horen. Hebben jullie dat ook al eens gehad??

18. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Jaaa, mijn menstruatie is nu echt begonnen! Eindelijk.

Welkom alle nieuwe meiden hier.

Moppie: hoe is het spuiten gegaan? Geen bloedbad dit keer??

El10: ik heb bij iui 2 ook een keer een nacht enorme krampen gehad, ongeveer een week na de behandeling. Maar ben er nooit achter gekomen waar die krampen vandaan kwamen. Gyn. dacht aan cyste, maar echo was goed. Ook gecontroleerd op blaasontsteking, maar dat was het ook niet.....maar eh, kan het geen innesteling zijn?? (Was het bij mij niet, ik werd gewoon ongi een paar dagen later). Maar ja, het zou zo maar kunnen.....

19. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Zo, net een telefonisch consult gepland bij mijn eigen gyn. vanmiddag.:D
    Scheelt weer een ritje naar het ziekenhuis én ik kan m'n plan voor de komende maand bespreken! Ben benieuwd wat ze ervan vindt! ;)

20. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    El10, welkom!
    Misschien is het wel positief die krampen! (innesteling?)
    Ik heb ook krampen gehad maar alleen de dag zelf en daarna niet meer.. Ik heb ook de 2e IUI achter de rug en zit bijna aan mn nod...
    SUCCES!

Deel Deze Pagina