Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Murphy, fijn dat je menstruatie er is!! :)

2. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    Zo, ik heb de eerste IUI er op zitten. Er waren gelukkig genoeg zwemmers, 7 mljn. Viel me ook allemaal wel mee, nu wachten en hopen en wachten en hopen en wachten....

3. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Dithje,
    Zie je wel het valt reuze mee de IUI en nou maar duimen draaien meid succes en hoop gauw dat je leuk nieuws hebt.

Laraxx,
    Spannend zeg ppff zaterdag toch merk je al wat of heb je zoiets van tsja me ongi komt eraan nou je houdt het nog even spannend.

Murphy,
    He he eindelijk je ongi gelukkig maar ja toch enne je hebt groot gelijk hoor even telefonisch met de gyn we zien dat ziekenhuis al vaak genoeg ik ben benieuwd wat ze van je nieuwe plan vinden;) we horen het wel van je.

El10,
    Welkom bij ons en succes met je IUI, krampjes tsja dat heb ik de nacht meestal maar dan heb ik net de IUI gehad maar wat de rest al zegt misschien goed teken en is het gewoon innesteling:) dat zou geweldig zijn nou nog maar even afwachten succes meid.

Groetjes babyborn....:)

4. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Hallo dames helaas 3de keer mislukt ik ben ongesteld geworden :(

Nou een maandje pauze en dan beginnen met de clomid of de puregon als je mog kiezen wat zouden jullie doen?

kan zijn dat ik me van de week een beetje rustig hou hier maar ik blijf nieuwschierig:)

Succes allemaal dikke knuf saskia

5. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @sas: O nee toch! Wat een teleurstelling weer!! Groot gelijk, even een pauze kun je soms wel gebruiken. Sterkte!

@dithje: Fijn dat 't allemaal meeviel. Nu kan Het Grote Wachten gaan beginnen!

@all: Telefoontje van gyn. gehad. Ze zei dat utrogestan niet alleen het progesteron verhoogd, maar ook de kans op een zwangerschap misschien iets kan vergroten. Tja, dan ga ik toch weer twijfelen.....

ik kan zaterdag weer beginnen met puregon spuiten (100E) en dan kunnen we gedurende de cyclus aangeven of we wel of niet voor inseminatie gaan, of wel of niet voor utrogestan. Kan ook een lagere dosering proberen. Ook kan ik inseminatie zonder utrogestan doen en als achteraf de progesteron weer te laag blijkt, dan telt die poging niet mee! Ik mag dus eigenlijk zelf kiezen waar ik me het prettigste bij voel. Ik heb toch wel een fijne gyn. volgens mij!

6. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    aah balen sas:(:(

ik heb sinds 12uur ongeveer soort van krampjes/steken onder in mn buik.. ook richting mn navel toe, hoop niet dat mn ongi eraan komt!
    Denk zelf dat als ie komt, hij zaterdag komt..

7. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Sas,
    AAAA balen meid potverdorie nou groot gelijk hoor eventjes een maandje rust daar ben je zelf af en toe wel even aan toe het is niet niks toch.
    Als ik zou mogen kiezen zou ik voor de puregon gaan maar dat is bij iedereen verschillend ik heb clomid maar reageer daar erg heftig op dus vandaar. Doe rustig aan enne niet te veel gluren hier he jawel hoor;)
    Knuffel babyborn...

Murphy,
    Ja jij hebt echt een fijne gyn dat je het zelf mag weten erg fijn toch dus dan ga jij doen waar jij je lekkerder van voelt succes met je keus:D

Knuffel babyborn....:)

8. moppie79

moppie79 Lid

27 okt 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    hoi meiden,

@Laraxx: Krampen zijn helaas niet zo'n goede voorboden als je verwacht binnenkort de rode duivels weer te moeten begroeten.
    Hopen dat het deze keer vals alarm is!

@Murphy: Ik heb gemist waarom je twijfelt over het spuiten van utrogestan. Ik zelf zou denken, als het maar iets helpt, al is het 1%.

@ Sas: Ik heb zelf goede ervaringen met purgon en clomid heeft bij mij niets geholpen. Dit zegt niets, want clomid heb ik los geslikt en purgon heb ik gebruikt bij de IUI behandelingen. Hierbij is onze dochter ontstaan, dus ik ben voor purgon.

@babyborn: Er is hoop! mijn dochter is na bevruchting via IUI ontstaan! Het Zaans Medisch Centrum is inderdaad een fijn ziekenhuis en dr Brouwer vind ik geweldig.

Morgen is de dag van de tweede poging. Vannacht is het prikken goed gegaan. Laten we hopen dat dit een goed teken is voor de rest van de rit.
    Kan morgen lekker uitslapen (tot onze dochter wakker wordt) en dan gaan we uitgerust naar het zh. ff zaad afgeven, lunchen en dan gaan met die banaan.

9. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    he shit sas! sterkte meid!

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ El10
    Ik heb je bij een ander topic geantwoord over de buikpijn, maar kort gezegd kan het ook vocht zijn door de Pregnyl, dat kan weken blijven zitten. Is niet erg.

@ Babyborn: ik ken gelukkig zo al drie vriendinnen die via IUI zwanger zijn geworden. Haalt dat het gemiddelde weer wat op?

Ik heb gisteren m'n IUI gehad en heb om de een of andere reden een rotsvast vertrouwen dat het gelukt is en een tweeling wordt. Helaas heb ik mijn hele leven nog nooit enige blijk gegeven van een functionerende vrouwelijke intuïtie dus het zijn vermoedelijk mijn eigen hersenspinsels en ik zal me volgend weekend wel weer voor de kop slaan dat ik me heb laten meeslepen.

11. moppie79

moppie79 Lid

27 okt 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    Hoi Kanshebber,

eens moet je intuitie het toch goed hebben! laat het dan deze keer zijn!

12. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hihi, ja maar deze keer had dat idee al enkele minuten na de IUI dus dat is wel erg voorbarig!

13. El10

El10 Lid

27 okt 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Bedankt voor alle reacties! Ben er blij mee het maakt me iets minder onzeker.

Wat fijn om met mensen te praten die precies hetzelfde meemaken, en zeker VROUWEN. Mijn man steunt me wel, maar kan niet voelen hoe het voor mij voelt natuurlijk. Dat zullen jullie wel herkennen denk ik!

Hebben jullie in je omgeving trouwens iedereen op de hoogte gesteld van de behandelingen?

Kanshebber: Ik hoop voor je dat je gelijk krijgt!

14. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @kanshebber: Whahaha, wat een goed moment om een zesde zintuig te ontwikkelen! :D Wie weet, zou natuurlijk super zijn!!
    By the way, als (of wanneer) je gevoel uitkomt, mag ik je dan vragen om je intuïtie ook eens op mij los te laten??:);)

@el10: Ja, ik vind het ook erg prettig om ervaringen van andere vrouwen te horen. Mijn man steunt me ook zoveel mogelijk, maar hij zal nooit ervaren hoe het is als vrouw natuurlijk! Toch heel anders!
    Onze omgeving is sinds een jaar of zo wel op de hoogte. Vind ik wel fijn, alleen maar lieve reacties, gelukkig.

@sas: Clomid of puregon?? Ik kreeg van clomid geen eisprong, maar wel een beschadigde oogzenuw, dus constant lichtflikkeringen. Na een jaar nog steeds niet helemaal over, dus ik kies voor puregon. Werd er ook super-geïrriteerd van (vraag maar aan Murphyman ;)). Lichtflikkeringen was wel echt een uitzondering hoor! Van puregon heb ik helemaal geen last, gelukkig!(vraag ook maar aan Murphyman...)

Iedereen weer succes met fm's, iui's, spuiten, wachten, testen, enz!!

Welterusten allemaal!

15. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    @Saskia, meis, wat kl... van je ongi, hoe voel je je nu? Meteen weer vooruitkijken werkt voor mij het allerbeste, ik hoop ook voor jou?
    @kanshebber, dus je intuïtie zegt dat het raak is? maar een tweeling meid, zou je dat niet zwaar vinden? Alhoewel, als ze er eenmaal zijn lijkt het mij geweldig!
    Vraag voor de rest: 'Hoe zouden jullie het vinden als je zwanger zou worden van een tweeling??? of drie zelfs...' ben benieuwd....
    Ikzelf zou het heel leuk vinden en ik denk dat ik een zwangerschap fysiek goed aan zou kunnen (zeg ik nu hè? ha ha)
    @El10, bij mij weten best veel mensen (werk, vrienden, familie) van onze behandelingen en ik vind het alleen maar fijn! Ik hoef me nooit in te houden of me anders te gedragen en ik vind het niet erg als mensen ernaar vragen hoe het ervoor staat.
    @laraxx, hoe gaat ie??? nog krampen meid, ooooh, laat het niet DAT zijn.....

@all, afgelopen woensdagavond heb ik de prikinstructie gehad en als ik a.s. woe 3/11 ongi wordt moet ik er toch echt aan geloven....de HORMONSTERS. 75E Puregon en die Pregnyl, jeeeeeemig wat een gedoe is dat zeg. Wat je allemaal moet doen om dat kreng voor te bereiden. Het prikken zelf vind ik nog het minst eng, ha ha
    Denk wel dat ik ongi wordt want voel met NIET zwanger. Daarentegen ook weinig PMS klachtjes. Boobs beetje branderig en verder nix. Zal wel komen door het lijnen. Normaal vreetbuien laatste week en nu ben ik echt streng voor mezelf. Voel me fysiek echt HELEMAAL top daardoor. Ben wel vroeg wakker trouwens en slaap 's avonds al om 22.00 uur!
    Zullen we trouwens weer een lijstje maken? Dit keer ook met leeftijden? Voegen jullie jezelf even toe, NOD ong. aanhouden als je het nog niet weet...ik weet trouwens niet hoe het in kleur moet, wie wel?
    Ok, ik trap af:

Sportmama, 32 jaar, 2e kindje, NOD 3/11

16. moppie79

moppie79 Lid

27 okt 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    Ik vul het lijstje aan:

Moppie 79, 31 jaar, 2e kindje, NOD 11/11

17. El10

El10 Lid

27 okt 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik wil het lijstje ook wel aanvullen maar ben nog niet thuis in al die afkortingen die jullie gebruiken (NOD:().

El10, 24 jaar, 1ste kindje

Liefs

18. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    NOD is je niet ongesteldheids dag, dus de dag dat je ongesteld zou moeten worden.

19. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    #779 babyborn, 29 okt 2010
    Laatst bewerkt: 29 okt 2010
    Sportmama,
    Om het in kleur te krijgen als je bericht gaat typen staat boven je bericht in het midden en grote Amet een zwarte streep eronder er naast staat een klein pijltje daar druk je op en krijg je allemaal kleurtjes als je daar op klikt de kleur die je wilt dan heb je een gezelig ander kleurtje succes ermee lol;)

20. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    El10,24 jaar 1e kindje.
    Babyborn, 39 jaar, 2e kindje.