Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey ladies,

Hier is het erg gezellig met mijn lieve nichtje. Wel slaap je wat minder vast als er een kleintje in huis is, dus niet echt uitgerust haha. En vanavond blijft ze nog een nachtje, dus weer vroeg naar bed vanavond haha.

@Lara: Waar is je roze test? Hoop zo dat het roze of blauw ;) is :D

Liefs,

misty

2. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Meiden, t leek zo hoopvol, vanochtend nog niets te bekennen...
    Maar rond 12 uur toch ongi geworden :x:x:(:(:(:(

Ga strax even lekker wandelen en koffie drinken bij mn mams!

Fijne dag allemaal!

3. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    Lara: o, wat jammer! Leek idd zo hoopvol! :x
    Veel sterkte en toch veel plezier met koffiedrinken bij je ma!

4. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Hoi laraxx balen meid potverdorie zeg nou sterkte ermee en ga inderdaad maar lekker naar je moeder is altijd wel zo prettig op zo n moment:(

Misty,
    Ja leuk he dan slaap je even anders kan je alvast gaan wennen voor jezelf dat heb je in het begin ook heel erg als je een baby hebt maar dat word vanzelf minder hoor;) geniet er nog maar even van vandaag en hopen dat je gauw begint met je IVF jij hebt van de week toch afspraak of was dat lien????

Moppie,
    Vervelend he zo n rotkind als die van jouw lekker aan het spelen is ik weet er alles van ppff je kon je nog aardig inhouden zeg had ik niet gekunt denk ik maar ja als het maar gezellig was ondanks alles.:)

Groetjes babyborn....

5. moppie79

moppie79 Lid

Oct 27, 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    Hoi,

Lara xx: Wat jammer, heb je een sterke schouder bij je moeder gevonden. Hoe verder je in het traject zit, hoe zwaarder de tegenvallers worden. Ga je weer voor een volgende ronde?

Misty: Wen maar aan het lichte slapen, want hopelijk weet je binnenkort niet beter. Ik slaap al twee jaar in een soort van waakstand!

6. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @babyborn: toch maar even getest? Jammer natuurlijk negatief, maar wel goed dat je het nu zeker weet.

@moppie: ja, ik vind ook de tegenvallers zwaarder naarmate het traject langer duurt. Je komt voor je gevoel steeds een beetje dichter bij het einde....maar tegelijkertijd wennen de teleurstelling ook wel. Je stelt je erop in op zo. Ik kan me steeds minder voorstellen dat het ooit wel gaat lukken.....

@all: prachtige zonnige dag gehad hier in het zuiden. Lekker gewandeld, lekker gaan eten, lekker dagje!

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @laraxx: dat was balen vandaag. Als de menstruatie langer op zich laat wachten dan gepland dan haal ik mijzelf altijd vanalles in mijn hoofd.

@allen
    Ik ervaar hetzelfde als Murphy: kan me haast niet voorstellen dat het ooit gaat lukken. Mijn vriend en ik zijn pas net met behandelingen begonnen, omdat we ruim anderhalf jaar in het onderzoekstrakect hebben doorgebracht. Dat betekent dat we pas nu een redelijke kans hebben, maar al die mislukkingen daarvoor tellen in je hoofd toch mee. Wat zou het toch een wonder zijn als het ooit lukt...
    Ik vind het lastig om plannen te maken voor de toekomst. Toen we in 2008 begonnen, besloten we geen verre reizen naar malariagebieden meer te maken. Maar inmiddels begint het toch wel weer erg te kriebelen. We kijken nu naar een combi van Zuid-Afrika en Namibië in het voorjaar, misschien kan ik dan een route en een seizoen zonder malaria vinden. Maar ik twijfel, want stel dat ik dan zwanger ben? Gaan we dan alsnog? Ik ben wel een beetje avontuurlijk maar ik zou mezelf voor de kop slaan als er onderweg iets misgaat. Aan de andere kant denk ik: dikke kans dat ik dan nog steeds niet zwanger ben dus laten we boeken. Lastig hoor.

Vandaag trouwens lekker dagje gehad. Beetje opgeruimd en schoongemaakt, gegamed, kaarsen gemaakt (weirde hobby), gekookt.

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @kanshebben: ik wil hier toch even op reageren......
    Ik kan het zelf nu nog niet eens geloven dat ik Megan gekregen heb!
    Van mijn zwangerschap heb ik met volle teugen genoten. De bevalling iets minder maar daar heeft iedereen z'n horror verhaal over.
    Wij hebben in de eerste 3jr eigenlijk wel alles aan de kant gezet. Geen grote risico's genomen: want wat als......
    Ik ben in die 3jr 2keer geopereerd dus was maar beter ook.
    Daarna hebben we de draad van ons leven weer opgepakt en hebben we gedaan wat we wilde doen.
    Wat je reis boeken aangaat, ja dat is een moeilijke beslissing. Ik vind ook niet dat je hele leven op een laag pittje gezet moet worden. Als je zwanger bent zou je kunnen anuleren en als je niet zwanger word in de periode dan heb je spijt dat je niet gegaan bent.
    Met een baby ga je in het begin geen moeilijke bestemmingen kiezen, dat kan wel weer als je kindje wat ouder is.
    Ik zou zeggen: doen wat goed voeld voor jullie!

@all: ik ga mijn volgende periode beginnen met een cryo TP van onze eerste IVF poging. Ik hoop zelf niet dat ik nog een IVF nodig ga hebben....
    Geef de hoop niet op! Dat hebben wij nooit gedaan hoe moeilijk het ook was! De wonderen zijn de wereld nog niet uit en het is jullie allemaal onwijs gegunt!

dikke digi knuff van sloppy xxx

9. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Mooi gezegt sloppyslayer... eigenlijk moet je ook 'gewoon' doorgaan met je leven maar dat is moeilijk als je maar 1 ding voor ogen hebt, een kindje..
    Hoeveel Tp kun jij nu nog krijgen voordat je aan IVF 2 moet beginnen? Hopelijk brengt het jullie opnieuw een wondertje!!!

Kanshebber, dat heb ik ook, kan het niet voorstellen dat ik ook ooit een dikke buik zou krijgen, echo fototjes thuis heb liggen...
    Tis haast te mooi om waar te zijn.
    Toch heb ik vertrouwen dat het ooit gaat lukken.. maar wanneer..? Als we dat eens wisten..
    Ik moet wel zeggen dat ik het deze keer het moeilijkts vond..
    Eerste keer IUI heb je zoveel hoop en denk je nu gaat het lukken! Maar dat werkt dus ook niet en kom je weer in die sleur..
    weeer naar het ziekenhuis, weer dat lange wachten.. en met minder hoop..

Ja wij gaan wel gewoon door, tis nu nog te doen zonder hormonen!

Dikke knuffel allemaal

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @laraxx: ik heb, als alle cryotjes goed ontdooien, 5kansen op een terugplaatsing.
    Ik denk er nu serieus over na als we weer zoveel geluk hebben dat het in een keer raak is om de overgebleven cryotjes te gaan doneren......
    Sloppyman kan daar nu nog niet over nadenken, maar het lijkt mij geweldig om dat te kunnen doen!

11. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @sloppyslayer: bedankt voor je mooie reactie! Geeft weer wat moed om door te gaan! Hoop dat jullie snel jullie tweede wondertje verwachten!

@all: ik merkte ook dat (na de nodige teleurstellingen met clomid en fostimon te hebben verwerkt) ik bij de tweede iui ook enorm teleurgesteld was. Volgens mij heb ik uit een soort zelfbescherming nu het idee in mijn hoofd gezet van: "het zal toch wel weer niet lukken..." Uiteraard hoop ik (en geloof ik ook stiekem nog wel) dat het ooit een keer raak zal zijn!
    Vind ook de vele bezoeken aan het ziekenhuis en alle hormonen (bij mij 4 weken aansluitend: puregon twee weken, pregnyl, en dan twee weken utrogestan, dan begint het weer opnieuw) steeds belastender.....

Maar als ik zeker wist dat er een klein wondertje wachtte aan het einde van de rit, dan zou ik het nog jaaaaren kunnen volhouden.....we gaan er gewoon vanuit dat dit bij ons allemaal het geval is!

12. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    sloppyslader,
    Mooi verhaal daar waren we wel aan toe succes voor de tweede en hopen dat het gauw mag lukken.

Alle,
    Net ziekenhuis gebeld nou zijn ze me status kwijt:(:( gaat lekker daar weer nou word ik na 12 uur terug gebeld of er voor morgen nog plaats is want bij wie ik moest zijn zit helemaal vol dus straks over leggen en dan weet ik weer wat meer:D
    Even snel broodje eten en medicijen nemen en dan ga ik weer even lekker sporten even die stomme eitjes laten schrikken;)niet dat het zin heeft deze maand is toch al verloren:) wel even lekker me uiten op de boksbal lol nee hoor lekker fitness en cardio als het lukt samen met me vriendin en haar man en even kletsen natuurlijk haar man gaat zijn eigen gang dus tsja waar zijn vrouwen goed in:)

Jullie horen vanmiddag weer wat van mij.

Laraxx hoe is het meid gaat het weer een beetje is altijd k****
    als je de ongi toch weer krijgt he.

Groetjes babyborn.....:)

13. sportmama

sportmama Actief lid

Mar 7, 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Goeiesmorges!
    @Laraxx, kl.... hè? Het zit ons hier echt niet mee!!!
    Hier gaat em ook niet worden hoor deze poging....
    Ik had afgelopen zaterdag wat vage klachtjes van misselijkheid en duizeligheid en totaal GEEN zin in koffie... 's Avonds had ik een feestje en kreeg me toch buikpijn. Het leek wel groeipijn ofzo, het straalde uit naar bovenbenen, liezen en onderrug. Sinds gisteren zijn klachtjes weg en beginnen borsten zeer te doen (wat ik altijd krijg vlak voor ongi) en vanmorgen voor de zekerheid (wel 2 dagen te vroeg, ahum) testje 2v5 KV gedaan en nega... (wel zo'n irritant indrooglijntje na een half uur)
    Ik vrees weer voor een zware ongi deze keer maar ben er nu op voorbereid! Straks ff supertampons inslaan, ha ha!
    @Kanshebber en Sloppyslayer, met interesse jullie verhaal gelezen over toekomstperspectief enzo.
    Inderdaad, ik ben ook voor dingen plannen en je niet laten leiden door een evt. aankomende zwangerschap. Lekker blijven reizen en doen waar je zin in hebt (is ook goed voor je relatie) en vooral POSITIEF denken!!! Niet denken: 'Hoe langer het duurt des kleiner de kans dat het lukt.' Maar: 'Alle stappen en pogingen die je onderneemt brengen je dichterbij een zwangerschap!' of 'Het is niet de vraag of je zwanger maar wanneer je zwanger wordt!'
    Ik besef natuurlijk wel dat ik iets makkelijker zo kan denken omdat ik al een kindje heb. Ik heb niet de onzekerheid of ik uberhaupt wel zwanger kan worden...
    Nou, ik ben naar Zumba, mijn GROTE passie en afleiding;)

14. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Babyborn, het gaat nu wel weer hoor.. tis altijd de eerste dag even flink k**, vandaag weer het ziekenhuis bellen...
    Heb respect voor je meid, al zolang bezig en eitjes die niet doen wat ze moeten doen!!! En wat slordig van het ziekenhuis zeg.. Jij hebt het nog een stuk zwaarder als ik.. Dikke knuffel!!!

Sportmama, indrooglijntje op kv testjes? Dat heb ik nog nooit gehad!! (en heb wel 100 van die testen gedaan;)) Welke kleur had dat lijntje dan??
    Hopelijk heb je te vroeg getest!!!

15. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Laraxx,
    Dank je wel hoor iedereen heeft het hier zwaar hoor maar maakt niet uit en net wat sportmama al zei wij hebben al 1 kindje en daarom vind ik het juist voor diegene die nog geen kindje heb zo verschrikkelijke K**** maar komt goed hoor bij jullie allemaal zeker weten meid en de eerste dag dat dan die ongi er weer is ppfff heb ik nog steeds maar merk wel dat ik er steeds makkelijk mee omga athans voor de buiten wereld;).
    Ik heb nog zo weinig kanzen en dat vind ik wat minder en dan nu die stomme verloren maand ggrrr rot lichaam.
    Ik zit hier maar te wachten op dat ziekenhuis die zouden bellen maar die hebben zeker ook geen haast offe nog steeds mijn dossier spoorloos erg slordig ik wacht nog even en bel anders maar weeeeer zelf.

Alle,
    Sporten was wel erg lekker hoor even je verstand op nul en muziekje erbij en gaan met die banaan ik merk wel dat ik dit even lekker nodig had:D

Groetjes en een megababyborn knuffel van babyborn...:)

16. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemiddag ladies,

@Lara: Wat ontzettend balen meid, ik had zo'n goede hoop voor jou! Nou dan deze ronde maar weer! Veel succes meid!

@Babyborn: Hmm, het zit bij jou ook niet echt mee zeg. Slordig dat ze je dossier kwijt waren :S

@Sportmama: Ik hoop dat je jezelf vergist en dat je gewoon zwanger bent! Wanneer moet je ongi worden? Stuur ze maar mooi weg die rode duiveltjes!

Hier een onwijs gezellig weekendje gehad met mijn nichtje. Vanmorgen weer vroeg op om haar naar school te brengen, zo leuk :D Hoop snel een eigen kleintje te hebben om weg te brengen, maar vooral om weer op te mogen halen :D

Fijne dag allemaal!

Liefs,

Misty

17. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Alle,

JAAAAAAAAA ze hebben me dossier toch nog gevonden ppfff nou kan ik donderdag middag heen om te over leggen hoe en wat en verandering van medicatie dus afwachten maar.

Misty,

Leuk he meid er komt ooit een tijd dat jij dat lekker zelf kan gaan doen met je eigen kindje zeker weten ;) echt waar.

Groetjes babyborn....

18. sportmama

sportmama Actief lid

Mar 7, 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Nou eh, zeer zeer zeer lichtpaars maar echt nauwelijks waarneembaar hoor en pas na een half uur en dan mag je em eigenlijk niet meer aflezen....5 min. na het testen was ie omowit...

19. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Ja dat zeggen ze wel idd sportmama, maar ik denk als er geen HCG in je lichaam zit kan dat lijntje er ook niet na een half uur komen toch??
    Wil je ook geen valse hoop geven hoor...
    Hopelijk blijft de ongi weg en heb je gewoon te vroeg getest (en daarom ook pas na n half uurtje iets zichtbaar is) Ik heb igg nooit een 2e lijntje gehad!

Babyborn, ja klopt tis voor iedereen erg maar ik persoonlijk zou knettergek worden (zelfs zonder hormonen) als je ook nog niet van je lichaam op aan kan.. Ik weet nu ongeveer wanneer mn volgende iui is maar zoals bij jou is alles onzeker.. :( BIG HUG meid!!

20. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @sportmama: hmmm, indrooglijntje? Vreemd! Maar ja, die kv 2v5 mag je na 5 min. of zo eigenlijk niet meer aflezen he? Ik laat hem ook altijd nog even liggen, maar bij mij komt er nooit een indrooglijntje....wanneer was je nod ook al weer?

@babyborn: Tjonge jonge, dossier ook nog kwijt. Slordig van het ziekenhuis. Maar nu dus donderdag weer gesprek? Ben benieuwd wat het gaat worden voor je.
    Altijd vervelend als je vantevoren niet weet wat er gaat gebeuren. Heb zelf ook al zo vaak een verloren cyclus gehad doordat er geen eitjes groeiden of overstimulatie, dat ik altijd zo iets heb van, eerst maar eens kijken of er dit keer een kansje gaat komen. Hoop het zo!!

@lara: goed dat je al weer vooruit denkt aan de volgende ronde. Heeft ook geen zin om te blijven treuren!

Share This Page