Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Kanshebber gezellige weekend en hopen dat je ongi lekker weg blijft.
    En over het prikken het is ons heel goed uit gelegd en als het echt niet gaat mag ik bellen of komen maar de pregnyl deed me man ook zo dus ik ga het echt proberen zelf held op sokken.;)

Groetjes babyborn....:)

2. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Duphaston volgens mij. Hier heb ik dan weer geen ervaring mee!

3. El10

El10 Lid

27 okt 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    @babyborn: Wat fijn dat ze in het ziekenhuis zo positief waren. Nou kun je er vol goede moed aan beginnen.

Ik heb wel eens Duphaston gekregen. Dat was anderhalf jaar geleden om mijn menstruatie wat regelmatiger te krijgen. De laatste paar keren kreeg ik Primolut dat is ook zoiets. Moest ik ook nemen vanaf dag 3.

Jezelf prikken is ook wel een beetje naar (ik werk in de thuiszorg en prik bijna dagelijks clienten voor de insuline) maar als ik het dan bij mezelf moet doen vind ik het toch een beetje eng. Maar volgens mij komt het omdat het tegen je natuur ingaat om jezelf te prikken.

@kanshebber: ga lekker genieten van je weekendje weg. En ik hoop echt voor je dat je niet ongi wordt! Nog geen klachten?

@sloppyslayer: Ik hoop wel dat ze bij mij ook vroeg een echo maken, al zie je dan niet zoveel hopelijk hoef ik dan niet zo meer in spanning te zitten. Maar ja, eerst morgen effe die bloedtest!

@all:
    Oh, ik heb echt een zenuwslopende dag gehad. Er komt gewoon geen einde aan. En sinds het einde van de middag toch weer krampen. Oh, en dan zit ik me gelijk weer zorgen te maken. Ik hoop echt dat het heel gauw morgenmiddag is en dat ze een beetje vroeg bellen. Want soms bellen ze ook wel eens om half 5, dan moet ik nog een hele dag in spanning zitten!

XX

4. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Murphy en El10,
    Ja ik denk dat het dat is zo te lezen maar die dokter zitten soms zo te goochelen met de letters sjonge sjonge:(
    Duphaston dat moet ik dan 10 dagen 3 keer daags hoe was jou ervaring ermee El10 jij hebt het gebruikt dus ik hoop dat het niet nodig is natuurlijk maar als het moet dan moet het maar.
    Bedankt he meiden ik ga het morgen halen maar ik weet wel zeker dat het Dupaston is.;)

Ik ga lekker verder kijken bonje met de buren bbrrr ik krijg er jeuk van vies bij iemand jaggie.:$

Groetjes babyborn......

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @El10
    Nou, wel sinds een paar dagen geregeld buikpijn terwijl dat de eerste dagen na de inseminatie eigenlijk erg meeviel. Voelt als ongi maar hoor vaak dat je dat ook kan hebben bij zwangerschap (jij hebt het toch ook?). Was na de inseminatie zo zelfverzekerd over mijn succes maar nu slaat de twijfel en angst toch echt toe. Goed dat ik lekker afleiding heb dit weekend.

6. El10

El10 Lid

27 okt 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    @babyborn: Ik weet niet meer zo heel goed hoe ik me voelde. Maar volgens mij heb ik er niet heel veel last van gehad. Hoop ook voor je dat je eerder ongi wordt!

@kanshebber: Heb inderdaad ook geregeld kramp in mijn buik. Daar wordt je echt onzeker van en ga je heel erg twijfelen. Daarom ben ik zo blij als ik morgen de uitslag heb, dan betekend dat gewoon het begin van de zwangerschap! Ik hoop ook zo voor jou dat het hetzelfde is! We gaan weer duimen voor elkaar!

7. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @El10: spannend meid! Hopelijk vandaag een fijn telefoontje en het begin van een mooie zwangerschap!

@Babyborn: Fijn dat er meer duidelijkheid is en dat de gyn nog goede kansen ziet in de IUI. Hopelijk valt het prikken met puregon mee.

@Kanshebber: Veel plezier met het weekendje weg en hopelijk betekenen de krampjes geen ongi, maar een zwangerschap :D

@all: Hier ook weer de welbekende buik en rugpijn, dus verwacht ook dit weekend nog ongesteld te worden. Hoop alleen niet dat dit morgen is, want moet op cyclusdag 2 naar het ziekenhuis voor echo en prikles en we zouden zondag naar de dierentuin gaan met mijn nichtjes. Heb er zo'n zin in, dus hoop dat het vandaag of zondag komt ;)

Liefs,

MIsty

8. moppie79

moppie79 Lid

27 okt 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    Na even zonder internet gezeten te hebebn, ben ik weer terug:

Heb mijn best gedaan om bij te lezen, maar 1 zeer neiuwsgierige vraag:
    EL10 heb je de uitslag al??????

9. El10

El10 Lid

27 okt 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dokter heeft net gebeld en hij zei..................... GEFELICITEERD!

Ik moet half november voor een echo, en een co afspraak maken!

Nou, dus die krampjes en die ruppijn zeggen helemaal niets. Dat kan dus ook gewoon betekenen dat je zwanger bent!

Het dringt allemaal nog niet tot me door, ik denk dat als ik bv misselijk wordt het meer geloof (al hoop ik eigenlijk niet dat dat gebeurt)!

10. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    El10,
    Meid nou feliciteer ik je wel wat een geweldig nieuws zeg echt mega leuk voor jullie enne er lekker van genieten hoor:):D
    Je moet er nog even aan wennen is ook niet zo raar maar dat komt vanzelf wel hoor.
    Dus GILLIAN je zit niet meer alleen El10 neem lekker plaats op de lounge bank bij gillian;).
    Echt joh GEFELICITEERDDDDDDDDDDDDDDDD............

Groetjes babyborn.......:)

11. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    El10: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat fantastisch voor jullie!
    Kan me voorstellen dat je nog even aan het idee moet wennen, maar dat komt vast ook wel zonder misselijkheid! Geniet van het goede nieuws!

@kanshebber: heel veel plezier dit weekend en hopelijk een mooie test na het weekend!
    @ misty: hoop voor je dat dierentuin gewoon door kan gaan!

@all: vanochtend eerste keer bloedgeprikt, en huh?? waarde al iets gestegen, dus maandag een echo! Da's een record tempo voor mij, is vandaag pas cd 9!
    Ook nog huis bezichtigd vandaag, beviel goed, dus misschien verhuisplannen én ik mag maandagochtend beginnen met m'n nieuwe baan!!!!
    Dus: een heleboel nieuwe plannen, beetje druk, maar allemaal heel leuk!

12. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    JAAAAAAAAAAAAAA geleliciteerd eindelijk weer iemand zwanger in dit topic. Geniet van alle kwaaltjes en strooi flink met HCG voor ons.

13. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Yes, EL10 het is je gelukt :D Geniet ervan en de kwaaltjes komen vast vanzelf ;) Ik hoop ook voor je dat je niet misselijk wordt, hihi. Ga lekker bij Gillian zitten en blijf ons op de hoogte houden van alle ins en outs!

@Murphy: Veel succes en plezier met alle veranderingen! En hopelijk snel IUI 4!

@all: hier nog geen ongi, dus weet het ook niet. Dan zal het morgen wel komen vrees ik. Had zo gehoopt dat het een andere dag zou komen dan morgen, maar we wachten af!

Fijn weekend allemaal!

Liefs,

Misty

14. Dithje1982

Dithje1982 Actief lid

16 jan 2008
    310
    0
    0
    Emmen
    even snel vanaf het werk m'n verhaal kwijt. Vanaf vanmiddag toch buikpijn gekregen. Voorspeld niet veel goeds. Ben erg verdrietig, had er zo'n goed gevoel over...

15. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    El10: Wat geweldig! Van harte gefeliciteerd! Heerlijk voor jullie zeg! Kom maar lekker op mijn loungebankje zitten. Geniet ervan!

16. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Dithje, maar je zit nog ver van je nod toch meid???
    Hopelijk blijft de ongi weg..

Sportmama, jij loopt net 1 ronde verder als ik, na de volgende iui (3e dus) mag ik ook aan de hormonen.. Is dat bij jou alleen puregnon (als ik het goed schrijf) of nog andere?
    En wanneer moet je die precies prikken?
    Ik vind naalden doodeng:( bij mezelf al helemaal!

Babyborn, dus toch nog hoop voor jou!! Ik gun het je vanharte meid.... SUCCES!!

17. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Laraxx,
    Ja er is nog hoop gelukkig en ik moet nu ook voor het eerst gaan prikken met puregon jaggie ben ook niet zo n held hoor.
    Vandaag naar de apotheek geweest hadden ze weeer niks maandag kan ik alles ophalen pppfff kom maar op met die ongi nu;)

Dithje,
    Je weet maar nooit he kom op hoor nog even afwachten meid.

Misty,
    Gezellige dag zondag en als je wilt dat je ongi komt dan komt het gewoon niet erg vervelend raar lichaam:( ja toch

Murphy,
    Zo je hebt er zin al die veranderingen zeg succes ermee straks nog lekker zwanger;) dan heb je het nog drukker dat zou toch leuk zijn he.:p.

El10 kom op met al dat HCG strooi maar rond hier wie word de volgende hier er komt eindelijk en beetje schot in hier toch meiden.

Moppie,
    Mja we hadden je al ff niet gezien dus geen internet tja in assendelft he;):D grapje hoor maar goed je bent er weer hoe is ie bij jouw nou.

Groetjes babyborn.....:)

18. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Vanavond ga ik voor het eerst puregon prikken. Leuke zaterdagavondbesteding vind je ook niet? Als iemand vraagt: 'Ga je nog wat leuks doen in het weekend?' zeg ik: 'Nou, ik denk dat ik maar eens voor de verandering een spuit in mijn buik ga zetten!' Sorry voor m'n cynisme hoor...maar weet je, ik ga het echt zwaar met tegenzin doen. Op een of andere manier heb ik het gevoel dat ik het NIET moet doen, raar hè?
    Maar ik laat mogge wel weten hoe het gegaan is hoor! Zal vast wel meevallen. Er is een heel handig instructiefilmpje op internet te volgen. Ik denk dat ik die er bij aan ga zetten. Oh ja, en ik moet dus ook de pregnyl zetten binnenkort maar dat duurt nog een week.

19. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    El10, van harte gefeliciteerd! Wat zul je blij zijn! En inderdaad eindelijk weer iemand zwanger van dit topic, echt super! Who's next?????:)

20. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Goedemorgen damens,

Mag ik mij ook bij jullie voegen? Ik zie dat jullie al een tijdje kletsen. Laraxx kent mij wel;) Wij kletsen al een tijdje. Ik moet jullie wel even leren kennen. Dus neem me niet kwalijk als ik niet gelijk alles weet van iedereen.

Mijn verhaal: 1 augustus 2009 gestopt met de pil. april 2010 chirurgische Laparoscopische gehad diagnose Endometriose.
    Zaad van manlief is zeer goed.
    1 oktober eerste IUI met Clomid en Pregnyl. Clomid had geen goed effect maakte mijn baarmoederslijmvlies dun (4mm) 1 follikel en helaas mislukt.
    31 oktober tweede IUI met fostimon en pregnyl. bms nu netjes 11,5 mm en twee follikels.

Nu in de vreselijke wachtweken. Ik mag pas op dag 18 testen. Dus als het me lukt dan test ik pas 18 november.

Groetjes Quinty79

Deel Deze Pagina