heej, Officieel mag ik morgen testen denk ik. Dan is het 14 dagen na iui. Ik test dan dan want ik vind het onzin iedere maand te gaan testen. Ik moet do officieel ongi worden vanaf mijn eisprong gerekend. Pas al ik 3 dagen ofzo over tijd zou zijn zou ik een test doen. Ik heb nog steeds borstpijn net als iedere maand en lichte ongi krampen dus niks anders. Na mij is babyborn het eerste op het bankje voor de 9e. Wie daarna?? spannend........ @babyborn 13 maanden lang? das hartstikken netjes! meeste zijn in een jaar zwanger en binnen 2 jaar ook weer een aantal procent. Hopen dat de 9e jou datum is. wat voelde je met je eerste zwangerschap? was dat heel anders dan je normalen ongi klachten of hetzelfde?
Ik ben als het goed is de 10e aan de beurt (12 dagen na de IUI) dat had ik de vorige 2x tenminste. Toen was ik op dag 12 (beide keren rond half 8 's avonds) ongi, dus ik ga daar nu ook maar vanuit. Een eventuele test zou ik wel pas op dag 14 na de IUI doen denk ik.
En dan een stuk of 3 op de 13de volgens mij.......... Wel spannend allemaal hoor. Nog geen post uit meppel.
Misty ja vreemd he als het toch zo zal zijn zeg de zelfde datum als 9 jaar geleden spannend hoor ppff ik heb al zo weinig geduld Lin volgens mij nog 2 op de 13 de ik ben naar 9 augustus gegaan maar wel weer spannend voor iedereen hoor het word nou toch wel eens echt tijd dat er eens iemand zwanger word Gillian ja joh die zijn niet wijs in het zieknhuis 13 maanden vonden wij ook niet lang ja 5 jaar zoals nu dat is laaaannnnnnggggggggg Wat ik toen voelde eigenlijk niet zoveel lol wel dat ik ineens 20 gevulde eieren op ging eten geen probleem en moeeee. en als ik iets had gegeten van uien of zo dat dat er weer uit kwam toen dacht ik mjah het kon wel eens zo zijn ik dronk ook niet veel koffie meer maar verder merkte ik eigenlijk niet zoveel saai he Toen getest op 9 augustus en ik geloofde er niks van ik me man bellen die schreeuwen door de foon leuk hoor ik hoop dat jij dat ook gauw mag mee maken trouwens dat geldt voor iedereen hier. Wij zitten nog even lekker buiten dus ga nog even lekker zitten hihi kaarsjes aan borrel erbij ( sappie). Groetjes babyborn....
misty dat jij dat altijd zo precies weet en voelt zeg zelfs het tijdstip lol nou ik niet hoor ik heb wat ongi kramp en dat duurt het altijd nog even wat is een vrouwenlichaam toch verschillend he Hoop voor je dat je het dit keer niet voelt en gewoon lekker zwanger bent word. Groetjes babyborn....
Hey allemaal, ik doe weer gezellig mee Heb het ff een paar dagen druk en hectisch gehad. Gillian voor jou wordt het spannend! je zou vandaag mogen testen..!! en Babyborn voor jou schiet het ook allemaal op. Zou te gek zijn als er dan nu eindelijk iets positief uit het IUI verhaal komt he! Er moet gewoon raak worden geschoten! Nog een klein weekje en dan begin ik met de eerste spuit. We hebben wel bewust even genoten van de hormoonloze maand dit keer hoor. En we hebben zelf kunnen klussen op het juiste moment hahaha. Niet dat het wat uit zal halen, maar voor ons gevoel is het wel goed. Gewoon weer ff een gewoon s*xleven zonder rekening te moeten houden met wanneer wel..en wanneer niet. Niet hoeven na te denken bij drie dagen onthouding ivm het zaad etc.. ach jullie herkennen het denk ik wel. Meiden..de plicht roept..ik ga ff boodschappen doen
Aha babyborn, jij voelde dus niet zoveel? apart lijkt me dat. dan kun je het bijna niet geloven he? hebben er nog meer mensen borstpijn week voor nod?? dat heb ik altijd, mega pijn voor nod. Dat heb ik echt IEDERE maand. maar ik vraag me af of je dat ook hebt als je zwanger bent. of dat dat anders is. Iedereen zegt: ik dacht al dat ik zwanger was omdat ik borstpijn had. heb ik dus altijd. ze deden al wel een week pijn maar gisteren stond ik op met 2 kanonnen en pijn! maar wel lichte ongi krampen. pffffffff vandaag ga ik eens wat leuks doen. ook deze week met mijn hubby nd dierentuin ff aapjes kijken haha. tijd om te relaxen....................
@Gillian borstpijn heb ik ook altijd elke maand, vaak al vlak na de eisprong en dat duurt dan tot na de 1e dag van mijn menstruatie. Bij de laatste zwangerschap waren mijn borsten wel wat pijnlijker dan normaal, maar ook die hevigheid qua pijn kan wisselen per maand. Ik heb dan ook nooit van te voren kunnen zeggen van jah..ik ben zwanger. had daar wel een positieve test voor nodig. Toch heb ik wel een goed gevoel erbij Gillian...! extra pijnlijke borsten..ongipijn.... het zou zo maar kunnen zijn
Waag er een belletje aan joh! Dan weet je zeker dat ze je niet vergeten Als je een datum hebt dan kun je er naar toe leven!
hoi brigges dat is weer even geleden gezellig. Ja lekker he zonder al die hormonen wat voel je je dan weer even weer jezelf vind je niet zalig en nou maar hopen dat je goed geklust hebt je weet maar nooit toch. Wanneer ga je ook alweer voor de IVF dat is ook spannend toch weer een heel ander traject zeg jeetje. Gillian ik heb ook wel wat borstpijn hoor maar dat heb ik de ene keer wel en de andere keer niet dat is bij mij altijd verschillend maar misschien is het bij jouw wel een goed teken meid ga je nou nog testen offe was je weer in de war met de dag wha wha grapje. Laat je het wel even weten dan als je testje hebt gedaan ikke duimen voor je hoop het hoop het....... Hier verder geen veranderingen dus we blijven nog maar braaf wachten tot dinsdag echt spannend ik heb wel een test klaar liggen erg he ik weet het. Groetjes babyborn.....
Lin hoe is het daar ben je al zenuwachtig voor de je bruiloft. Waneer ging je nou ook alweer trouwen leuk hoor met je dochtertje er bij dat heeft wel wat onze zoon was er ook bij hij had toen ongeveer de zelfde leeftijd als jouw dochter bijna 3 dan erg leuk. Wij hadden toen balonnen hartjes laten maken en daarin zaten onze trouwringen en aan die van mij hing ook een klein ringetje voor hem zo schattig waarop hij zei ik ook trouwen kijk maar zo lief doe jij ook nog wat leuks voor haar ze loopt al in een mooie jurkje natuurlijk leuk hoor. Hoe gaat het verders wel even lekker zonder al die hormonen denk ik. Groetjes babyborn....
Hey dames. Hier ook altijd last van borstpijn vanaf net na de eisprong tot de eerste dag van de menstruatie. Ik heb dit standaard en geen idee of ik dit ook zou hebben als ik zwanger ben, omdat ik nog nooit zwanger ben geweest. Begin er nu ook weer last van te krijgen, :S. Nog nieuws hier? Ben benieuwd wat de IUI's deze maand opleveren.
Babyborn, wat knap dat je een test in huis hebt en je je toch kunt beheersen tot dinsdag! had ik niet gekunt hoor, ik ben echt erg wat dat betreft. Heb mezelf wel flink toegesproken om bij de ivf niet eerder te testen. 't is allemaal al spannend genoeg. Eerste spuit gaat er volgende week dinsdag in Babyborn.. ! @lin en babyborn...trouwen..ja gaaf hoor! Ik zou het stiekempjes ook wel willen.. zit braaf te wachten op een aanzoek hahahaha. Die voorbereidingen alleen al zijn zo leuk! ff offtopic...'t is hier aan het stortregenen en aan het onweren! Bah!!
Zoo weer thuis van het zwemmen met onze dochter , zometeen werken en het regent hier niet te zuinig. ik wacht nog even af en ander ga ik volgende week wel eens bellen of er al een datum bekend is. We weten het net een week. Ja het is heerlijk zo zonder hormonen. Ben even blij mijzelf weer te zijn. Heb ook ruim een jaar tabletten geslikt. Wij trouwen 17-09 en onze dochter is het bruidsmeisje en zij krijgt een mooie ketting met een hartje als wij de ringen doen. We willen kijken of ze ook mee kan tekenen voor ons trouwen. Spannend allemaal op het wachtbankje. Knap hoor babyborn dat jij en test in huis hebt en niet test.............. Ik test op zijn vroegst 14 augustus als ik nog niet ong ben. Ga me omkleden en zo aan het werk.
heej leuk hoor trouwen! schiet op!Voor mij is het ook een poosje geleden maar was een enrom mooie dag waar je echt van moet genieten! Testen? haha ect niet! Ik wil eerst wat dagen over tijd zijn. Als ik iedere keer had getest op nod dag dan mocht er wel een vrachtwagen komen met testen haha. Nee ik wacht gewoon. Ik vind het ook eng en ik test zaterdag denk ik als er niks is gekomen. testen heb ik altijd wel in huis. Deze heb ik al 3 maanden! jaja........... Nou een parapluutje heb je wel nodig buiten nu ja. wat een weer. wordt het nog een beetje zomer? Mijn bruine kleurtje is ook al weer weg..........
GRRR heel verhaal getypt ben ik het ineens kwijt! Nou poging 2 dan maar. @Babyborn en GIllian: spannend hoor, bijna weer testdag! Hopelijk hebben julle beiden geluk deze maand. Wel knap dat jullie kunnen wachten met testen. Ik vind het zelf iedere maand weer lastig, maar probeer het meestal ook wel @Lin: September is een mooie tijd om te trouwen. Wij zijn vorig jaar 24 september getrouwd en we hebben zo'n onwijs mooie en gezellige dag gehad. Was echt helemaal geweldig en ik denk er nog vaak aan terug. Herkennen jullie dit? Dat mensen gewoon niet lijken te begrijpen wat het inhoud en hoe het voelt om vruchtbaarheidsprolemen te hebben en een vruchtbaarheidsbehandeling nodig te hebben? Vandaag tijdens een gezellig middagje (dacht ik) begint schoonmoeder: Weet je wel dat je met IVF (waar we misschien naar toe gaan, na deze poging) grote kans hebt op meerlingen? Waarom doen ze niet 6x IUI? En weet je nou wel zeker dat je IVF wilt gaan doen? UHH, alsof we iets te kiezen hebben! IVF is misschien voor ons wel de laatste mogelijkheid om überhaupt kinderen te kunnen krijgen. Net alsof wij hiervoor kiezen. Als het aan ons had gelegen hadden we al lang kinderen op de natuurlijke manier gekregen. Begint oma die in het ziekenhuis ligt (waren op ziekenbezoek geweest) ook nog even: Ik wil nog wel grootmoeder worden hoor, denk je dat dat nog lang gaat duren? Ja, nog een beetje meer druk op mijn schouders kan er nog wel bij! Bedankt. Net of wij het fijn vinden dat het zo lang duurt. Ik wordt er zo moe van om me steeds weer te moeten verantwoorden. Kunnen mensen niet gewoon vragen hoe het met ons gaat en verder hun oordeel voor zich houden? Net zoals de keuze bij ons laten aan wie wij vertellen dat we in de malenmolen zitten? Zo hebben wij helemaal niets vertelt aan de oma van mijn man. Blijkt mijn schoonmoeder dat maar even gedaan te hebben en oma vond het toch wel heel erg voor ons. Tja, dat was dus de reden waarom wij niets aan haar hadden vertelt. Wat heeft het voor zin als een oud vrouwtje van 82 zich druk gaat zitten maken over ons! en hoezo heeft mijn schoonmoeder het recht om er met andere dan waaraan wij het vertelt hebben over ons te praten! Sorry voor het lange verhaal, maar ik voel me soms zo alleen en rot als ik me steeds maar weer moet verantwoorden voor iets waar we eigenlijk helemaal niets aan kunnen doen en waar we zelf ook zo moe van worden. Ik vind het verschrikkelijk om vruchtbaarheidsbehandelingen nodig te hebben om een kindje van ons zelf te kunnen krijgen en misschien lukt het sowiezo wel niet. Fijn als je dan ook nog eens steeds vervelende vragen en opmerkingen naar je hoofd krijgt. Alsof de medische mallenmolen al niet moeilijk genoeg is :S Aan mijn man merk ik ook dat hij er steeds meer moeite mee heeft. Hij doet super goed zijn best om te kunnen stoppen met roken en hij is hierdoor wat aangekomen, waar hij nu steeds opmerkingen over krijgt. Ook voelt hij zich volgens mij super verantwoordelijk, omdat zijn zwemmers niet al te best zijn en hij ziet erg op tegen het hele gebeuren. Merk het in zijn humeur, haha. Maar goed alles voor een kleine, al zou ik soms willen dat alles wat gemakkelijker was.
hoe herkenbaar misty , enne wat betreft je schoonmoeder het zou mijn schoonloeder kunnen zijn......... Of van die leuke opmerkingen je moet er niet zo mee bezig zijn hoe kan het )(**^&%^$ als je vanaf dag 3 medicijnen moet gebruiken . dan voor diverse Fm moet en dan voor IUI er niet meer bezig zijn. Of ga lekker op vakantie daar is die en die die ook al jaren bezig zijn zwanger door geworden. Jeah right bedankt voor de tip maare we zijn ondertussen al 6 keer met vakantie geweest de afgelopen twee jaar en raad eens wat...................... Moe word je er zeker van en over je humeur zullen we het niet hebben.
Ook hier heel herkenbaar Misty.... erg he dat mensen soms zo onnadenkend kunnen reageren. Om die reden heb ik het niet eens aan mijn ouders verteld dat we nog een kindje willen. Ik weet zeker dat ze ons letterlijk voor gek verklaren en het belachelijk vinden om daar dan ook nog de medische malle molen voor in te gaan. Wij zitten niet te wachten op zo'n veroordeling dus hebben we niets verteld. Wat voor ons wel heel erg scheelt is dat al onze vrienden al kinderen hebben en niet meer bezig zijn met de kinderwens. Hun wens is vervuld en ze gaan er allemaal van uit dat dat bij ons ook het geval is. Wij hoeven dus gelukkig geen "verantwoording" af te leggen over het wel of niet komen van een broertje of zusje. Niemand houdt zich daarmee bezig. Als er bij ons visite komt moet ik er heel erg op letten dat er geen medicijnen/kruiden etc in het zicht liggen. De enige die weten waar we mee bezig zijn zijn mijn schoonouders...(hele lieve mensen) en mijn beste vriendin en beiden spelen ons spel tegenover de boze buitenwereld mee .
Dat zijn Chinese kruiden Lin. Ik ben bezig met acupunctuur en daarbij hebben we allebij Chinese kruiden voorgeschreven gekregen. Ik voor ondersteuning bij (toen) IUI en straks IVF en mijn mannetje voor verbetering van z'n zaad.