Sportmama 32 jaar, 2e kindje Moppie 79, 31 jaar, 2e kindje, NOD 11/11 El10,24 jaar 1e kindje Zwanger..... Babyborn, 39 jaar, 2e kindje NOD 10/11 hoop ik Murphy, 29 jaar, 1e kindje. Dithje, 28 jaar, 1e kindje, NOD 14/11 Misty, 26 jaar, 1e kindje, NOD rond 2e week November Kanshebber, 31 jaar, 1e kindje Lin71, 39 jaar , 2e kindje , NOD 24/11 ongeveer Sloppyslayer, 36 jaar, 2e kindje NOD 14/11 Laraxx, 25 jaar, 1e kindje, NOD rond 30-11 Quinty79, 31 jaar, 1e kindje NOD 18/11 Gillian 30 jaar,Zwanger....
Hoi Meiden, bedankt voor jullie succeswensen! De infoavond was nuttig vond ik, alhoewel ik veel dingen al wist. Het waren meer de details die nieuw voor me waren, zoals welke medicatie precies gebruikt wordt en welke studies er in het CZE allemaal lopen, waar je mogelijk voor in aanmerking kunt komen. Ook vond ik het ICSI-filmpje leuk om te zien, dan zie je hoe ze het zaadje in de eicel injecteren. Mijn man en ik vonden het overigens wel erg vreemd en een beetje onwennig om in een zaal te zitten vol met mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Heel raar, dat iedereen in de zaal dit meemaakt. Het was ook veel drukker dan ik had verwacht, er waren geloof ik 21 koppels. Dit doen ze maandelijks, kun je nagaan hoeveel stellen voor IVF komen te staan! Eigenlijk ben je dan heel nieuwsgierig naar de verhalen van de andere koppels en hoe zij het tot nu toe ervaren, maar het is ook weer zo persoonlijk dat je daar niet naar gaat vragen. We werden gewaarschuwd ons vooral niet te laten afschrikken door horrorverhalen op internet over de punctie. Maar dat ik die punctie eng vind, is niet te vermijden denk ik... En alle bijwerkingen die de hormonen met zich mee kunnen brengen, daar zit ik ook niet echt op te wachten. Wel zijn de slagingskansen best goed, dus tja, het is het wel waard denk ik. Toen het afgelopen was, zijn we nog even naar 'GLOW' geweest (een soort tentoonstelling in het centrum van Eindhoven met allerlei lichtshows). Dat was erg leuk, maar ik had wel moeite om om te schakelen. De voorlichting heeft me wel bewust gemaakt van wat ons allemaal te wachten staat en dat het geen slechte grap is, maar echt de realiteit. Ik merk dat ik het erg spannend vind! Na afloop hadden mijn man en ik het over de keuze voor één of twee embryo's terugplaatsen. Ik had altijd de indruk gehad dat we beiden meer neigden naar twee, maar nu zei mijn man opeens dat hij één echt veel verstandiger vindt voor de gezondheid van moeder en kind, als er tenminste een TOP embryo tussenzit. Hij heeft eigenlijk wel gelijk, dat weet ik, maar ergens lijkt een tweeling me ook zo leuk .. Maar goed, waarschijnlijk gaat het dus toch één worden als deze TOP is (en anders denk ik toch twee). Zo, dat was een verslagje van mijn avond. Hopelijk hoeven de meesten van jullie deze bijeenkomst nooit bij te wonen
Pfff, ik word er zo onzeker van. Voel me anders dan andere maanden, maar of dit het nou is? Het rommelt wel in mijn buik, maar dan meer mijn darmen, heb ik het idee. En gisteravond laat begonnen in eens mijn borsten heel erg te steken, dat heb ik nog nooit eerder zo gehad. Nu nog 2 dagen wachten, of misschien wel gewoon maar 1 als ik morgen gewoon ongesteld word.... Begreep wel van mijn moeder als van mijn schoonmoeder dat zij allebei heel laat positief testen. Dus misschien put ik daar nog een beetje hoop uit? Maar of dat verstandig is. Ik moest me vanmorgen heel erg inhouden om toch niet te gaan testen.
Hallo! @Lien: Ik herken je gevoel dat het hele IVF gebeuren met de voorlichting ineens wel heel erg echt wordt. Dat hadden wij ook. Dat filmpje van de ICSI vond ik inderdaad ook erg leuk om te zien. Verder verbaasde ik me ook dat het zo druk was in de zaal, wat je schrijft, iedere maand zit het dus zo vol! Ik had iets gelezen over die lichtshow in Eindhoven. Leuk dat jullie hier nog naar toe zijn geweest. @Dithje: Spannend weer meid. Morgen zal je het weten (ben je altijd precies op tijd met je NOD?) Het is ook je eerste IUI, dus voel je ook van alles. Ik heb dat ook iedere keer weer gehad. Steeds voel je weer iets anders, maar helaas heeft mijn gevoel me steeds geen gelijk gegeven. Zit nu ook weer op mijn ongi te wachten en stiekem hoop ik dat deze niet meer komt Liefs, Misty
Ook ik heb vorige week donderdag de 4e m'n 2e IUI gehad, dus ook testen rond de 18. Heb een tijdje niet actief deelgenomen op het forum, probeer me ook te concentreren op andere dingen. Allemaal succes! liefs
@misty Ik ben altijd optijd geweest met mijn NOD. Denk nog niet dat ik morgen al ga testen. Laat het maar even wachten tot in het weekend of zo...Mocht het dan nog nodig zijn.
Spannend Dithje! Ben erg benieuwd! @misty: wat een leuke snoopy (had je bijna niet herkend ). Nog altijd spannend ook bij jou. We blijven duimen! @lien: gek he, zo'n infoavond met allemaal mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Hadden wij laatst ook in het zh. Ik had ook bijna de neiging om te gaan vragen hoe zij het allemaal ervaren, maar dat heb ik toch maar niet gedaan! Lijkt me ook heel spannend, ivf. Vooral de punctie lijkt me eng, maar daar staat wel eindelijk een goede kans tegenover! @lara: dan gaan we weer ongeveer gelijk op, deze cyclus. Kunnen we weer samen gaan wachten, gezellig! @quinty: utrogestan krijg ik omdat mijn progesteron te laag was na iui 2. Ik had dus geen goede eisprong gehad. Utrogestan zijn vaginale zetpillen (jakkie) die het progesteron aanvullen en daardoor de innesteling bevorderen.
Zo hallo dames er zijn weer heel wat nieuwe dames bijgekomen en heel wat geschreven sorry heb niet alles door gelezen kan mij iemand even up to date maken ik zag al wel dat El10 bij gilian op het bankje zit gefeliciteerd meid wat leuk. Hier gaat eigenlijk alles wel goed hoef niet meer zoveel te werken dus kan even lekker uitrusten kan gelukkig alles even loslaten we hebben wel goed geklust van de week. We mogen nou de 22ste weer terugkomen bij de gyneacoloog om te bespreken welke hormonen we gaan gebruiken. Hopenlijk is het helemaal niet nodig Fijne dag allemaal Oja mag ik ook op het lijstje sas31 32 jaar 1ste kindje nod 24-11
Bij mij hetzelfde, op zondag doen ze geen IUI's bij ons (Gelre Apeldoorn) en ik heb a.s. vrijdag ook een fm. Maar is er met de pregnyl niet eromheen te timen? Ipv. vrijdag op zaterdag spuiten en ipv zondag op maandag insemineren of ben je dan al te laat en springt je ei dan spontaan? Ik snap het ff nie meer geloof ik... Zou toch balen zijn van de moeite met het spuiten enzo, hellup, ik maak me nu zorgen dat ik voor niets loop te spuiten...
@laraxx, waarom moet je overstappen op clomid?? Puregon is toch een veul beter middel Heb ik altijd begrepen van Babyborn...of verschilt dat per persoon? @Lien, interessant verhaal over de info-avond en inderdaad hoop ik het zelf nooit te hoeven meemaken maarja, het komt wel steeds dichterbij.. @Dithje, nog niet weer getest zie ik? Knap hoor Tomorrow must be your lucky day!!! @Misty(Snoopy), ik hoop dat je ongi ver wegblijft en pas over een maand of 10 weer begint... @meiden op de wachtbank, sterkte en good luck, duim,duim,duim, veel van jullie rond de 18e inderdaad! Hier weinig bijzonders, vanaaf voor de 5e keer puregon prikken, ik merk spanning in mijn liezen (beide!!!) dus dat zal wel eigroei zijn, toch?
Hey sportmama, mijn vorige iui was precies hetzelfde, ook vrijdag follikel 17mm, zaterdagavond pregnyl en maandag iui. Maar ik had toen toch steeds het gevoel dat het eigenlijk te laat was. Eitjes kunnen ook spontaan springen. Als vrijdagochtend follikel al 17mm is, dan is 'ie dus op zaterdagochtend ongeveer 19mm, en 's avonds 20mm. Dan kan 'ie volgens mij best al springen, en dan heeft de inseminatie op maandag niet zo veel zin meer, denk ik. Best wel shit eigenlijk! Ga het nog eens bespreken met gyn., vrijdag. Wij hebben wel het geluk dat er met de zwemmers van manlief niks mis is, dus zelf klussen zou ook gewoon een kansje moeten opleveren.......hoop ik!
Hoi sas tuurlijk mag je erbij. Alle ik kom straks even terug om alles terug te lezen.... Sas31,32 jaar 1e kindje NOD 24/11 Sportmama, 32 jaar, 2e kindje Moppie 79, 31 jaar, 2e kindje, NOD 11/11 El10,24 jaar 1e kindje Zwanger..... Babyborn, 39 jaar, 2e kindje NOD 10/11 hoop ik Murphy, 29 jaar, 1e kindje. Dithje, 28 jaar, 1e kindje, NOD 14/11 Misty, 26 jaar, 1e kindje, NOD rond 2e week November Kanshebber, 31 jaar, 1e kindje Lin71, 39 jaar , 2e kindje , NOD 24/11 ongeveer Sloppyslayer, 36 jaar, 2e kindje NOD 14/11 Laraxx, 25 jaar, 1e kindje, NOD rond 30-11 Quinty79, 31 jaar, 1e kindje NOD 18/11 Gillian 30 jaar,Zwanger.... __________________
Hoi allemaal, @ Sportmama: met de hormonen heb ik idd ook iets wat (denk ik) lijkt op bandenpijn, laag in de buikstreek bij de liezen. Steeds als ik het meeste last heb, blijkt de boel de fm erna flink gegroeid. Bij ons doen ze de IUI altijd, ook op zondag. Vorige keer wilde ik graag een dag uitstellen (weet je nog, die vlucht die mijn vriend moest halen...) maar ik werd erop gewezen dat de kans bestond dat de eitjes dan spontaan zouden springen. Als de beste IUI-tijd op zondag is zou je kunnen weigeren voor een andere dag te kiezen: je poging telt dan niet mee, en je kunt zelf klussen: je hebt immers wel een of meer rijpe eitjes die op springen staan. @ mensen met ongi-gevoelens: tja, helaas was dat bij mij steeds geen goed voorteken. Ik had het vanaf de insemininatie bijna permanent tot aan de menstruatie. Hoop dat het bij jullie wél positief is!
Hey meiden!! Allemaal ook heel veel succes! Quinty79, wat spannend dat jij ook op de 18e mag testen!! ik hoop voor je dat het dan ook positief is!!! Mijn ongi gevoel is niet de hele dag aanwezig, het is echt in vlagen, de ene keer wat erger dan de andere keer, vooral als ik rustig ben!! Heel spannend allemaal!! voor iedereen! Kus Anita
Hoi meiden, 10 minuten gesprekken achter de rug. weer terug op het forum. Alles doorgelezen en helaas geen nieuwe zwangeren op het bankje. Ook ik kom daar deze maand niet te zitten. Gisteren kreeg ik al ongi gevoel en vannacht waren de rode duivels gearriveerd! Ik kan morgen weer naar het ziekenhuis voor de beginecho. Voel mij even helemaal k*. AAAHHHHH
Hoi Anita, doordat de eerste IUI bij mijn dochter direct raak was, valt het mij erg tegen dat het nu dus voor de tweede keer niet gelukt is. Daarnaast ook een griepje (heb geen stem meer) en ongi klachten maken dat ik mij even niet kan opvrolijken. Ik probeel wel aan leuke dingen te denken voor de toekomst. Mocht het medische cirquit uiteindelijk voor ons ophouden, dan willen wij misschien naar de Azoren op vakantie en ga ik zeker te weten een andere baan zoeken. We zien wel hoe mijn pad gaat lopen (uiteraard hoop ik met aan iedere hand een kleine!)
Hoi alle, Jeetje zeg ik dacht dat ik veel kon kletsen maar jullie gaan ook gewoon door zeg ik hoop dat ik alles nog een beetje kan onthouden met antwoorden en dat na 2 daagjes niks geschreven te hebben hier. Moppie, Wat verschrikkelijk k**** zeg echt balen meid en dan voel je al niet lekker en dan weer die verdomde duivels:x sterkte meid het valt altijd zo tegen. Lien, Raar he zo n avond en dat er zoveel stelletjes zijn die allemaal voor de IVF gaan ja dames we zijn echt niet de eningste helaas je weet weer wat meer meid dat is wel prettig en het is ook logische dat je er toch tegen op ziet de puncties enz begrijp het helemaal maar ja wat jezelf al zegt als er dan na 9 maanden wat moois komt is dat ook weer gauw vergeten spannend hoor straks allemaal ik duim zo voor je maar nu eerst nog maar even een beetje genieten van die hormonen vrije dagen dat is wel lekker. Sportmama, Ik denk dat iedereen anders reageert op al die hormonsters ik reageerde erg heftig op de clomid en van binnen deed het gewoon niks bij mij de puregon is duurder werd er hier gezegd dus vandaar meestal eerst clomid ik weet nou niet meer wie dat vroeg nou maakt niet uit antwoord kan je hier lezen ik word al oud he Anita sta jij al de lijst zet jezelf er anders even bij ok word spannend voor je tot de 18 wachten en dat duurt zo verschrikkelijk lang mijn duimen draaien ook voor jou. Alle, Ik zit nog met smart te wachten op me ongi maar helaas die is er nog steeds niet normaal wil je het niet maar nu wel anders moet ik volgende week de pilletjes slikken om mijn ongi op te wekken jaggie lijkt me niet zo prettig dus rode duivels kom maar op voor deze ene keer dan kan ik ook beginnen met de puregon brr verder voel ik me al dagen niet toppie dus dan hoop je maar dat de ongi komt nou moet ik morgen ook nog samen met me zoontje allebei een griepprik halen ook zo n rot prik en dan worden we weer lekker beroerd van 1 of 2 daagjes dus als ik er weer even niet ben dan weten jullie dat daarom was ik er nu ook niet zoveel op dus ik wacht en wacht.... Misty, Jeetje joh je weet maar nooit meid zou toch mega geweldig zijn zeg dat die ongi gewoon niet komt bij maar ja wat jezelf al zegt het kan nog tot dag 41 wat een lange tijd zeg bij jouw ik hoop dat het lekker weg blijft meid. Groetjes babyborn.....
Dithje, spannend meid succes met wachten nog eventjes het zou zo leuk zijn allemaal ben benieuwd wanneer je gaat testen ik hoop positief meid Murphy, Nog steeds geen ongi ik heb nog tot volgende week woensdag en dan moet ik die rommel slikken. Groot gelijk hoor dat je straks even een rust moment neemt is ook wel eens lekker als je maar wel een beetje mee blijft kletsen hoor straks mis je van alles hier Trouwens mooi eitjes meid die zijn vrijdag wel mooi denk ik die van jouw doen tenminste nog wat kan ik niet zeggen nou ik zal ze deze maand eens een poepie laten ruiken daar van binnen. Misty, Ik dacht wie is dat nou leuk plaatje meid weer even wat anders weer even op gepimpt lieffff...... Ik weet niet of ik nou nog iemand vergeten ben sorry dan ik ben ok niet meer zo piepppppp....... Ben weer bij gelezen en heb weer bij getypt... Laraxx, Hoe is ie nu met je gaat het weer een beetje na alles wat er gebeurt is van het weekend ppff dat hakt er altijd weer even in. Vergeet weer bijna wat waarom moet je aan de clomid tegen mij zeggen ze nu omdat ik moet overstappen dat het niet echt geweldig is dan denk ik lekker dan waarom geef geef je die rommel dan het is goedkoper en bij de 1 helpt het wel en bij de andere niet bij mij dus misschien gaat het bij jouw wel goed maar je slijmv word er erg dun van dat is ook niet ok voor het innestelen ik snap het af en toe ook niet ik hoop dat jij er wel goed op reageert en als het na 1 keer niet goed je voelt je niet lekker en je slijmv blijft erg dus moet je gewoon zelf zeggen dat je wat anders wilt echt doen hoor. Maar misschien hoef je het helemaal niet te gebruiken en ben je straks gewoon lekker zwanger Groetjes babyborn..... Groetjes babyborn......