@ all ja heeel herkenbaar. op mijn werk weten ze alleen dat ik voor de iui ging maar verder niet omdat ze dan iedere eisprong meemaken en precies weten wanneer ik ongi/zwanger ben. Ik heb het toen verteld omdat ik kijkoperatie kreeg en veel mensen zeiden: heej wanneer gaan jullie eens een kindje maken? Wanneer gaan jullie beginnen? maar nu( was laatst ziek en toch gaan werken) krijg je al die lachende gezichten: oww misselijk en niet lekker? ben je misschien zwa.......NEEEEE!!!IK BEN GEWOON ZIEK ZOALS VEEL MENSEN DAT HEBBEN !!! &*^^%%$%$!!! Je wordt er soms niet goed van pffffffffffffff. Mijn vrienden en fam vragen er niet na en wachten gelukkig rustig af. 1 vriendin weet het en die doet alsof ze niks weet. Hoor ik regelmatig van haar dat mensen zich af vragen hoe ver we zijn en ze durven niks te vragen want ze weten niet hoe we dat vinden. ah das wel lief. Mijn vriendin zegt dan: tja ik zou het ook niet weten...... Nou hier nog niks. als er niks komt ga ik zat of zo testen. eerder doe ik niet om teleurstelling te voorkomen. Ik voel me soms wel iets anders maar dat is meer de spanning en verdriet door de situatie van mijn oma denk ik. Het bankje zit echt goed vol. Ik had meer ruimte in mijn eentje. Toen kon ik nog lekker op het bankje liggen maar nu zit Babyborn steeds met haar kont tegen me aan te duwen en het bankje begint door te buigen door ons allemaal haha. ( waarom hebben ze hier zo weinig smileys? best saai.)
Misty ja dat gezeur kennen wij ook heeeeeel erg zelfs ook omdat wij al een zoontje hebben is het van wat loop je nou te zeuren zeg je hebt er toch eentje dat is ook wel zo maar onze wens is gewoon nog een broertje of zusje erbij wij zijn toen 1 jaar gestopt dus iedereen denkt nu dat wij er niet mee bezig zijn en dat is wel heel erg fijn zo. Wel 1 goede vriendin en me broer die weten ervan van schoonloeder heb ik nu geen last meer en helaas mijn eigen ouders zijn er niet meer dus zo gaat het prima ik denk als het nou eens een keertje gaat lukken dat iedereen zegt heeeeeeeeeee dat wisten we helemaal niet dat jullie nog bezig waren en dat houden nu even mooi zo. Lin leuk joh wat je gaat doen voor je dochtertje en het schiet nou al aardig op ik zal aan je denken op die dag dan is een dochtertje van mijn vriendin jarig dus ik zal het niet vergeten ga jullie daarna nog lekker weg op honeymoon of zo weet je welke datum wij zijn getrouwd erg leuk 1 april had je iedereen moeten horen lol daar hou ik dus van he thats my Gillian dat je dat vol houdt zeg tot zaterdag wachten ppfff knap hoor bij mij kriebelt het nu al maar ik doe het niet denk ik braaf wachten tot dinsdag ik ben wel wat misselijk nu en erg moe zeg ik ben niet vooruit te branden eerst maar eens zien dinsdag spannend. Enne jij geeft zo n weinig ruimte op het bankje je denkt ook ik zat a;ls eerste dus ik neem de ruimte whawha zit nou eens netjes jaaaaaaaaaaa. Groetjes babyborn....
Brigges daar had ik nog nooit van gehoord die chinese kruiden maar ja je kan het altijd proberen toch baat het niet dan schaadt het niet zeggen ze dan maak je daar thee van dan ofzo hoop voor jullie dat het helpt we zullen het gauw weten. Dames het word echt voor een zwangerschap hier ppfff....... Groetjes babyborn...
Brigges spannend trouwens joh als ik mag testen ga jij beginnen met IVF het is bij mij een magische datum is stuur wel wat magie na je toe wat geluk brengt Groetjes babyborn...
het zaad van mijn mannetje is wel verbeterd en ik ben de 1e keer meteen zwanger geraakt, dus we hopen maar dat het aan de acupunctuur en de kruiden ligt! Acupunctuur en kruiden geeft ons zelf het gevoel dat we wat kunnen meehelpen... of het echt helpt..geen idee, maar ik voel me er zelf goed bij. Nee, we hoeven er geen thee van te maken hoor. Het is heel erg fijn gemalen en dan 3 x per dag nemen we een theelepeltje kruiden gemengd met warm water en speciaal afgestemd op ons zeg maar.
Jullie verhalen over vervelende vragen en niet-begrijpende bekenden is ook voor mij heel herkenbaar... helaas... in ons geval weten wel onze hele familie en veel vrienden dat we aan het dokteren zijn. Meestal ervaren we dat als prettig. Het voorkomt veel vervelende opmerkingen en vragen en de meesten houden ook wel rekening met onze situatie. Het is wel fijn als anderen belangstelling tonen, maar soms word ik er ook wel sikkeneurig van dat er bijna geen feestje voorbij gaat of er wordt weer gevraagd hoe het gaat en waar we nu mee bezig zijn. Ik vind het heel vervelend om door anderen zielig gevonden te worden, maar ook is het heel vervelend als anderen er te makkelijk over doen. Kortom, voor de mensen om ons heen is het ook niet gemakkelijk om het goed te doen. Als er vervelende opmerkingen komen, dan probeer ik er meestal niet teveel aandacht aan te besteden en denk ik bij mezelf dat ze het vast goed bedoelen, maar werkelijk geen idee hebben hoe het is om met vruchtbaarheidsproblemen te kampen. Ik denk dat het sowieso alleen maar te begrijpen is als je het zelf hebt meegemaakt... In ons geval zijn er helaas ook wel veel verwachtingen vanuit onze omgeving. We hebben per slot van rekening echt de leeftijd om kinderen te krijgen (31 en 33) en in onze omgeving 'regent het' baby's en zwangerschappen. Zo is mijn beste vriendin zwanger, mijn nichtje, hebben we gisteren nog een geboortekaartje van vrienden in de bus gehad en zijn 4 collega's zwanger (ik zit in een bedrijf met heel veel jonge vrouwen, dus confrontaties uit de weg gaan is onmogelijk). De broer en zus van mijn man hebben allebei een klein kindje. Het kan zijn dat ik de komende tijd wat minder aanwezig ben op het forum, aangezien we nu vakantie hebben. We gaan niet ver weg en komen tussendoor wel af en toe thuis. Volgende week gaan we een paar dagen naar Thermae 2000 en daarna een paar dagen naar Antwerpen. De week daarna is het plan om een paar dagen naar Scheveningen te gaan. We wilden eigenlijk komende maand pauzeren in de MMM, maar waarschijnlijk wordt de pauze een maand uitgesteld. We gaan in oktober waarschijnlijk een weekje naar Turkije en dan zullen we bijna wel moeten pauzeren. En twee maanden pauzeren vinden we te lang...
hahaha, had het niet eens in de gaten dat jij ook online was... (ben er dus nu pas achter hoe je dat kunt zien LOL) en jah stuur mij eens even wat magie dinsdag dan stuur ik je hetzelfde terug hihihihi. Ik wil veel zwangeren zien ladies..kom op!!!
@Lien. Het is inderdaad heel erg pijnlijk als er in je omgeving zoveel zwangeren zijn en er zoveel babytjes worden geboren. En helemaal erg die vragende blikken van familie en vrienden. Het is gewoon moeilijk om daar mee om te gaan. Mensen bedoelen het vaak goed als ze er iets over zeggen, maar hoe het aan komt..dat beseffen ze niet in al hun onschuld. zelf vind ik het fijn dat bijna niemand het weet... dan hoef ik ook niet vertellen als het mislukt is...aan de andere kant vind ik het ook moeilijk want zoals laatst dat ik een vroege miskraam kreeg... niemand wist dat ik zwanger was (behalve mijn mannetje dan natuurlijk)...en het verdriet van de miskraam kon ik dus ook niet delen. zelfs niet met mijn ouders. Dus toen het in volle gang was moest ik met een vrolijk gezicht zeggen dat het prima ging allemaal toen mijn moeder vroeg hoe het met me was (standaard vraag natuurlijk) Da's dus wel heel dubbel... Het is wel fijn dat we dit allemaal hier op het forum kunnen neerkalken... hier kan ik mezelf zijn gelukkig.
@Brigges, lijkt me inderdaad vreselijk zwaar om zo'n miskraam voor je te houden. Net doen alsof alles koek en ei is, terwijl je van binnen intens verdrietig bent en onzeker. Dat valt niet mee. Petje af hoor, dat je dat toch lukt. Ga je ook de IVF voor je houden? Dat lijkt me ook erg lastig. Ik hoop dat je snel je ouders volledig op de hoogte mag gaan brengen van het goede nieuws !!!
Ja, de IVF houden wij ook voor onszelf, hoe moeilijk ook hoor.. ik wil het soms wel van de daken schreeuwen. Maar goed,... dat doe ik dan maar hier he LOL
hallo, ik ben indecember begonnen met iui behandelingen,de 3e keer(in februari) was ik zwanger maar het is in mei misgegaan. Vandaag heb ik weer mijn eerste iui gehad,dus afwachten maar
Hoi lafje welkom bij ons jeetje joh wat erg voor je ben je zwanger na drie keer iui dat nieuws hadden wij hier hard nodig gaat het mis bah dat lijkt me vreselijk zeg succes weer met de iui van vandaag en neem gezellig plaats bij ons op het wachtbankje hij zit wel erg vol hoor Gillian kan niet normaal doen Heb je het wel een beetje verwerkt allemaal sterkte he meid. Wat is bij jouw de rede voor de iui?? Groetjes babyborn....
Brigges niet te hard schreeuwen hoor dan doen me oren zo n pijn lol. Allemaal hebben jullie wel eens aan adoptie gedacht van een kindje misschien een stomme vraag maar een vriendin van mij heeft 2 adoptiekindjes vandaar ook omdat er gewoon niks lukte bij haar maar nu 2 lieve meisjes heeft uit china er komt wel heel veel bij kijken we hebben er zelf wel eens over nagedacht en wat geinformeerd maar het is belachelijk wat ja daar voor moet betalen echt ronduit schandalig dan mag je wel een extra baan nemen. Groetjes babyborn...
nee, dat is voor mij geen optie geweest. Toen ik nog geen kind had heb ik er wel heel erg over nagedacht hoor. En als ik mijn zoon niet had gehad dan had ik zeker wel willen adopteren. Want kinderloos had ik echt niet willen blijven. Begrijp dan ook heel goed dat paren willen adopteren. Ik heb eigenlijk geen idee wat het kost behalve dat het erg veel geld is. Over veel geld gesproken.... ik heb eens uitgerekend wat de medicijnen in totaal kosten die ik hier in de koelkast en kast heb liggen voor de IVF. Er ligt hier gewoon voor 2400,-- aan medicijnen. Das toch niet meer normaal? Bekruipt me wel meteen het gevoel van pfff wat als het na 3 pogingen nog niet gelukt is en we alles zelf moeten gaan betalen. Da's bijna niet te doen.
@ Babyborn, wij staan al sinds januari ingeschreven voor adoptie. Als een biologisch kindje krijgen niet gaat lukken, dan is adoptie voor ons een serieuze optie. Maar inderdaad, het is wel kostbaar en kost veel energie, tijd en je gaat opnieuw een onzeker traject in.
Hoi Lafje, welkom hier. Tja ga maar op het hoekje vh wachtbankje zitten want het zit hier erg vol haha.babyborn zit mij steeds van het andere hoekje af te duwen. nog even wachten dan komt er weer meer ruimte. adoptie? klinkt heel erg raar maar ik heb hoop dat het ooit gaat lukken. liefst iui en anders ivf. Mijn gevoel zegt dat er een eigen kindje komt, maar hoe en wanneer? Ik wil graag een kindje dragen in mijn eigen buik en zelf baren en er oor zorgen en kijken hoe hij/zij eruit ziet. een mix van mijn man en mij. Dit is mijn allergrootste wens en omdat ik blijf hopen denk ik niet aan adoptie.Ik weet nog niet of ik dat zou willen. we hebben nog heel veel jaar om te oefenen dus we houden hoop. Maar wel moeilijk allemaal..........
brigges? hoe gaat dat nu met ivf? wanneer in aug? wanneer moet je punctie krijgen? Eerst zeker eitjes kweken met medicijnen?? en hoe lang na een punctie kun je tp hebben?
Ik moet eerst beginnen met het stilleggen van mijn cyclus. Daar moet ik mee beginnen op de 18e dag van mijn huidige cyclus. Dan op dag 25 a 26 ongeveer word ik ongesteld en krijg dan op de 5e dag van mijn menstruatie een uitgangsecho. Als die goed is dan ga ik beginnen met het spuiten van Menopur om de eitjes te kweken (daarnaast blijf ik de decapeptyl spuiten om de cyclus stil te leggen). Als dan de eitjes groot genoeg zijn moet ik de pregnyl spuiten en daarna de punctie. Wanneer de terugplaatsing is weet ik nog niet, dat krijg ik nog te horen. (als er uberhaupt wat terug te plaatsen valt natuurlijk pffff)
Hoi Lafje welkom! zie dat je ook al wat voor je kiezen hebt gehad. Nu maar flink broeden op het wachtbankje en hopen dat het gelukt is!