Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    hey lara,
    volgens mij zit er altijd 36 uur tussen pregnyl en inseminatie.
    Maar vind wel dat je de pregnyl laat moet zetten, als mijn eitje 17mm is, mag ik hem gelijk dezelfde avond al zetten. Maar dat zal wel weer per patiënt/gyn./ziekenhuis of zoiets verschillen.

2. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @Laraxx
    Ik heb de glaasjes in een borrelglaasje gezet zodat ze niet per ongeluk konden omvallen, dat ging best goed. Voor veel anders gebruiken wij die glaasjes toch niet sinds we deze behandelingen volgen.
    Ik snap de timing van de pregnyl ook niet altijd. Bij mij groeien de follikels heel snel, toch moest ook ik deze keer nog een dag wachten met pregnyl terwijl de grootste al 18 mm was. Ik vrees hetzelfde als jij, maar hoop dat ze weten wat ze doen... Ik heb deze keer een echo afgedwongen op de ochtend van de inseminatie, morgen dus. Ben benieuwd of beide er nog zitten.

@ Senna8
    Vier dagen overtijd... wat spannend! Volgens mij kan lichtroze slijm wat bloed zijn en het kan alle kanten op: sommige vrouwen hebben licht bloedverlies rond de menstruatiedatum maar zijn wel zwanger.

@All: deze keer helemaal geen buikpijn na de pregnyl. Heerlijk, hoop dat het zo blijft!

3. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Murphy,
    Beterschap he meid en dat op je vrije dag mja het is wel lekker om in je bedje te liggen ik vind het berekoud bbrrr;) knap maar snel weer op.

Laraxx,
    Vervelend is dat he een dag later voor de pregnyl ik heb dat ook hoor maar als hij bij 17 MM is moet ik hem ook meestal meteen savonds zetten maar aangezien die van mij zo SLOOMMMMM zijn duurt dat wel weer even:p

Kanshebber,
    Goed van jou hoor dat je er zo op aangedrongen hebt een FM voor de IUI doen ze hier echt niet hoor vlak voor de IUI maar het is overal weer anders als ik dat zo hoor.
    Succes morgen meid met je IUI......

Senna8,
    Jeetje je houd het ok spannend nu zeg 4 dagen ik ben benieuwd me duimen draaien voor je en wat net al eerder gezegd is het kan van alles zijn rose zwanger niet zwanger innesteling ongi...... nog even wachten maar meid en anders toch nog even lekker testen morgen of voor het weekend succes.
    Problemen met me pc nee ik blijf blond he;);) enne van de week niet gaan fietsen zoon lief was moe dus maar even met de auto naar het centrum hihi......

Lien,
    Wat een goed nieuws zeg misschien december al spannend hoor maar misschien is het wel niet nodig je ziet het bij misty dat zou toch geweldig zijn voor jullie ik duim ook voor jouw hoor en hopen dat je lekker gauw zwanger bent geldt voor iedereen natuurlijk.:D

Alle,
    Wij komen net binnen ik vind het mega koud zeg bbrrr kacheltje aan ff bakkie met zoontje doen filmpje erin babyborn mannetje komt ook zo thuis we moesten f shoppen zoon lief had zijn rapport mega mooi zeg dat is wel een aardigheidje waard toch:)
    Ik ben vandaag begonnen met die stomme pillen heb er nu 2 gehad vanavond nog 1 ik heb wel mega buikpijn of het nou van die rommel is ik kan het niet echt vinden op de bijsluiter nou ja het is voor een goed doel kan ik ook weer mee doen hoop ik:(;) voel me nou zo nutteloos wachten wachten maar dan deze keer op me ongi normaal juist niet dat is wel vreemd:p

Groetjes babyborn......:)

4. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    ALLE,

Zetten jullie jezelf er even bij op de lijst hoe en wat dit ouwtje kan het niet meer onthouden hoor;):D

Groetjes babyborn....:)

Gillian 32 jaar 1e kindje ZWANGER...
    Misty 1e kindje ZWANGER...

El10 1e kindje ZWANGER...
    Babyborn 39 jaar 2e kindje wachten op ongi 10 dagen lang ggrrr....
    Kanshebber 1e kindje, 3e IUI 18-11, NOD rond 30-11

5. Senna8

Senna8 Lid

27 mei 2010
    41
    0
    0
    aan ´t werk zoals altijd
    Gelderland

6. Senna8

Senna8 Lid

27 mei 2010
    41
    0
    0
    aan ´t werk zoals altijd
    Gelderland
    Babyborn: Sterkte met je buikpijn:) hoop dat dat gauw overgaat en dat het duiveltje dan maar snel komt. Heer lijk zo´n kacheltje he. wij hebben er ook net 1 gekocht en manlief had hem gisteren ook aangestoken. heerlijk op de bank en dan relaxen. Dat zijn toch vaak wel de voordelen van de winter hoor.

Murphy: sterkte en laat je maar lekker in de watten door manlief. Morgen nog ff uitzieken en vrijdag dan nog ff bij komen en dan weekend:D. helaas moet ik van het weekend werken.

alle anderen: tot gauw ben morgen en vrijdag niet online. laat wel gauw weer wat van me horen.

Groetjes Senna8:p

7. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Senna8 32 jaar wachten op... positieve test 4 dagen overtijd
    Murphy 29 jaar 1e kindje NOD rond 28-11

8. El10

El10 Lid

27 okt 2010
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve meiden,

@babyborn: wat naar dat je nou zo;n buikpijn hebt, zou dat ook niet door de spanning kunnen komen? Lijkt me sterk dat dat nu al van die medicatie is! Maar ja, je weet het maar nooit!

@Kanshebber: wat spannend meid, bijna weer de volgende poging!

@Laraxx: Ik spoot ook altijd de pregnyl dezelfde dag als de fm. Maar ja dat zal wel per ziekenhuis anders zijn. Ook moest ik na de pregnyl altijd een dag overslaan waarna de iui plaatsvond, ik had ook het idee dat we dan te laat waren. Maar dat is dus niet zo, dat blijkt bij mij!!

@all: heb vanmorgen de echo gehad, er was nog niet heel veel te zien maar voor mij wel echt een bevestiging dat er echt een kindje in mijn buik groeit. Ik had dit moment echt nodig om het te beseffen! En nu ben ik heel blij! Ik ben vandaag volgens de echo 5 wk 6 dg, dus nog geen hartje kunnen zien knipperen. Volgende week woensdag krijg ik weer een echo! Dus dan kunnen we het hartje bewonderen (als alles goed gaat)!

xx

9. Senna8

Senna8 Lid

27 mei 2010
    41
    0
    0
    aan ´t werk zoals altijd
    Gelderland
    El10 wat een geweldig leuk en goed nieuws. Ben heel blij voor jullie. Geniet nog ff na van alle kriebels en vlinders in je buik.

Groet Senna8

10. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Senna8: waarom doe je geen test??

@El, fijn lijkt me om te zien op zo'n echo dat er toch echt wat gebeurt daarbinnen. Hopelijk volgende week een kloppend hartje!

@Kanshebber: de cetro-pogingen tellen als gewone IVF-pogingen (en het zijn in feite ook gewone IVF-pogingen, maar dan met andere medicatie dan tot nu toe gebruikelijk). Dus helaas gaat het bij de verzekering geen extra pogingen opleveren ;)

Inmiddels is duidelijk dat we de intake met de IVF-verpleegkundige hebben op 25 november. Lekker snel dus! Mijn man moet in december misschien een paar dagen naar het buitenland, maar als de timing van mijn ongi niet al te ongelukkig uitvalt, kunnen we in december al onze eerste poging doen!

11. Senna8

Senna8 Lid

27 mei 2010
    41
    0
    0
    aan ´t werk zoals altijd
    Gelderland
    Hi Lien,

Spannende tijd dus, zo voor de kerst. hopelijke is je manlief dan nog in NL.

Ik heb gisteren een test gedaan en die was nog negatief:(. Heb een erg wisselvallige cyclus van 17-22 dagen. Ik hoop nog op niks en ben toch ook een beetje zenuwachtig voor de uitkomst. Heb alleen nog maar ongi symptomen, geen pijnlijke borsten(al zal ik dat toch ook niet merken ivm borstverkleining) misselijk etc. wil graag vrijdag avond(doe ik express) testen.

Dames tot gauw en een heel fijn weekend, moet nu echt weg.

Groetjes Senna8

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Sloppyslayer 36 jaar 2e Kindje, Na 8jr met de eerste IVF nu met de zelfde poging voor een 2de

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @lien: Wat fijn dat je al zo snel terecht kan voor de intake. Ik wil je alleen wel waarschuwen dat een IVF behandeling 2mnd in beslag kan nemen. Omdat ze je eerst aan de pil doen......

@El10: Wat goed!!! Super hoor! Gefeliciteerd :D

@Senna: ik hoop dat hij vrijdag positief is hoor!

14. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Misty, 26 jaar, 1e kindje ZWANGER...
    Sloppyslayer 36 jaar 2e Kindje, Na 8jr met de eerste IVF nu met de zelfde poging voor een 2de

Zo even mijn leeftijd erbij gezet ;)

15. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @El10: Wat fijn dat er iets te zien was op de echo en hopelijk volgende week een mooi kloppend hartje :D We gaan dan een beetje gelijk op, al weet ik nog niet zeker of ik nu 5 weken 5 dagen zwanger ben, ivm onregelmatige cyclussen. Zou dus ook een paar dagen kunnen schelen ;) 29 November hopen wij een knipperlichtje te zien.

@Senna8: Spannend meid, hopelijk wordt de test alsnog snel positief!

Ik zag dat er ook weer een paar meiden bijna IUI hebben, veel succes!

Net mijn eten laten verbranden, bah, wat een vieze lucht en nu dus nog geen eten en ik heb zo'n honger (de hele dag haha). Heb echt nog nooit mijn eten laten verbranden, misschien ook een zwangerschapskwaal haha. Nu is mistyman dus maar even chinees halen, ook lekker :)

Fijne avond allemaal!

Liefs,

Misty

16. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @el10: geweldig lijkt me dat, als je ziet dat er echt iets groeit! Wat een wonder! Nu op naar een kloppend hartje volgende week.
    @misty: 't zullen de zwangerschapshormonen wel zijn! Chinees is ook best lekker, toch?
    @lien: gaat wel lekker snel nu, mooi achter elkaar door.
    Fijn als je voor februari al weet hoe ivf jullie bevalt.
    @sloppyslayer: hoe was het ook al weer met jou? Jij ging toch ook ivf doen? Wanneer mag je beginnen?
    @babyborn: eerste lading pillen al naar binnen gewerkt? Hoe gaat het met de buikpijn? Zou wel grappig zijn als nu net de ongi door ging komen! Kun je misschien gelijk weer stoppen met het spul.

17. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    El10,
    Geweldig meid mooi he als je dat ziet volgende week zie jij lekker het hartje kloppen hoor het is nog zo pril komt goed geniet nu maar lekker meid.
    Ja raar he die buikpijn maar het voelt als ongi krampen we zien het wel.

Lien,
    Leuk joh zo snel allemaal hopen dat je man niet net in het buitenland zit succes meid.

Meiden voor de IUI succes morgen.

Murphy,
    Weer wat opgeknapt meid en ja de eerste dag van pillen parade zit er weer in nogge 9 dagen ppfff heb wel krampen en ben chagerijnig hier thuis erg kort medelijden met me mannetjes hier;):) aan gezien de kleinste hier nu erg dwars is ggrrr wat een mond joh op het moment achter het behang plakken snel naar ze bed en morgen weer vrolijk op staan hoop ik:p

Misty,
    Eten laten verbranden als je nou gewoon geen trek erin had;):D kan je het gewoon zeggen dat kan hoor als je zwanger bent lol....
    Als de chinees er maar in blijft zitten hihi moet kunnen toch.

FF bakkie doen en GTST kijken leukkkkkk voetjes op de bank lekker hoor gezellige avond allemaal.

Groetjes babyborn.....:)

18. moppie79

moppie79 Lid

27 okt 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    Misty, 26 jaar, 1e kindje ZWANGER...

Moppie79 31 jaar, 2e kindje, hopen op 3de IUI 22-11 (en niet in het weekend!), NOD ong. sinterklaasavond

19. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @sloppyslayer: dat is nou juist het leuke aan cetrotide, dat je dan niet aan de pil hoeft en dat de IVF slechts 1 maand in beslag neemt ;) Je begint pas aan de cetrotide als je al met Gonal-F bent gestart. Daarom ben ik er ook zo blij mee dat we er aan mee mogen doen.

20. moppie79

moppie79 Lid

27 okt 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    Hoi meiden,

ik kan jullie niet bijhouden hoor!
    Probeer alles te lezen, maar zodra ik bij dit vakje kom om zelf iets te schrijven, denk ik euhhh hoe zat het ook al weer.

Babyborn: Hebben die pillen zo'n bijwerking? loop je straks 10 dagen met buikpijn. Getsie.

El10: super om zo'n hartje te zien. Dat geeft de eerste bevestiging dat het toch echt zo is: JE BENT ZWANGER!

Misty: Je gaat nog wel meer dingen anders doen. Ik was vergeten om het kammetje op de tondeuse te zetten toen ik mijn mannetjes haar ging knippen. Gelukkig geen hele landingsbaan, maar wel een redelijke kale plek op zijn achterhoofd!

Ik ga morgen voor de eerste FM. Ik hoop dat ze niet te groot zijn, want dan wordt het toch het weekend en dan werkt het ziekenhuis niet.

Deel Deze Pagina