Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quinty79

Quinty79 Actief lid

Nov 4, 2010
    207
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Misty,
    Harstikke goed dat je al potten aan het vullen ben voor mvm. Als ik ooit zwanger mag worden dan ga ik het zeker ook doen. Was ik toch al van plan. Maar ik besef nu maar al te min hoe blij ik ben met de zwangere dames die hun urine aan mvm geven. Ben je nog aan het zweven? Ik denk dat ik een tijd zo blij ben dat ik helemaal in de zevende hemel ben. Ik kan me niet voorstelen hoe dit zal voelen.

Anita,
    Al lekker kwaaltjes. Dan weet je wel dat het hard aan het werk is daarbinnen. Nou ik kan niet wachten op de kwaaltjes.

Laraxx,
    Zo wat super goed het zaad meid. En 80% beweeglijk dat is echt heel goed. Heeft je vriend een andere levenstijl erop na gehouden dat het zo goed is nu? Succes weer met het wachten. Veel leuke dingen doen. Dat heb ik mezelf ook al voor genomen voor de volgende wacht periode.

Babyborn,
    Even doorzetten meid! Het is allemaal niet fijn al die medicijnen/hormonen. Die hormonen worden van hot naar her geslingerd. Jullie kunnen bijna weer verder.

Kanshebber,
    Die jaloezie als andere zwanger zijn of bevallen zijn is heel normaal denk ik. Ik heb dat ook. We willen het zelf ook zo graag dat daar een stukje jaloezie naar boven komt als je het bij een ander ziet. Volgens mij nestelt het eitje zich ongeveer vanaf dag 5 tot 7 in. Dus het zou kunnen. Ik heb het zelf nog nooit gehad dus ik heb echt geen idee.

Sloppy,
    Ohh verveld hé die hoofdpijn. Ik heb het dagen gehad. Het begon net voor mijn ongi en is er een paar dagen gebleven. Niets hielp aan medicijnen.

Moppie79,
    Mooie eitjes meid. Maar wat een rot tijd dat je de pregnyl moet spuiten. Ik meestal 12 uur s,avonds en dat vind ik al laat. Heel veel succes maandag!

Senna,
    Balen dat de ongi gekomen is. Dat is altijd zo rot sterkte meid!

All,
    Hier gaat het gelukkig weer. Al weer drie dagen de fostimon gespoten en donderdag de 10e dag echo. Hopen dat er weer twee follikels zitten. Dan denk ik dat ik zaterdag de IUI heb. Ik heb mezelf al voorgenomen dat ik in de twee wacht weken veel leuke dingen ga doen. Om zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Want ik vind dat wachten echt verschikkelijk.

Fijne dag allemaal! X

2. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @misty: plas maar zoveel mogelijk potten vol.....er zijn helaas genoeg dames die het nodig hebben!

@senna: altijd shit, toch weer ongi. Lijkt me ook extra vervelend als het zo lang duurt. Toch weer extra hoop.

@moppie: succes met de iui maandag!

@kanshebber: auw! Goed toegetakeld dit keer! Wanneer is jouw nod ook alweer? Bij mij ongeveer de 28e, bij jou paar dagen later??

@lara: En toen begon het wachten weer......kom op super zaadjes, doe jullie best!!

@sloppy: irritant die hoofdpijn. Doe maar lekker rustig aan!

@babyborn: nog een paar dagen pillen, dan kun je eindelijk weer verder!

@quinty: goed dat je je weer beter voelt. Ben benieuwd donderdag. had je vorige keer op dag 10 al mooie eitjes? Hoop voor je dat het nu weer lekker snel gaat allemaal! Op naar de volgende kans!

@all: morgen moet ik progesteron laten prikken. Hoop zo dat het mooi hoog is dit keer. Anders moet ik vanaf volgende poging steeds aan de utrogestan en het is nog niet eens wetenschappelijk bewezen dat dit spul werkt! Duim, duim, duim...krijg helaas de uitslag pas de 30e.
    Wel rustige wachtweken tot nu toe. Ben er door de drukte hier niet zo erg mee bezig. Komende week weer heel druk, dus die zal ook wel weer voorbij vliegen. Volgend weekend ongi...of niet...maar waarschijnlijk wel....maar hopelijk niet....maar ik vrees van wel??

3. moppie79

moppie79 Lid

Oct 27, 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    Hoi meiden,

gebroken nachtje weer gehad. Gelukkig is mijn mannetje zo lief om 's ochtends met onze dochter uit bed te gaan, dus ik heb nog even mijn ogen dicht gedaan. Ze zijn nu even naar de speeltuin. Mooi even achter de computer en een appeltaart baken. Straks even Sint verwelkomen in ons eigen dorp en daarna door naar Derek.

Quinty79: doen ze bij jullie IUI in het weekend? Dat scheelt een hoop stress!
    Babyborn: Ik kan mij helemaal voorstellen hoe het voelt als je een geboortekaartje ontvangt. De vorige keer (voor Floortje had ik daar ook last van) zat ik op een verjaardag en iedreeen was zwanger of was net bevallen! heb thuis een potje zitten janken

Murphy: duimen voor een goede uitslag!

4. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @babyborn: heb hetzelfde met geboortekaartjes, aankondigingen, enz. Ligt er wel aan van wie en op welk moment. Mensen heel dicht bij (zus, beste vriendin) kan ik beter hebben, omdat ik dan ook wel beetje jaloers ben, maar dat kan ik tegen hun ook gewoon zeggen, dat helpt. Maar tegelijkertijd ben ik dan ook heel erg blij voor ze! Heel dubbel!

Vanmiddag familiefeestje van Murphymans familie. Verwacht ook wel weer een aankondiging van zwangerschap, veel nichtjes in de leeftijdscategorie. Weet van een aantal dat ze er mee bezig zijn, dus ik zet me vast schrap! Dat vind ik heel moeilijk, midden in een grote groep mensen die ik niet goed ken, en dan heel normaal reageren, zonder te gaan huilen of jaloers over te komen...hoop voor hun dat ze heel snel zwanger zijn, maar mij er vooral niet te veel mee lastig vallen!
    Iedereen zit zo langzamerhand ook op een mededeling van onze kant te wachten......ze zullen toch nog even moeten wachten...misschien het volgende feestje.....

5. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    anita gefeliciteerd! super zeg!
    met misty alles ok? nog niet misselijk?
    eh laraxx ikben 30 hoor geen 32 haha. staat op je lijst
    alle anderen de hsg zit in de lucht want nu beginnen de zwangeren te komen! Misschien jullie binnnenkort?
    onze 20 weken echo zag er super uit! pfff gelukkig maar........

6. moppie79

moppie79 Lid

Oct 27, 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    Murphy, veel succes vandaag op het feestje! Er komt vast ook een moment voor jou dat je dit nieuws kan brengen!

7. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Babyborn & Murphy
    Ik zie idd ook op tegen sommige feestjes uit angst voor aankondigingen van zwangerschap. Ik wil dan heel graag wegvluchten, even alleen zijn:(! Een vriendin van me durfde het me pas met vier maanden te vertellen. Ze wilde het graag face to face doen en we wonen ver bij elkaar vandaan, dus we gingen gezellig halverwege een hapje eten. En toen vertelde ze het. Verschikkelijk:(:$:x! Ik kon niet weg, we waren immers in een restaurant! Het was heel lief van haar bedoeld maar inmiddels heb ik andere vriendinnen gevraagd het ajb telefonisch mede te delen, zodat ik het even in mn uppie kan verwerken en niet meteen vrolijk hoef te doen. Want het is hun moment, en ik wil dan niet de aandacht naar mijn zielige ikke trekken door chagrijnig te worden.
    Een van de ergste keren was een vrijgezellenfeest waarbij een derde zwanger was dus het een zeer aanwezig gespreksonderwerp was...;)

@ Murphy, mijn NOD zal rond 30 november liggen, ik ben altijd al snel door de lf heen. Ongeveer tegelijk dus!

@ Moppie: wat een verschrikkelijke tijd voor de Pregnyl! Ik moet altijd om 21.00 uur en dan de volgende dat om 12 uur IUI. Mijn partner moet dan wel 's ochtends vroeg inleveren en dat is voor hem niet zo fijn maar het voordeel is wel dat hij gewoon op tijd op zijn werk is.
    @ Sloppy: nog hoofdpijn? Ik heb nooit iets aan paracetamol. Drink je koffie? Als je dat direct na de paracetamol doet heb je meer kans dat het iets werkt. Zelf neem ik in de periode tussen menstruatie en ei wel iets anders in als ik hoofdpijn hebt, omdat ik anders niet kan werken.
    @Lara: jeetje wat een hoeveelheid heeft je man geproduceerd ;)! Wij zitten steeds tussen de 3-8 mln. Beweeglijkheid noemen ze bij ons niet, weet wel dat dat niet super is bij Bas. Maar ik weet wel dat ze bij ons selecteren zodat alleen de beweeglijke exemplaren worden ingebracht. Volgens mij hanteert ieder lab net weer andere criteria.
    @ All: ik vond de IUI afgelopen week geen feest maar wat heerlijk is, is dat ik deze maand nauwelijks buikpijn heb. Sinds gisteren af en toe een beetje en vanochtend wat steken. Maar ja, we letten natuurlijk ook op ieder pijntje en zoeken overal wat achter:).

8. moppie79

moppie79 Lid

Oct 27, 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    Hoi kanshebber,

als jij om 12.00 IUI hebt, dan zou bij ons het zaad om half elf worden ingeleverd. Heeft jouw mannetje een baan waarbij hij lekker kan uitslapen? Of werkt dat bij jullie ook anders?

9. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Moppie
    Wij leveren tussen 8 en half 9 zaad in. Ze doen bij ons bij iedereen de IUI met die tijden, dus ze hebben denk ik die tijd nodig om van iedereen het zaad op te werken. Eén keer was het kennelijk druk, want toen moesten mijn partner en ik beiden een half uur later komen.

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Trouwens, ook vandaag heb ik heel minimaal bloedverlies en veel slijmproductie. Terwijl ik dat donderdag en vrijdag niet heb gehad, dus ik kan me haast niet voorstellen dat het een wondje is (grrr... Sloppy, een wondje! Dat wil ik natuurlijk helemaal niet horen! ;). Haha, je weet natuurlijk wel wat ik hoop!)

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    #1291 sloppyslayer, Nov 21, 2010
    Last edited: Nov 21, 2010
    Oeps jaa, zal die hoofd pijn wel geweest zijn ;)
    Het is natuurlijk een innestellingsbloeding, kan eigenlijk gewoon niet anders :D
    Ergens tussen de 4 en de 6dgn na de eisprong vind die plaats en jij zit op dag 4 dus klopt psis :)
    en oja, extra slijmproductie is zeker een zwangerschapskwaaltje hoor! Heb ik de hele zwangerschap van megan gehad.
    (heb ik het zo weer wat beter gemaakt?)

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Hier is de hoofdpijn wel iets minder geworden gelukkig :)
    Ik slik nooit meer wat anders als paracetamol, al valt mn hoofd eraf.
    De apotheker heeft verteld dat ibuprofen de innestelling kan verstoren en dat zit in alle sterkere hoofdpijn pillen (advil en zo)
    Geen risico met dat hoor ;)

Verder drink ik nu nog wel koffie maar straks na de TP geen drup meer, ook die kan (hoeft niet hoor!) de innestelling verstoren. En ook hier weer geen risico.
    Ik heb dit bij de eerste IVF gedaan en het resultaat was Megan, maar goed het zegt echt niet dat als ik wel koffie gedronken had dat ze er misschien ook geweest was.....

@murphy: Ik hoop dat er geen aankondigingen zijn geweest hoor! Pfff dat vond ik ook altijd zo erg, en als ik dan heel emotioneel reageerde dan werd er direct gezegt: Ja ik snap het wel hoor, je bent er wel erg mee bezig!
    Toen mijn laatste IUI misging kregen we het nieuws dan mijn schoonzus 5wkn zwanger was.......dus: nou ze is amper overtijd dan zou ik het nog niet zeggen hoor! (ze was er zelf niet hoor:) ) Maar ik kon er echt niet tegen, en hoe ze het ook vertelde het viel me altijd heel zwaar.
    Nu nog steeds maar wel een stukje minder omdat ik het geluk van een kindje ken.

13. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @kanshebber: gezellig joh, kunnen we samen wachten! Weet ook niet precies wanneer m'n nod is, kan best eerder zijn.
    Bij jou slijmverlies en bloedverlies.....innesteling?????
    Hier ook veel slijmverlies sinds een dag of twee, maar ik heb besloten om mijn radar voor alle symptomen (ongi én zwangerschap) uit te zetten! Dus: nee, ik heb nergens last van!

@gillian: fijn dat de 20 weken echo goed was! Geniet er van

@all: ik heb het familiefeestje doorstaan. Viel mee, geen aankondigingen, wel veel nieuwsgierige opmerkingen/blikken.

Fijne avond allemaal!

14. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Thanks Sloppy, stukken beter :D
    Succes morgen in het zh!

15. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Goedemorgen alle,

Moppie succes met je IUI vanmiddag en hoe het gisteren bij Derek was het leuk had ie nog wat leuks te melden offe helemaal niks.

Tsja hier is niet veel te melden word er een beetje moedeloos van ik doe gewoon even niet mee nou nog tot vrijdag pillen slikken en dan mogen die rode duivels komen ze zijn nu voor 1 keer van harte welkom.;)
    De laatste ongi was 13 oktober ppff dat klinkt ver weg als ik nou zwanger was dan was het leuk dat de ongi weg blijft maar nu heb zomaar zoiets dat het straks gewoon nog niet komt raar lichaam hoor van ons:(:$ dan moet ik bellen naar de gym eens kijken wat ze dan nog in petto voor me hebben.

Gillian,
    Leuk meid 20 weken echo wat gaat het al snel zeg jeetje meid nog ff dan heb je een mooi kindje spannend hoor enne ik heb jouw leeftijd erbij gezet sorry verkeerd ouderdom he;):D

Murphy,
    Zaterdag gaan we jouw kant op daar hebben wij hier mega veel zin in zo leuk.
    Fijn dat je het feestje weer hebt overleeft al die vragen altijd erg vervelend blijft dat soms wij hebben daar niet zoveel last van bijna niemand weet het nu van de familie.
    Even weer een lijstje maken meiden deze ouwe heeft een geheugen als een zeef:D;)

Groetjes babyborn......

Gillian 30 jaar 1e kindje ZWANGER>>>>
    Misty, 1e kindje ZWANGER>>>>
    Anita 1e kindje ZWANGER>>>>
    El10 1e kindje ZWANGER<<<<
    Babyborn 39 jaar 2e kindje wacht nog braaf op me ongi..........

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Zo hier weer terug van de FM.
    Er zit er een rechts van 14mm en mn baarmoederslijm is 9mm
    Dus ziet er prima uit.
    Moet helaas morgen wel weer terug komen, en dan gaan ze kijken wanneer ik de pregnyl moet zetten en dan hoor ik ook wanneer de TP is.
    Dat zal rond 30december zijn :D Veel vroeger als verwacht en helaas als het misgaat hebben we dit jaar geen poging meer, omdat we dan op vakantie zijn. Maar januari is dan ook goed hoor :D

17. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoi sloppy,
    Spannend meid voor jullie het zou leuk zijn nog dit jaar nog ff afwachten maar enne mooie eitje en slijmvlies dat is bij mij nooit dikker geweest dan 4MM ik duim voor je.

Groetjes babyborn....:)

18. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Moppie, succes vandaag!! :)

Quinty, mn vriend is foliumzuur, vitC, zink gaan slikken... t lijkt er op dat het wel wat verbeterd heeft metname de beweeglijkheid!

Wij hadden de vorige maand eingelijk helemaal niet geklust, alleen 2 dagen voor de iui. toen was het zaad 25-50 met 50%
    Deze keer hadden we het vaker gedaan en de laatste keer 6 dagen voor de IUI! Weet niet of dat juist geholpen heeft maar t was ook heel veel wat in het potje kwam(sorry :)) want met 3 dagen voor de iui hadden we bijna geen bodempje en nu veel meer!
    Volgende keer (als die er komt) gaan we het net zo doen ;)) Achja je probeert wat!... :p

Kanshebber, dat jaloerse gevoel is heel normaal denk ik!
    Ik heb het vooral als ik hoor van mensen die zwanger zijn en nog maar heel kort geleden gestopt zijn met de pil... :( en bij minder bekenden ben ik meer jaroers! En gun ik ze het bijna niet, erg he?!

Gillian, 30 en geen 32? Weet eigenlijk niet wat je hiermee bedoeld haha, heb niet over je leeftijd geschreven?

Babyborn, hoe istie, zijn de duiveltjes nog niet gekomen?

Fijne dag!!!

19. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen allemaal,

@Gillian: Wat fijn dat de 20 weken echo goed was :D Lekker genieten joh! Hier gaat het volgens mij ook allemaal goed. De hele dag door licht misselijk, maar goed te doen. Verder vooral veel moe.

@all: De kannen voor MvM vliegen vol, hihi. Hoop dat ik veel meiden hiermee kan helpen. Moet zeggen dat het wel even wennen is om op een kannetje te plassen ipv op de wc en niet altijd even praktisch om niet gewoon lekker te kunnen gaan zitten, haha. Maar goed, het is voor een goed doel ;)

@Laraxx: Mijn man slikte ook Vitamine C en Zink en Selenium. Geen idee of dit geholpen heeft, maar het zaad werd wel steeds een beetje beter leek het. Zelf heb ik deze keer tarwekiemoliecapsules geslikt naast de normale zwangerschapsvitamines. Misschien dat dit ook geholpen heeft?!

Zo weer naar het werk.
    Fijne dag allemaal.

Liefs,

Misty

20. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoi laraxx,
    Nee nog steeds geen rode duivels te bekennen erg irritant ggrrr:(
    maar ja we zien het wel weer.
    He laraaxx wat gillian bedoelden was het lijstje ik had haar leeftijd daar bij gezet maar ik had me vergist ouderdom he;)
    Zet jij je naam ook weer bij het nieuwe lijstje anders vergeet dit ouwtje weer alles:D
    Grappig he dat je alles uit probeerd nou ja als dit resultaat geeft mooi toch lekker me doorgaan dan meid.:)

Groetjes babyborn.....

Gillian 30 jaar 1e kindje ZWANGER>>>>
    Misty, 1e kindje ZWANGER>>>>

Anita 1e kindje ZWANGER>>>>
    El10 1e kindje ZWANGER<<<<
    Babyborn 39 jaar 2e kindje wacht nog braaf op me ongi..........

Share This Page