Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Bolly,
    Kop op hoor het is af en toe ook erg oneerlijk maar misschien voel je je morgen weer wat beter meid ik hoop het voor je al die rot dingen ook altijd.....

Groetjes babyborn....;)

2. moppie79

moppie79 Lid

Oct 27, 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    Hoi allemaal,

ik heb te lang niet gekeken (hard gewerkt en Sint gevierd). Probeer een aantal persoonlijke reacties te geven:

Babyborn: lekker dat je genoten hebt. Ikkan mij voorstellen dat je de MMM langzaam zat bent. Ik ben blij dat ze in het ZMC niet meer dan 6 IUI pogingen doen en daarna IVF. Daarna ben ik uitbehandeld (hoop dat het niet zo ver komt, maar toch) Er zit dus een einde aan en dat vind ik fijn.

Bolly: Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer de mooie dingen in je leven steeds weer te zoeken en te koesteren.

Kanshebber: Ik hoop dat de pijn snel stopt en dat je gevoel fout is. Laten we hopen dat je ongi wegblijft!

Blade: Volgens mij was jij bang vor bijwerkingen bij de hormenen? Bij mij valt het best mee, ik ben af en toe iets meer hyper dan normaal, maar dat heb ik bij iedere hormoonwisseling. Zal wel in mijn aard liggen!

Ik weet dat ik nu heel veel mis, dus voor iedereen met goed nieuws: Super
    voor iedereen met een dipje: een dikke knuffel
    voor iedereen met lopende afspraken: veel succes

Vol verwachting klopt ons hart, we hopen dat we op 5 december enkel verrast worden door de Sint en dat de ongi wegblijft!

3. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @misty: Gefeliciteerd!
    Geweldig om na al die fm-echo's eindelijk een kloppend hartje te zien!

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Sloppy
    Spannende dag morgen, ik zal voor je duimen!

@ senna
    Maak je maar geen zorgen om de hormonen bij IUI hoor! De dosis is zo laag dat je er bijna onmogelijk last van kan hebben, tenzij je moet ophogen omdat de lage dosis onvoldoende doet. Alleen de Pregnyl is een hoge dosis, die bezorgt mij meestal buikpijn.
    Voor het vrijnemen van je partner: de mijne gaat nooit mee, ik vind dat prima. Die echo's stellen niets voor en de IUI zelf meestal ook niet. Dus mijn partner hoeft slechts eens per maand langs het zh, om in te leveren, en dat kan nog voor werktijd.

@ All
    Helaas was mijn voorgevoel juist. Ik ben vannacht ongesteld geworden. Ik probeer er maar niet bij stil te staan want ik heb helemaal geen zin meer om door te gaan in de MMM. Maar dat is geen optie want ik wil een kindje, liever dan wat ook. Dus uithuilen en opnieuw beginnen. Maar pas half januari starten we weer met IUI. De komende twee cycli op eigen houtje.
    Woensdag heb ik telefonisch een evaluatie met de gyn, maar ik verwacht daar weinig van omdat ik op zich goed op de medicatie reageerde en mijn partners 'opbrengst' goed genoeg was.

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @kanshebben: dank je :D En ohhh balen meis ik had het echt voor je gehoopt :(
    Helaas denk ik dat jullie toch IVF nodig zullen hebben maar ik duim mn duimen blauw in de hoop dat het niet nodig is hoor!!
    xox

@Babyborn: fijn dat je het zo leuk gehad hebt! en die ongi moet nu komen! NU! xox

@moppie: Ik hoop dat je ongi weg blijft en dat je een mooi sinterklaascadeau hebt!

De rest: sorry ik heb een hele drukke dag gehad dus geen tijd om op iedereen te reageren. Maar ik hoop op een hele roze maand hoor!

6. Blade

Blade Lid

Nov 27, 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, toch wel fijn om hier leuke, maar ook minder leuke, berichtjes te kunnen lezen. Geeft je toch een beetje het gevoel dat je er niet alleen voorstaat.
    Ik las net iets over het vertellen op je werk over de reden van afwezigheid enzo. Hebben jullie dat allemaal verteld? Ik werk in een mannensector en heb tot nu toe niets verteld op het werk. Vind het ook best wel privé eigenlijk. Het lastige alleen is dat ik steeds vaker afspraken op het werk op het laatste moment moet verzetten ivm onze bezoekjes aan het ziekenhuis. Vandaag ook weer, want hoorde dat ik morgen voor een HSG onderzoek terecht kan, maar dat ik daarna niet naar het werk mag. Nah ja, misschien toch maar eens wat mensen inlichten...

7. moppie79

moppie79 Lid

Oct 27, 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    beste Blade,

Op het moment dat ik vrij moest vragen, heb ik mijn directe leidinggevende en mijn duo (sta voor de klas, dus heb inval nodig) ingelicht. Daarnaast wist een goede collega er van, dus zij dekte mij bij andere collega's. Ik heb enkel begrip gehad.
    Na de HSG wil je ook even niet werken. Ik vond het onderzoek vermoeiend. Door het vacuum wat gezogen wordt trekt je baarmoeder volgens mij samen, want ik had het gevoel alsof ik hevig ongesteld moest worden. Neem van te voren pijnstillers, dat scheelt!
    Heel veel succes morgen

groetjes

8. moppie79

moppie79 Lid

Oct 27, 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    Kanshebber: dikke knuffel. Nu twee maanden rust en dan? IVF?
    Sloppy: succes morgen
    babyborn: Als jij nou ongesteld wordt, dan hoop ik dat ze bij mij wegblijven!

9. Lien1979

Lien1979 Actief lid

Apr 28, 2010
    450
    0
    0
    @Babyborn, jemig wat moet jij dit keer lang op je ongi wachten! Je zult er inmiddels wel meer dan genoeg van hebben! Ik hoop dat het snel komt! Maarre, misschien een hele domme vraag hoor, maar is het 100% zeker dat je niet zwanger kunt zijn?? Dat zou anders natuurlijk ook wel verklaren waarom die ongi niet komt....

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Moppie
    Ik verwacht eerst nog 3 IUI-pogingen en pas als dat niet lukt, wordt het IVF. Tenzij de dokter er anders over denkt.

@ Blade
    Bij mij weten mijn naaste collega's het. Dat zijn vooral vrouwen, maar ook mijn (mannelijke) leidinggevende. Allemaal begripvolle reacties, ook van mijn leidinggevende maar dat had ik bij hem ook wel verwacht.
    Mijn zh afspraken zijn vaak 's ochtends vroeg dus ik ben meestal ruim voor 10 uur binnen. Ik zorg gewoon dat ik geen afspraken voor die tijd inplan, dan valt het nauwelijks op dat ik regelmatig laat ben. En ik ga soms wat langer door of meld dat ik thuis werk (mijn leidinggevende weet dan wel de waarheid, en bovendien doe ik werk ik dan meestal ook nog wel wat thuis). Het scheelt ook dat ik een thuiswerkdag heb, die ruil ik nu wel eens als dat handig uitkomt.

@ de ladies van wie de mannen extra vitaminen slikken voor hun vruchtbaarheid (we hadden het er een tijdje geleden over): hebben jullie die vitaminen kant-en-klaar gekocht in een soort cocktail of zijn het allemaal verschillende losse pillen?

11. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Hallo meiden.,

aah kanshebber :(:( balen zeg... dikke knuffel..
    Wil je nu zelf even pauze of is dat vanuit het ziekenhuis?

Babyborn, nog niet ongi grrrrrr als je het niet wilt wordt je het en nu wil je het en komt t niet!! Waarom kan het nooit op een normale manier gaan.. :x

Misty, super meis een kloppend hartje!!!! Heb je het familie al verteld?

@all, wat een weer zeg, bij ons (vlakbij arnhem) was het super glad en ben ik bijna bij iemand anders achterop geknald! :$ de auto achter mij stond gewoon naast me omdat die ook niet meer kon remmen... allemaal heel leuk die sneeuw maar niet als je er door moet!

Ga zo naar bed, ben moe...

Tot morgen! -X-

12. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @kanshebber: Balen, balen, balen. Ik snap precies hoe je je voelt! Wij hebben nu ook tot ergens eind januari/beging februari pauze en hebben ook 3 iui's gehad. Heb ook nog weinig vertrouwen in iui, maar moet ook de overige 3 nog afmaken.
    Van de ene kant ben ik ook klaar met die hele mmm, maar ja, zonder dat geen kindje, en dat is ook absoluut geen optie.....dus we kunnen alleen maar doorgaan!

13. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @lara: gelukkig ben je "bijna" tegen iemand opgeknald! Da's het nadeel aan de sneeuw: als je de weg op moet is het maar niks!

14. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Jeetje ladies wat kletsen jullie weer veel als ik even en avondje niet kijk en lekker voor jafa op de bank lag;):D

FF snel reactie ik lees morgen wel even goed terug dat kan dit ouwtje echt nu niet bij benen:p

Lien,
    Ik heb getest voor dat ik met de duphaston begon dus neem aan dat ik dan niet zwanger ben toch..... maar het duurt nou wel heeeeeeeeellllll erg lang inderdaad je kan gewoon niet verder nu :$:(

Kanshebber,
    Knuffel meid balen weer die ongi had hem dan ook naar mij toe gestuurd nee meid kop op hoor de eerste dag is altijd mega k****
    we weten dat allemaal.

Groetjes babyborn..... die snel slaapie gaat doen.....;):)

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @kanshebber: thanks, ben best een beetje bang dat ze straks gaan zeggen dat het hele feest niet door gaat .........

@laraxx: Gelukkig was het bijna! Ik ben ook niet zo heel blij met dit weer hoor.

16. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Sloppy,
    Ik duim voor je vandaag hoop het voor je meid....:)
    Het zou zo leuk zijn.
    Groetjes babyborn.....

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    JAAAAAAAA!! het ontdooien is prima verlopen :D:D:D:D

Ohhhh ik zit helemaal te trillen :D:D:D

We moeten er om 13.15 zijn en de TP is om 13.30

18. Senna8

Senna8 Lid

May 27, 2010
    41
    0
    0
    aan ´t werk zoals altijd
    Gelderland
    Hi Blade,

Ik begrijp je helemaal. Ik werk ook in een mannen wereld en je zult versteld staan hoeveel zij begrip hier voor kunnen opbrengen. Ik probeer er geen groot ding van te maken, maar laat wel merken dat ik bepaalde prioriteiten heb en dat ik in de toekomst toch echt wel vaker weg zal zijn. Zij zullen; al weten ze maar het topje van de ijsberg; er meer geduld voor hebben. Bij mijn vriend ligt er wel iets anders. Hij hoopt bij zijn stage bedrijf een baan te krijgen en enig zins schaamt hij zich om het te vertellen. daarbij komt dat hijzelf ook speciaal is en niet goed weet hoe met bepaalde situaties om te gaan. gisteren met hem een goed gesprek gehad. Hij ziet nu ook in dat als hij het zijn baas en direct leidinggevende inlicht alle onbegrip begrip zal worden.

Maar toch heel veel sterkte met je beslissing of je het wel of niet gaat vertellen.

19. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen allemaal,

Thanks voor jullie felicitaties en leuke berichtjes!

@Bolly: Hoe voel je jezelf nu? Hopelijk weer wat beter dan gister.

@Moppie: Spannend meid, op 5 december hoop ik voor jullie echt een mooie positieve test! Zou een geweldig Sintkadootje zijn!

@Kanshebber: Balen meid dat je gevoel klopte en dat je ongi bent geworden. Wie weet brengt de rust nog iets positiefs met zich mee. Kijk naar mij, ik ben 1 van die geluksvogels, hopelijk jij ook!
    De pilletjes die mijn man heeft geslikt waren Vitamine C tabletten en Tabletjes met daarin Selenium en Zink. Gewoon bij de drogist gekocht.

@Blade: Heel veel succes en sterkte vandaag met de HSG!

@Lara: Familie hebben we het meteen na de positieve test vertelt ;) Iedereen is hier dus al op de hoogte hihi.

@Babyborn: Jeetje, jouw gedult wordt wel heel erg op de proef gesteld zeg, bah. Ik heb ooit 1x een cyclus van 116 dgn gehad, wat heb ik veel testen gedaan en wat baalde ik van mijn lichaam, bah. Hopelijk komt het alsnog binnenkort bij jou!

@Sloppy: Joehoe, wat bijzonder dat je vandaag en TP hebt van een cryo! Heel veel succes en geniet van het moment!

Fijne dag voor jullie allemaal!

Liefs,

Misty

20. Senna8

Senna8 Lid

May 27, 2010
    41
    0
    0
    aan ´t werk zoals altijd
    Gelderland
    Kanshebber: Balen voor je he. moet je nu wachten van het zk of wil je dat zelf? heel veel sterkte as woensdag met je evalutie.

Moppie: Ik hoop voor je dat de Sint je een geweldig kado gaat geven.

Blade: sterkte vandaag met de HSG.

Sloppyslayer geweldig nieuws nou ik zal voor je duimen vanmiddag.

Share This Page