Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Sloppy wat een goed nieuws!!!!!!!!!!!
    Stap 1 heb je al te pakken...
    Hopelijk verloopt alles goed vanmiddag, duim voor je!!!!

2. moon0810

moon0810 Actief lid

Feb 2, 2009
    323
    0
    0
    Winterswijk
    Hee meiden,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Ik heb vanmorgen 2e FM gehad en er zat er nu een van 18,3 mm. Vanavond pregnyl spuiten en a.s. donderdagochtend 3e IUI.
    Dusssss heel spannend. De gyn was erg positief, zou wel een mooi kerstcadeau zijn :)
    Ga nu ff snel naar huis om te kijken of ik nog wel pregnyl heb, anders snel ff langs de apotheek.

Dikke kus

3. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Sloppy,
    Geweldig meid succes vanmiddag spannend toch weer he ik hoop dat alles goed gaat en me duimen tenen draaien voor je super leuk nieuws joh echt waar.:D
    Knuffel babyborn.....

Moon,
    Mooi eitje meid succes met de pregnyl vanavond en en met je IUI natuurlijk en dat het maar een mooie test mag worden met de kerst dat zou toch geweldig zijn voor jullie.:)

Misty,
    Jeetje zeg heb jij zo n lange cyclus gehad en keertje ppfff mooi zeg daar moet je niet aan denken ik vinde dit al een ramp.
    Hebben ze jouw daar toen niks voor gegeven dan?

Laraxx,
    Vrijdag is jouw dag toch spannend meid bbrrrr zou een leuk kado zijn voor je moeder die is dan toch jarig en voor julllie zelf merk je al wat of nog helemaal niks meid duimduimduim........;)
    Enne kijk je uit op de weg engerd jaggie;)

Moppie,
    Voor jouw ook he het schiet al op het zou zo leuk zijn een test op 5 december en yes zwanger ook voor jouw blijf ik natuurlijk duimduimduimduim auw zeg wat doen die duimen zeer zeg die maken echt over uren hier zeg.:D

Blade succes vandaag met hsg en doe het echt even vandaag rustig aan meid hopen dat alles snel voor bij is en dat het allemaal goed is;).

Murphy,
    Jij al wat gehoord van ziekenhuis hoop dat alles goed is voor je meid.

Knuffel van babyborn.....:)

4. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Senna8,
    Zit je nou weer van af je werk lol op de pc lekker hoor zo n baas meid enne anders mis je teveel natuurlijk hier er word ook zoveel gekletst hier;)

Alle,

Hier nog geen spoor van de ongi te bekennen is nou dag 4 na de pillen dus ik hoop dat je gelijk hebt murphy zou mooi zijn anders morgen even bellen naar het ziekenhuis we zien het wel weer.

Groetjes babyborn.....:)

5. Blade

Blade Lid

Nov 27, 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sloppy; ik zit hier te duimen voor je. Spannend!

Zelf net terug van het HSG onderzoek. Wat een vreselijk nare test is dat zeg! Maar...de uitslag was goed! En daar gaat het natuurlijk om. Over 2 weken gesprek met de arts over hoe nu verder, maar ik verwacht dat we gewoon doorgaan voor de volgende 3 x IUI in de eigen cyclus. We zullen zien.

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Blade: Fijn dat de uitslag van de HSG goed was. Hopelijk heb je niet weer 3x IUI nodig ;)

@Babyborn: Ik heb toen niets gehad om mijn cyclus op te wekken. Was toevallig voor iets anders bij een internist en heb het toen gevraagd. Als het einde van die week er nog niet zou zijn moest ik een afspraak maken bij een gyneacoloog, maar toen hoefde het niet meer, omdat het uiteindelijk uit zichzelf toch nog kwam.

Liefs,

Misty

7. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @sloppy: oh, geweldig nieuws! Heel veel succes en mijn duimen draaien...zou ook wel bijzonder zijn, dat embryootje is dan van dezelfde punctie als die waarvan je zwanger bent geworden van je dochtertje, als ik het goed begrijp??

@blade: fijn dat alles goed was, minder dat het zo'n nare test was. Maar je hebt het weer gehad!

@lara: begint langzaam spannend te worden bij jou!

@babyborn: vandaag MOET die ongi gewoon gaan beginnen!

@all: net telefonisch consult met arts gehad. Progesteron was week na eisprong 21,5. Vanaf 25 telt het als een goede eisprong, dus ik zat er weer net onder.....
    Volgens arts was er dus wel "iets van een eisprong geweest" (huh?) maar niet zoals ze het graag willen zien.
    Ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag, om het verdere verloop te bespreken. Als ik weer verder ga, moet ik dus sowieso aan de utrogestan-ellende.

Op deze manier lijkt een zwangerschap steeds verder weg ipv dichterbij....

Waarom zou er ook ooit eens een keer een uitslag goed zijn????
    Grrr, Murphy is boos!

8. Senna8

Senna8 Lid

May 27, 2010
    41
    0
    0
    aan ´t werk zoals altijd
    Gelderland
    Moon mooie eitjes hoor. En je nu maar voorbereiden op dondedag. succes en natuurlijk hoop ik ook voor jullie dat je met kerst geweldig nieuws krijgt.

9. Senna8

Senna8 Lid

May 27, 2010
    41
    0
    0
    aan ´t werk zoals altijd
    Gelderland
    Babyborn, yep weer op het werk. hele goede baas heb ik. ga alleen wel op ieder berichtje dat ik lees gelijk reageren anders ben ik de weg kwijt en kan ik weer opnieuw beginnen. Dus mijn bijtje zullen jullie vast en zeker meer zien dan normaal.

Heel om zo af en toe alle geluk van andere te proeven en je troost te kunnen geven aan diegene die het nodig hebben.

10. Senna8

Senna8 Lid

May 27, 2010
    41
    0
    0
    aan ´t werk zoals altijd
    Gelderland
    Blade vervelend voor je dat het niet zo´n fijne test is. nu lekker op de bank kruipen en je laten verwennen door je mannetje

11. Senna8

Senna8 Lid

May 27, 2010
    41
    0
    0
    aan ´t werk zoals altijd
    Gelderland
    Murphy oh das balen. En helemaal raar dat je zoiets als een soort van eisprong hebt gehad. Heb je hem nu wel of niet gehad. echt vevelend voor je. Ik hoop voor je dat die ene zwangerschap waar je op hoopt toch wel i de buurt zal komen. Sterkte voor vandaag

12. Senna8

Senna8 Lid

May 27, 2010
    41
    0
    0
    aan ´t werk zoals altijd
    Gelderland
    Dames Fijne avond vanavond. Jullie zullen vandaag en morgen niks meer van mij horen:D. Morgen IUI gesprek en dan ff lekker met mijn mannetje uiteten. Donderdag is onze anniversary en moeten dan beiden overwerken, dus gaan morgen lekker saampjes zijn. Ik spreek jullie donderdag weer. Toedeloe:p

13. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    #1473 kweb, Nov 30, 2010
    Last edited: Nov 30, 2010
    Hey hallo dames,

Ik begon helemaan vooraan te lezen, maar toen ik zag dat dit topic al op pagina 148 is, dacht ik "mmmm, ik begin gewoon achteraan met voorstellen en dan rol ik er vanzelf wel in :)"

Even een korte voorstelling. Ik ben Patricia (nick Kweb) en samen met vriendlief hebben we 26 maanden geleden besloten dat we voor een kleine wilde gaan.

Nou 26 maanden nog geen kleine en klaar voor de volgende stap. Zaad van vriendlief is al getest met 9 maanden en is "prima" bevonden. Ik heb zelf een maand of 10 getempt en elke ronde weer netjes een eisprong gehad. Geen overdreve lange cycli en altijd netjes op tijd ongi. Door de huisarts doorgestuurd naar de FA en op 25 mei heb ik een kijkoperatie gehad. Geen gekke dingen gezien en volgens de chirurg mocht niets voor belemmering zorgen. 5 maanden geleden terug geweest bij de FA en kregen te horen dat we na 6 maanden (6 maanden na de operatie) mochten beginnen met IUI.

6 dagen geleden ben ik begonnen met 75eh Puregon en heb ook alvast de Pregnyl mee naar huis gekregen. 2 weken terug heb ik prikles gehad en dat viel me voor 200% mee, dus ik was er niet bang voor om thuis te prikken en ben er inmiddels zelfs al wel aangewend.

Morgenochtend heb ik om 10.00 een afspraak met de FA voor een FM. Ben benieuwd wat er allemaal is gebeurd in die 6 dagen tijd. Waarschijnlijk nog niet zoveel, maar toch vind ik het allemaal spannend. Lijkt misschien wel wat op bevallen (niet lichamelijk gezien hoor haha). Alles is onbekend en je weet niet wat er gaat gebeuren of wat je kan verwachten en als je straks de 2e krijgt is het al wat vertrouwder :)

De bijwerking van de hormonen valt me wel erg tegen. Ik heb nooit last gehad van PMS, maar nu pffff Emotioneel met de hoofdletter E, stemmingswisselingen, buikpijn niet normaal. Wel vervelend want het maakt de sfeer er niet altijd even gezellig op, maar gelukkig duurt het nooit lang.

Nou, het is toch nog een heel verhaal geworden, maarre ik hoop dat ik het hier een beetje mag volgen om wat meer bekend te raken met het hele proces.

En iedereen natuurlijk heel veel suc6 met alles wat jullie ondergaan.

Liefs Kweb

14. martie

martie Lid

Nov 29, 2010
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Kweb, net als jij ben ik nieuw hier. Wij hebben 3 ICSI pogingen gehad (zitten nu in de 3e). We hadden 2 embryo's die zijn teruggeplaatst en dus nu weer afwachten tot volgende week.
    Bij de vorige keren werd ik voor die tijd al ongesteld, dus even spannend hoe dat nu weer gaat! Het forum lijkt me een fijne plek om van gedachten te wisselen met iedereen die in een soortgelijke situatie zit/zat. Want ik lees ook veel positieve verhalen! En daar gaan we voor! Toch?
    Groetjes M

15. Humpie09

Humpie09 Lid

Nov 7, 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond dames,

Zo nog een paar dagen en dan mag ik testen ( 6 dec) maar kan dit ook al eerder? Of niet verstandig.. Spannend hoor en me vrind vind dat ook!! Ach ja pff

Ik kom binnenkort op iedereen wat reageren maar nu ga ik me bedje in..

Heb wel wat klachten zoals erg moe en pijnlijk borsten aan de zijkant en met wat steekjes.. Maar ja je voelt natuurlijk nu van alles..

Afwachten dat is het enige wat ik nu kan doen

Veel liefs humpie
    Su6 iedereen

16. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi Martie en Kweb,
    Kwebbel maar lekker met ons mee!

17. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    @ Humpie
    Heb je 5000 pregnyl gehad of 10.000? de hoogste dosering blijft langer in je bloed dus dan kun je beter pas na 14 dagen testen. Maar ook bij een lagere dosering pregnyl zou ik het niet doen, het zou zo teleurstellend kunnen zijn als je vals positief test. Of negatief, omdat het gewoon nog vroeg is voor een zwangerschapstest.

@ Sloppy
    Gefeliciteerd! Het begin is er! Kon je partner erbij zijn bij de tp?

@ Misty
    Ik ga morgen de vitaminen kopen. En ja, ik hoop idd dat wij net zoveel geluk hebben als jullie met een onverwacht spontane zwangerschap! Je bent mijn Lichtend Voorbeeld!

@ Babyborn
    Ik had mijn menstruatie inderdaad naar jou doorgestuurd maar helaas was die boodschap niet overgekomen... Dus toen was ik toch zelf de pineut. Maar wat lastig voor jou! Zijn er nu nog andere middeltjes voor jou om het op te wekken?

@ All
    dank voor de lieve reacties. Kon ik goed gebruiken. Ik heb nu twee maanden rust door het zh. Ten eerste omdat het evaluatiegesprek met de gyn verplicht is maar niet meteen kon plaatsvinden, waardoor ik een cyclus mis. Ten tweede omdat het de cylcus daarna rond kerst is en dan doen ze in mijn zh geen IUI. Ik zou zelf nooit gekozen hebben voor een pauze maar eigenlijk is die pauze volgens mij wel verstandig dus het is maar goed dat ik ertoe wordt gedwongen. Even rust.

18. Lien1979

Lien1979 Actief lid

Apr 28, 2010
    450
    0
    0
    @Kweb, mag ik vragen op welk tijdstip je de puregon spuit? Zelf heb ik het de eerste keer cyclus rond etenstijd gespoten. Vooral in de loop van de avond kreeg ik dan ook geregeld enorm veel last van stemmingsproblemen (vooral erg verdrietig en somber, soms ook wel kortaf). De cyclus erna ben ik gaan spuiten vlak voor het slapen gaan. Dan sliep ik door de ergste bijwerkingen heen, dat ging echt een heel stuk beter! Misschien heb je wat aan deze tip.

@Sloppy, wat gaaf dat het embryootje goed ontdooit is! Hoe is de TP gegaan? Spannend, hopelijk blijft deze ook plakken ;)

19. Ella21

Ella21 Lid

Dec 1, 2010
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallow,
    ik zie dat de meeste ook iui doen,
    ik heb gister mijn 5de inseminatie gehad,
    erg spannent, nu voel ik allemaal gerommel in me buik heb ik nog niet eerder gehad,
    vraag me nu af of jullie dat ook hebben gehad?

Groetjes

20. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Kweb,Martie en ella21,

Welkom bij ons clubje klets gezellig mee met alles helas zijn wij allemaal erg ervaren hier in trouwens jij ook ella zie ik spannend weer de 5 iui je had het over gerommel ja dat heb ik ook wel eens maar als je het anders nooit hebt wie weet meid het zou leuk zijn voor je je voelt ook altijd van alles even afwachten dan maar.

Alle,

Hier net even testje gedaan voor de zekerheid negatief natuurlijk toen maar even ziekenhuis gebeld hoe en wat ik moet zeker nog even wachten tot maandag als me ongi er dan nog steeds niet is dan bellen en willen ze een echo maken dus stja meiden ik schiet hier het geen ene reet mee op sorry voor me taal maar heb echt weer een beetje de balen van alles:(:$ vreemd lichaam hoor ik wacht al zo lang op die ongi normaal wil je het niet en nu graag kom maar op met die ongi ik ga zelfs twijfelen of ik nu wel verder wil er is altijd wel weer wat ik ben aan het twijfelen........

Groetjes babyborn.....

Share This Page