Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @babyborn: lief dat je daaraan denkt. Ik heb volgende week een bloedtest als ik zondag niet ongi geworden ben..
    Verder op een verkoudheid na vol ik me prima :D

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Gillian 30 jaar 1e kindje ZWANGER>>>>
    Misty, 1e kindje ZWANGER>>>>

Anita 1e kindje ZWANGER>>>>
    El10 1e kindje ZWANGER<<<<
    Babyborn 39 jaar 2e kindje 9 dec weer FM....:)
    Lara 25 jaar 1e kindje
    Sas31 32 jaar 1e kindje NOD 20-12
    Moppie 31 jaar, 2e kindje,
    Quinty79 31 jaar, 1e kindje IUI op 27-11 (denk ik) Nod 13-12???
    Sloppyslayer 36 jaar, 2e kindje IVFnr1 cryo TP op 30-11, bloedtest 13-12
    Kanshebber 31 jaar, 1e kindje, NOD ca.22-12-10
    Senna8 32 jr mag beginnen met IUI, maar wanneer?
    Moon0810 29 jaar, 1e kindje 3e IUI op 02-12, NOD 17-12??
    Sportmama 32 jaar 2e kindje, NOD rond 27-12
    Esther1983 27 jaar 1e kindje, NOD rond 03-01 en dan met de IUI starten
    Blade 33 jaar 1e kindje, 15 dec. gesprek gyn, 2e helft jan. 4e IUI?

3. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83

Lara 25 jaar 1e kindje 4e IUI rond 17-12
    Sas31 32 jaar 1e kindje NOD 20-12

4. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Kweb, 23milj. is idd goed, succes met wachten!

Moppie, balen :x:x:x

Quinty, meis je bent nu overtijd zie ik??
    Spannend!!!!

Maintje9, welkom. Succes morgen met je iui!! :D

@all, nou eerste nacht met climid goed doorgekomen, werd 1 keer wakker omdat ik het warm had.. daarna niet meer, lekker geslapen!
    Dat valt nog mee haha hopelijk blijft het zo :)

5. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    #1565 sas31, 6 dec 2010
    Laatst bewerkt: 6 dec 2010
    hallo dames

Laraxx hoe gaat het meid jij dus ook aan de clomid ik heb het ook 5 dagen geslikt en het viel me reuze mee tot nu toe.
    Alleen er was wel een 2de eitje ondekt op dag 9 maar die was nog net iets te klein net 16 en die andere was al 22
    (heel vroeg dus want de andere keren was het rond de 12de dag pregnyl spuiten)
    dus ik moest afgelopen woensdag pregnyl spuiten heb het chris deze keer laten doen en dat ging wel makkelijker:) afgelopen vrijdag dan de insiminatie gehad en toen bleek het 2de eitje er ook nog te zitten die van 22 was net weg zaaduitslag was weer heel goed dus maar hopen dat ik mijn mannetje een heel leuk cadeautje kan geven hij is 31 dec jarig zou leuk zijn als het deze keer bij ons beide lukt we hebben zo te zien ongeveer dezelfde nod:)

Babyborn hoe is het nou met jou eindelijk ongi geworden:)

Kweb zo zie je maar dat het in elk ZH anders gaat wij hebben altijd door de week 2 verpleegkundige die om en om werken en die blijven bij alles bij en bespreken dan de uitslag en tijdens die 10 min dan kletsen we over vanalles dus als je dan nog vragen hebt dan kun je die stellen alleen in het weekend dan doen de gyneacologen het die dan dienst hebben ook op zondag maar die werken wel wat meer op de tijd.
    Ik hoop voor je dat het gewoon lekker gelukt is:)

6. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    doetinchem

Sas31 32 jaar 1e kindje 4e IUI NOD 17-12

7. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Sas, hoeveel mg slikte jij? ik 100mg..
    Ik hoop dat t allemaal ook meevalt... heb ook al gelezen dat je er pas last van krijgt als je stopt met de kuur :) we zullen zien!
    Gaat t 2e eitje ook nog springen dan?

Succes met wachten!! ;)

8. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    doetinchem
    hoi Laraxx

Nee bij mij zijn we begonnen met 50 mg omdat ik standaard al netjes 1 eitje produceer en best wel angstig ben voor die bijwerkingen.

Ok dat de bijwerkingen pas na de kuur zouden kunnen beginnen dat wist ik niet ik had nadien wel last van een rare buikpijn links ik dacht mijn ei maar volgens de verpleegkundige zat de pijn te hoog,
    ook kon ik een paar dagen niet naar de wc maar voor de rest is het me meegevallen

Bij mij hebben ze uitgelegt dat als een eitje meer als 15'5 mm is dat het mee zou kunnen springen maar ze hadden gehoopt dat die van mij iets meer was gegroeit omdat dan de kans groter was op evt bevruchting maar ja ik ben al blij met mijn ene ei:)

9. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    Hallo meiden,

Ik kom even binnenvallen....

@lara en moppie: jammer dat jullie pogingen zijn mislukt......op naar de volgende?? Lara nu aan de clomid? Valt 't mee?

@babyborn: Jaaaaaaa, toch nog ongi! En nu puregon spuiten? Voel je je goed hierbij? Groot gelijk dat je je man laat spuiten. Als hij toch thuis is, waarom niet! (in het kader van samen een baby maken...)

@sas: succes met wachten! Ik duim voor een heeeeel mooi cadeautje voor je man!

@sloppy: komend weekend wordt spannend!

@iedereen die ik vergeten ben: succes met spuiten/slikken/fm, enz.enz. (Heb even geen tijd om alles bij te lezen)

@all: hier heerlijk rustig. Voor 't eerst kan ik echt genieten van een rustperiode. Afstand nemen lukt aardig. Denk dat ik er ook zeker een aantal maanden van ga maken. We hebben wel donderdag nog een afspraak met de gyn. over (eventuele) vervolg. Eerst maar eens horen hoe zij erover denkt. Vrijdag komen medewerkers van pleegzorg op bezoek, dus daar ben ik ook erg benieuwd naar!
    Heel veel succes weer allemaal!

10. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    @ sas, ja ik heb ook altijd netjes een ei, 1 keer bijna 2 maar de 2e was gestopt met groeien....
    Ben wel bang dat ik 4 of 5 eitjes heb strax:S
    Afwachten maar, elk lichaam is anders.. misschien doet het wel niets en blijft het 1 ei..kan allemaal!

Ik heb nog helemaal geen last van de bijwerkingen gelukkig, ik ben namelijk heel vatbaar voor hoofdpijn dus zag de bui al hangen... Gelukkig (nog) geen last van!

@Murphy, heerlijk even een pauze lijkt me... geniet er maar lekker van!!

11. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    doetinchem

Tja kunnen we elkaar de hand schudden hier had ik wel last van tijdens de clomid slikken maar ja omdat ik dat vaker heb kan ik niet zeggen of het daar aan ligt of dat het "normaal" is
    Vaak als ik heel erg moe ben of gestressed en toen ik aan de pil was had ik er veel last van.

Murpfy geniet lekker van je pauze hebben we allemaal af en toe nodig.

fijne avond allemaal tot later dikke knuf saskia

12. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hey meiden,

Even een vraagje.
    Hier en daar lees ik dat na Pregnyl de eisprong tussen 36-40 uur moet komen. Ik heb vrijdag om 19.00 mijn Pregnyl gespoten, dus zou ik max op zondag 11.00 mijn eisprong moeten hebben (om 11.00 IUI gehad, dus dat zou allemaal wel moeten kloppen)

Nu heb ik vanmorgen getempt en mijn temp was maar 36.4. Dat is voor mijn doen een temp die ik heb als mijn ei nog niet gesprongen is. Zo rond 36.7 is mijn temp na ei.

Ik maak me nu toch een beetje zorgen dat mijn ei niet gesprongen is. Morgen temp ik weer en dan even kijken wat ie gedaan heeft. Ik weet wel dat tempen na hormonen niet geheel betrouwbaar meer is, maar ik zou toch wel een verhoging gehad moeten hebben.

Iemand hier ervaring mee?

13. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Babyborn, ik ben inderdaad inmiddels ook begonnen met spuiten. Tot nu toe gaat het best goed, niet al te veel bijwerkingen. Hopelijk blijft dat zo! Echt heel spannend wat ons te wachten staat! Ik hoop voor jou op 1 of 2 prachtige eitjes en voor mezelf op een heleboel (stuk of 10 zou mooi zijn :))!

@Kweb, bij IUI heb ik nooit getemperatuurd, dus ik zou niet weten hoeveel invloed dat heeft. Zoals je zelf al zegt, zou ik morgen nogmaals meten. Soms kan de temperatuurstijging een dagje op zich laten wachten, dus misschien zie je hem morgen al wel omhoog gaan. Als de temp dan nog laag is, zou je even met het ziekenhuis kunnen bellen om te overleggen. Maar ik denk dat 'ie morgen wel hoger zal zijn !

14. moppie79

moppie79 Lid

27 okt 2010
    70
    0
    0
    leerkracht
    Assendelft
    Hoi allemaal,

ik ga even bij Murphy op het rustbankje. Ik ga morgen de gyn bellen om even een tussentijdse evaluatie te plannen. We hebben besloten om even een maandje (of twee) geen inseminatie te plannen, want ik kan de rust wel even gebruiken. Ik blijf uiteraard wel spieken, maar als iemand goed nieuws heeft, mijn privebox staat altijd open!!!! Ik blijf uiterst nieuwsgierig

15. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hoi Kweb,

Temperaturen is sowieso niet zo heel erg betrouwbaar. Je temperatuur hoeft niet perse meteen omhoog te gaan na je eisprong maar kan ook pas omhoog gaan een paar dagen na je eisprong.
    Ik temperatuur meestal een paar dagen voor mijn nod, doe ik om te kijken of ik ongi word of niet. Helaas blijft temp niet hoog bij mij en kondigt ongi zich dan de volgende dag aan...

Liefs mien84

16. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0

Sas31 32 jaar 1e kindje 4e IUI NOD 17-12
    Quinty79 31 jaar, 1e kindje IUI op 27-11 Nod 13-12

17. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    13 december is mijn nod pas Laraxx. Nog een weekje geduld! X

18. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hey meiden,

Ik had idd al begrepen dat tempen niet betrouwbaar is, maar k blijf wel benieuwd haha
    Ik denk dat ik deze ronde het tempen weer eens oppak, gewoon om te kijken hoeveel verschil er in zit.

Moppie meis, echt balen joh dat het niet gelukt is. Snap wel dat je even een rustmoment voor jezelf nodig hebt. En nu met de feestdagen zul je hopelijk genoeg afleiding hebben.

19. Maintje9

Maintje9 Lid

29 nov 2010
    38
    0
    0
    Hallo dames,

Nou mijn eerste IUI gehad!! Super spannend is dat zeg!! Nu maar afwachten wat het gaat worden!!
    Ik wens jullie ook allemaal heel veel succes!!

Ik geloof dat ik over 14 dagen pas mag testen! Dus de 20ste nou zo vlak voor de kerst een leuk kadootje krijgen is niet mis toch?!!

20. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Hey murphy,
    Spannend vrijdag voor de pleegzorg leuk hoor en meid geniet lekker van je rust groot gelijk en je kan het nog lekker even doen je bent nog jong dus dat gaat wel goed komen bij mij heb ik echt zoiets oooo me leeftijd dus vandaar laatste ronde ik word er helemaal gek van en ben ook hard toe aan rust en hoofdstuk afsluiten hoop natuurlijk dat het deze ronde gaat lukken als dat niet zo is dan is het klaar helaas:(:( het is niet anders dan ben ik er samen met manlief 5 jaa mee bezig geweest en is het nu genoeg.
    Hoe ik me voel met puregon tsja ik reageer overal heel sterk op dus voel me nu ook niet echt top hoor ben duizelig moe moe moe chagerijnig ben mezelf weer niet door alle hormonsters erg vervelend we zullen donderdag zien wat het gedaan heeft.
    Samen met manlief spuiten gaat prima zo ik ben gewoon een watje wat prikken betreft zo gaat het ook goed nou geniet lekker van je rust en gluur af en toe maar mee hoor.:)

Liefs babyborn.....

Deel Deze Pagina