Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babyborn, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Quinty,
    Balen meid voor je het gaat soms ook niet zoals je wilt sterkte weer meid en maar weer op naar de volgende ronde hopen dat het gauw lukt meid.

Sloppy,
    Jeetje meid ziet er goed uit zeg dat zou geweldig zijn ik heb zelf wel een beetje positief nieuws nodig maar zet zo mijn verhaal er nog in.
    Kon je je niet meer inhouden om te testen zou ik ook hebben hoor ik duim voor je meid.

Dithje,
    Zou nog even een paar dagen wachten en weer testen meid vervelend die onzekerheid voor je en blijft spannend vooral als je altijd op tijd je ongi hebt succes meid ook voor jouw duim ik hoor.

Groetjes babyborn....

2. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Allemaal,
    Vanmorgen voor een FM geweest na lange tijd en daar word je ook niet zo vrolijk van ik heb even lekker zitten janken en zit er weer doorheen meiden heb er echt heel erg de balen van van alles rond de IUI en alle hormonsters me mannetje moest weer werken even erover gepraat en nu wacht ik op telefoon van het zkh ze moesten even overleggen ik ben benieuwd waar ze nou weer mee komen.
    Maar goed ik had me FM en daar zagen we mega mooi ei dachten we ik keek me man aan en we dachten mja hij is wel erg groot zeg 29MM nou denken ze dus aan een cyste dat heb ik nog nooit gehad het kan dus ook van de puregon komen lekker dan waarschijnijk mag ik nu niet door deze maand dat hoor ik straks had ook nog 2 kleine eitjes van 9MM maar ja die cyste??? zit er dat hoor ik straks dus echt mega balen weer dit ben er bijna klaar mee maar me gevoel zegt nog 1 keer proberen anders heb ik er geen goed gevoel bij als ik nu stop we willen gewoon nog 1 ronde IUI en dan klaar.
    Ik ben benieuwd waar ze straks mee komen maar ik hou rekening met weer een verloren maand:x:)

Heeft iemand hier wel eens een cyste gehad kan deze nog verdwijnen vanzelf of kleiner worden weet ik het ik heb dit gewoon nog nooit gehad ze had het over weg halen als deze niet verdwijnt jaggie daar moet ik helemaal niet aan denken iemand ervaring hiermee ik hoor het graag van jullie.
    Zo het is weer een mega lang verhaal geworden ik ga ff bakkie doen en straks maar beginnen met de kerst boom of zo even andere gedachten proberen eerst even me vriendin bellen even me hart luchten wat mis je dan je ouders meiden als die er niet meer zijn.
    Nou weer genoeg zielig gedaan ppff word moe van mezelf.

Knuffel babyborn........:(

3. Quinty79

Quinty79 Actief lid

Nov 4, 2010
    207
    0
    0
    Ahhh lieve babyborn wat klote voor je. De ene tegenslag op de ander wordt soms een beetje teveel hé meis. Ik hoop dat de cyste vanzelf verdwijnt. Ik heb het zelf nog nooit gehad. Dus ik kan je daar niet mee verder helpen.

Doe even lekker een bakkie en ga dan je boom doen. Verzet even je gedachten.

Dikke knuf

4. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

Jun 16, 2009
    2,218
    419
    83
    Ah nee babyborn meis, wat een %&$%^$ nieuws!!!!
    Wisten ze zeker dat het een cyste is???
    Weet niet zogoed wat ik moet zeggen...
    Mega dikke knuffel!! :(

Quintt, aah meis toch vroeg ongi.. balen zeg..
    Heb je nog nog 3 IUIs in het vooruitzicht dan?
    Of gelijk IVF?

Sloppy, meis alvast voorzichtige gefeliciteerd!!! Dat is een duidelijke test!!! Zou super zijn!

Sas, misselijk?!! ;)

5. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Meiden,
    Wat zijn jullie toch allemaal lief he dank je hoor dat jullie mee leven erg prettig .

Laraxx,
    Nee ze weten het niet zeker ze bellen voor 14 uur mij terug met hoe of wat ze moesten even over leggen etc dus dan hoor ik het wel.

Ben hier nu in gevecht met onze boompje die wil niet in de mand staan althans recht blijven staan gggrrrrr....... piep ding...

Groetjes babyborn.....

6. Quinty79

Quinty79 Actief lid

Nov 4, 2010
    207
    0
    0
    Laraxx dat gaan we de 23 december bespreken hij had het er vorige keer over dat hij niet te lang wil wachten met ivf aangezien de endometriose steeds erger wordt. Het komt nu toch wel eng dichtbij........

7. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    @babyborn: jeetje, het zit je ook niet mee meid! Wat een ellende toch weer....
    Als het idd een cyste is, kan deze ook weer vanzelf verdwijnen. Ik heb er een keer drie tegelijk gehad (ook door hormonen) en deze waren na de volgende menstuatie weer weg. (Maar moest wel weer eerst aan de menstruatieopwekkers....)
    Wat een shit zeg, alweer een verloren maand!

@all: hier net naar zh geweest. Heel prettig gesprek gehad met gyn. Ze gaf aan nog 1 iui te willen doen met progesteronbollen, daarna eventueel ivf.
    Ze liet me de hele lijst zien met bloedprik en fm- afspraken die ik de afgelopen twee jaar heb gehad. Ik heb volgens arts in totaal meer hormonen gebruikt dan anderen in drie ivf pogingen! Ze vond me dapper dat ik het allemaal had geprobeerd. Uiteindelijk heeft het ons maar vier of vijf echte kansen op een zwangerschap opgeleverd......

We gaan nu eerst voor een pleegkindje (morgen eerste huisbezoek) en dan kijken we hoe dit ons bevalt. Misschien dus over een paar maanden nog de laatste iui, en daarna ivf. Maar misschien bevalt pleegzorg zo goed, dat we het medische traject helemaal af kunnen sluiten. Dat zien we over een paar maanden wel weer. De komende maanden iig helemaal NIKS!
    Nu eerst de-hormoniseren (mooi scrabble woord...)

8. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hey murphy,
    Ja het is balen zeg maar gerust klo.. ze denken een cyste ik neem aan van wel ik zit nog steeds te wachten op hun belletje ze zouden even over leggen hoe en wat maar ja zal wel weer op het laatste moment zijn dat ze bellen voor 14 uur.

Wel fijn om te horen dat ze vanzelf verdwijnen meestal ik zat ff te google en dan les je van die lekker verhalen moet ik ook niet doen maar heb nooit een cyste gehad dus tja.

Ja meid bij jouw gaat het ook allemaal niet makkelijk ik neem ook me petje af voor je hoor voor iedereen hier jeetje joh heb je al zoveel medicatie gehad wat een ellende allemaal neem maar lekker even rust is ook goed voor je lichaam enne ik doe ff niet mee aan scrabble;) ok.
    Wel even lekker dat je een goed gesprek heb gehad met je gyn is af en toe wel even nodig en misschien is voor jullie IVF ook beter nou komt goed meid ik weet het zeker.

Leuk voor jullie morgen huis bezoek voor een pleeg kindje weer even wat anders aan je hoofd wat tenminste leuk is zou je dan al gauw een kindje in huis kunnen nemen? Of duurt dat nog even wel leuk heb je nog een bepaalde leeftijd van een kindje of maakt dat niet uit.
    Succes voor morgen.

Groetjes babyborn.....

9. JackelineDammer

Dec 3, 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Wij zijn net begonnen met iui, nou ja net het voelt al zo lang geleden en dat terwijl de 2de wachtweek er nog niet eens opzit.

Ik heb eerst een clomidkuur gehad en op zondag 28-11 een injectie met Pregnyl 5000i (pffffff nog even om half 11 richting ziekenhuis fietsen door de bittere kou).

Dinsdag 30-11 om ongeveer 14.30 uur de eerste iui gehad en nu wachten tot het zover is om te kunnen testen, moet eerlijk bekennen dat ik vandaag al een test heb gedaan die helaas negatief was maar heb via een ander forum dat dat wel kan omdat ik veel te vroeg ben met testen.

Heb wel een vage buikpijn dus nu maar de hoop bewaren en duimen dat die rode duivel wegblijft.

Voor iedereen wens ik dat we snel zwanger mogen zijn.

knuff Jackeline

10. murphy

murphy Bekend lid

Oct 8, 2010
    877
    1
    18
    Hey babyborn,
    Wachten op telefoontjes is irritant! Niet te veel internetten hoor, al die horrorverhalen, brrrrr. Meestal verdwijnen cystes vanzelf weer, dus bij jou ook! ZO!
    Ik merk nu al dat ff geen behandeling heel goed is, lichamelijk en ook psychisch even bijkomen.....

Bij pleegzorg moeten we eerst een cursus doorlopen. Dit zou al in januari kunnen. Voor zover ik nu weet kun je je na die cursus beschikbaar stellen. Concreet zouden wij dan misschien wel volgend voorjaar/zomer een kindje in huis kunnen krijgen. (misschien gaan we eerst nog verhuizen...)
    We willen gaan voor zo jong mogelijk (we willen graag bij het begin beginnen!) dus een babytje. Maar we horen morgen meer over dit allemaal.
    Succes met wachten, ik kom straks nog even kijken naar de uitslag!

11. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hey murphy,
    Nee ga ik ook niet meer doen internetten voor zulke dingen jaggie maar voor jullie leuk joh en spannend voor een pleegkindje erg leuk ik ben benieuwd wat ze morgen zeggen is altijd intressant toch.
    Lijkt mij ook het leukste vanaf baby en pleegkindje maar je weet maar nooit we horen van je.

Alle,

Ik ben net gebeld he he wat duurt dat dan lang dat wachten nou zakt me broek echt af hoor ppff ik moet tot maandag door gaan met de puregon 75E dan weer een FM en dan hoopt de gyn dat de andere eitjes gegroeit zijn en de cyste is niet zeker zeiden ze nou weer dat die minder is ook omdat ik het nog nooit gehad heb een cyste en volgens hun een lage dosis puregon spuit willen ze het toch proberen tot maandag zodat ik hoop ik toch door zou kunnen gaan dus we prikken maar weer door en we zien het maandag wel weer dan.
    Wat een gedoe allemaal zeg hoop dat het goed gaat en ik heb geen flauw idee hoe snel zo n ding kleiner word ik had zoiets als ik blijf prikken word het groter maar ik heb het 3 keer gevraagd maar ze zei nee hoor ze zal wel denken zeikerd;) ik wil het dan ook echt zeker weten.

Groetjes babyborn.....:) weer met een klein lachje.......

12. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ik duim voor jullie babyborn.

Spannende tijden voor jullie murphy voor een pleegkindje. Knap hoor dat je er zo positief onder blijft.

@Jackeline : Welkom, kan me voorstellen dat het wachten je te lang duurt maar dat doet het voor ons allemaal .
    Hopelijk ben je te vroeg geweest met testen.

13. Lien1979

Lien1979 Actief lid

Apr 28, 2010
    450
    0
    0
    Allereerst @Sloppy, dat ziet er erg goed uit zeg!! Grote kans dat jullie tweede kindje op komst is! Alvast een voorzichtige proficiat!

@Babyborn, jemig wat heb jij weer een onrustige stressdag achter de rug zo te lezen. Kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit na telkens weer tegenslagen. Ik hoop echt voor je dat je maandag beter nieuws krijgt en dat jullie deze poging gewoon kunnen doorzetten, maar nog meer hoop ik op een mooi resultaat! Het lijkt me ook zo spannend voor jullie, dat dit echt je laatste kans is. Lijkt me heel moeilijk om de MMM af te sluiten zonder succes. Ik hoop dus ontzettend voor je op een fantastisch wonder!

14. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Sloppy al weer getest?

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
  16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @Babyborn: Balen van je cyste zeg!! Maar ik hoop dat die andere twee mooi doorgroeien en je IUI toch door kan gaan!

@Murphy: Ik duim voor je dat jullie snel een pleeg kindje krijgen hoor!

17. Quinty79

Quinty79 Actief lid

Nov 4, 2010
    207
    0
    0
    Dat ziet er goed uit Sloppy. Mag ik je al voorzichtig feliciteren of moet ik nog drie daagjes wachten. Kan je nog HCG in je urine hebben van de pregnyl? Dat is er nu toch wel zo,n beetje uit.

Zou wel prachtig zijn. Dit is toch je eerste ivf van de tweede?

Groetjes X

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @quinty: wacht nog maar 3dgn voor de felicitaties ;) ja die is nog steeds onze eerst IVF en nu dus waarschijnlijk zwanger van de tweede :)
    Vind het echt zo onwerkelijk!

19. babyborn

babyborn Bekend lid

May 31, 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hey sloppy,
    Ik feliciteer je nog niet hoor dat komt wel maar wel mega mooie testen meid dat zou toch geweldig zijn hoeveel heb je er al gedaan 3 4 5 ;):D ik duim voor je.
    En ja ik hoop ook dat me eitjes nog even mooi groeien we zullen het zien maandag.

Alle,
    Iemand last van de puregon gehad en dan misselijk is slecht eten niks smaakt beetje vervelnde buik duizelig komt iemand dit bekent voor of helemaal niet voel me beroerd heb het al vanaf dat ik puregon prik de ene dag wat minder dan de ander vandaag weer behoorlijk en dat komt helemaal niet uit zoonlief heeft examen van judo vanmiddag vanavond de 2 meiden van me vriendin die voor het eerst een musical voorstelling hebben ook even heen ppff word er weer even niet zo vrolijk van.

Groetjes babyborn.....

20. sportmama

sportmama Actief lid

Mar 7, 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Ik ben er nog wel hoor:) Ik lees alleen iets meer mee dan dat ik post de laatste tijd...hier verder weinig nieuws te melden, ik ga vandaag ovutestje doen en hopen dat ik deze ronde nog een IUI krijg maar ben d'r bang voor dat mijn ei a.s. zondag springt en dan doet mijn zh geen IUI's...

@sloppy, alvast gefeliciteerd meid, het ziet er zeer gunstig uit hoor, hoop dat dit beebje blijft plakken, ik duim voor je!!!

@babyborn, meid wat een ontwikkelingen toch weer!!!
    Gôh, jij ook al een cyste... bij mij was ie niet zo groot (21 mm.) en hopelijk is ie inmiddels weg. Ik mocht dus niet beginnen met prikken maar zal wel anders zijn omdat ik op dag 2 al een echo had. OOOOw spannend hoor want dan gaat je IUI dus gewoon door! Tjee, een beetje geluk mag ook wel eens voor jou!

@murphy, dus jullie doel is nu een pleegkindje? Fijn om je hierop te kunnen richten en lekker hoor, geen hormonsters meer voorlopig...

Share This Page