Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Hey meiden,
    Ja leuk he spongebob ik dacht doe eens gek misschien brengt het geluk you never no.....;):D
    Ik voel me vandaag wel weer aardig heb me hele huis gepoetst was ook wel nodig nou nog even snel boven ppff ik zweet me rot.
    Vanavond naar de kerk waar ik nooit kom ;) ons zoontje heeft kerst musical en hij zit in het koor geweldig leuk toch wel moeten ze in het wit zwart heeft hij een overhempje wit wou hij graag met een zwart strikje erbij ik ben benieuwd hoe dat staat gaaf he:)
    Morgen ochtend nog naar school en dan lekker kerst vakantie zaligggggg.....
    Ik ga even snel door dan is me huissie lekker aan kant:p vanmiddag even snel eten halen het regent hier al de hele ochtend ergens nog een pakkie sneeuw gevallen ze zeiden van wel.

Murphy,
    Beterschap meid goed dat jullie het niet door kunnen geven;) hier zijn echt mega veel ziek wij nog niet wel keelpijn etc ik klop het af.

Laraxx,
    Succes morgen met je IUI duimduimduim.......

Groetjes babyborn.....

2. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Hey meis,
    Wat fijn dat je IUI goed is gegaan!! Voor jou worden het helemaal spannende wachtweken zeg!
    Ik heb vanavond ook kerstviering op school bij Bente. We gaan een stukje wandelen begreep ik en de kindjes hebben allemaal een zelfgemaakte lampion, zo leuk, alleen die rotregen/sneeuw kan voor roet in het eten zorgen...
    Bente is trouwens op de 'normale' manier verwekt, na 6 maanden was ik destijds al zwanger.

3. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Babyborn, 39 jaar 2e kindje NOD 29 december zwanger het nieuwe jaar in hopen we allemaal..........;)
    Lin71, 39 jaar 2e kindje NOD ong. 22 december zwanger onder de kerstboom?? Anders starten ICSI
    Laraxx 25 jaar 1e kindje Nod 31-12 (goed begin van het nieuwe jaar?)
    Sportmama, 32 jaar, 2e kindje, NOD 27-12, 4e IUI zonder hormonen

4. mirantje

mirantje Lid

13 dec 2010
    13
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    zuid holland
    @kanshebber, aan de ene kant wel lekker om even een pauze te hebben, even idd ontspannen.
    @lin71 beterschap en @ murphy
    @larax, succes morgen! hopen dat je eitjes er nog zitten, duim voor je.
    @babyborn, plezier vanavond met kerstspecial. en hopen op positieve test. duurt erg lang het wachten.
    @babyboom, ook veel plezier vanavond.

groetjes

5. mirantje

mirantje Lid

13 dec 2010
    13
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    zuid holland
    Babyborn, 39 jaar 2e kindje NOD 29 december zwanger het nieuwe jaar in hopen we allemaal..........;)
    Lin71, 39 jaar 2e kindje NOD ong. 22 december zwanger onder de kerstboom?? Anders starten ICSI
    Mirantje, 28 jaar, gaan voor de 1e, NOD 22-12, anders 2e IUI zonder hormonen.

6. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Gezellige lijstje meiden allemaal een andere kleur het lijkt wel bijna kerst;):D

Sportmama,
    Raar is dat he je eerste kindje spontaan en nu lukt het niet raar lichaam van ons hoor:( veel plezier vanavond hoop dat het droog is maar dat ziet er niet zo uit denk ik jaggie.

Mirantje,
    Spannend voor je meid het begint al op te schieten voor je duimduim het zou ook een mooie kerst kadootje zijn.

Kom op allemaal ik hoop zo dat we lekker allemaal lekker gauw zwanger zijn zou zo leuk zijn......:)

Groetjes babyborn.....

7. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Nou, de punctie zit erop. Ik moet zeggen dat de punctie me erg tegen is gevallen. Het bleek dat mijn eiblaasjes erg moeilijk doordringbaar waren, waardoor ze nogal lang heeft moeten villen om door de schil heen te komen met haar naald. Dat schijnt nogal ongebruikelijk te zijn, en dus ook erg pijnlijk. Ze zei meteen na afloop dat ze bang was dat ze ook helemaal geen eitjes zou gaan vinden, omdat het erop leek dat de blaasjes nog niet klaar waren om aangeprikt te worden. We worden in elk geval een bespreekgevalletje om te kijken hoe we het een volgende keer gaan aanpakken. Woensdag kan ik bellen om te horen wat ze besproken hebben.
    Maar er is gelukkig ook nog wat goed nieuws, want we zitten nog in de race: er is om precies te zijn één eiblaasje gevonden. Zaad van mijn man was ook prima, dus er is nog een kansje dat er een TP komt. We zitten tot nu toe met alles steeds net op het randje, dus het blijft nog een paar dingen flink spannend!! Maar vandaag ga ik maar eens lekker uitrusten en mezelf laten verwennen!

Overigens heb ook ik afgelopen zondag een flinke buikgriep gekregen. Ik dacht eerst nog even dat het een bijwerking was van de hormonen, maar dat bleek gelukkig niet het geval. Niettemin heb ik me flink beroerd gevoeld. Vandaag voor het eerst kon ik weer smakelijk een broodje naar binnen werken, dus van de buikgriep ben ik weer aan de beterende hand ;)

8. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoi lien,
    Jeetje joh dat lijkt mij ook niet echt prettig zeg heb je nu geen last van buikpijn of zo enne laat je inderdaad maar even lekker verwennen meid je hebt het verdient het niet niks allemaal hoor en petje af voor je.
    Dus voor de kerst weet je een beetje hoe en wat en wanneer leuk nieuws hoor en goede zwemmers van je mannetje nou dat gaat een zwangerschap worden hoor;):)
    Doe rustig aan en rust lekker uit.

Knuffel van babyborn.....:D

9. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Babyborn, bedankt voor je lieve reactie! Ik laat me inderdaad verwennen. Net nog wat pijnstillers gepakt, maar de buikpijn is goed te doen zolang ik me rustig houd. Ik denk dat ik zo even een dutje ga doen :) Enne, ik hoop echt zo dat je gelijk krijgt ...

10. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Hier nog geen ongi te bespeuren ik word er nerveus van :(:):(

11. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hey sas,
    Ooo spannend meid zie je ik was je vergeten vandaar het lijstje;)
    nou ik duim duim duim en duim voor je hoor zou leuk zijn weg met de ongi meid.

Groetjes babyborn....:)

12. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Goedemorgen meiden,
    Hoe is het weer bij jullie er ligt hier een behoorlijk pakkie sneeuw zeg ziet er heel mooi uit ik wou alleen zo op de fiets weg nou dat gaat dus niet door dat is niks voor mij ik ga altijd onderuit dus ik fiets niet;) met dit weer.
    Gisteren kerst musical van Wesley gehad erg leuk allemaal nou nog ochtendje school en dan vakantie lekker hoor kunnne ze lekker spelen in de sneeuw want zo te horen blijft het nog sneeuwen dat doet het hier ook nog steeds.
    Vanmorgen erge buikpijn gehad na een half uurtje zakte het weer langzaam weg wat dat nou weer was mja we zien het wel.

Sas,
    Hoe is ie heb je al leuk nieuws te melden??:)

Sportmama,
    Hoe was het bij Bente op school nog gelukt ivm het weer ik hoop het het is zo leuk voor de kids wij hadden gisteren avond nog een rand debiel die niet wachte op ons met door rijden op een lekker smal weggetje dus die reed even lekker met zijn spiegel langs onze hele auto gggrrrr en nog willen door rijden ook nou mooi niet zit nu vol met krassen de auto eikel en we waren te laat voor de musical erg vervelend dan zit je er niet meer helemaal in bij de musical maar ja ons kereltje heeft staan stralen met zijn strikje voor.;):D

Laraxx,
    Hoe is het gegaan met je IUI je zal nog wel moeten ik ben een beetje vroeg vandaag;)

Groetjes babyborn.... vanuit het mooie besneeuwde beverwijk:D:D

13. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Hey goeiemorgen!

Het was leuk gisterenavond op school alleen ging de wandeltocht niet door vanwege de verwachte sneeuwbui om 7 uur die uiteindelijk niet kwam... Ze deden een aangepast programma. Binnen in de school werd het kerstverhaal verteld en daarna een rondje om de school wandelen. Ze hadden een echte levende kerststal gemaakt buiten, zooo leuk. Bente zit op een christelijke school dus dan doen ze veel aan het kerstverhaal. Wij zijn zelf niet gelovig maar vonden dit gewoon een hele goede school.
    Balen van je autoschade! Apart dat je buikpijn had trouwens, hopelijk is het een goed teken?
    Hoest met de rest van de dames, Sas weet je al iets?
    Laraxx, ws. lees je dit niet meer maar ik duim voor je dat je een supergeweldige IUI gaat krijgen met nog beter resultaat!!!

14. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Gisteren negatief getest maar ook nog geen ongi dus hopelijk was het te vroeg maar ben er bang voor:(

15. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Hoi meiden, ben ik weer!
    IUI is weer goed gegaan, de eitjes zaten er nog! Dus dat was zowiezo al positief :)
    Zaadjes waren nog beter als andere keren 100-150miljoen, 65% goed beweeglijk. (terwijl niet alles in het potje ging haha) ;)
    Heb wel mega pijn in mn buik... vanacht ook al dus wist wel dat ze er nog zaten.. lijkt op erge menstruatiepijn.... ben benieuwt wat ik voel als ze springen, volgensmij is dat nog niet gebeurt...

Lien, duimduimduim dat t eitje mooi bevrucht wordt!!!
    Is die harde schil misschien ook de reden dat de zaadjes er moeilijk doorheen komen? Ik wist eigenlijk helemaal niet dat ze die aanprikken, ik dacht opzuigen..

Sas, hoe is het nu??? Spannend!!! nog geen tekenen van ongi?

16. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoi sas,
    Je houdt het spannend zo meid ik hoop het voor je dat je een mooie positieve test heb van het weekend;) vervelend is dat dan dat stomme wachten ook altijd.

Sportmama,
    Wesley zit ook op een christlijke school wij zijn ook niet gelovig maar hij was dicht bij en stond goed aangeschreven maar het valt ons toch erg tegen hoor Wes heeft het naar zijn zin dus tja daar gaat hem om met kerst doen ze heel weinig hier valt erg tegen kerst musical in de kerk en met moeite een kerst stukje maken en dat is dan ok echt wel.
    Leuk he als ze nog zo klein zijn zoals bij jouw jammer dat je niet naar buiten kon maar ja joh.

Hoe is het verder bij de meiden en hoe is het weer bij jullie jeetje me kreetje ik heb nog nooit zoveel sneeuw gezien ja toen ik 8 jaar was er ligt hier toch een laag zeker 15 cm en het sneeuwt nog ik moet er zo nog door moet eerst even op drogen van Wesley uit school halen en dan loop ik zo wel met een pluutje op winkels zijn 5 minuten lopen we moeten toch eten he.:D

Groetjes babyborn.....

17. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Laraxx,
    Mooi meid en nou maar duimen dat het een keertje lekker raak is bij je.

Gr babyborn....:D

18. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @ Lara, wauw wat een megahoeveelheid zaad heeft jouw man! Daar moet je toch wel goede hoop van krijgen!

Bij een punctie prikken ze de follikels aan met een holle naald, waarmee ze het follikelvocht opzuigen. Het is dus aanprikken en opzuigen. Het eicelletje zit in de follikel en komt naar buiten bij de eisprong (en bij een punctie bij het opzuigen) Het zaad hoeft dus alleen door de wand van de eicel heen, maar niet door de follikelwand hoor! Maar je gedachte vind ik helemaal niet raar. Ik zat me zelf ook al af te vragen of de hardheid van mijn follikels iets met onze kinderloosheid te maken zou kunnen hebben. Dat het eitje er misschien niet goed uitkan ofzo. Die vraag ga ik zeker nog eens aan de arts voorleggen.

19. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hey meiden wat is het stil hier is iedereen in gesneeuwd;);):D
    Sas weet je al wat meer meid ik hoop zo leuk nieuws voor je.

Nieuwe meiden ook even jezelf op het lijstje er bij zetten.:)

Hoe is het met de sneeuw bij jullie er ligt hier zeker 20 a 25 cm is wel weer even wennen hoor.

Groetjes babyborn.....

20. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Mirantje, 28 jaar, gaan voor de 1e, NOD 22-12, anders 2e IUI zonder hormonen.

Groetjes babyborn......:):):)

Deel Deze Pagina