Hoi murphy en kanshebber, Nou jullie zijn geen jaloerse krengen hoor het is toch ook heel logisch we zijn er zelf allemaal hard voor bezig de ene teleurstelling na de andere het is ook gewoon niet eerlijk allemaal meiden dus dat is niet zo vreemd hoor ik kan misschien iets makkelijk praten wij hebben er gelukkig al eentje en die tweede lukt gewoon niet erg raar allemaal en na 5 jaar is het dan ook klaar. Ik hoop zo voor jullie dat jullie straks gewoon lekker zwanger zijn in 2011 al heb je dan maar 1 kindje toch erg fijn al is het adoptie of pleeg kindje een kindje komt er zeker weten. Ik heb ook nog wel eens hoor collega van me man laatst ook een zoontje erbij hij kwam een kartje brengen maar durfde het eigenlijk niet denk ik die heb ik heel enthousiast aan je pakt alleen daarna dan komen de tranen het is niet anders ik gun het ze van harte het is zo oneerlijk echt sommige zijn na 2 maanden zwanger of zo en kijken dan zo van mja ik ben zwanger wil ik dit wel weer een ander collega van me mannetje is toch een domme doos als ik dat zo even mag zeggen die is dus zo zwanger alleen van wie????? Is toch erg vinden jullie ook niet het is heel goed dat dit forum er is kan je even lekker je hart luchten doe ik ook bij me mannetje maar is toch anders en 1 goede vriendin. Meiden positief blijven al is dat mega moeilijk ik vind het nu ook zo spannend de laatse keer om zwanger te kunnen worden door IUI en dan pats boem niks meer zal ook wel even slikken zijn hoor beetje dubbel gevoel zo het is weer en mega verhaal. Dikke vette knuffel meiden van babyborn......
murphy, Geniet lekker van het oppassen op je neefjes eens komt een tijd dat jij oppas moet gaan vragen zeker weten meid. Geldt voor iedereen hier meiden..... Laraxx, Hoe is ie verders met jouw gaat het nog goed.... Sportmama, Hoe is het bij jouw het schiet bij jouw al op nou spannend meid zou zo leuk zijn ik ga gewoon weer duimen voor iedereen. Knuffel van babyborn.....
@Murphy, je gevoel is heel begrijpelijk hoor! Dat kennen we allemaal wel denk ik. En zeker als het dan ineens op een kerstkaartje staat, dat verwacht je toch ook niet? Als je zo'n kaartje open maakt verwacht je alleen een paar namen, of hooguit een leuke wens erbij, maar niet zo'n boodschap. Ik snap dat je dan schrikt en dat het emoties oproept. Daar kun je je toch niet op voorbereiden? Ook je schuldgevoelens herken ik heel duidelijk. Vooral naar mijn eigen ouders toe, want die hebben nog geen kleinkinderen en kijken daar eigenlijk heel erg naar uit. Ze hebben alle begrip hoor, maar toch blijf ik het lastig vinden dat ik ook andere mensen teleurstel, ook al weet ik dat ik er ook niets aan kan doen. Zelfs naar mijn man heb ik die schuldgevoelens wel, aangezien het mijn eitjes zijn die niet goed meewerken...
Bedankt meiden, voor jullie begripvolle reacties! We zitten allemaal in 't zelfde schuitje en alle gevoelens die hierbij horen hebben we blijkbaar ook allemaal! Mijn neefje van 5 was gisteren heel lief. Hij zei zomaar, uit het niets, "jij bent nog geen mama he.." Ik zei nee, waarop hij zei: "Nou, maar dan mag je wel een beetje mijn mama zijn hoor en dan kun je ook eens wat vaker cadeautjes voor mij kopen!" Als je 5 bent, is het leven zo eenvoudig....
Hey lieve meiden, Hopelijk brengen jullie allemaal binnenkort prachtig zwanger nieuws! Ik gun het jullie zo! Dikke knuffel voor jullie allemaal! @Gillian: hey, ja gaat echt snel die weken! Wel fijn, want ik ga er nu steeds meer in gelover en heb echt het gevoel dat het goed zit Ik ben niet vaak misselijk, meer af en toe wat weeig en dus gelukkig ook niet ziek Erg fijn, alleen maar genieten dus. Wel erg veel moe, maar goed, een extra slaapje doet wonderen! Fijne feestdagen allemaal! Liefs xx
@ Babyborn: kan me voorstellen dat deze laatste poging een gek gevoel is. Maar kan me ook voorstellen dat je het nu wel eens af wilt sluiten. Als je al een kind hebt, kan je dat denk ik ook iets makkelijker afsluiten, maar het blijft moeilijk want je wilde het graag! Anders had je niet al die moeite gedaan. Denk je dat jullie het straks echt achter je kunnen laten? @ All. Heb de hele nacht gedroomd dat ik ongesteld werd en andermans baby's in mijn armen geduwd kreeg. Steeds opnieuw. In werkelijkheid ben ik nog niet ongi, maar ik heb steeds een beetje buikpijn en ook de hoofdpijn heeft zich al aangekondigd. Als het dan toch zo moet zijn, dan graag voor Kerst want dan kan ik tenminste lekker genieten van een wijntje en alles eten wat ik wil . Ik had me voorgenomen deze maand nergens op te rekenen omdat ik nu geen IUI doe maar dat blijkt een onmogelijke opgave .
IK Ik begin ook zo met IUI. Ik ben een nieuwe lid! Ik voel me ineens beter dat ik niet de enige ben met zo'n verhaal/ervaring met proberen om zwanger te worden. We hebben bijna altijd slechte timing met deze helebehandeling/onderzoek proces. Ik moest 3 keer de post-samenlevings test doen vanwege mijn man zijn baan. Eindelijk is het te zien dat het een negatieve test was. Ik baal dat ik mis deze maand de kans met IUI te doen vanwege de kerst vakantie, maar ik probeer nog een beetje te genieten van dit mooi kerst. Timing: mijn man gaat ook zo naar Afghanistan voor zijn werk en dus we hebben niet zo veel kans om IUI te proberen, anders moeten we tot Juni wachten.... ahhhh meiden, dat is te ver weg! Help! Ik voel me zo down met alles...... Bree (sorry voor het slecht NLs, ik ben nog geen 3 jaar in NL, ik kom uit de VS).
ha babyborn. jee hopelijk is de laatste raak. Raar om er dan mee te stoppen he? Hopen maar dat er toch nog een wonder komt voor jullie @rest ik begrijp die gevoelens ook als je ineens hoort dat iemand anders zwanger is en jij maar niet. Ik heb het ook gehad en das een natuurlijk en begrijpelijk iets. Ik heb ook heel wat afgehuild en wilde niet op kraamvisite. Laatst belde een vriendin om te zeggen dat ze zwanger was. Heel raar maar gelijk kreeg ik een rotgevoel en feliciteerde haar wel maar dacht gelijk: ja jij wel zomaar voor de 3e keer en ik niet. OOO jee ik ben zelf zwanger! Stom he? Ik reageerde nog steeds hetzelfde als toen ik in de mmm zat. Zo erg voelde het om steeds maar niet zwanger te mogen worden.Ik besef dus heel erg goed hoe jullie je voelen en dat ik erg blij mag zijn met dit wonder. Je moet je dus niet schuldig voelen als je jaloerse gevoelens hebt want dat is begrijpbaar. Zo even chillen en dan vanavond met mijn hubbie naar Harry Potter in de Bios. ben benieuwd. sterkte meissies........
hoihoi, @babyborn: zeker hopen dat het de laatste keer raak is, lijkt me wel een raar gevoel. maar je kan je zelf helemaal gek maken ermee. succes meid. @lin75: jij had toch gisteren ook je nod? hoop dat het uitblijft. ik had gisteren ook mijn nod, nog niet ongesteld geworden en ook geen buikpijn. af en toe steken die naar mijn linker lies gaan maar ga er maar vanuit dat het door komt. Als jullie je IUI hebben gehad, passen jullie dan het eten ed aan? zoals rood vlees en rauwe kazen? heb er nu wel op gelet maar hebben ze in het ziekenhuis niks over gezegd. Ik snap de gevoelens ook erg goed van waarom anderen wel. Ik hoorde eergisteren dat mijn collega ook zwanger is, net gestopt met de pil en nu zwanger. Alles storte even in... sterkte en succes iedereen.
Hey lieve meiden! Ik heb de afgelopen dagen hier zoveel heel herkenbare verhalen gelezen en ik wist even niet hoe te reageren omdat ikzelf ook niet in zo'n jubelstemming was. Wat mij heel erg confronteerde de afgelopen week is al die collega's die nu 2 week vrij hebben en leuke dingen met het gezin gaan doen. Als ze daarover vertellen kijken ze je altijd een beetje meewarig aan met zo'n blik van "ach, wat weet jij daar nu van?". Alsof ik niet ook liever met een kleine richting dierentuin of ijsbaan zou willen gaan! Normaal gesproken zou ik tegen jullie allemaal willen roepen dat het allemaal wel goedkomt, maar eigenlijk is het ook heel fijn om zelf hier even m'n eigen sores te schrijven, haha. In het echte leven ben ik altijd de sterkste en de praatpaal, hier hoeft dat gelukkig even niet. Meiden, probeer lekker te genieten van het samenzijn met vriend/man. Voor ons is het deze maand ook even pauze en (tussen de wijntjes door ) besef ik nu eigenlijk pas hoe de kinderwens ons leven de afgelopen tijd heeft beheerst. In januari gaan we er weer voor! IUI nr. 4....
8Bree: Welkom! En je Nederlands is prima te begrijpen hoor. Ik herken je probleem van een partner die er regelmatig voor lange tijd niet is. Mijn partner zou permanent naar Engeland gaan voor zijn werk maar heeft dat gecanceld omdat het niet te timen was met de behandelingen. En ook herkenbaar dat er steeds vanalles kan gebeuren waardoor de behandeling weer opschuift. Zonde van de tijd hè? Ik hoop dat je geluk hebt en dat het snel raak is!
Hoi allemaal, ik hou mij ook altijd goed en vrolijk. Op mijn werk denken de meesten dat ik een carrièrevrouw ben die niet om kinderen geeft; ik praat dan ook niet vaak gezellig mee over hun kids. En ik zeg tegen de meeste vriendinnen ook maar niet meer dat ik soms erg verdrietig ben, omdat ik bang ben dat ze daar moeite mee zullen hebben als ze binnenkort zwanger zijn. Maar zo wordt je wel steeds eenzamer met je verdriet. Gelukkig heb ik een aantal vriendinnen die hetzelfde hebben meegemaakt dus daar kan ik het wel kwijt. En natuurlijk op het forum!
Hoi Meiden, Ik zelf vind het ook wel vervelend als er over babytjes gepraat wordt en dat ze dan ineens mij aankijken en erover zwijgen.. Toen mijn neef vader is geworden heeft mijn moeder dat bijv niet aan mij verteld (terwijl ik wel wist wanneer zij uitgerekend was) ik was op vakantie en ze was bang dat ze mij daarmee een rot gevoel gaf.. Wel lief natuurlijk maar dat hoeft nou ook weer niet..Ik was juist heel benieuwt naar t geslacht/naam etc. Wat jij zegt Blade is ook wel zo, we moeten ook genieten van de dingen om ons heen en hetgeen wat we wel al hebben.. (Dat doe ik eigenlijk ook niet hoor) Ik zou willen dat iemand mij kon zeggen wanneer het zover was zodat ik tot die tijd even met andere dingen bezig kan zijn dan met de kinderwens.. Elke dag ben ik er wel meebezig! 8Bree welkom, je nederlands is super goed hoor! En dat voor pas 3 jaar hier.. Hopelijk kan je eerder een poging doen en hoef je niet te wachten tot juni... Wanneer gaat je man weg? Mirantje,. nog geen ongi? spannend.. Ik zelf eet na mn eisprong geen roodvlees meer/geen drank en doe rustig aan (geen zware spullen tillen) tja... @All, heb weer zoals elke maand steekjes in mn liezen en soms een ongi gevoel... irritant.. je weet gewoon niet of het wat betekend! Fijne avond!!!
Heey meiden, Ik ben even een tijdje weggeweest. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat. Ik ga op een later tijdstip even terug lezen. Nog wat leuks gemist??? Hier gisteren naar de gynaecoloog geweest. De bedoeling was 3 IUI behandelingen en dan IVF. Maar nu kregen we het nieuws dat er van de periode 31 januari tot 1april geen IVF en ICSI behandelingen kunnen plaatsvinden ivm met de verhuizing van het ziekenhuis. Wel vervelend want het wachten duurt al zo lang. Ik had de keuze of de hormonen stil leggen tot 1 april ivm de pijnen iedere maand. Of nog even door gaan met IUI. We hebben gekozen om nog even door te gaan. Inmiddels wachtende of IUI nummer 4 iets mooi's opleverd. En dan hebben we februari het intake gesprek voor de IVF en dan april kunnen we gelijk starten. En volgens hem in een splinter nieuw ziekenhuis met de nieuwste snufjes en apparatuur. Hopen dat dit allemaal niet nodig is maar ik kan me er wel langzaam op voorbereiden. Hele fijne feestdagen voor iedereen als ik jullie niet meer spreek.
Goedemorgen lieve meiden, Allemaal hele fijne kerstdagen en hopen dat er wat mooi en leuk nieuws binnen komt na de kerstdagen het blijft weer spannend. Meiden probeer allemaal een beetje positief te blijven maar dat is gewoon af en toe heel erg moeilijk ik weet er helaas ook alles van al 5 jaar in die rot MMM maar aan 1 kant geeft het voor mij straks echt wel wat rust en moeten wij het gaan accepteren en wij zijn gelukkig heel blij met onze zoon die wij dan wel op een normale manier hebben gekregen dus ik blijf heel trots kijken naar onze mega zoon die zo groot word lekker ventje Ik wens en hoop dat iedereen hier er straks over mee kan praten hoe voelt om mama te zijn want ook al stop ik er straks mee ik blijf jullie volgen hoor meiden. Als jullie dat goed vinden natuurlijk hele gezellige en fijne kerstdagen neem lekker een borrel en sportmama ik duim voor je. Ik ben er na de kerst weer vanavond pakjes thuis voor elkaar onder de boom en allemaal lekkere hapjes gaan we vanmiddag maken met zoonlief en verder morgen ben ik de pineut in de keuken maar ook wel weer gezellig en tweede kerstdag gaan wij lekker naar me broer als het goed is anders komen ze maar hier geen probleem hihi... Tot na de kerst lieve meiden...... Knuffel babyborn.....xxx
@Bree, welkom op dit topic ! Je Nederlands is prima, geen probleem. En als je eens een woord niet weet, kun je het ook best in het Engels typen. De meesten van ons komen daar wel uit denk ik, en anders vertalen we het wel voor de rest Toen ik jouw verhaal las kreeg ik ineens een ideetje: kun je niet vragen aan het ziekenhuis om het sperma van je man in te vriezen? Dan kun je toch gewoon doorgaan met de pogingen, terwijl hij in het buitenland is. Of wil je dat liever niet? Ik kan me voorstellen dat het anders wel erg lang gaat duren voor jullie. Mag ik vragen wat jullie naar Nederland heeft gebracht?
Goedemorgen meiden, Tjonge wat ligt er hier een enorm pak sneeuw! Wel 40 cm en het sneeuwt nog steeds ....ziet er leuk uit, zo vlak voor kerst. Ik wil iedereen een hele fijne kerst wensen! Ook al is de grootste wens voor velen nog niet uitgekomen, ik hoop dat iedereen toch kan genieten van deze dagen en de mensen om jullie heen! Tot gauw, Murphy
Goedemorgen meiden, iedereen gezellige en leuke kerst gehad wij wel hoor we hebben het weer gehad maar me kinder champagne was lekker je moet wat he. Hoe is het met iedereen en sportmama weet jij al wat heb je al heel erg leuk nieuws te vertellen ik hoop het zo vandaag is jouw NOD toch??......Ik duim volop voor je meid. Hier verder niks te melden dat ik nu wel mega zenuwachtig aan het worden ben ppff dat wachten ook het ging wel aardig maar de 29 ste komt nou wel erg dichtbij ik ben zo benieuwd of het ons deze laatste ronde gelukt is word er nou een beetje gek van had gister wat lichte ongi krampen dat ik dacht en ja hoor maar nou weer nergens last van dus ik heb geen flauw idee meiden nog even afwachten maar. Murphy, Hoe is het met de sneeuw daar het is nu allemaal behoorlijk aan het dooien ook wel even lekker ik kan geen kant op op me fietsje is wel vervelend man lief heeft auto mee en ik rij niet zelf streskip dat is niks voor mij erg he ik weet het meiden. We hebben in ieder geval een witten kerst gehad allemaal denk ik dat is altijd leuk. Groetjes babyborn......nog even uitbuiken na al dat eten hihi....