Wie begint er ook met IUI/IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyborn, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi Murphy
    Wij hebben nog pauze, mijn menstruaties kwamen rot uit dus ik moest noodgedwongen wachten maar vind het eigenlijk ook wel lekker. Kan zijn dat we ook de volgende cyclus niet starten omdat mijn vriend vermoedelijk naar het buitenland moet ten tijde van de IUI. Mijn medicijnen zijn inmiddels binnen bij de apotheek en daar ben ik blij om want er waren (weer) tekorten aan Pregnyl. Maar wie weet word ik nog wel vanzelf zwanger ;) ;) We hebben iig ons best gedaan de afgelopen week...

2. Blade

Blade Lid

27 nov 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dithje; gefeliciteerd meid!

@Sportmama; fijn dat het goed gegaan is. Zal voor je duimen.

Over een half uurtje vertrekken wij richting zh voor IUI4. Ik ben alleen zo enorm verkouden! Brrr. Moet vanmiddag een paar uurtjes werken, maar kruip daarna zo snel mogelijk met een kop thee en een deken op de bank denk ik.

3. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Succes blade!!!

4. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Blade,
    Succes vandaag met je iui hopen dat deze meteen raak is meid ik duim voor je.

Laraxx,
    Jij voor morgen succes met je FM enne mooie eitjes hoor meid duimduim.

Hier niks te melden beetje depri van alles denk ik het komt er een beetje allemaal uit nu het stoppen en geen tweede kindje ppff maar komt goed hoor meiden (hoop ik) want tja wat loop ik nou te zeuren ik heb al een kindje gelukkig dat zijn dus de reacties van de mensen om me heen erg vervelend en dan daar word ik verdrietig van.
    Is ook wel zo maar daarom was onze wens nog wel heel groot voor een tweede kindje blijkbaar mag dat dus niet je mond houden je hebt er 1 en klaar van je familie(aangetrouwd);) moet je het maar hebben ggrrrr gelukkig heb ik goede vriendinnen die dit heel goed gegrijpen.
    En jullie natuurlijk gelukkig wel......

Knuffel van babyborn.....

5. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Gefeliciteerd Dithje!!!!!!Super nieuws

Blade succes met de IUI. Hopen dat deze raak mag zijn.

Babyborn ik kan me voorstellen dat je wat depri bent. Je bent toch jaren bezig geweest voor een tweede wonder. Je mag je best even rot voelen. Sterkte meis X

Ook ik morgen voor de eerste follikel meting. Jij ook zag ik Laraxx? Maak ik gelijk even de afspraak voor het intake gesprek voor de ivf. Het gesprek februari en dan april starten.

Iedereen die ik vergeten ben een dikke knuffel.

6. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ sportmama, Gonal-f is een hormoon wat de follikels laat groeien, dit gebruiken ze in hoofddorp net als Kanshebber die dit hormoon ook gebruikt heeft de 1ste 3 rondes IUI. De laatste 3 rondes gebruiken ze Menopur, beide hormonen hoor ik verder weinig op dit forum.
    Zag dat je gister de IUI had? Spannend!! Nu in de wachtstand.

@Kanshebber, balen he dat ze geen kamertjes hebben, wonen zelf in IJmuiden en in de ochtend staan wij dus ook aan het haasten om naar het ziekenhuis te gaan. We rijden er normaal al 30 minuutjes over, en als de A9 nog eens vaststaat helemaal.

@ babyborn; even een knuffel!

@ quinty; hopelijk is het gesprek voor de ivf niet nodig!

@blade; succes met de IUI!

@ ego ;) vrijdag eerste injectie gehad in het ziekenhuis en vanaf zaterdag zelf moeten injecteren. Durf het alleen nog steeds niet zelf, heb iedere keer wel iemand die het voor me doet deze week. Gezien mijn lief middagdiensten heeft de hele week kan hij ze niet zetten. Op wat hoofdpijn na, en af en toe wat kribbige reactie na verder geen bijwerkingen tot nu toe.
    Zondag de 16de in de voorlopige inseminatie datum. Spannend zo'n eerste ronde IUI!

Ik duim voor iedereen!

Liefs esther

7. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    babyborn, trek je maar niets aan van die stomme reacties meid!! Die mensen weten niet waarover ze praten....
    Het is moeilijk dat begrijp ik hoor! Heel veel sterkte meiss... XX

quinty, wij lopen inderdaad precies gelijk!
    duim voor je voor morgen!
    Ik ga het ook hebben over hoe nu verder (IVF) weet eigenlijk helemaal niet wat hun plan is... Lees ook wel eens dat meiden meer IUI pogingen ondergaan.. Ik zal eens horen!

Esther, kan me heel goed voorstellen, ik durf ook niet zelf te spuiten!
    Slik nu gelukkig clomid, daar was ik al heel blij mee....
    Maar als ik het IVF traject in ga zal het wel moeten, 3/4weken lang :(:( bah zie daar erg tegenop!!
    Hopelijk levert het bij jou iets moois op!!

Fijne dag meiden!

8. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Lara, hopelijk hoef je het IVF traject niet in en is het deze IUI of de volgende IUI raak! Lijkt mij ook vervelend het IVF traject, mede omdat de hormonen daarbij ook zwaarder zijn!

Ik zie dat je de 15de IUI hebt! Ik de 16de, althans dat is de voorlopige datum. Eerst eens op de eerst FM zien hoe mijn lichaam reageert op de hormonen.

Liefs

9. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @dithje: GEFELICITEERD!!!!
    @lara, quinty en esther: heel veel succes weer deze ronde!
    @esther: spuiten is in het begin eng, maar dat went wel!
    @babyborn: wat een stomme reacties van je schoonfamilie! Sommige mensen snappen er gewoon niks van. Logisch dat je je depri voelt, je hebt jarenlang zo hard voor geknokt voor een tweede kindje en nu heb je het op moeten geven, da's niet makkelijk!

Hier eigenlijk niks nieuws. Ik merk wel dat ik steeds meer afstand neem van onze eigen kinderwens, dit lukt aardig omdat we het op 't moment vreselijk druk hebben.
    Soms denk ik: we gaan helemaal voor een pleegkindje en ik heb echt geen zin meer om nog verder te gaan met al die hormonen, maar het volgende moment zit ik toch weer te janken als ik hoor dat weer iemand anders zwanger is in onze omgeving...:(

Tja, misschien gaan we over een in april/maart nog een iui'tje doen, maar misschien ook niet, we zullen wel zien :(:(:(
    IVF wil ik nog helemaal niet aan denken. Ik spuit al 150 E puregon voor 1 eitje, dus of ik überhaupt ooit meerdere eitjes krijg, ik vraag het me af. En met welke hoeveelheid.........:(

10. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @murphy, moeilijk he al die gedachten over wel/ niet hormonen / pleegkindje. Je bent dan al zolang bezig, tuurlijk komt alles weer boven op het moment dat er iemand in je omgeving zwanger raakt. Volgens mij kun je dat gevoel nooit uitschakelen.
    Balen dat je al zoveel hormonen nodig hebt voor 1 eitje!

11. Blade

Blade Lid

27 nov 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Babyborn; vervelend hè, van die mensen die menen te weten hoe je met iets om moet gaan?! Sterkte meid. Is je eigen familie iets begripvoller?

@Murphy; verwacht je dat IVF voor jullie helemaal geen optie is dan? Je hebt vast al eens geschreven hoe en wat, maar ik ben het denk ik vergeten. :)

Ik ben net weer terug van het werk en ga morgen maar eens lekker uitzieken van mijn snotneus denk ik.
    Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest. Wij waren netjes op tijd, maar in en bij het zoekenhuis verliep alles best een beetje chaotisch. Geen parkeerplekken, een warrige labmedewerker, computers die het niet deden, wachttijden en een drukke wachtkamer. En uiteindelijk ging de IUI natuurlijk ook niet heel makkelijk. Maar...uit ervaring weet ik dat bij mij in het leven de dingen pas echt succesvol zijn als het niet vlekkeloos verloopt, dus ik heb goede hoop! ;)

12. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Ohhh Blade Spannend! Nu maar afwachten he! Ik duim voor je!
    Hoeveelste IUI is dit voor jou?

13. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Spannend blade, duim voor je!

Murphy, sterkte meis.. kan me voorstellen dat je IVF niet ziet zitten... bah waarom kan het bij ons niet gewoon normaal gaan???!
    :x hoelang is het traject m.b.t. een pleegkindje?

Ester, 15-1 is nog niet heel zeker hoor, kan ook iets later...
    Misschien ook wel de 16e!

Vanmorgen eerste fm weer gehad en er zaten 3 follikels, 2 rond de 13mm en 1 14mm.. Goed begin dus! Stiekem hoop ik dat ze alle 3 doorgroeien!
    Heb het ook even over IVF gehad hoe dat in zn werk gaat..
    Ik moet gewoon eerste die 2 iui's nog ondergaan en pas als die ook mislukt zijn een gesprek met mn gyneacoloog aanvragen en die neemt het verdere plan met ons door.. Voor we kunnen starten zijn we dan 3/4 maandjes verder.. Nou ik zie het wel hoor!
    Zou het ook niet heel erg vinden om ff pauze te hebben...

Fijne dag!

14. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Breek even in ;)
    Dithje van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Geweldig dat het na 3x IUI gelukt is. Geniet ervan!

@all: Heel veel sterkte met alles wat nog komen gaat en hopelijk in 2011 meer zwangerschappen dan in 2010.

Breek weer uit...

Liefs,

Misty

15. murphy

murphy Bekend lid

8 okt 2010
    877
    1
    18
    @blade: succes met wachten! (en met de snotneus...)
    IVF is misschien wel een optie voor ons, gyn. wil me wel doorverwijzen, maar ze gaf ook aan dat het maar de vraag is of er genoeg eitjes gaan groeien en of ze wel van goede kwaliteit zijn. In ieder geval moest ik rekening houden met grote hoeveelheden hormonen...dus weet niet of ik dat wel wil....

@lara: jij begint meteen goed dit keer!

Drie follikels en al best groot! Super!
    We beginnen morgen met de voorbereidingscursus voor pleegzorg en we zijn als alles goed gaat, vanaf juni beschikbaar als pleegouders. Eerst gaan we nog verhuizen en tegen die tijd is ons huisje er helemaal klaar voor!

@misty: jeetje, al weer 13 en een halve week zie ik! Wat gaat de tijd toch snel! Hoe voel je je?

16. Blade

Blade Lid

27 nov 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Esther; dit is onze 4e IUI alweer

@Murphy; ai, in jouw geval is het dus echt een moeilijke keuze. Voor ons komt het vraagstuk IVF natuurlijk ook al snel dichterbij, maar gelukkig mogen we ook nog wat langer doorgaan met IUI als we dat willen. Dus vaker dan 6x. Ik verdiep me nu dus nog maar even helemaal niet in de IVF, dat komt wel als ook deze 4e poging niet lukt.

Vandaag een beetje uitzieken thuis en dat is eigenlijk best lekker ;). Heb een klein beetje krampjes in de buik, maar omdat de IUI gister niet zo makkelijk ging zal het wel van dat geprik/gezoek naar de eileider komen. Afwachten is trouwens niet mijn sterkste kant...

17. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Hallo dames,

@ Murphy ik begrijp heel goed dat je het af en toe erg moeilijk hebt. De wens blijft volgens mij altijd. Misschien kan je volgende keer ineens de kracht vinden voor ivf. Het lijkt me ook erg zwaar zowel lichamelijk als geestelijk. Blij voor jullie als er een pleegkindje komt. Die stap zullen wij weer niet zetten. Zo zie je maar voor iedereen is het anders. Dikke knuffel meis.

@ Misty leuk je weer even te zien. Hoe gaat het met je? Of beter gezegt met jullie. Al weer bijna 14 weken. Geniet ervan!!!

@ Blade doe lekker rustig aan meis en ziek een beetje uit.

@ Laraxx zo die follikels willen wel. Hartstikke goed meis. Moet je nu nog doorgaan met de Clomid en dan morgen weer een echo?

Hier net voor de follikel meting geweest er zitten twee follikels in mijn rechter eierstok van 15 mm. Vanavond moet ik nog één keer de Puregon spuiten en dan morgen avond de pregnyl. En dan vrijdag de al weer vijfde IUI. de afspraak voor de intake ivf staat op 7 februari. Ik heb al een hele map met info mee gekegen. En formuliueren die ingevuld moeten worden. Dus ik heb weer wat te doen.

Gister is een kennis van ons vader geworden. Hij geen werk en zij nog aan het studeren. Hij ging af en toe langs bij de buurvrouw. Om het gezellig te hebben. laten we het zo maar even noemen. En mevrouw is toen zwanger geraakt. Zoals ze dat dan noemen een ongelukje. Zulke berichten doen wel pijn. Wij zijn al zo lang bewust bezig voor een kindje en voor ons is het tot nu toe alleen maar teleurstelling op teleurstelling, ziekenhuis af en aan.................Jullie weten als geen ander hoe dat voelt. X

18. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Lara & Quinty, mooie follikels zeg! Hopelijk zijn de mijne ook zo mooi op de eerste FM meting komende donderdag.

Volgens mij hebben ze mijn voorlopige datum verkeerd neergezet. Hij staat op zondag de 16de voorlopige ingepland terwijl dat pas cyclusdag 12 is. IUI is toch meestal op dag 14?? Nou ik zal het allemaal wel horen, is nog nieuw voor ons. Ben ook benieuwd hoe de IUI zelf is.

Liefs

19. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    esther, ik denk dat dat inderdaad te vroeg is!
    ik heb t meestal op dag 15/16..

Quinty, ik ben al gestopt met clomid gelukkig, moet deze slikken dag 3 t/m 7.. heb nog wel steeds bijwerkingen (opvliegers) maar verder merk ik er weinig van...
    Mooie eitjes heb je van 15mm!
    Dan heb je een dagje eerder als ik de iui denk ik!
    Duimduimduim, moet toch nu een keer lukken!!!!

Ik krijg verder nog helemaal geen info over IVF dat doen ze bij ons pas als je helemaal klaar bent met iui.... Wel fijn dat jij dan wel snel aan de beurt bent ofniet? Welk ziekenhuis ga je dan?

20. Quinty79

Quinty79 Actief lid

4 nov 2010
    207
    0
    0
    Hoi Esther,

dat is heel verschillend per persoon/hormonen. Alle voorgaande iui,s had ik met dag 10 al follikles van 18 mm en op dag 12 al de inseminatie. Nu heb ik andere hormonen en op dag 10 twee follikels van 15 mm inseminatie dag 13. Succes

Deel Deze Pagina