Hoi meiden, ik weet nog maar onlangs dat de enigste manier dat ik nog kan zwanger worden met IVF zal zijn. Ik weet er nog niet zoveel van, wat er al gaat gebeuren, binnen een viertal weken moet ik op intake gesprek in de vruchtbaarheidskliniek. zijn er vrouwen die er ook mee beginnen??? Misschien knn we dan ervaringen delen?
hallo maui ik denk dat ik me wel kan aansluiten met jouw verhaal mijn verhaal in het kort : Jan 2010 gestopt pil onderzoek onderzoek vriend geen zaadleiders,onderzoek geen zaad. we hebben nu div info in huis leggen over donor,met een week of 4 een intake. en dan wordt het ivf denk ik
Hoi Maui en smurf Ik zal mij ook bij jullie aansluiten. Mijn verhaal in het kort: December 2010 gestopt met de pil, uiteraard niet zwnager geworden. Aantal onderzoeken gehad en daar kwam uit dat mijn vriend niet genoeg zwemmers had. Nou gaan wij beginnen met ICSI. Het intake gesprek hebben wij al gehad en ik mag zodra mijn menstruatie komt beginnen met de pil, die verwacht ik vandaag of morgen. De medicijnen zijn al besteld en de rest van de afspraken krijg ik via de post binnen. Verder hebben wij op 4 april een informatie bijeenkomst. Waar staan jullie onder behandeling dan? Ikzelf bij het fertiliteits kliniek Twente en het lab werk en de terugplaatsing zijn in Zwolle.
Hej Meiden, Kan me ook aansluiten bij jullie. april 2009 gestopt met pil, niet zwanger.. Allerlei onderzoeken gehad, uitslag zaad iets aan lage kant en te hoge zuurgraad. Begonnen met IUI uitslag, zaad na bewerking onder 1 milj. Na 4 mislukte iui behandeling besloten te gaan beginnen met IVF. 28-3 eerste gesprek (intake) voor ivf.. Ik ga beginnen in het AZM in Maastricht Is er bij jullie een wachtlijst? Zover ik begrepen heb in AZM niet echt, maar je krijgt eerst intake, dan afspraak voor infodag (kan 1-2mnd duren voor je die dan hebt) dan een startgesprek en dan kan het nog 1-2mnd duren voor je daadwerkelijk begint met spuiten, althans zo staat het op hun site beschreven.. We wachten volgende week woensdag maar f af... Liefs .
Ook ik wil me hierbij aanmelden ons verhaal in het kort: sinds 2010 bezig om een kleintje te krijgen, 2011 geconstateerd dat vriendlief geen zaadleiders heeft nu morgen een PESA bij vriendlief en hopelijk wordt er iets gevonden we hebben 2 april informatieavond en 10 april al de intake voor icsi (bijna zelfde als ivf) smurf80: vergelijkbaar verhaal, mag ik vragen hoe de hormoonwaardes van jou vriend.man waren? hoop dat door middel van KID toch jullie wens mag uitkomen! iedereen succes! Nicky86: enn ongesteldheid al doorgebroken? al de 1e spuit gezet?
Hej meiden, Wat een stilte hier... Hoe gaat het met iedereen? Ik heb di mijn intake gesprek gehad, werd uitgelegt hoe het nu in zijn werk gaat.. Bij mij hebben ze een echo gemaakt, die was goed en een uitstrijkje.. Vriendlief en ik hebben allebei bloed moeten laten prikken op hiv en hepatitis. En vriendlief heeft zaad moeten inleveren. 18 apr krijg ik telefonisch de uitslag en dan moeten we wachten op oproep van ivf afdeling. Gyn dacht rond eind mei, begin juni dat we aan de beurt zijn.. Moet als ik nu ongi wordt alvast met de pil beginnen.... Lfs
hai Mona is inderdaad stil hier! wij hebben ook groen licht om te gaan beginnen de pesa is goed geslaagd veel zwemmertjes gevonden en bewogen goed 2 april informatieavond (is verplicht bij ons) en dan nog 10 april de intake afwachten. hoor steeds vaker dat sommige eerst aan de pil moeten, weet jij waar dit voor is? heeft dat met je menstruatie te maken of leeftijd of per ziekenhuis misschien wel verschillend? :S groetjess
Hoi hoi @ Dnic22: Dat is mooi dat er zoveel zwemmertjes zijn gevonden De pil die moet je slikken zodat ze je menstruatie cyclus kunnen beinvloeden en zo beter kunnen inplannen wat wanneer gaat gebeuren. Ik ben nou anderhalve week aan de pil. En krijg 10 april prikles, 12 april start ik dan met de hormonen en zal de punctie begin mei hebben. Dus gaat nou allemaal lekker snel hier. Bij jullie al wat meer bekend dan? Liefs Nicky
Dnic22: Wat goed zeg!! Doen ze de zwemmertjes nu invriezen tot de punctie?? Wij hebben ook een verplichte infodag en een startgesprek met de ivf-arts, maar daar wordt ik pas voor ingepland als de bloeduitslagen het uitstrijkje goed zijn.. daar krijg ik 18 apr de uitslag van. De pil idd om zo te kunnen regelen wanneer je kan starten enzo.. Dan hoeven ze niet te kijken op welke cyclusdag je zit... Maar dat verschilt per ziekenhuis geloof ik, ken ook mensen die niet aan de pil hoefde.. @ Nicky. 12 april al.. schiet op.... spannend hoor!! Fijn dat het zo snel kan.. Tegen de tijd dat jij mag testen heb ik waarschijnlijk pas de infodag... Lfs
@ monatoetje: Ja schiet nou idd erg op, wordt ook wel steeds zenuwachtiger. En voor dat je het weet mag ik een posi test showen en ben jij ook begonnen
hii nickyy super 12 april al! spannendd! zoiets dacht ik al maar zoals mona zeg ken ik ook mensen die neit aan de pil hoefden misschien is het wel voor als je geen regelmatige cyclus heb? weet niet hoe jou cyclus is maar de mijne is altijd om de 27 of 28 dagen dus aardig regelmiatig... moet denk gewoon nog maar even geduld hebben (alweer ) mona jaa klopt zwemmertjes zijn nu in de vriezer, 18 april spannend! hoop dat het allemaal goed zit maar duurt ook lang :S wij mochten eigenlijk ook pas verder nadat we de uitslag van de pesa hadden maar aangezien ze dat maar 1x per maand hebben en ik eind maart de uitslag pas zou weten wist ik dat het anders mei zou worden voor de infodag dus heb heel stout stiekem gebeld en gezegd dat ik een afspraak wilde maken voor de infoavond en werd gelijk gepland ik dacht als de uitslag niet goed is dan bel ik toch gewoon af, maak ik iemand die op de reservenlijst sta ook weer blij
Hoi Meiden, Ik kom me ook hier aansluiten... We hebben op 19 april de laatste gesprekken en de verplichte voorlichting en hopelijk daarna snel starten met spuiten.. @Dnice22 je hebt morgen al de verplichten voorlichting.. Spannend zeg. Krijg je bij de intake ook al het spuiten geleerd..?! @Nicky oh bij jou gaat het idd lekker snel. Dan zal jij de eerste zijn hier he.. @Monatoetjes *zwaai*
Hej meiden @ suus, zwaai gezellig dat je ook hier mee komt schrijven... @ denise, bij ons meld de poli gyn ons aan na de uitslagen, kan ik helaas zelf niet voor bellen. Heb besloten dat ik gewoon nog 1 maandje niet de pil ga slikken. Bij nod zal ongeveer di zijn, dus dan zal ik rond 1mei weer ongesteld wordn. Aangezien ik de 18e pas de uitslagen krijg, en dus pas eind mei, begin juni voorlichtingdag en startgesprek, kan ik best nog maandje wachten dacht ik zo.. Liefs
Hoop het zo... zou toch geen kwaad kunnen toch als ik nog 1 maand wacht? Hoelang ben jij al bezig met de pil? Ben bang als ik nu al begin ik te weinig heb aan de 3 strips....
Ik heb begin nu aan de 2de strip. Ik had deze nog thuis liggen dus heb het recept niet gebruikt... En anders moet je gewoon ff bellen.. Ik moest wel beginnen omdat ik een hele onregelmatige cyclus heb...
Ik heb wel een regelmatige cyclus maar je zal dan niet zien dat dat van de spanning veranderd.. Had ik namelijk ook toen ik met IUI mocht beginnen.. was ik gewoon een week overtijd terwijl ik altijd precies 28dagen ben.... weet het ook niet wat verstandig is...... misschien dat toch maar gewoon beginnen.... en accepteren dat het toch echt IVF wordt... :-S
Ik denk er nog f over na haha, begin wel buikpijn te krijgen en bruinige afscheing (heb ik al sinds afspr gyn, denk door uitstrijkje) dus verwacht snel ongi te worden........ X
@ Denice: Ik neb zelf wel een redelijk regelmatige cyclus, schommelt een beetje tussen de 28 en 31 dagen. Dus de pil is bij mij echt om mijn cyclus te beinvloeden. Wel slim van je om er zelf achteraan te bellen, dan zal het nu denk ik bij jou ook wel vlot gaan. @ Suusje: Gezellig, nog iemand die gezellig mee kletst Wat ik er een beetje uit begrijp zal ik idd de eerste hier zijn. @ Monatoetje: Ik slik nou ongeveer 2 weken de pil en begin 12 april met spuiten, als ik het goed begrepen heb hier op het forum moet je op het moment dat je begint met spuiten nog 7 dagen de pil blijven slikken. Dus dan zal ik al met al ongeveer 5 weken de pil slikken. Ik begin zelf nu wel steeds zenuwachtiger te worden, woensdag eerst de info bijeenkomst maar eens kijken wat daar nog gezegd wordt. Liefs Nicky