hoi dames, hier ben ik weer moest even op mezelf komen.. helaas inderdaad miskraam gekregen voelde me zoo klote... en was 2 dagen aarna ook nog is jarig maar heb wel lekker kunnen genieten van een wijntje gaat nu al stuk beter met me maar wil er liefst niet teveel aan denken vandaar dat ik wat minder hier ben wij gaan waarschijnlijk pas augustus weer verder, in juli zit precies onze vakantie ertussen maar ook wel goed even lekker ertussen uit. @meiden hoe is het met de rest? maui?
Hoi dametjes, wat is het hier stilletjes zeg...nu ja als we allemaal weer herbegonnen zijn met onze pogingen zal het wel weer drukker worden... Lieve Claro ik wens je een superreis toe, moge je ervan genieten, zodat je met goede moed kan herbeginnen met de volgende poging! Denise, ik hoop liefje dat je een beetje een gelukkige verjaardag hebt gehad! ik vind je zeer moedig dat je de moed hebt om direct verder te gaan. Maar idd niet bij de pakken blijven zitten! Have fun op het trouwfeest morgen! Suusje? Waar zit jij nu ergens in je behandeling???? Nicky, meid hoe gaat het met jou, lang niet gehoord. Rozerin waar hang jij uit meid? Hier we zijn dus van de week bij de gynaecoloog langs geweest om een gesprek voor het volgend verloop te bespreken. Ze was eigenlijk heel positief over onze situatie, wat ik niet had gedacht... Ze zei dat ik eigenlijk een voorbeeldpatiente ben. Ze zegt jij krijgt een basisschema van medicatie, en voor jou is dat genoeg, meestal moeten wij bijsturen, en lang stimuleren bij jou is dat dus niet het geval. Je krijgt je medicatie, je reageert er zeer goed op, de eitjes groeien goed, na negen dagen mag je al stoppen. Ze zei ook beter tien eitjes dan twintig want dan is de kwaliteit van het eitjes ook beter. Plus meestal mensen met eileiderproblemen hebben problemen met eitjes, soms maken ze geen eitjes aan, of zijn ze slecht van kwaliteit....enz... Ze zei de sperma was ook zeer goed, ik vind het eigenlijk zeer raar dat jij niet zwanger bent nu. Misschien dat het bevruchtingsvermogen van het eitje of zaadcel niet zo goed was op dat moment. Maar zegt ze normaal met goede sperma doen we geen icsi, maar nu gaan we dat toch doen om toch meer bevruchtingen te hebben van de eitjes! Ze zou toch zeker willen hebben dat er 85 procent bevrucht wordt. Maar nu zegt ze zullen we de cryo inplanten. Het is vijf dagen oud, dus een blastocyste...ze zei 93 procent kans op een goede ontdooiing plus ze zei ook dat er heel veel vrouwen van zo'n embryootje zwanger worden. Dat dat eigenlijk een cadeautje is. Nu ja hopen we op dat het. Ik moet normaal komende dinsdag mijn maandstonden krijgen maar ik heb het gevoel dat het niet meer zolang zal duren, ik krijg nu al pijn...dan 19 dagen nadien zullen ze het inplanten...dus op hoop van zegen, ik zie het al een beetje positiever!! Nu hopen dat het lukt. Hoeveel eitjes hebben jullie in de diepvries zitten? En weten jullie hoeveel dagen oud ze zijn? Nu meisjes, ik wens jullie veel succes en moed in de komende poging! Think pink for all of us!! xxxxxxxxxxxxxxxx
gotver ik typ hier een hele tekst en alles is weg! grrrrrrrrrrrrrr Hoe gaat het met jullie allemaal? Hier gaat het wat beter, positief nieuws gehad van mijn gynaecoloog! We moesten voor een gesprekje om het verdere verloop te bespreken. Nu ze was al bij al positief. Ze zei je bent een voorbeeld patiente infeite. Je krijgt basismedicatie waar je heel goed op reageert, meestal moeten we nog bijschaven omdat de eitjes niet goed groeien of slechte... Nee zegt ze vijf dagen nadien had je goede eitjes, na 9 dagen mocht je al stoppen...perfect zegt ze, je doorstaat het allemaal goed. De sperma was ook van zeer goede kwaliteit daarom vond ze het zeer raar dat het niet was gelukt deze keer, want ik kon perfect zwanger worden daarmee. Nu misschien bevruchtingsvermogen van ei of zaadcel toch niet zo best nu. Maar volgende keer icsi ookal is de sperma goed om toch zoveel mogelijk bevruchtingen te hebben. Nu gaan ze de volgende keer cryo inplanten, het is al 5 dagen oud, een blastocyst, 93 procent kans op ontdooiing wat veel is, en heel veel vrouwen worden zwanger in het stadia van blastocyst, dus blijven hopen he!! Binnen een goede drie weken zouden ze het moeten inplanten. Tijd gaat wel snel voorbij nu. En jullie hoe gaat het ermee? Hoeveel eitjes hebben jullie allemaal in diepvries en hoeveel dagen oud zijn ze? Denise, alles ok meid? Hopelijk heb je een leuke verjaardag gehad! Vind het super dat je doorgaat en niet bij de pakken blijft zitten! De volgende keer lukt het vast en zeker wel!! Claro, geniet van je reis, zodat je vol goede moed kan beginnen aan een nieuwe poging!!! Nicky en Rozerin zo stil bij jullie? Suusje, hoe ver zit jij in je behandeling nu??? Allemaal veel goede moed, en ik droom van pink for all of us!!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
oh ik zie net dat mijn tekstje van de eerste keer toch gelukt is...mmmmmmmmm twee maal hetzelfde dus...
Grr nu typ ik een heel verhaal... Weg internet... Nou ik ben dus vanaf 30 mei decapeptyl aan het spuiten en mag maandag voor de start echo gaan... Als deze oke is mag ik woensdag ofzo gaan stimuleren... Maar het valt me allemaal echt zwaar... Had ik niet gedacht... Ben dood moe... Echt erg.. Maar wat fijn dat je over 3 weken alweer een TP hebt... En wat betreft die cryo's... Ik ken meerdere kindjes die voortkomen uit cryo's... En bij hun mislukte de "verse" eitjes ook...
Hey Suusje, ik wens je heel veel succes lieve meid, komt wel goed! Ja je voelt je inderdaad heel erg moe, en af en toe heb je precies zwangerschapsverschijnselen. Maar eens je stopt met medicatie voel je je stukken beter! Ja je lichaam krijgt ineens veel te verduren!! Ik hoop op een goede afloop voor je! Duim duim duim xxx
Hoi dames! @suusje en mag je beginnen met spuiten meid? @maui goed nieuws voor jou gelukkig weet je al wanneer ze precies de cryo gaan terugplaatsen?? hier nog steeds bloedingen en is morgen alweer 2 weken geleden... gelukkig morgen ook ziekenhuis voor tussengesprek dan kan ik mooi vragen hoe dat zit en of het geen kwaad kan... ik hoop stiekem dat m'n ongi zelf pas over 4 weken komt ofzo dat zou dan precies de vakantie overbruggen en kunnen we misschien eind juli al terecht... anders moeten we nog een maand wachten pff laat het jullie weten morgen
@Dnice pff die bloeding duurt echt lang he... Is dat normaal..?! Ik heb vanmorgen mijn eerste spuitje puregon gezet... 75e... Verwacht er maar niet te veel van...
@Suusje ja heb geen idee eigenlijk ze zeggen dat het een week tot 2 weken kan duren maar dan mag het nu toch wel zo langzamerhand minder worden, het is ook raar want normaal heb je gewoon rood en daarna wordt het bruin en als het goed is stopt het daarna maar bij mij is het dus ene dag rood en dan weer bruin... denk ik dat het bijna stopt of minder wordt en is het ineens weer rood hoop niet dat m'n cyclus straks gelijk van slag is hierdoor :S 1e spuit zit er in ieder geval in wneer heb je 1e fm?
hoi meisjes, suusje, veel succes!!! Voel je je niet te slecht? Denise'je, volgende donderdag voor echo en bloedonderzoek dan kijken ze wanneer ik pregnyl moet zetten, dan normaal zondag erna eisprong dan vijf dagen wachten dus het zou moeten de vrijdag de 29ste zijn als ik het zo uitreken, en als alles goed verloopt... Duimen dus! En wat is het laatste nieuws van je tussengesprek???
He dames! @maui spannend meid! donderdag de 21ste zhuis of 28ste? hier nog steeds aan het vliene :x grrr als het nou is een keer ophoudt! als het woensdag niet gestopt is moet ik naar het zhuis... hoop niet dat ik straks ineens weer wat geks heb :S maar zoals het er nu uitziet denk ik niet dat het woensdag al gestopt is en dan waarschijnlijk nog 4 of misschien wel 6 weken wachten tot m'n menstruatie komt dus voor ons duurt het nog wel even! maar 1 juli lekker 2 weekjes op vakantie.. kan ik wel even gebruiken! @suusje succes bij de 1e FM
He Maui! hoe is het nou meid?? ik las op Facebook wat maar snap het niet helemaal :S ? hoe is het met de rest van de dames?
Sorry dames, even inbreken voor Dnice.....het Erasmus topic is doodstil dus wou je hier even vragen hoe het met je gaat? Zo te lezen ben je nog steeds aan het vloeien....ik hoop dat het vanzelf oplost en geen maatregelen nodig zijn meid. Sterkte.
hier is de eerste echo een tegenvaller... eitjes groeien niet echt... geen enkel eitje dat nu mee deed... vrijdag weer een echo... voel.me flink klote want nu moet ik nog langer door spuiten...
Maui, begint weer korter bij te komen voor jou. Spannend meid, duimen alvast. Dnice, nog steeds aan het vloeien. Hoop dat het snel stopt. En geniet maar van jullie vakantie. Suusje, wat jammer maar kan nog alle kanten uit. Duim voor morgen. Hier een lekker ontspannen vakantie gehad. Even het verstand op nul wat betreft zwanger worden. En het heeft goed gedaan. Hier zal de volgende stap maandag zijn, moet na het werk even langs de gyn om te horen hoe het in zijn werk gaat met ingevroren eitjes. En dan is het weer wachten op de ms. Die hopelijk dan niet te lang op zich laten wachten J.
He Dames! @nina hier niet zo goed helaas gister ziekenhuis geweest en ze waren eerst bang voor een BBZ! omdat een zwangerschapstest nog steeds positief was! gelukkig aan de hand van me HCG waarde bleek dit niet zo te zijn maar het zit niet goed. op de 1 of andere manier ben ik wel soort van nog zwanger mijn hcg waarde was 3 weken geleden 129 en nu 108... dus in 3 weken tijd bijna niks omlaag gegaan... er was op de echo geen vruchtje te zien maar nog wel wat weefsel... als ik volgende week donderdag nog vloei dan zal ik helaas toch alsnog curretage moeten net voor de vakantie ook zat er alweer een follikel van 17mm heel apart vond de arts aangezien ik nog geen nieuwe cyclus heb gehad... alles bij al is me lichaam dus flink van slag en wilt het allemaal graag bij zich houden... @suusje nog niet te druk maken hoor meid! zo begon het bij mij ook en uiteindelijk had ik toch 12 goede follikels! uiteindelijk gaat het meer om de kwaliteit dan de kwantiteit he! ik duim voor je meid! @claro succes maandag meid! wneer verwacht je je volgende menstr??
Dnice, wat vervelend. En dan nog zo een rara situatie erbij, toch een follikel zitten hebben. Hoop dat jou cyclus zich snel terug herstelt. Weet niet juist wanneer ik volgende ms kan verwachten vermits ik niets heb bijghouden of gevoelt. Hoop volgende week al ergens.
Hoi dametjes, ja Deniseje, wist al van je situatie af he!! Ik hoop dat alles spoedig in orde komt hoor, maar let op he met die curretage. Ik zal je eens een verhaal vertellen, iemand die ik ken, ze zeiden dat ze een miskraam had gehad en dat het vruchtje was verdwenen, ze moest een curretage doen, en ze was er toch niet helemaal zeker van...en eventjes gewacht, en er zat dus wel een vruchtje in he...die nu 18 jaar oud is he...dus zou het knn dat ze hun vergissen??? Natuurlijk is het vreemd dat je nog altijd bloed verliest, heel raar!! Hou me op de hoogte Claro, welkom terug, blij dat je een leuke vakantie hebt gehad, zal je goed doen, en zo snel mogelijk opnieuw starten he!! Hoeveel cryo's heb jij nu? Suusje, nog niet wanhopen. Ze moeten gewoon nog wat bijsleutelen aan de medicatie, das al, komt wel in orde! Soms moeten ze goed zoeken voor de juiste hoeveelheden he!! Succes... Hier dus vorige donderdag bloedafname en echo gehad. Zat al goed in mijn cyclus dus de donderdagavond mocht ik pregnyl nemen...dat was ineens vlug, ben nu weer gestart met mijn oestrogan pilletjes ook, jakkes die kiezige bolletjes ...Donderdag zullen ze de cryo ontdooien dus ze bellen me in de voormiddag op of ik mag komen of niet...Hopen... Wat ik wel raar vond, bij de echo, vonden ze ipv 1 eitje, 3 eitjes die al in de 20 mm waren...very strange, want ik heb nu vorige maand mijn maandstonden had na de stimulatie, en nu twee weken geleden nog een keer...en nu heb ik nog steeds eitjes zitten. De gynaecoloog zei kan misschien nog cystes zijn ofzo van de vorige keer, of gewoon de stimulatie die nog een beetje doorgewerkt heeft waarschijnlijk...alle dus de eitjes moeten goed groeien he? En nu natuurlijk afwachten tot de donderdag...Natuurlijk ik ben nu gemuteerd op mijn werk naar een andere plaats, en het is daar allemaal niet meer zo evident hoor...ze doen moeilijk en opeens veel stress bij...weet niet hoe ik het allemaal zal moeten bolwerken..Morgen terug maandag, ik zie het al helemaal niet meer zitten en ik ben er pas een week....
Maui, wat jammer van het werk. Hoop dat het deze week wat beter gaat gaan. Duim voor donderdag goed nieuws. Heb er 17 in de vriezer steken. Krijg morgen de uitleg, ben benieuwd of ze alles gaan ontdooien of maar enkele.