Wie begint er ook net?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Shaddixxx, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijn er nog meer meiden die op het punt staan om te proberen zwanger te raken met medische hulp? Wij gaan over 4 dagen voor het eerst naar het Geertgen, en ik ben nú al zenuwachtig.. Voor de meiden die hier al heel veel ervaring mee hebben en al een hele lange tijd in de MMM zitten stelt dit natuurlijk niet heel veel voor, dus ik vind het een beetje moeilijk om me bij hen aan te sluiten. Wij weten natuurlijk nog helemaal niet wat ons te wachten staat en ik voel me dan een beetje onwetend..

Wie oh wie staat er ook op het punt of is net begonnen met een behandeling? Misschien kunnen we dan met elkaar praten en elkaar op de hoogte houden enzo, lijkt mij wel fijn!

2. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hi Shadixxx,

Je gaat een spannende tijd tegemoet en kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent.
    Ben je door de HA doorverwezen naar een vruchtbaarheidskliniek? Zijn er al onderzoeken gedaan? Heb je al een idee wat voor behandeling jullie zullen gaan doen?

Ik zelf zit nu middenin een ICSI traject en het valt me tot nu toe gelukkig mee, maar ja we zijn er nog niet! Ik ben erg blij dat we hier mee gestart zijn, omdat ik nu voor het eerst het gevoel heb dat we echt een goede kans op een kindje hebben.

Probeer positief te blijven en blijf met je partner communiceren!

Succes vd week!
    Liefs,
    RooDje

3. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij beginnen de volgende ronde ook met een behandeling. Ik zal eerst mijn achtergrond vertellen.

Ik ben 27 jaar, getrouwd en in september gestopt met de pil om voor een eerste kindje te gaan. Sindsdien is mijn cyclus lang en onregelmatig. In maart ben ik toen naar de huisarts gegaan en die heeft het gelukkig goed opgevolgd. We zijn toen doorverwezen naar een fertiliteitsarts. Die heeft nu een tijdje mijn cyclus gevolgd met echo's en bloedonderzoeken. Nu blijk ik een vorm van PCO te hebben. Het lukt mijn lichaam dus niet om een goede eisprong te krijgen. Ik heb toen Provera gekregen om mijn menstruatie op te wekken. Vandaag slik ik de laatste pil. In mijn nieuwe cyclus kan ik dan beginnen met Clomid en pregnyl.
    Ik ben blij dat ik vrij snel geholpen ben. Ik vind het ook wel spannend, want als de Clomid aanslaat, maken we eigenlijk pas voor het eerst echt kans om zwanger te worden!

Lijkt me leuk om de verschillende ervaringen te delen. Hopen dat onze behandelingen allemaal snel aanslaan!

4. @RooDje; Nee ik heb nog geen flauw idee wat er gaat gebeuren! In 2010 ben ik meerdere malen naar de huisarts gestapt omdat mijn cyclus zo vreselijk onregelmatig was, ik soms gewoon 3 maanden niet ongesteld werd en ik steeds maar moe was, buikpijn had, e.d.. De eerste paar keren werd ik gewoon weer weggestuurd, het zat waarschijnlijk gewoon 'in m'n hoofd. Uiteindelijk heb ik een afspraak bij de stagiair gepland, in plaats van bij m'n eigen huisarts, en hij heeft me wél doorverwezen naar een gynaecoloog.

Die gynaecoloog heeft me gezegd dat ze een heleboel eitjes zag, maar dat ze nooit sprongen. Ze vroeg me of ik op dat moment bezig was met kinderen krijgen, wat toen niet zo was, en toen heeft ze me weer naar huis gestuurd.

In 2011 weer naar de huisarts geweest, omdat alle klachten alleen maar erger werden, wéér een aantal afspraken moeten plannen om éíndelijk doorverwezen te worden naar een gynaecoloog (wéér via de stagiair gebeurd). Afspraak bij de gynaecoloog kon pas na 6 weken gepland worden, dus ben ik rond gaan bellen naar andere ziekenhuizen in de buurt, om te kijken of ik daar eerder terecht kon! En gelukkig maar, want de gynaecoloog waar ik nu bij terecht kwam zei precies hetzelfde over de eitjes, maar m'n vorige gynaecoloog heeft dus nóóit iets over PCO gezegd, en deze diagnose stelde deze gynaecoloog wel. Nu was ik inmiddels wél al een tijd bezig met m'n kinderwens, maar ik zou pas geholpen worden als ik afgevallen zou zijn. Meteen vol goede moed begonnen, van elke dag 2 liter cola omgeschakeld naar alleen maar water, water, water. Elke avond gezonde maaltijden, geen slechte tussendoortjes meer, meer bewegen, maar afvallen deed ik niet.. De meningen zijn erover verdeeld, maar ik geloof inmiddels echt dat afvallen met PCO een hel is ;)

Van m'n gynaecoloog moest ik 12 kilo afvallen, 3 maanden later was er 1 kilo af.. Als het in dat tempo door zou blijven gaan, zou ik nog 3 jaar moeten wachten tot ze me in dat ziekenhuis wilden helpen!

Per toeval las ik hier op ZP iets over het Geertgen, in dat bericht stond dat ze daar geen waarde hechten aan je BMI. Heb het Geertgen toen gemaild, kreeg binnen 5 minuten al antwoord, dat ik het best even kon bellen voor een intake. Uiteindelijk nog een tijdje gewacht, maar begin mei gebeld voor een afspraak, en toen kregen we te horen dat we 19 juni (morgen!) terecht kunnen!

Morgen hebben we dus het eerste gesprek, ben nog steeds vreselijk zeuwachtig natuurlijk. Ik heb geen idee wat me te wachten staat, wat ze zullen zeggen en wat ze gaan doen. Ik hoop ook echt dat het niet alleen een gesprekje is over hoe mijn cyclus de afgelopen jaren is geweest en wat we al geprobeerd hebben om zwanger te raken, maar dat er ook meteen iets gezegd kan worden over een behandeling, maar ik vermoed dat het alleen bij het eerste zal blijven ;) Ik vermoed nu dat ik ook moet beginnen met clomid oid, dat dat het eerste is wat ze gaan proberen, maar zal echt af moeten wachten tot morgen (of nog langer, als het morgen inderdaad alleen een gesprekje van een paar minuten blijkt te zijn) wat ze in het Geertgen zeggen!

@Billy; Ook PCO dus! Kan me voorstellen dat het spannend is! Vind je het niet vreselijk eng om te gaan spuiten? Ik kan me echt niet voorstellen dat ik dat bij mezelf zou moeten doen, of laten doen door iemand die er niet voor geleerd heeft :) Je krijgt ongetwijfeld goeie instructies, maar het lijkt me zo eng ;)

5. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Shadixxx begrijp ik nou goed dat je al een kindje hebt? Had je toen ook al last van een onregelmatige cyclus?

Wat fijn dat je meteen terecht kon bij Geertgen en goed van je dat je het heft in eigen handen hebt genomen.

Wat betreft de PCOS kan ik niet met je meepraten. Wij doen ICSI omdat mijn vriend verminderd vruchtbaar is. Wat betreft het prikken van hormonen kan ik wel meepraten.
    Ik ben nu 2 en halve week Lucrin aan het spuiten en sinds 2 dagen ook Puregon. Leuk is anders, maar je went er wel een beetje aan. De belangrijkste tip die ik je kan geven is: Niet aarzelen! Niet nadenken!

Hoe langzamer je prikt, hoe meer je er van voelt. Gewoon in 1x erin steken dan voel je er bijna niks van en hou je ook bijna geen blauwe plekken over. Ik moet nog ongeveer 2 weken prikken. In mijn achterhoofd denk ik aan ons kindje en dan is het dit allemaal waard! :)

Je krijgt tzt instructies voor het prikken. Dat komt echt wel goed!
    Ben benieuwd hoe je gesprek zal gaan morgen en welke onderzoeken je krijgt.

@ Billy, Het gaat een spannende tijd worden, maar probeer moed te houden. Zoals je zegt, dit is de eerste echte kans die je krijgt!

Liefs,
    RooDje

6. Ik heb inderdaad al een zoon, uit een eerdere relatie. Dat wonder is door de pil heen gekomen, dus ik principe had ik destijds geen echte cyclus (of achteraf dus toch wel, maar geen idéé hoe die precies verliep).

Ben na m'n bevalling wel weer aan de pil begonnen, maar toen kreeg ik steeds bloedingen terwijl ik helemaal niet in m'n stopweek zat, en in m'n stopweek bleef het juist weg. Toen ben ik dus maar helemaal gestopt met de pil, en sindsdien is het allemaal dus een puinhoop.

M'n gynaecoloog zei dat ik helemaal geen eisprong heb en dat de bloedingen die nu komen alleen maar onttrekkingsbloedingen zijn. Ik heb zelf wél het idee dat ik af en toe een eisprong heb, omdat ik telkens zo'n 2/3 weken voor m'n menstruatie (of bloeding, net hoe je het wil noemen) dezelfde klachten heb; misselijk, moe, grotere en gevoelige borsten, gruwelijke honger, hoofdpijn. Heb een tijd ovulatietesten geprobeerd, maar die schijnen bij PCO ook weer vals positief te kunnen zijn omdat je hormonen zo overhoop liggen.. Eigenlijk zinloos dus. Zo vervelend dat je daar zelf helemaal niets over te weten kunt komen en dat je echt afhankelijk bent van een echo of bloedtest. Maar goed, hopelijk hebben we snel duidelijkheid!

Jij moet dus ook spuiten! Ik ben volgens mij niet echt bang voor de pijn, maar meer bang dat ik iets raak aan de binnenkant ofzo ;) Kan misschien helemaal niet, maar ik heb altijd al een gruwelijke hekel aan naalden gehad. Heel raar, want piercings of tattoos laten zetten is geen probleem voor mij, maar bloedprikken of injecties? Rampzalig! Moet me voorlopig nog maar niet druk maken om spuiten, zolang ik nog helemaal niet weet of dat uberhaupt nodig is!

Is dit jullie eerst ICSI poging? Denk het wel omdat je zei dat het als 'eerste echte kans' voelt?

7. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Ik heb ook aardig wat piercing en tattoos, maar dat is toch echt niet hetzelfde! Ook ik heb altijd problemen met bloedprikken of inentingen.
    De injecties die je zet zijn onderhuids. Je zet ze in je buik (in een vetrandje) dus je kunt niks raken van binnen. De naaldjes zijn ook niet zo lang.
    Het enige is dus dat je niet moet aarzelen. Dan doet het ook geen pijn.
    Ik heb er nog steeds af en toe moeite mee. Da's klote, maar ik moet nog ff doorbijten. Er staan foto's en beschrijvingen op m'n blog. Misschien heb je er wat aan...

Wat betreft een eisprong: heb je getemperatuurd? Op die manier kan je dus zien of je een eisprong hebt zonder een echo of bloedtest. Heb ik ook 3 maanden gedaan en gaf veel duidelijkheid.

Wat een wonder dat je zwanger werd door je pil heen!
    Is je nieuwe vriend z'n zaad getest?

Dit is onze eerste ICSI poging idd.
    Ik ben sept 2010 gestopt met de pil. In april 2011 was ik zwanger, maar bij de 12 weken echo bleek dat het vruchtje na 7 weken was gestopt met ontwikkelen. Het vruchtje wilde niet vanzelf loslaten, dus ik heb me 3 maanden echt zwanger gevoeld. uiteindelijk heb ik een curretage ondergaan om het weg te laten halen. Daarna werd ik niet meer zwanger en zijn we in januari naar de HA gegaan. Toen werd al snel duidelijk dat het niet vanzelf zou gaan.
    En nu dus ICSI. Tis spannend en niet altijd even makkelijk, maar ik heb goede hoop. Moet zeggen dat het hele traject me tot nu toe ook meevalt. Ik heb weinig bijwerkingen en voel me verder goed. Zelf heb ik het idee dat dat komt doordat ik me laat begeleiden door een acupuncturist, maar misschien is dat de macht der gedachte! ;)

Hoe laat heb je je afspraak morgen?

8. Oh okay! Zal je blog eens bekijken!

Dit dus ;) Vind dit al leuk geschreven, ga straks eens verder lezen!

Ik moet straks even opzoeken wat ICSI precies is, ik herinner me alleen nog dat 'IVF wel zonder ICSI kan maar ICSI niet zonder IVF' :)

Nee, er is bij m'n vriend nog niets getest. In het ziekenhuis wilden ze dus dat ik eerst zou afvallen voor ze uberhaupt verdere actie zouden ondernemen. Morgen is dus de eerste echte stap. We moeten er om 2 uur zijn, en dan nog een kwartier rekenen om alle papieren in orde te maken omdat het de eerste keer is.. Denk dat we hier om een uur of 9 vertrekken, we moeten eerst m'n zoon bij m'n zusje in Oudenbosch brengen, zij past op. Als we straks regelmatig naar het Geertgen moeten kunnen we hem natuurlijk niet elke keer helemaal daarheen brengen, maar de eerste keer leek dat me wel handig. Den Haag - Oudenbosch is ongeveer anderhalf uur rijden, en Oudenbosch - Gemert ruim anderhalf uur.. Extreem veel autorijden morgen dus, maar het is het ongetwijfeld waard!

9. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Thanks! Het anoniem bloggen is erg prettig. Het is fijn om het van me af te schrijven en ik hoop dat andere vrouwen er ook iets aan hebben.

Het ICSI traject is hetzelfde als IVF alleen de bevruchting gaat anders. IPV dat ze zaadjes bij een eitje doen en er nog enigszins natuurlijke selectie is, kiest de laborant bij ICSI het zaadje waarvan zij denken dat het de beste is en die wordt rechtstreeks in de eicel geinjecteerd.

Het is een aardige autorit idd, maar er zijn ook veel mensen die regelmatig naar Belgie of Duitsland rijden om hun wens in vervulling te laten gaan! En wat je zegt: als je straks een kindje van jullie samen hebt dan is het het allemaal waard geweest.

Ben benieuwd naar de onderzoeken die jullie krijgen. Mocht je er toch geen goed gevoel bij hebben als je er eenmaal bent, dan kan je altijd nog besluiten ergens anders heen te gaan.

Spannend hoor! :)

10. Hmm ik ben een beetje bang dat dit onze enige optie is, omdat ik geen andere kliniek ken waar ze helemaal geen waarde hechten aan je BMI.. Maar goed, laten we maar van het positieve uitgaan! :D

Eigenlijk bizar he, dat ze dat tegenwoordig allemaal kunnen? Uitkiezen welk zaadje volgens hen het beste is.. Ik vind het al knap dat ze kunnen zien hoeveel zaadjes er zijn! Het is allemaal niet leuk, maar we mogen toch maar blij zijn dat dit soort behandelingen er zijn!

Ik las op je blog dat jij de 22e je eerste FM hebt, toch? Spannend!

11. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Shaddixxx, jij dus ook PCO. Wat vervelend dat het afvallen niet wilde lukken, maar hopelijk kunnen ze je bij Geertgen goed helpen. Ik heb juist helemaal geen overgewicht, dus waar die PCO bij mij vandaan komt weet ik niet. Maar goed, veel succes met de afspraak morgen!
    Ik ben trouwens nog niet echt met het spuiten bezig. Eerst maar eens mijn menstruatie afwachten en kijken of de Clomid aanslaat. Ik ben bloeddonor, dus ik ben naalden wel gewend. Maar om het bij jezelf te zetten is wel een stukje enger, denk ik.

RooDje, fijn dat je traject tot nu toe meevalt. Hopelijk kun je die nuchterheid vasthouden. En wat leuk van je blog! Ik zal je tips voor het spuiten eens bekijken!

12. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Het is heel bijzonder dat het kan allemaal! Ben daar ook ontzettend dankbaar voor. IVF is er pas sinds de jaren '70, dus het is gewoon raar om te bedenken dat we deze optie 40 jaar geleden niet hadden. Als je toen een kinderwens had en het lukte niet dan kon je alleen adopteren of accepteren dat je kinderloos zou blijven (of blijven hopen op een wonder!)
    Idd van het positieve uitgaan! Tuurlijk komen er momenten dat je onzeker bent, maar het glas is altijd halfvol! ;)

Ik heb idd vrijdag mijn 1ste follikelmeting. Hopelijk is er iets te zien. Hoewel ik het ontzettend eng vind, kijk ik ook uit naar de eicel punctie. Het zou fijn zijn als ze me vrijdag al een datum kunnen geven. Dan heb ik bijna een week gestimuleerd, dus zouden er al wat eitjes moeten zijn!

@ Billy ik hoop dat je menstruatie niet lang op zich laat wachten en dat je gauw mag starten met de clomid :)
    Vreemd he dat je normaal met een kinderwens helemaal niet zit te wachten op je menstruatie, maar dat je er nu met smart op zit te wachten zodat je verder kunt met je behandeling?!

13. @Billy; Ik denk zeker dat het een stuk enger is om het bij jezelf te doen! Laten we hopen dat je menstruatie snel komt, dan kunnen jullie echt beginnen!

@RooDje; Spannend hoor, voor vrijdag.. Ik hoop met je mee!

Ik zou momenteel zó auditie kunnen doen voor trilplaat, ik zit te shaken als een gek! Ben echt bloednerveus! Vast nergens voor nodig, maar ik kan er niets aan doen! In het Geertgen-topic hier op ZP vroeg ik of de dokter die ik vandaag zie, een beetje leuk is, maar de meningen daarover waren niet heel positief ;) Ze zou kortaf zijn, chagerijnig, gehaast.. Niet echt lekker voor een intake dus :) Ben echt vreselijk bang dat ze met 1 of andere reden komt waarom ze ons níét zouden willen helpen.. ;) Dat slaat vast nergens op, maar ik hoop toch maar dat ze vandaag een héle goede dag heeft :p

14. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Shaddixxx, probeer rustig te blijven ;) Heel veel succes en hopelijk kom je met een goed gevoel uit het gesprek. Laat ons weten hoe het is gegaan.

@ RooDje. Ja het is inderdaad bijzonder wat ze tegenwoordig allemaal kunnen, gelukkig.

Ik heb wel al de eerste voortekenen van een menstruatie, maar het zet nog niet door. Nog even wachten dus. Laat inderdaad maar snel komen!

15. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Shadixxx succes vandaag! Ik hoop later vandaag goed nieuws te horen! ;) Het komt goed meis!

16. Het komt ook vast wel goed! Ben nu bij m'n moeder, Damiën blijft hier bij m'n zusje (die woont nog thuis), en wij gaan zo rijden.. Eerst nog even langs de supermarkt, kreeg vanmorgen geen hap door m'n keel en stik nu van de honger :D

Ik laat het vanavond weten!

17. Nou, onze eerste ervaring bij het Geertgen was geweldig!

Schrok wel een beetje toen we aankwamen, want ik had echt iets ziekenhuis-achtigs verwacht, maar het leek van de buitenkant meer op een zwembad dan op een kliniek :) Binnen zei ik m'n naam, dat we voor een intake-gesprek kwamen, kwam die vrouw meteen achter de balie vandaan, ging ons aanwijzen waar de wc was, vroeg of we koffie of thee wilden en zei dat we dat bij een volgende keer gewoon zelf konden pakken e.d.

Toen moesten we eventjes wachten, moesten we naar een vrouw die even na moest kijken of al onze gegevens goed in de computer stonden, en die de verzekeringspasjes wilde controleren. Zij bracht ons weer naar een andere wachtruimte waar we op de arts moesten wachten.

Arts vond ik niet heel aardig.. Maar ook niet zo rampzalig als waar we bang voor waren.

Ze begon over het dossier wat ze van de gynaecoloog die me in december gezien heeft had ontvangen. Over m'n gewicht in combinatie met m'n lengte. Of ik al af was gevallen. Ik zei natuurlijk dat ik dat wel geprobeerd had, maar dat dat niet erg goed gelukt was ;) Begon ze over een diëtist.. Of ik daar al was geweest, of ik daar niet eens over na zou denken.. Ik dacht echt, dit gaat 'm niet worden jongens, we worden gewoon naar huis gestuurd..

Maar, tot onze grote verbazing begon ze daarna meteen over de menstruatie opwekken en daarna beginnen met clomid, of afwachten tot m'n menstruatie vanzelf kwam en daarna met clomid beginnen. Ik zei haar dat ik volgens de app op m'n telefoon nu ongeveer rond m'n eisprong zou moeten zitten. Toen heeft ze even een echo gemaakt, omdat het natuurlijk doodzonde zou zijn om het allemaal op te wekken als er al een mooi eitje zat. Zat helemaal niks :( Of ja, er zaten genoeg kleine eitjes, maar niets wat aan het groeien was of wat eruit zag alsof het zou gaan groeien :( Dus besloten dat we beginnen met Duphaston, dat moet ik nu 12 dagen gaan slikken. Het duurt na de kuur 2 dagen tot een week voor m'n menstruatie doorbreekt, en dan moet ik op dag 3 Clomid gaan slikken. Op dag 12, 13 of 14 moeten we dan weer terug om een echo te laten maken, om te kijken of het aanslaat en of er dan een eitje is gaan groeien!

Vriend krijgt diezelfde dag ook een zaadonderzoek, daar horen we dan meteen de uitslag van. Hij moet het daar 'produceren' ;), omdat het langer dan een uur rijden is en zij het binnen een uur moeten hebben. Ik zie ons dus echt nog niet in zo'n kamertje zitten he, lijkt me ook vreselijk voor hem om zoiets te moeten doen onder druk.. Hoop dat ie het voor elkaar krijgt :D

Gelukkig dus toch meteen mogen starten, in plaats van alleen een intake.. Volgens de verpleegkundige die we na de arts spraken was dat best uitzonderlijk, geen idee waarom ze dit nu heeft besloten. Ze vroeg me wel wanneer mijn moeder in de overgang was geraakt, en volgens de gynaecoloog was dit behoorlijk vroeg, dat zou dan bij mij ook kunnen beginnen (maar dan nog, als ik op dezelfde leeftijd als mijn moeder in de overgang raak, heb ik nog ruim 20 jaar!), dus misschien daarom? Geen idee, maar ik ben blij dat we nu al van start kunnen gaan!

Nu maar hopen dat het ook aanslaat! :D

18. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Nou meis ben blij voor je dat het goed is gegaan en dat je meteen mag beginnen! :D Echt geweldig!
    Ben je nu een beetje gerustgesteld?
    Hopelijk vallen de bijwerkingen van de hormonen/medicatie een beetje mee. Ik heb geen ervaring met Duphaston en Clomid, dus daar kan ik je niet in adviseren, maar daar zal je ongetwijfeld anderen op dit forum over kunnen vragen.

Wat betreft het ter plekke "produceren". Denk dat je vriend blij mag zijn dat jij erbij bent. Mijn vriend moest ook een potje inleveren, maar ik was gewoon op het werk, dus ik kon 'm ook niet echt een "handje helpen" zeg maar! ;)
    Het is awkward, maar dat is niks in vergelijking bij wat de meeste vrouwen moeten doorstaan tijdens een vruchtbaarheidsbehandeling!

Wanneer is nou je volgende afspraak?

19. Ben ook benieuwd naar de bijwerkingen! Van de meeste dingen die in de bijsluiter staan (hoofdpijn, vermoeid zijn, misselijkheid, gevoelige/grotere borsten) had ik al last :p Ik denk dat het wel mee zal vallen, maar we zullen zien!

Wanneer de volgende afspraak is hangt af van op welke dag m'n menstruatie doorbreekt als ik de Duphaston op heb. Ik slik op 30 juni m'n laatste Duphaston, en dan kan het dus na 2 dagen tot een week beginnen. 12/13/14 dagen (afhankelijk van wanneer zij plek hebben en wat ons het best uitkomt) na de eerste dag van m'n menstruatie moeten we de volgende afspraak plannen. Op die dag kunnen we ook meteen het zaadonderzoek plannen. We mogen van een apart kamertje gebruik maken, waar 'voldoende boekjes en filmpjes beschikbaar zijn'. Jippie! :D

Aan de ene kant hoop ik dat die menstruatie zo snel mogelijk komt, aan de andere kant, van 27 juni tot 5 juli zijn we op vakantie, denk niet dat ik daar echt op een menstruatie zit te wachten :D Maar dat kunnen we alleen maar aan m'n lichaam overlaten!

Ook een mooie trouwens; mijn vorige gynaecoloog zei me dat ik PCO heb, en dat m'n hormonen ongetwijfeld overhoop lagen (teveel testosteron). Ik heb bloed moeten laten prikken toen, en als er iets anders was dan zij dacht zou ze het me laten weten. Ik heb er nooit meer iets over gehoord. Vandaag had deze arts dus mijn dossier voor haar liggen, en daar stond in dat ik WAARSCHIJNLIJK PCO heb, en dat m'n testosteron helemaal goed was :$ Nadat ik hier de echo had gehad vroeg ik of ik nou wel of niet PCO heb, maar zij vond eigenlijk dat ik dat 'niet echt' heb. Ik vroeg waar het dán aan ligt dat er bij mij geen eitjes groeien/springen, maar dat wist ze niet. Als we daar naar zouden kijken viel ik 'toch wel onder de noemer PCO'. Snap er niks meer van ;) Ik heb geen PCO, maar als we het een naam moeten geven heb ik toch maar PCO. Slaat toch nergens op?

Nouja goed, belangrijkste is dat we nu geholpen worden!

20. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Da's idd niet echt duidelijk. Kan me voorstellen dat het knap irritant is dat je geen echte diagnose hebt.
    Maar ja, het allerbelangrijkste is dat je straks een kindje hebt natuurlijk.

Ongi op vakantie is niet ideaal nee. Had ik vorig jaar. Gelukkig alleen de laatste 3 dagen van de vakantie, maar toch. Fijn is anders. Flinke lading maandverbandjes en tampons mee dan maar!

Toen ik een afspraak had om de behandeling te plannen wilde ik ook zsm beginnen. Alleen heb ik vrijdag een bruiloft waar ik getuige ben en de punctie kwam precies uit de dag voor die bruiloft. Ik kan niet het risico lopen als getuige dat ik er niet bij ben, dus heb ik mijn behandeling uit moeten stellen d.m.v. de pil.
    Misschien kunnen ze jouw behandeling ook wel uitstellen met een paar dagen?
    Dat was de optie voor mij, of ze konden het ook naar Augustus verplaatsen. Ons ziekenhuis heeft namelijk een zomerstop een aantal weken in juli en augustus, maar dat duurde me te lang. ;)

Betekent deze behandeling dat je niet hoeft te prikken?

Deel Deze Pagina