Wie begint er ook net?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Shaddixxx, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ook onhandig gepland inderdaad, met een bruiloft! Ik had het vast een aantal dagen uit kunnen stellen, maar heb daar geen moment aan gedacht in de kliniek. In de auto heb ik ook meteen enthousiast m'n eerste Duphaston geslikt, omdat we pas savonds thuis zouden zijn en aangeraden wordt om het op hetzelfde dagdeel in te nemen steeds, en dan heb ik 'm liever 's middags dan 's avonds, en daarna dacht ik pas 'Ohja, vakantie..' ;)

Kan nu helemaal niet slapen, ben naar aanleiding van dat zaadonderzoek gaan googlen, en behoorlijk geschrokken van wat ik las eigenlijk ;) Mijn vriend is geopereerd vroeger, omdat z'n ballen niet indaalden. Die zijn dus naar beneden getrokken. Kwam een site tegen waarop stond dat je, als dit bij allebei de ballen het geval was, je zo'n 30% kans hebt op 'gewoon' vruchtbaar zijn :( Ik wist natuurlijk wel dat hij geopereerd was, maar heb hier dus echt geen moment bij stil gestaan.. Heel naief, maar heb er geen moment aan gedacht dat het bij hem ook wel eens niet goed zou kunnen zitten. Toen de gynaecoloog een onderzoek voorstelde dacht ik nog van 'Nouja, doe dat dan maar voor de zekerheid', maar nu blijkt dus dat er best wel een behoorlijke kans is dat alles inderdaad niet helemaal in orde is ;) Nu is het bij hem zo dat het bij de ene kant een ingrijpendere operatie was dan aan de andere kant, want de ene kant zat al redelijk op z'n plek, dat moest alleen even vast gezet worden voor de zekerheid destijds. Maarja, geen idee wat precies het verschil maakt hierbij, en hoeveel kans er nou officieel is op normale vruchtbaarheid. We hebben het erover gehad vanavond, en denken dat we maar naar de dokter gaan voor een zaadonderzoek. Anders moeten we nog een maand wachten, en ik denk niet dat we dat gaan trekken na deze informatie ;)

Heb ook behoorlijke buikpijn, mijn linker eierstok schijnt verder naar boven te liggen, dus ze moeten altijd nogal duwen met dat echoapparaat. Heb het idee dat het bij mij altijd meer pijn doet dan het zou moeten doen, het is op het moment dat ze het doen echt van die naar-adem-hap-pijn. Blijf nu ook steeds een beetje bloeden, maar dat heb ik vaker gehad na inwendige echo's, dus zal geen kwaad kunnen denk ik zo.

Wilde ook even opzoeken of je met Duphaston gewoon pijnstillers in mag nemen. Mij lijkt van wel, maar ik wil het gewoon niet verkloten ;) Kan op internet alleen helemaal niks vinden, en de bijsluiter heb ik in de auto laten liggen (en we wonen nog in een flat, dus ik ga niet midden in de nacht even naar beneden, naar de auto :D).

Blehh, ik mag natuurlijk blij zijn dat ik op dit moment alleen nog maar een paar pilletjes hoef te slikken, in vergelijking met wat een heleboel vrouwen moeten doorstaan, maar al die nieuwe informatie, die nieuwe zorgen en gewoon de hele situatie.. Lastig!

Vrijdag dus een bruiloft voor jou! Leuk leuk! :D Had je vrijdag ook niet die meting? Of neemt die meting niet zoveel tijd in beslag?

2. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je zo goed bent geholpen, Shaddixxx. En al meteen enthousiast begonnen met slikken, haha. Nu kun je niets anders doen dan geduldig op je menstruatie wachten.
    Bij mij is het nog steeds niet doorgebroken, maar ik heb wel vertrouwen dat het eraan zit te komen. Ik heb al een paar dagen bruinverlies en ik begin meer puistjes te krijgen. Dus kom maar op! Dan mag ik tenminste met de Clomid beginnen.

3. Ik hoop ook voor jou dat het snel komt! En dat het meteen de laatste keer is! ;)

4. Wat zijn jullie stil! Geen nieuws is goed nieuws? ;)

5. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,Dames

Dit is de eerste keer dat ik op een forum mijn verhaal schrijf. Het is heel moeilijk om met mensen deze moeilijke situatie te bespreken omdat ze zelf heel makkelijk zwanger kunnen raken.

Zal in het kort mijn verhaal vertellen.
    We zijn al een jaar bezig met een kinderwens we moesten steeds maar wachten van de huisarts maar mijn menstruatie bleef ook erg lang weg had veel zwangerschapverschijnselen maar steeds negatieve zwangerschaptesten. Eingelijk werdt ik doordestuurd naar een gynocoloog omdat ik zoveel pijn had. En in maart kwam er uit dat ik PCO had was een enorme klap natuurlijk. Kreeg primolut voor menstruatie en dat lukte. 14 juni bij de gynocoloog geweest die gaf aan dat ik spontaan een eisprong haf gehad dat ik over 3 weken moest testen als ik niet ongi was. Maar helaas 17 juni werdt ik ongi en ben nu al 3 dagen begonnen met clomic 50 mg. Vindt het heel spannend

hoop dat het gaat aanslaan. Heeft er mensen ervaring mee met clomic 50 mg die gelijk zwanger zijn geraakt

6. Spannend! Voel je al iets van de bijwerkingen van Clomid of heb je daar (nog) helemaal geen last van?

Bijzonder dat je toch een spontane eisprong had, maar jammer dat het niets is geworden.. Aan de andere kant; Je weet nu wel dat het tóch kan! En met behulp van Clomid gaat het vast lukken!

Er zijn hier op het forum heel veel Clomid-topics, en ook een heleboel meiden die met behulp van Clomid zwanger zijn geraakt (ook genoeg waarbij het in de eerste ronde raak was), ik heb er zelf helaas nog geen positief verhaal over te vertellen ;)

7. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben nog steeds aan het wachten tot mijn menstuatie doorzet... Dus even geen nieuws.

Licht, ik heb nog geen ervaring met Clomid. Zodra ik ongesteld ben, mag ik mijn eerste ronde Clomid 50 mg beginnen. Vind het ook wel spannend.

8. Pff, irritant dat afwachten! Is het bij Provera ook zo dat het een week kan duren voor je menstruatie doorbreekt?

9. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Tja, ik heb vernomen dat het 3 tot 7 dagen na het slikken van de laatste pil kan duren. Maar ik heb nu al 5 dagen bruinverlies en zit 4 dagen na het slikken van de laatste pil. Ik wacht nog even de 7 dagen af en anders ga ik maar eens bellen wat ik moet doen.

10. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft het ook een week geduurd het afwachten duur voor je gevoel nog langer maar even volhouden. Je weet wat je voor terug zal krijgen

11. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tot nu toe geen bijwerkingen van de clomid. Eigenlijk heb ik ook niet zo veel vertrouwen in dat het de 1ste poging gelijk zal lukken hoop natuurlijk van wel :) Morgen moet ik de laatste pilletje innemen spannend allemaal

Dames vind wel fijn dat we allemaal pas beginnen kunnen we ons ervaringen goed delen

12. Je weet maar nooit! Hoop houden!

Wij zijn net bij de huisarts geweest, m'n vriend moet natuurlijk dat zaadonderzoek laten doen, maar omdat ik op internet las dat de kansen zo klein waren zag ik het niet zo zitten om nog een maand te wachten voor dat zaadonderzoek gedaan zou worden in de kliniek. Nu dus langs de huisarts geweest om het daar aan te vragen. Wilde ze ons alleen een telefoonnummer meegeven, dan konden we zelf een afspraak maken bij het ziekenhuis.. Dat hadden we natuurlijk al geprobeerd, en in het ziekenhuis zeiden ze dat we een verwijsbrief nodig hadden. Zucht.

Uiteindelijk toch een verwijsbrief meegekregen, aanstaande maandag kan m'n vriend inleveren! Dan weten we het binnen een week.. Spannend!

13. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    shaddixxx,

Wat vervelend allemaal als ze nauw gelijk alles regelen. Je moet soms zo veel achter de feiten aanlopen.

Hoop dat jullie maandag goed uitslag kunnen krijgen. Krijg je de uitslag gelijk of moet je daarvoor weer w8. ?

Ik ben met clomid begonnen maar ze hebben bij mij man nog geen onderzoek gedaan vindt het ook zo vreemd maar had ook een hele stomme gyn zo zakelijk waar je niet zo op je gemak voelt. Heb toch een andere gyn gevraag hoop dat die wat vriendelijk en een bete luisterende oor heeft in die onzekere dagen

14. Nee niet meteen de uitslag :( Vind dat zo jammer, als we het in het GG lieten doen zouden we binnen een uur de uitslag hebben. Bij het ziekenhuis is het binnen een week binnen, en dan sturen ze het ook nog naar de huisarts in plaats van dat ze het meteen doorbellen.. Het is aan de huisarts of zij het telefonisch door wil geven of dat ze dat alleen schriftelijk wil doen. Hoop dat het telefonisch kan, want wij komen 5 juli pas terug van vakantie!

Kan jouw man ook niet gewoon naar de huisarts en daar om een verwijzing vragen? Misschien is de huisarts meer begripvol dan de gynaecoloog?

Billy, heeft het al doorgezet? RooDje, hoe was je meting?

15. Billy85

Billy85 Actief lid

11 okt 2011
    361
    3
    18
    NULL
    NULL
    Nope, ik ben nog steeds aan het wachten. Heb toch even met de fertiliteitsarts gebeld. We hebben voor dinsdag een afspraak gemaakt om een echo te maken. Als mijn baarmoederslijmvlies dan mooi dun is, mag ik toch gewoon met Clomid beginnen. Als het in de tussentijd toch doorzet, dan hoef ik niet langs te komen en mag ik gewoon op dag 3 met Clomid beginnen. Maar mijn baarmoederslijmvlies was sowieso al dun altijd, dus dat zou ook kunnen veklaren waarom ik niet echt ongesteld word. Maar we zullen zien.
    In ieder geval fijn dat mijn arts het zo goed oppakt. Ik heb denk ik maar geluk met de mijne.

16. Word je er niet vreselijk onzeker van? Irritant zeg, als er niet gebeurt wat er moet gebeuren :( Wisten zij daar een oorzaak van of?

17. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hey Shadixxx,

Vrijdagochtend de meting gehad, maar omdat ik daarna een bruiloft had en alles vrij snel is gegaan niet echt meer tijd gehad om te reageren.
    Vrijdag waren er 5 follikels te zien die al behoorlijk groot waren. Ik moest bloed prikken en 's middags om kwart over 1 bellen voor de uitslag. Toen vertelde de laborante dat mijn waardes goed waren en dat ik zaterdagavond de Pregnyl moest zetten en dat maandagochtend de punctie zou zijn. *slik*
    Gisteren dus de punctie gehad. 8 follikels aangeprikt en 4 eitjes gevonden. Niks gevoeld door de medicijnen, maar nu wel flinke napijn, bloedingen en gistermiddag viel ik steeds flauw. Inmiddels voel ik me beter en mag ik morgen bellen om te kijken of er bevruchtingen zijn.
    Spannend, want nu is het helemaal uit onze handen. Ik ben kaarsjes aan het branden :)

Hoe is het met jou?

18. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Verplaatst naar 'MMM clubs'.

19. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hallo meiden, ik en ook pas net begonnen.. :) Shadixx kenik al van een ander forum.. Ik zit nu op het wachtbankje zoals dat zo mooi heet! Ik heb mijn verhaal in een blog gezet en deze houdt ik ook telkens bij :)! Erg fijn om op deze manier met meiden te praten die in hetzelfde schuitje zitten.

20. RooDje

RooDje Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.671
    0
    0
    Hoe is ie hier?

Ik zit inmiddels op een week na terugplaatsing en voel me al behoorlijk zwanger! Natuurlijk zijn de meeste symptomen nog te wijten aan de Utrogestan, maar een paar dingen niet.
    Ik heb sinds een paar dagen enorme pijn in mijn onderrug, steken in mijn liezen en ik heb constant honger!
    Alle andere symptomen zoals gevoelige boobs, misselijkheid, pukkels, opvliegers etc. heb ik ook, maar denk dat die echt van de Utro zijn.
    Spannend...Woensdag mag ik naar het ziekenhuis voor een bloedtest. Hopelijk hou ik het vol om niet voor die tijd te testen! ;)

En jullie?

Deel Deze Pagina