Hallo, Morgen begin ik terug te werken. Na 5 maand thuis snak ik wel naar terug onder de mensen te komen en men collegas terug te zien maar het doet zo een pijn.. Men meisje gaat op dinsdag,woensdag,donderdag naar de creche,morgen dus ook.door waterpokken is het wendagje in het water gevallen en is het dus morgen de vuurdoop. Net nu ze groentepap begint te eten (gaan ze dezelfde hoeveelheid geven en ook met een klein flesje achteraf zoals ik) en goed begint te slapen overdag(gaat dat ook lukken daar tussen de kindjes en niet op haar eigen kamertje). Ik weet dat zij er geen last van gaat hebben,ze reageert heel goed op andere kindjes en vreemden ..ik daarentegen. Kmoet een half uur rijden naar het werk en heb echt schrik dat ik daar met rode ogen aan ga komen. Het doet me al pijn een avondje van haar weg te zijn...nu ineens 9 lange uren.. Het voelt echt alsof ze men hart eruit trekken. Soortgelijke mama's??? Xxx
Ik weet wat je voelt,ik ben vandaag begonnen in de middag,de hele ochtend heb ik alleen maar gehuikd,en toen ik hem uiteindelijk had afgezet,voelde ik me wel leeg...
Ik ben vandaag begonnen, en heb het geluk dat mijn vriend thuis nog moet herstellen van een operatie aan z'n knie. Dus dochtertje is in goede handen voor mijn gevoel, waardoor ik het niet zo erg heb ervaren om haar achter te laten. Ik miste haar, heb gebeld of de voeding goed ging, maar dat was het eigenlijk wel. Misschien dat mijn gevoel verandert als ik haar bij het kinderdagverblijf moet afzetten...
Ik ben ook vandaag begonnen en dat is heel goed gegaan. Manlief heeft de kleine bij de creche gebracht en dat vond ik eigenlijk wel heel fijn. Gisteravond heb ik wel wat traantjes gelaten toen ik mn kleine mannetje zn flesje gaf... de tijd is zo snel gegaan!!! Kleintje heeft het prima gedaan bij de creche en dat is een hele opluchting. Op naar dag 2... Heel veel sterkte morgen!! xxx
Ik ben ook vandaag begonnen en ik ben blij dat papa nog 3 weken vrij heeft genomen om voor zijn meissie te zorgen. Dat maakt het voor mij minder moeilijk, al vind ik het superjammer dat ik haar maar 1 uurtje gezien heb vandaag. Ik vond het raar dat niet alle gesprekken over mijn kindje gingen (wat wen je daar aan he), maar ik ben eigenlijk wel blij dat mensen mij niet vroegen of ik het vervelend vond om te gaan werken want dan had ik het niet droog gehouden, maar die eerste dag heb ik maar mooi gehad, pffffff Nog 3 te gaan deze week.....
Hier nog een doe morgen begint...zie er zo tegenop: heb wel vetrouwen in de dames van het kdv hoor, maar ik wil zo graag bij hem zijn.....morgen wordt de navelstreng dus echt doorgeknipt en dat vind ik heel moeilijk
Ik mag/moet morgen ook weer werken. Ik weet nog van de eerste dat dat slikken was. Heb toen wel wat traantjes gelaten onderweg naar t werk. Morgen zal het wel niet beter gaan. Ben blij dat ik weer mag werken maar heb moeite om mijn kleine meid los te laten..zeker nu ze ineens alleen maar bij mama wil zijn.
Heel veel succes morgen Kik! Ik kan me voorstellen dat je het even heel moeilijk hebt, maar je zal zien dat het wel losloopt en het snel went. Tenminste, dat hoor ik toch van iedereen .
Ik hoop ook voor iedereen dat het snel wennen wordt,ik moet eerlijk bekennen dat ik bij mjn eerste kind ook wel moeite had maar niet zo erg als met de jongste nu. Morgen 2de dag werken.... Nou meiden,allemaal veeel succes!
ook ik moet er aan geloven, moet morgen weer werken, heb er aan de ene kant wel zin in hoor. Maar ben bang dat k mijn manneke ga missen!!!! Maar ef doorbijten, het zal wel wennen, denk ik, hoop ik succes dames. liefs hadisa
Ik moet donderdag beginnnen Steeds gezegd dat ik er wel 'aan toe' was om te beginnen (net als jij, goed om weer onder de mensen te zijn) maar vandaag vloog het me plotseling aan.. Heb gigantisch zitten huilen in de auto snik... Wil hem gewoon niet achterlaten. Weet dat hij in goede handen is (bij ouders/ schoonouders) maar wil hem gewoon bij me hebben...... Net alsof je iets afsluit (soort kraamtijd ofzo??) Heb er helemaal GEEN ZIN in!! Sterkte iedereen en kop op!
Hier ook begonnen afgelopen maandag. Bij mij is het zo erg dat ik al weken aan het huilen ben. Voel me er emotioneel gezien nog helemaal niet klaar voor. De eerste dag viel eigenlijk wel mee maar 's avonds had ik in de gaten dat er maar weinig tijd is om te knuffelen. Het is badje/flesje en dan weer naar bedje. Echt verschrikkelijk. Heb daarna de halve avond gehuild. En gisteren ook gehuild. Voel me zo ontzettend schuldig! Weet dat mijn kleintje niks tekort komt (bij moeder/schoonmoeder) maar ik voel me zo eenzaam en alleen zonder hem en heb het gevoel dat ik faal als mama zijnde. Hoop echt dat het de volgende weken beter gaat. Nu zometeen weer op weg naar werk (weer een lange dag) :'( Heel veel succes/sterkte allemaal!!!
Had precies hetzelfde gisteravond! je ziet je kindje amper op zo'n dag...bah. Ik werk vandaag thuis en mis hem zo! Is ontzettend stil en kaal hier, hij hoort hier gewoon te zijn en te kraaien. Kan niet wachten tot het vijf uur is en ik als een gek in de auto kan springen om hem te halen!
@Maria74 Tja, weet precies hoe het voelt. Gelukkig begint het op mn rustig dus hoef niet meteen als een gek aan de slag. Vandaar dat ik nu zit af te tellen tot 17u. Dan is het hier ook snel in de auto en dan thuis heerlijk knuffelen. Het voelt gewoon verkeerd om zo lang bij mn kleintje weg te zijn. Maar tja,wat kunnen we eraan doen? Zou graag minder werken (2,5 of 3 dagen per week ipv 4 dagen) maar wil financieel ook niet in de zorgen komen. Uiteindelijk doe ik het wel voor de kleine zodat we hem genoeg kunnen bieden. En de tijd die ik wel met hem heb, probeer ik ook zoveel mogelijk vrij te houden voor hem. Eens afwachten hoe de komende weken gaan verlopen. Hoop dat de tranen eens wegblijven vanavond. Hoeveel dagen werk jij?
Hier ook 4 dagen, kon niet minder, dan was ik mijn baan kwijt, want mijn baan is niet in minder te doen...en ja dan zou ik nog verder van huis zijn. Was het leuk daarstraks? Hier wel! Ik kwam binnen en hij zat op schoot bij een leidster en begon naar mij te lachen en te brabbelen: zegt die leidster; oh dat heeft ie helemaal nog niet gedaan, gebrabbeld dat bewaart hij dan voor mama. Hij zal nog wel even moeten wennen want het is echt een kletskous, maar ik ben blij dat hij mij herkende en ging brabbelen! Hopelijk was het bij jou ook een fijn weerzien
Ik heb er nu 3 dagen op zitten en ik vind het wel moeilijk. Overdag valt het wel mee, maar elke keer als ik thuis kom lijkt ze weer een week ouder. Ik merk ook wel aan haar dat ze moet wennen dat ik er niet ben, ze is tegenwoordig om 4 uur 's morgens wakker en als ik thuis kom wil ze wel uren aan de borst en daar neem ik dan ook lekker de tijd voor. Die momentjes zorgen ervoor dat ik elke dag weer de moeite neem om 2 keer te kolven op mijn werk Morgen nog een dag en dan ben ik weer lekker weer 3 dagen thuis...
Oh wat jammer dat ik dit topic nu pas zie, k had hier zoveel steun aan kunnen hebben! ik heb er nu 2 dagen op zitten. Vantevoren was ik zo verdrietig en de nacht voor mijn 1e dag heb ik geen oog dicht gedaan. Maar ik moet zeggen, het valt me nog wel mee. Gelukkig was mijn zoontje allebei de dagen nog wakker toen ik thuiskwam en hebben we nog even geknuffeld. En ik vind die nachtvoeding ineens zo gezellig Zelfs het kolven vind ik meevallen, ik vind het wel lekker om even een momentje stilte te hebben en alleen aan mijn kindje te denken. Morgen nog 1 dag naar het kdv en dan zit de week er alweer op. zet m op dames, we kunnen dit!
Ja ik vind het ook helemaal niet zo erg meer als Simone om 4 uur 's morgens al honger heeft, vanmorgen heb ik haar lekker 2 uur bij me in bed gehad voor ik haar weer in haar eigen bedje legde, ik geniet daar nu veel meer van dan eerst. Is het toch nog ergens goed voor.....
Ik werk vanaf afgelopen maandag en het valt niet mee. Ik voel me echt rot, het heeft echt niks met mijn werk te maken want doe het met plezier maar het idee dat ik daar ben en de kleine op het KDV voelt niet goed. Wat me ook opviel is dat sinds ik werk hij snachts weer wakker wordt voor een voeding soms wel 2 keer!! waardoor ik met wallen op werk verschijn hahaha. Heb het idee dat hij op deze manier compenseert dat hij overdag niet aan de borst zit op het kdv? Of zou het komen doordat hij regeldaagjes heeft? Hij is 1 januari precies 3 maanden geworden.. Hebben jullie dat ook al meegemaakt? Hoor graag jullie ervaringen. Gisteren gesprek gehad met de leiding en heb aangegeven me neit goed te voelen en gelukkig vond ze het niet erg als ik de eerste paar weken gewoon eerder naar huis ga als ik het niet trek, vond dat wel lief van haar.
Newlymom ik kan je niet helpen...Ik geef geen borstvoeding en Sybren heeft maar 1 x doorgeslapen en verder komt hij al 15 weken minimaal 1 x per nacht