Dat ik weer moet gaan werken. Pffff over 2 weken is het zover. Als ik er aan denk word ik echt niet goed en heb het er zo moeilijk dat ik hem straks moet achter laten. Ik ga per week 3 dagen werken. Helaas is stoppen met werken geen optie. Ik hoop dat het in verloop van tijd makkelijker gaat om hem achter te laten. Iemand tips om er mee om te gaan!!!
I know! Ik heb het afgelopen vrijdag voor het eerst gehad... Is niet leuk maar het moeilijkste vond ik thuis weggaan! En heb expres niet gebeld naar oma om te vragen hoe het ging... Morgen moet ik ze voor het eerst naar het kdv gaan brengen, zie ik ook als een berg tegenop!!! Zie dat je in zeeland woont, het dorp of de provincie???
Meiden misschien een troost maar het begin is zwaar klote en moeilijk, heb de eerste nacht voordat ik moest beginnen met werken ontzettend lopen huilen tijdens de fles. Maar al snel was ik gewend aan het werk en viel het me juist reuze mee. Begin is even moeilijk maar komt goed en als ze eenmaal 1,5 zijn ben je blij dat je af en toe mag werken haha
Dat lijkt me idd het moeilijkste de deur uit gaan zonder kind. Ik woon in de provincie zeeland ook in Mburg. Naar welk kdv ga jij als ik vragen mag???
Dit geloof ik wel maar idd het begin is erg moeilijk en daar zie ik erg tegen op. Net wat je zegt misschien ben je straks wel blij dat ik even mag werken hahaha
@fluffi, ze zouden eerst naar Koekepeer gaan want dat is hier vlakbij maar ik moest ineens andere dagen gaan werken en moesten de jongens van de vrijdag naar de woensdag en dit kon alleen op t kinderbolwerk. Ze zijn afgelopen woensdag een ochtendje gaan wennen, moet zeggen ik vind het een ontzettend leuk kdv!!! Waar gaat jouw mannetje heen?
Voor mij is het al wel een tijdje geleden 1,5 jaar om precies te zijn, maar ik zag er ook heel erg tegen op. Maar als je hem 2 keer hebt weggebracht en merkt dat het goed is gegaan en zelf lekker aan het werk bent is het echt te doen. Ik werk ook 3 dgn en ik vind dat wel meer dan zat.
Ik vond het de eerste keer (wennen) echt heeeeeel moeilijk. Moest ook echt huilen toen ik wegliep bij het KDV. Hahaha! Kan me er nu niets meer bij voorstellen... Mijn zoon gaat 3-om-4 dagen naar het KDV en heeft het er zo ontzettend naar zijn zin! Hij wordt helemaal wild als we de straat indraaien daar. Super-leuk! Ik had er eigenlijk alleen die eerste keer echt moeite mee, maar toen de leidsters me op het hart drukten om toch vooral te bellen als dat me hielp, voelde ik me al wel beter. Ik heb dan ook in het begin eigenlijk elke dag wel even gebeld hoe het met hem ging. Toen het na 2 weken bleek dat er eigenlijk nooit iets aan de hand was ben ik daarmee gestopt. Ik bel nu alleen nog wel eens als ik weet dat hij niet helemaal lekker in zijn velletje zit, maar verder weet ik gewoon dat het goed gaat.
Het is denk ik ook moeilijker voor jezelf dan voor je kindje en dat als de eerste week voorbij is het makkelijker gaat maar pfff ik zie echt op tegen die eerste week. Ik hoop dat ik daarna ook kan zeggen: was dit alles
Nou vandaag was mijn eerste keer dat ik ze echt moest afzetten... Vond het niet leuk... Ze zeiden wel als er iets is of je wil weten hoe het gaat moet je gewoon bellen, had mezelf beloofd niet te bellen maar me te concentreren op werk en tis gelukt
Ik wilde hem naar de manneblussertjes op de dam brengen die is heel dicht bij mijn werk maar had hem nog niet ingeschreven. Nu blijkt dat het ook nog eens op de dag dat ik hem wil brengen een hele lange wachttijd zit. Ik ga nu even verder kijken.
Vind dat er bij heel veel kdv's lange wachtrijen zijn!!! Ik kon mn mannen ook alleen van vrijdag naar woensdag verplaatsten, andere dagen waren niet mogelijk... Wat voor werk doe je? En kinderbolwerk zit trouwens in de nederstraat, is ook vlakbij! Wat ik daar erg prettig vind is dat ze een baby, dreumes en peutergroep hebben dus allemaal kindjes in dezelfde leeftijdsklasse!
Ja zijn inderdaad lange wachtrijen maar goed ga nog even veder kijken bij welke ik zo snel mogelijk terecht kan. Het is niet dat ik nu geen oppas heb dat gelukkig wel maar de manneblussertjes was zowat om de hoek bij mijn werk. Ik ben administratief medewerker. Ik heb even gekeken op de website waar jij je kindjes naar toe gaat brengen en die zag er ook goed uit, Net wat je zegt die hebben verschillende groepen.
Je kan ze altijd bellen om een rondleiding te krijgen om te kijken of je t wat vind!!!! (moet je op woensdag gaan, dan zie je 2 hele lieve kindjes hahahahaha)
Ik had een mailtje gestuurd en ga morgen inderdaad even bellen. Ik zag dat ze meerdere plaatsen hadden. Ik zal is even informeren welke de minste wachttijd heeft. Misschien komen ze dan wel bij elkaar???
Ik ben afgelopen maandag weer voor het eerst gaan werken. werk nu 3 dagen in de week, en... Het is me echt voor de volle 100% meegevallen! Vond de nacht ervoor en de ochtend erg rot maar toen ik eenmaal in de auto zat ging het echt een stuk beter. Eenmaal op mijn werk vond ik het weer zo gezellig met collega's en gewoon even iets anders doen. Woensdag en donderdag zijn mijn parttime dagen en toen ik woensdag weer thuis bleef genoot ik echt dubbel zo veel van haar. Weet niet, leek alsof ik veel meer energie had ofzo. Moet er bij zeggen dat mijn moeder en mijn schoonmoeder oppassen dus weet niet hoe het met een kdv is, maar het is mij in ieder geval 100% meegevallen, hoe druk ik me er vantevoren ook over heb gemaakt. xx
hihi ik zie er ook als een berg tegen op en voor mij duurt het nog wel een maadje en het ergste is eigenlijk nog wel dat ons mannetje naar het kinderdag verblijf gaat waar ik werk ( alleen werk ik op de bso dus kan ik niet af en toe kijken ) en gaat hij 1 dag naar opa en oma en 1 dag mee naar mijn werk als gastouder. maar het liefst zou ik stoppen met werken en zelf voor mijn mannetje zorgen maar dit zit er echt niet in. liefs lucinda
Dat is het. Het liefst zou ik ook zelf voor me ventje zorgen. Iedereen doet het op ze eigen manier en dan te denken dat je 9 uur per dag van je kindje weg ben. Je bent tot op dat moment altijd samen geweest. Eerst 9 mnd in je buik en dan nog ongeveer 3 mnd erna. pfff heb het er echt moeilijk mee. Ik kan alleen maar hopen dat als ik straks begonnen ben dat het allemaal meevalt.