Wie begint morgen(4/01)ook te werken en ook zo verdrietig???

Discussion in 'Weer aan het werk' started by 1979kik, Jan 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Newlymom

Newlymom Actief lid

Sep 27, 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Je bent het gewend he!
    ik juist niet daarom valt het zo erg tegen, vooral nu ik weer werk,
    Hij sliep normaal van 10 tot ongveer 8/9 uur smorgens dat was al een tijdje zijn slaapritme van de nacht
    en nu vandaag ben ik vrij van werk en heeft ie wel tot 9 doorgeslapen, alsof hij het expres doet :D

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,748
    113
    zuid-holland zuid
    jaaa ik heb weeeekend :) Mijn eerste week zit erop !!!
    Vanochtend voor het eerst J. in mn eentje in de draagzak naar het Kdv gebracht. Ik voelde me wel een pakezel: kind voorop, rugzak achterop, kolftas en kdv-tasje in de ene hand, paraplu in de andere... dan is 10 min lopen ineens heel lang. Ik was doodmoe toen ik op mn werk aankwam :)

Wat me wel tegenvalt is wat ik nu eigenlijk gedaan heb op mijn werk in 3 dagen... vrijwel niks.. beetje bijgekletst, mails weggewerkt, ingelezen in de veranderingen van de afgelopen 5 maanden.. verder niks eigenlijk. Hadden jullie een productieve week?

@newlymom mijn zoontje krijgt ook bv, maar hij sliep al niet door. Hij komt wel vroeger nu, eerst kwam hij tussen 4 en 5 en nu tussen 2 en 3 om zn nachtvoeding. Ik vind dat niet zo erg, dan kan hij voor we de deur uitgaan nog een voeding, scheelt weer kolven.

3. redchevy

redchevy Actief lid

Aug 23, 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    Ik ben afgelopen woensdag weer begonnen......:(
    m`n meisje naar het KDV gebracht, manlief zou dr `s middags ophalen want die was eerder klaar. Belt ie me op , zegt ie: joh ze is hardstikke vrolijk en ligt hier te schateren als een gek. Helaas was ze ook erg moet dus lag ze al op bed toen ik thuis kwam.

Ik haar vanmorgen weer weggebracht, manlief haar opgehaald. Kom ik thuis, zitten ze allebei op de bank en m`n meisje gelijk een dikke vette glimlach.

Morgen ochtend moet ik dr weer wegbrengen maar daarna hebben we weer 4dagen weekend. Ik zag er enorm tegenop maar nu vind ik dat ik denk ik een mooie balans heb gevonden.

4. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Nee :(

Ik ben project manager, maar er is nog niks nieuws nu. Dus ik ben nu professioneel internetter.

Het kolven gaat wel goed. Helaas in het berghok, met een verhuisdoos als geïmproviseerd tafeltje, maar het is niet anders. Deed eerst enkelzijdig kolven, de volgende dag gelijk extra onderdeeltjes gehaald om dubbelzijdig te kolven. Gaat een stuk sneller, ietsje meer opbrengst en ben 2x zo snel klaar. Een collega was gisteren vergeten dat ik bezig was en deed plotseling de deur open. Nu plak een post-it met "DND" op de deur. Over het algemeen genoeg opbrengst gelukkig.

Met de papa en dochter gaat het goed thuis, ze gedraagt zich :)

Maandag moet ze voor het eerst naar de kinderopvang. Ben benieuwd hoe dat gaat.

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb het megadruk meteen, er zijn een paar mensen uit de running dus er lag genoeg werk voor me (ik ben IT'er). Ik had vandaag ook wel mogen werken van ze maar dat vond ik niet zo'n goed idee :)
    Gisteren heb ik haar bijna helemaal niet gezien omdat ik 's avonds nog bij mijn zusje at, maar ik kon haar nog wel de late fles geven.
    Vandaag heb ik vrij, en Simone heeft eigenlijk de hele ochtend aan de borst gelegen met wat dutjes tussendoor. Blijkbaar heeft ze me wel gemist. Ze is wat huileriger dan anders maar nu slaapt ze toch wel weer even lekker in de box.

Nog 2 weken en dan moet papa ook weer werken, dan gaat ze naar de gastouders, die hebben er al helemaal zin in dus dat scheelt (schoonmoeder en schoonzus).

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,748
    113
    zuid-holland zuid
    @bammetjebam wat voor kolf heb je dan? Ik heb een Medela Swing en heb weleens gehoord van mensen die daarvan een dubbelzijdige kolf wisten te maken met een extra slangetje. Lijkt me een interessant project.

@mamavansimone ik ben ook it-er en er lag ook genoeg werk, maar het duurde gewoon zolang voordat ik me weer kon herinneren hoe alles inelkaar stak.. kon me ook niet geweldig concentreren.

Nou nu heeft echt iedereen in dit topic zn eerste week overleefd he! Ik ga het vanavond vieren met een lekker glaasje wijn en een kaasje :)

7. Bammetjebam

@Cowgirl80: Ik heb een Medela Lactina. Een groot lelijk blauw apparaat wat in ziekenhuizen wordt gebruikt, maar wel z'n werk goed doet. Om 'm dubbelzijdig te gebruiken, heb ik inderdaad een extra slangetje, borstschild, ventiel en membraan gekocht. Het is het model dat hier door de zorgverzekeraar gratis voor de 1e 6 maanden na geboorte wordt uitgeleend aan moeders. Na 6 maanden is het 15 euro per maand. Ik heb zelf de losse onderdelen erbij moeten kopen. Dat is wel 1 van de dingen die ik aan België kan waarderen :)

Hier een plaatje van het charmante ding: http://static.productreview.com.au/pr.products/87095_medela_lactina.jpg

Ik zit nu al aan de champagne, nadat ik had gekolfd uiteraard ;)

8. Bammetjebam

Ik heb trouwens een Medela Harmony handkolf gekocht, om thuis wat extra te kolven als het nodig is. Die Lactina laat ik op m'n werk staan. :)

En ik heb eindelijk een projectje, voor Becel, zit ook in de IT.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,748
    113
    zuid-holland zuid
    @bammetjebam wat een toeval.. dat zijn al drie vrouwen in de it die in dezelfde week zijn begonnen met werken. Mooi kolfapparaat hoor.. het lijkt meer een oost-duitse gereedschapskist ofzo!
    Proost!

10. Bammetjebam

Hehe, dat is het pas echt als ik de kolf in de bijbehorende blauwe koffer stop, echt formaat gereedschapskist :p

11. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb een Pump in Style met een mooi rugzakje eromheen, en die gaat elke dag mee terug naar huis want ik kolf thuis elke avond als manlief de late fles geeft. Wel een gesjouw steeds maar ja...

Ze moeten wel wennen op mijn werk dat ik kolf, veel collega's bouwen toch echt af als ze weer gaan werken, en voordat ik beviel was ik dat ook van plan maar nu is er geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt! De eerste kolfsessie bij de klant is ook al een feit. Veel mensen weten niet eens precies hoe het werkt, die denken volgens mij dat ik ontplof als ik het een half uurtje uitstel. :)

Jeetje wat ben ik veranderd sinds ik een kind heb..... Hebben jullie dat ook?

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,748
    113
    zuid-holland zuid
    Nou ik wilde eerst niet eens beginnen aan borstvoeding, maar nu is er geen haar op mijn hoofd die denkt aan stoppen! Ik had van tevoren nooit gedacht dat het zo leuk en bijzonder zou zijn. Gelukkig zijn een aantal collega's me al voorgegaan met kolven, dus het is niet volkomen vreemd op mijn werk.

Voor mijn verlof was ik best een workaholic, nam mijn werk mee naar huis, werkte graag over. Ik merk wel dat het me nu allemaal echt een stuk minder kan schelen, dat ik toch steeds met mijn gedachten bij mijn kindje zit. Hopelijk wordt het straks beter als ik overal een beetje aan gewend ben..
    Hoe ben jij nog meer veranderd MamaVanSimone?

13. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik vond baby's maar niks, vooral het eerste jaar kun je er toch niks mee vond ik. Maar nu leef ik met iedereen mee die een kindje krijgt en ik vind het prachtig om over poepluiers, doorslapen, glimlachjes en borstvoeding te praten. Daarnaast ben ik gaan breien (!) en zit ik de hele dag dit forum te lezen om alles te leren over het opvoeden van mijn kleine smurf.
    En dan te bedenken dat we hier aan begonnen zijn omdat we het gewoon tijd vonden, we dacht we zien wel of het wat wordt en hoppa binnen 3 maanden zwanger :) Ik had dit veel eerder moeten doen haha!

14. happiness

happiness Actief lid

Jan 4, 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hoi werkende mama's,

Ben ee paar dagen niet meer online geweest en zie dat er een aantal mama's bijgekomen zijn. Leuk!!! Ook fijn om te lezen dat ik niet de enige mama ben die het zo moeilijk heeft om het werk weer op te pakken. Als ik mijn collega-mama's mag geloven, vonden ze het allemaal heerlijk om weer aan de slag te gaan en niet zo moeilijk.
    Nu vind ik het ook wel lekker om weer eens te werken maar 2-3 dagen zou ook prima zijn :), haha.
    Had maandag en dinsdag verschrikkelijke dagen. Heb hele avond zitten huilen en dacht echt dat ik aan het doordraaien was. Woensdag en donderdag gingen gelukkig beter. Misschien omdat ik wist dat ik vrijdag vrij had.
    Al met al is het gewoon moeilijk. Ik was altijd heel ambitieus en vond werk ontzettend belangrijk. Nu is mijn kindje gewoon het allerbelangrijkst (ofwel mijn gezinnetje).
    Ach ja, we zullen zien hoe het verder gaat. Leuk om hier met wat andere dames te kletsen. Over BV kan ik helaas niet meepraten. Is bij mij niet goed verlopen waardoor ik na paar dagen op flesvoeding ben overgestapt.

Dames, fijn weekend!!!!!! Lekker genieten van onze moppies!!!!

15. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Weekeinde!!! we hebben het idd overleefd, vond het moeilijk, maar nu geniet ik wel dubbel zo hard! Ik zit overigens niet in de IT maar ben account manager in de buitendienst. Heb afgelopen week wel een productieve week gehad, maar nog geen klanten gezien: gewoon mijn hele agenda volgepropt met afspraken t/m half februari, zodat ik als ik werk geen heimwee naar mijn lieve porkie kan hebben.

Wat een gedoen met dat gekolf zeg, maar wel fijn dat dat bij jullie allemaal kan en werkt. Ik geef al een tijdje geen borstvoeding meer, maar als ik dat nu nog had gedaan was het so wie so een probleem geweest, want on the road...waarr moet je kolven? Bij de Esso? Hahaha

O ja en wbt kdv: is me ontzettend meegevallen, hij is wel heel moe 's avonds en vrijdag thuis (met papa) ook, maar als ik hem ophaal is hij relaxed en vrolijk of slaperig, dus geen drama's hier gelukkig.

Meiden geniet! Volgende week week 2...brrrr

16. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    Ben zooooo moe:$
    heb ook even een middag-dutje gedaan met de kleine; alleen jammer dat hij na een half uurtje alweer wakker werd:D (zal mama wel gemist hebben)
    Stapte mijn schooltje binnen en het was gelijk weer als vanouds (DRUK, DRUK, DRUK)
    Dag ging gelukkig wel snel.
    Ging mijn kleine man ophalen bij mijn ouders: HEERLIJK! alleen lachte hij voornamelijk naar mijn moeder:( maar gelukkig maakte hij dat later weer goed.
    Omdat ik hem op mijn werkdagen om 6.30 wakker maak en dan zijn fles geef, was ik bang dat hij nu ook zo 'vroeg' wakker zou zijn... maar nee ik moest hem om 7.15 wakker maken:) de KANJER!!
    Nu gelukkig weer 5 daagjes met mijn ventje:):):)

17. redchevy

redchevy Actief lid

Aug 23, 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    Hier ook de eerste werkweek weer achter de rug. Alles is perfect verlopen al stik ik van de spierpijn. Van het werken hahahah:D
    Ik werk bij een autobedrijf en er was werk genoeg :$ Had amper de tijd om na te denken. Op het KDV verloopt alles perfect. Mijn kikkertje is hardstikke vrolijk als ik thuis kom, manlief heeft ochtend dienst dus die haalt dr op. Nee , het is me achteraf erg meegevallen en ik heb weer zin in volgende week. Maar nu geniet ik van m`n 4-daagse weekend met m`n chickie:)

18. MamaVanSimone

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ja hier werd ineens ook uitgebreid uitgeslapen. De hele week om 4 of 5 uur wakker geweest en mevrouw presteert het vandaag om tot 8 uur uit te slapen. Ik stond op knappen, was blij dat ze wakker was haha! Bluh nog maar 1 dagje en dan mag ik weer 4 dagen werken.... Zou het wennen?

19. redchevy

redchevy Actief lid

Aug 23, 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    ze zeggen van wel...laten we het hopen. :D

Moet zeggen dat ik zooooo vreselijk gerustgesteld ben omdat ze het zo goed doet op het KDV. daar zat ik nog het meeste mee. Waarom? geen idee

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,998
    6,748
    113
    zuid-holland zuid
    ik werk deze week op wo-do-vr vanwege een cursus. Ik heb dus nog 2 dagen met mijn boefje! Hij is alleen snipverkouden sinds hij donderdag uit het KDV kwam, wel een beetje zielig.
    Maar ik zie nu al op tegen het kolven tijdens de cursus.. dat ik dan steeds stiekum uit het klasje moet sneaken met mn kolf ofzo en dan net natuurlijk belangrijke dingen mis.

@mamavansimone heel herkenbaar wat je daar schrijft over babys. Ik had eigenlijk ook vrij weinig met kinderen. Maar in mijn familie komen veel vruchtbaarheidsproblemen voor dus ik wilde niet te lang wachten, want ik verwachte ook in de MMM te komen.. en toen was het gewoon bij ronde 2 hardstikke raak! Maar nu kan ik absoluut niet meer zonder mijn kereltje.. we hadden het inderdaad veel eerder moeten doen :)

Share This Page