Spannend. Wij zouden in april ook gaan starten maar helaas doordat de uitslagen nog niet duidelijk zijn word het een paar maanden later....balen!
@Eekhoorn: hoe lang moet te wachten? Gaan ze aanvullende testen doen? Hier heeft ML een zaadonderzoek gehad en ik een inwendig onderzoek (en een rits aan vragen).
@lovelybaby, Spannend, dus in principe ga je gelijk van start na een intake? en bij de intake stellen ze alleen maar vragen? Ik snap dat je je suf gepiekert heb, logisch. en dan wordt je ook nog gek van de mensen om je geen die zwanger raken (niet omdat je ze het niet gunt, maar bij jezelf dan weer af gaat vragen waarom t bij ons niet lukt) gelukkig worden jullie snel geholpen. jaa ik weet niet of k de spuit krijg, maar anders zou k er ook tegen op zien, ben als de dood ervoor. @eekhoorn, jammer, moeten ze nu nog onderzoeken verder doen?
Intake bestond bij ons uit zaadonderzoek, vragen, inwendige echo, bloed afnemen. 2 weken later hadden we weer een gesprek met de uitslagen en het bespreken van een behandelplan. En daarna meteen beginnen dus als we niet op vakantie zouden gaan. En tja die spuit... Ik zal wel moeten dus moet me hier maar overheen zetten. Weet jullie omgeving dat jullie dit traject zijn ingegaan?
Hoi, Ik heb nu twee keer IUI gehad.. Woensdag de derde... Ik heb soms zoveel vragen en de artsen zijn vaak zo vaag dat ik blij ben dat er van dit soort fora bestaan. Ik leef met je mee.. En vraag vooral veel!!!
Eekhoorn he das echt vervelend zeg.. Maar beter eerst alles echt duidelijk.. Welke ziekenhuizen en of klinieken lopen jullie? Wij in tilburg in het elisabeth ziekenhuis
@lovelybaby, okee klinkt spannend allemaal. ja die spuit, maarja, we weten waarvoor we t doen, dus proberen we ons groot te houden. ja onze omgeving weet het ook. bij jullie? @patriesenleon, spannend. en wat je zegt van de arten en de vragen, daar heb ik nog geen ervaring mee, maar doe idd vooral je verhaal hier want dat helpt echt. @daan, wij lopen in purmerend, het waterlandziekenhuis.
Hallo allemaal, Mag ik ook meepraten? Wij verwachten met Pasen onze 2e IUI behandeling. De eerste is dus helaas mislukt. Ik merk dat ik er veel mee bezig ben, ik kan het moeilijk loslaten. Ik zou het daarom fijn vinden als ik met jullie mee kan praten. Mijn vriend heeft een slechte zaadkwaliteit, zowel qua aantal als beweeglijkheid. Toch hadden we bij de 1e behandeling 10milj en 90% beweeglijk! Ik had zulke goede hoop. Ik voelde ook van alles in de wachtweken, steken bij m'n liezen, misselijk etc..... Ik denk nu achteraf dat het door de Pregnyl kwam. Normaal voel ik de menstruatie al een paar dagen van te voren aankomen, dat was nu niet het geval, dus ik kreeg steeds meer hoop... En ineens was de menstruatie er in alle hevigheid. Nu lees ik achteraf op internet dat dat misschien ook door de Pregnyl injectie komt. Nu op naar de 2e behandeling. Ben erg bang om weer teleurgesteld te worden.... Groetjes Tinus
Nou de eerste IUI is dus helaas mislukt. Nu is mijn man altijd zo schattig om te zeggen dat zijn zwemmers het goed doen en dat het aan mij ligt :x maar dit keer waren zijn zwemmers dus niet optimaal, kan het dan niet laten om hem daar fijntjes op te wijzen . Hij is ook ziek geweest dus daar kan het goed aan liggen. Op zich dus wel teleurgesteld maar vol goede moed voor de volgende ronde. Hopelijk gaat het dan beter. @Tinus, ik had idd ook allemaal symptomen van de pregnyl, opvliegers, misselijk etc. Er gebeurd toch een heleboel in je lijf. Hopelijk dat het de volgende keer wel pakt. Overigens een keer een verhaal gelezen waarbij iemand bij poging 5 ofzo weinig sperma had, man had gefeest oid, terwijl de vorige keren erg goed waren. Zij was ontzettend boos maar achteraf wel zwanger, alles is mogelijk dus. @daan: ik zit in MCA Alkmaar.
@Ivy, ik lees die verhalen ook wel eens idd. Alles is zeker mogelijk! We houden de moed er in! @Daan, wij zitten bij VUMC (Amsterdam) Groetjes Tinus
Bij ons weet niemand het. ML wil dat niet. Ik wilde het eigenlijk mijj moeder vertellen. Zij is een vrouw en weet wellicht een beetje wat ik door maak. Maar ML is er echt op tegen dus dan maar niet. Ik heb inmiddels mijn eisprong gehad dus nu 2 weken wachten. ik ga na Pasen even de spullen halen bij de apotheek en dan maar beginnen. Vind het super spannend! Wij lopen bij het Radboud.
heey meiden, hoe is het hier? hier beetje druk geweest vandaar dat k nog niet gereageerd had. @lovelybaby, spannend. ik ga wel heel hard voor je duimen! hier had k vrijdag nog even de gyn gebeld over de stand van zaken haha. (ik denk niet dat k de enige ben die zenuwachtig is en even belt) maar ik sta dus op de iui wachtlijst op nr 2 en deze week zou ik de email krijgen voor de intake zoo blij haha en k wordt steeds zenuwachtiger hoe is t met de andere meiden?
Hallo allemaal, Vandaag hebben we onze 2e IUI behandeling gehad. We stonden na 5min alweer buiten!! Ik ben erg benieuwd. We hadden 7miljoen cellen en 72 procent was beweeglijk. Bij de 1e hadden we 10miljoen en 91 procent beweeglijk. Volgens de arts maakt alles tussen de 5 en 10niet veel uit. Wachten maar! Groetjes Tinus
Hallo dames!!!! Ik hoop dat ik me ook bij jullie gesprek mag voegen, ik merk steeds meer dat het fijner is om er met mensen over te praten als het allemaal voor jezelf te houden. Anders als jullie heb ik vandaag mn eerste iui gehad (uit jullie berichtjes kon ik opmaken dat jullie er allemaal al minstens een hadden gehad). Mijn cyclus is goed en regelmatig, maar omdat ik ben behandeld voor HPV (waarvoor ze wat hebben moeten wegsnijden wat zorgt voor meer slijmvlies in de baarmoederhals) en manlief die niet de allerbeste zwemmers heeft is er besloten om over te gaan tot iui in de natuurlijke cyclus (gelukkig vind manlief want hormonen heb ik genoeg merkt ie iedere maand weer ). De gehele behandeling is me best meegevallen, de pregnyl spuit heeft mijn allerliefste vriendinnetje gezet die zuster is en het enige wat pijn deed was de &@#%>* eendebek. Ik hecht zelf niet al teveel waarde eraan dat we na de eerste iui zwanger kunnen worden (te vaak teleurgesteld) maar de voortekens zijn betrekkelijk goed (het was pasen dus iets met eitjes en 1 april dat past wel bij ons). Ik hoop dat ik van jullie positieve berichtjes mag meegenieten en dat er binnenkort in elk geval een heel deel van jullie zwanger blijkt te zijn!!!!!
@tinus, ohh spannend meis, ik ga voor je duimen meis. @dingetje,tuurlijk mag dat meis, ervaringen delen en er over praten is wel belangrijk, vandaar dat ik deze gemaakt heb ik heb er nog geen 1 gehad, ik krijg binnenkort de intake . spannend dat je de eerste gehad heb, ik ga ook voor jou duimen, t viel dus mee? ik ben echt zenuwachtig, en moet nog de intake krijgen. hoe was jou intake? en over de hormonen, dat ken k haha, hoop dat k die ook mag overslaan, scheelt ook weer voor mn vent en ik hoop dat k niet hoef te prikken, ik ben bang voor naalden, mn viend wil t wel doen, maar zie ik niet zitten, mn schoonzus wil t wel doen, maar dan moet t wel uitkomen en kunnen, anders miss hun, want k ga t dus echt niet zelf doen! ik ontwijk ze heeel grraag
Hey Angela! Bij mij ging de intake heel goed, alles liep vanzelf maar dit is ook voornamelijk omdat ik elk jaar terug moet komen ivm het HPV gebeuren dus ze wisten al dat ik onderhand acht jaar de pil niet slik en tien jaar dezelfde partner heb). De doktoren en begeleiders helpen je goed op weg, het zijn dan over het algemeen ook lieve mensen en ik raad je aan gewoon erover te praten als je je iets afvraagt of iets je dwarszit. Zij zijn er om je te helpen en ik sta er nu nog altijd versteld van dat die arme mensen bij mij bijvoorbeeld altijd het geluk hebben dat ik in t weekend of op n feestdag moet komen voor n echo of n PCT-test en dat er dan ook nog altijd iemand is Ik besef me ook dat ieder mens anders is en dus niks kan zijn wat het lijkt. Dus (in mijn geval) kan het zijn dat er weinig aan de hand lijkt/is maar het kan ook zijn dat er wel dingen mis zijn en daar kun je alleen maar achter komen door dingen te doen (een beetje zoals een auto die niet start waarvan de hele motor is ingebouwd met zo'n plastic kap, overal waar je aan kunt komen en draaien zit je ook aan en hoe langer je bezig bent hoe meer dingen je tegenkomt). Ik heb zelf dus ook het gevoel dat ik wel in de mmm zit, maar wel nog maar met een half been En dan nu voor de spuitjes: voor dit hele gebeuren en onderzoeken rende ik het halve ziekenhuis door van de angst voor spuiten en prikken, maar we zitten nu een maandje of drie á vier in de mmm en moet zeggen dat ik er langzaam aan begin te "wennen" meer een gevoel van we willen nou eenmaal een kind en zo lang het een spuitje is, is het nog altijd minder erg als .......... (Die mag je zelf ff invullen maar believe me er zijn ergere dingen als n spuitje ) Succes meissie en thanx voor je duimen ik stel het écht heel erg op prijs
Okee dus dst ging wel vlot? Hoe ging de intake? Stellen ze allemaal vragem enzo? En kon je vlot erna beginnen? Tuurlijk duim ik voor je meis Wanneer ken jij eventueel testen? En over de spuitkes, of k er aam zal wennen geen idee haha t zijn mijn vrienden jiet maar anders llaat k t doen
Zo toch nog ff snel reageren Die intake tja, omdat ik al bij n gynaecoloog liep heeft zij mij doorgestuurd naar een fertiliteitsdeskundige. Hier hebben manlief en ik n vragenlijst van gekregen die we moesten invullen (an sich weinig bijzonders). Deze vragenlijst hebben we besproken met de fertiliteitsdeskundige en hierna hebben we op de tiende dag, twaalfde dag en veertiende dag en een keer vijftiende dag van de cyclus echo's gehad om te bepalen wanneer eisprong was om rond die eisprong een tweetal samenlevingstesten te doen (dag dertien en vijftien). Dit hebben we in totaal 2 maanden achter elkaar gehad. Manlief heeft twee maal een sample van zn "manjuice" moeten afgeven, een keer om de kwaliteit ervan te bekijken de tweede keer om te bekijken hoe de kwaliteit is na opwerken. Al met al heeft dit alles drie maanden in beslag genomen en we hebben een maand rust moeten nemen omdat manlief ziek was en koorts had gehad (wat niet je van het is voor zn sample). Ook hebben ze bij mij twee keer bloed afgenomen, eenmaal na de menstruatie om te kijken hoe hoog t progestron gehalte was en eenmaal om te kijken of ik geen SOA's had die waren blijven "hangen" (chlamydia kunnen ze een aantal jaar nadat je het gehad hebt in je bloed nog terug te vinden zijn omdat er antistoffen aanwezig zijn). Wij wonen in zuid-limburg, wat voor mij een beetje wil zeggen dat er vrij weinig kinderen worden geboren. Hierdoor zijn er dus ook minder lange wachtrijen voor fertilititsbehandeling (ik hoefde niet te wachten voor een iui behandeling of voor een afspraak bij de fertiliteitsdeskundige). Ik denk dus ook dat ik het net beschreven intake gesprek een ander is als jij nu gaat krijgen. Ik ga er namelijk een beetje van uit dat jij deze hele gang al hebt gehad (ze moeten ergens hebben besloten voor de iui). Zo niet heb ik m toch maar ff beschreven voor je Een voordeel geven deze testen allemaal wel want de tijd van de menstruatie naar je eisprong vervliegt als n gek rottige zijn en blijven alleen die verdomde wachtweken. En wat die wachtweken betreft; ik heb vanochtend de iui gehad dus gister/vandaag was mn eisprong dus nog twee weken wachten op n evt menstruatie en als die niet komt dan word mag ik testen dus da's 15 april minstens aaaaaaaaaarrrrggggghhhhhhhh
Zooo spannend klinkt t allemaal. Ja wij hebben verschillende testen gehad en daaruit kwam van hem slecht zaad waardoor we de iui gaan doen. Dus miss hoeven wij alleen vragen te beantwoorden en dan kijken waar k in mn cyclus zijn zit zeg maar .verder geeen idee! ! Ohh ik dacht dat he hem.al eerder had, verkeerd gelezen sorry. Maar ook deze weken zullen vast snel gaan. Hoop t voir je meis. Dat t snel raak mag zijn
Hallo allemaal, Ook ik zit in het iui-traject. 21 maart de eerste gehad, nog twee dagen wachten voordat ik mag testen. Zag vandaag wel wat roestbruine afscheiding dus ik ben bang dat d eerste poging mislukt is... Wat een spannende tijden hè? Veel succes allemaal!