@lovely baby, je hebt gelijk, ik zie net dat ik de update daarna hier niet geplaatst heb, zal dat nog even doen. Dan is het wat duidelijker haha sorry. Meis, echt je doet het goed met prikken. Ik ben ook rete bang voor naalden, maar heb het toch maar geflikt. Dat ik de eerste keer in het zh voor prik circus ging, waren m'n handen ook aan t zweten, moest ik huilen etc,. Maar ze was straight to the point, met kom op gelijk prikken niet wachten, ze hielp me ook een handje, want anders duurde het bij mij ook ff. Maar dat vond ik erg goed dat ze dat deed, ze was niet streng maar ook niet makkelijk, dat vond ik prettig. Ik had bij de eerste keer ook een blauwe plek, misschien ging je er te langzaam in, dat had ik, omdat ik t toch echt eng vond om t alleen thuis te doen, naarmate de dagen vorderden ging het wel iets beter, ik ga er nog steeds niet snel in want dat durf ik gewoon weg niet. Maar het kan ook zo zijn dat je even wat geraakt heb, dat had ik soms ook wel eens, t blijft toch een ding dat prikken, maar op een gegeven moment 'wen' je er aan. Al doet t soms nog wel eens zeer. Wat ik nu zelfs doe is de plek waar ik ga prikken eerst koelen met iets uit de koelkast, zodat ik het minder voel haha erg eigenlijk Maarja, het komt goed echt waar je bent een topper. xx
Hier even de update van mijn telefonische gesprek van 26 augustus. t is/was echt ellendig. maar goed t begon zo: ik werd gebeld en ze vertelde dat ze overleg gehad hebben en ons dossier bekeken hebben met meerdere gynaecologen enzo, daaruit zijn ze het er samen over eens dat we met de 4x iui die we nog mogen echt nog wel een kans hebben, omdat bij de 1x iui 4,7 miljoen over was en bij de 2x 1,4 miljoen. dus ik zeg hoe dan? onze gyn heeft gezegd 1x 600.000 en de 2x 300.000... nee dat staat niet in uw dossier mevrouw, de getallen die ik net zij staan er wel in, maar we kunnen voor de netheid nog een keer testen zodat we kunnen zien hoe het nu is?. hmmm.. nu snap ik het niet meer! dus ik zeg, eigenlijk zegt u nu dat we zeker nog wel kansen hebben om in 1 van de 4x iui zwanger te kunnen worden, ja mevrouw inderdaad, dus is het zonde om gelijk naar ivf/icsi te gaan. pfff ik stond paf! waarom zijn we dan doorgestuurd? ik zeg gaat elke maand/week ofzo het zaad achteruit? nee mevrouw dat hoeft niet, het kan ook een dip zijn.. hmm oke. maar goed zegt die vrouw, wilt u dan de iui hier doen of in t andere ziekenhuis. maar goed ik heb t zh waar ik vandaag kwam gebeld en die geven aan dat die gyn op vakantie is en zij daar nergens vanaf weten, wat ik snap want t zijn assistentes en weten ook niet waar die berekening van deze gyn vandaan komt. nou ik hing op, dacht bij mezelf oke en nu dan? ik weet het even niet, worden we nou van t kastje naar de muur gestuurd en weer terug? daar lijkt t wel op ja. bij mn vriend wordt ondertussen t vertrouwen ook minder, want ja wie moeten we nu geloven? ondertussen bedacht ik me dat ik de volgende dag, gister dus wel even naar de afdeling gyn in t ziekenhuis zou gaan om t toch nog maar eens na te vragen en me maar weer aan te melden voor iui. dus idd volgende ochtend ik erheen en t uitgelegd allemaal, ze vond t vreemd en t klopte ergens idd niet, maar goed ik zeg ik zit nu op dag 4, kan ik me behandelingen weer hervatten (ik dacht eigenlijk, ik zal wel opnieuw op de lijst moeten, daar had ik me ook op ingesteld). Maar nee hoooor :d ik kon gelijk beginnen, dus daar zei ik geen nee tegen! overigens heb ik wel aangegeven een andere gyn te willen en een gesprek met deze man te willen, we willen uitleg of een excuses. want t vertrouwen bij hem is een beetje weg. vooral bij mn vriend, die is echt boos. omdat we ook 3 maanden verspilt hebben door die wachtlijst en nog een maand voor intake tot nu. dus ja.. logisch. Vandaag de 1e echo weer gehad, zag er allemaal netjes uit, echoscopiste was erg vriendelijk (zoals altijd wel hihi), ook erg begripvol en t leek alsof alles beter gaat dan voorheen met de behandelingen, overal letten ze op, ook op mn allergie die ik van de pregnyl heb, dat ze dat extra in de gaten gaan houden enzo.. Overigens, heb ik na bij de 3e Iui naar de resultaten gevraagd en wat er over was na bewerking dát was 256.000. Dat is echt niks. Maar hij had uitgelegd hoe hun dit uitrekenen, nu blijkt dat t amc niet naar de percentages gekeken hebben van de uitslagen van t zaad, qua bewegelijkheid enzo, dus morgen hebben we daarmee telefonisch contact want de fout ligt gewoon bij hun....eigenlijk dus nog niks opgeschoten, hoop alleen hierna echt met IVF te starten, anders mis ik weer een maand.
Jeetje wat een verhaal! Het is wat met die ziekenhuizen. Hoop dat we er allemaal snel vanaf zijn!!!! Ik durf ook niet snel te prikken hoor. In mijn hoofd wil ik dat wel, maar mijn hand blijft gewoon boven mijn buik hangen hahaha. Ik zal ook eens proberen te koelen.
Jaa dat heb ik ook met prikken, iets houd t tegen, nja zowel m'n hand als m'n gedachten haha. Maar ik dacht op een gegeven moment ik moet wel, ik heb een sterke kinderwens, dus ik moet dit doen, voor ons en voor mij zelf. Die angst moet ik kunnen overwinnen. Jaaaa die ziekenhuizen...Pfff.... Ik hoop het ook, maar we gaan het merken.
Hi meiden, gisteravond ongesteld geworden:x kan me niet heugen dat ik zo gehuild heb... Mijn man stond er ook zo hulpeloos bij, de schat. Cd 26, dus best vroeg voor mijn doen.... Wel is waar 15dg na iui. Pffff zit er echt doorheen, wel besloten nog en 7de iui te doen. Elke kans is er 1 toch? Echo valt precies samen met onze IVF afspraak, dat kan dus mooi gecombineerd worden...scheelt weer vrij regelen. X
Oh Kunst, hele late reactie, maar wat K##$%! Hoe gaat het nu met je? Elke kans is er 1 inderdaad. Hier weer in de follikelmetingen. Had 2 eitjes, maar hoorde vanmorgen dat het er nog maar 1 is. Morgenvroeg weer. Ben benieuwd wanneer de behandeling zal plaatsvinden.
Hi lovelybaby, hoe was je echo? Hoop goed en dat je snel mag! Hier gaat het redelijk. Morgen IVF gesprek en echo, beetje gek gevoel in mijn buik zullen de zenuwen wel zijn.
Ik heb net de pregnyl gezet. Wat een K spuit! Doet veel meer zeer. De vloeistof deed zo'n zeer dat ik per ongeluk de spuit er uit trok. Meteen nieuwe naald er op gezet en weer geprikt in de rest er in te spuiten. Woensdag behandeling. Uiteindelijk 1 eitje. Spannend morgen Kunst! En dubbel denk ik. Succes morgen en laat je even weten hoe het is gegaan?
Ja dat is geen prettige nee. Het helpt als je de naald er niet helemaal in doet, maar zon 2/3 en dan proberen langzaam te spuiten. Wat ik ook vond helpen is om de plek waar je spuit met een ijsblokje te koelen van te voren, dat verdoofd een beetje. Heb je nu niet veel meer aan (hoop dat je het ook niet meer nodig hebt!) Maar toch... Tipje Goed van je ! Alles er in, ik duim voor je. Ik laat het weten hoe het is gegaan.
Als je de pregnyl iets laat opwarmen, doet het ook minde pijn. Dus niet meteen hup uit de koelkast erin, maar effe een halfuurtje laten liggen!
Evira, ja dat helpt ook. Goede tip! Vandaag gesprek, viel best mee (had me behoorlijk druk gemaakt, dus het kon alleen maar meevallen) Uitleg hoe het in zijn werking gaat is ons helemaal duidelijk, Zoals het in de boekjes stond. De verwachting is dat ik goed reageer op de hormonen gezien mijn reactie op glomid. Neusspray en gonal-f voor de stimulatie en dan op dag 7 echo en dan van daaruit weer verder. We gaan het allemaal maar meemaken.... Maar eerst deze iui ronde nog door!
Hoi meiden, hoe is het met jullie? Hier vanmorgen getest, maar negatief. Mijn gevoel zegt wat anders, maar goed dat heeft me wel vaker gefopt. Tis weer afwachten, als ik over drie dg niet ongesteld ben ga ik weer testen... Maar ik stel me er maar op in dat ik moet gaan spuiten voor ivf... Groetjes!
Kunst, wat spannend! Hoeveel dpo ben je? Ik zit weer in het spuiten. We gaan voor IUI nummer 5... Woensdag eerste fm.
Het is vandaag 14dg na iui, cd 28. Vorige cyclus was 26 dg en die twee daarvoor 28dg. Dus dacht als ik nu test ben ik er van af en kan ik het laten. Niet helemaal gelukt Loop me suf naar de wc en ben alleen maar bezig met mijn lijf voelen... Na ja, richt me maar op rood Spannend voor jou weer lovelybaby ! Ik duim voor je dat deze het wordt!
Ben nog niet ongesteld, (cd30 vandaag). Dacht gisteren, daar is het ongi gevoel, maar niets roods gezien. Het gevoel is nu ook weg. Nu een beetje opgeblazen gevoel en moet opvallend veel plassen Een cyclus van 32 dg is het langst wat ik gehad heb, al was dat maar 1x in het iui avontuur. Morgen ga ik denk een test kopen(niets meer in huis) als ik nog niet ongesteld geworden ben doe ik dan donderdag een testje... Wacht het 'geduldig' af.
Ik ben hier nog steeds aan het mee lezen en denk heel veel aan jullie. Mijn duimen draaien heel hard voor jullie!
Thanks babyboom, met jou alles goed? Groeit voorspoedig? Ik moest tot nu toe alleen pregnyl spuiten (1x) voor iui, rest pillen. Straks voor ivf heb ik neusspray voor het stilleggen van mijn cyclus en een spuit voor het rijpen van de eitjes(1x per dag). Ps, nog geen ongi gezien, zal vandaag wel komen heb ik het gevoel. Fijne dag!