Hoi dames, Ook ik moet de eerste IUI nog krijgen hoor. Wij hebben wel de intake al achter de rug inmiddels. Ik begin in mijn eerstvolgende cyclus. Ik vind het leuk dat we allemaal in verschillende stadia zitten. @Angela1988: ik vond de stap er naartoe spannend, maar de intake was dat niet hoor. Vragen, zaad van ML, inwendige echo en bloed prikken. @Tinus2013: Op de wachtbank! Spannend (en duurt waarschijnlijk erg lang). Ik duim voor je! @Dingetje81: in je natuurlijke cyclus? Ik heb ook een hele regelmatige cyclus, ML heeft ruim voldoende bewegelijke zwemmers, maar toch krijg ik hormonen. Om de kans te vergroten. De arts vertelde dat ze meerdere eitejs tegelijk gaan laten rijpen. Ik krijg dus Clomid (tabletten) voor 5 dagen en daarna een spuit Pregnyl. Ik ga die denk ik zelf zetten. Ik ben als de dood voor naalden, maar weet niet hoe anders. ML wil wel, maar dat zie ik niet zitten. En omdat het om 18.00 uur 's avonds moet, kan ik niet naar de HA. @Sprookje7: welkom! En wat spannend! Ik duim voor je dat het niet door zet!
Hallo allemaal, Bedankt voor jullie steun! @Lovelybabe, het wachtbankje is wel het moeilijkste van het hele traject vind ik inderdaad! Als ik even niets te doen heb, ben ik automatisch in gedachten bezig met de vraag 'Ben ik zwanger of niet' het is soms echt om gek van te worden! Spannend dingetje! Maar heb jij dan ook gisteren (1 april) de behandeling gehad? Ik ook! Ik hoop dat het bij ons allebei gelukt is!
Heeeee allemaal!!! @sprookje, welkom en ik hoop voor je dat dit een goed teken was en er verder niks volgt!!!! @tinus, ja ik heb gister op 1 april ook mn behandeling gehad, merk er de balletjes van, ben alleen moe maar dat zal wel van de spuit komen. Heb jij nog iets gemerkt???? Ik heb alleen wat vocht verloren n uurtje na de behandeling maar ik had n paar dagen ervoor wat jeuk en wat vochtverlies (kan die pokke echo vloeistof nie verdragen). Wel spannend, kunnen we mekaar het handje vasthouden deze twee wachtweken! Ik ga duimen dat t blijft "plakken" bij je @lovelybabe, ze gaan eerst drie behandelingen in de natuurlijke cyclus doen (ik had eruit begrepen dat mn progestron c.a. vijf dagen na menstruatie perfect was, dus genoeg van dat hormoon aanmaak, mn follikels worden gemiddeld minstens 22 mm en het slijmvlies bouwde zich ook heel goed op) en als dit niet zou werken konden ze overstappen op iui met hormonen. Hoe gezegd heb ik wel het gevoel alsof ik genoeg hormonen heb (volgens mn man) dus ik ben momenteel ook wel blij dat ik die niet hoef te slikken want als ik me nu al als n draak gedraag zo voor mn menstruatie wil ik al helemaal niet weten hoe ik dan word (cruella de vill is er nog aardig bij zeg maar) Met die spuit, ja dat blijft mog n dingetje. Als ik je een tip mag geven laat m toch zetten door je man; ik heb ook liggen schreeuwen dat ik t zelf wel doe maar als puntje bij paaltje (spuitje bij buikje) komt dan durf ik t echt niet meer. Als je gaat liggen (wat sowieso beter is dan kun je beter een rol pakken) kun je toch niet meer zien wat je man aan t doen is, je moet gewoon zorgen dat je er niet heen kijkt Succes ladies!!!!
Hoi! Ik heb niet veel gevoeld Dingetje, alleen een beetje kramp toen ze het zaad hebben ingebracht. Verder voel ik niets, ook nu niet. Een eventuele innesteling is volgens mij tussen de 5 en 7 dagen na iui, dus misschien voel ik dat wel? Ik hoop het De Pregnyl spuiten zet ik altijd zelf, dan heb ik er toch de meeste controle over. Mijn vriend doet het ook liever niet Groetjes!
@tinus je bent een HELD, net zoals alle andere vrouwen die zichzelf zo'n spuit durven te zetten echt diep respect!!!! Als je iets zou voelen, laat je het dan weten??? Ik heb (volgens mij) momenteel alleen last van de spuit, ben best wel moe en ongelofelijk misselijk. Of ik heb gewoon een griepje onder de leden, dat kan natuurlijk ook Thumbs up for everyone!!!!!
Hey meisjes mag ik er bij? Ik voel me niet zo thuis op gewone nod fora vandaar. Ik ga me even voorstellen. Ik ben 34 jaar en drie jaar samen met mijn verloofde. Nooit een kinderwens gehad tot een hele tijd geleden... na vruchteloos proberen naar de gynaecoloog gestapt voor onderzoeken (hsg en heel de rimram) Alles oké bij mij, maar in eerste instantie leek het sperma van mijn vriend helemaal niet goed en was er sprake van ivf, maar de tweede staal was pakken beter dus we stapten over naar iui. Ik heb er nu drie achter de rug met tussen nummer 2 en drie 2 maanden pauze omdat ik het mentaal niet goed aankon. Ik had ook erg veel last van de clomid en was erg down vandaar dat iui drie met menopur was. Deze is echter weer mislukt, 15 dagen na iui waren die russen er. Het staal was dit keer goed (42 miljoen) en ook twee mooie eitjes, maar ja, het is en blijft toch een beetje een loterij die iui. Deze avond op controle echo en dan start 4e iui. Mijn buikje kijkt alleszinds niet uit naar die spuiten...pfffff. Heb wel minder last van menopur, maar ja altijd zelf die naalden in je buik steken, bah.. (ik zaag een beetje) Sorry voor de vette ego post! Jullie zullen het wel kennen: de dag van de mislukte iui is toch altijd een baaldag. Erna raap je altijd de moed weer bijeen. Ik wens jullie tonnen van succes! Liefs PS Ik ga nu alles eens lezen
Lovelybaby bij ons weet mijn beste vriendin het en een beste vriend + onze schoonouders. Mijn schoonvader is gyn. en als ik vragen heb stel ik ze aan hem. (ga wel echt niet bij hem) Jij zit dus nu in je wachtweken. Ik vind die al bij al het zwaarst. Zeker die laatste week is moordend. Angelaaa1988 spannend je intake! Duim voor je. Hier moest het direct met hormonen ook al heb ik een pefecte cyclus van 28 dagen en steeds een eitje en eisprong en zo. Bah Ze beweren dat ze meer succes hebben met die hormonen (twee eitjes dan) Ik ga er straks toch eens over praten . PatriensenLeon ik heb ook veel vragen altijd. Ik schrijf ze op en leer ze dan vanbuiten en stel ze dan hihi. Maar er blijft altijd zoveel open . Tinus2013 het is ook erg moeilijk los te laten die iui behandelingen. Iedere keer denk ik: ik ga er niet mee bezig zijn dit keer, maar je doet het toch. Deze keer voelde ik ook vanalles, de andere keren niet. Acht dagen na de iui voelde ik steken en ik dacht: de innesteling. Maar nee, niets dus. Dan voel je je altijd zo belachelijk achteraf en ik begin te denken dat ik het me inbeeld. Veel moed in je wachtweken! Ivy1979 ik vond de eerste iui die mislukte de zwaarste keer moet ik zeggen.Je stelt er je toch zo op in... Dingetje81 dat is eigenlijk een goede ingesteldheid: niet teveel hopen. Ik deed dat wel en ben zwaar met mijn gezicht tegen de muur gekwakt. Nu ben ik ook wel kalmer. Maar als het niet is gelukt heb ik wel een baaldagje. Ga deze avond eens een goed glas wijn drinken na twee weken geheelonthouding. 1 april zal je geluk brengen sprookje7 ow al bruine afscheiding kunnen twee dingen zijn: of innestelingsbloed of de voorbode van de russen. Maar ik hoop voor je dat je gewoon een pos. test mag vasthouden!
Hallo circe en van harte welkom!!!! Ten eerste je zaagt niet, ik denk dat iedereen met zn ziel een beetje onder de arm loopt dus als we het hier van ons af kunnen schrijven is dat alleen maar goed, toch? Ik hoop dat je echo vanavond goed is gegaan en ik ga in de tussentijd heeeeeeeel veel positieve energie jou kant op sturen, net zoals de rest van de dames hier!!!!! En over die ego-post, nou ik kan er ook wat van, kijk maar: Heb vandaag van mn beste vriendin gehoord dat haar zwangerschapstest vandaag positief was en nog iemand in mn verdere vriendenkring dat ze nu 3 maanden is, dus heb even een terugval Natuurlijk hebben jullie dit ook al eens gehad en is het niet een feit het iemand anders niet gunnen, maar het jezelf ook gunnen en je afvragen wat er dan aan de hand is waarom het bij ons maar niet lukt. Nu moet ik zeggen dat ik echt geweldige vrienden om me heen heb, die allemaal ervan af weten wat bij ons speelt (als ik dat niet vertel draai ik letterlijk door) dus ze zijn allemaal hard aan het hopen dat het deze maand (of in elk geval snel) lukt bij ons. En daar zit ook meteen mn probleem, ik had zelf de nuchtere instelling aangenomen (vond ik) om nergens op te hopen en maar af te wachten wat er gebeurt, maar als iedereen om je heen het je zo gunt word het des te moeilijker om er niet zelf op te hopen want het zou zo geweldig om met mn vriendin (die ik al even lang ken als dat ik oud ben) zwanger te zijn.... Maarja, we survived day 4, only 10 days (at least) to go!!!! Keep it up girls en ik gun iedereen van harte dat jullie iui's pakken en blijven "plakken"!!!!!!!
@circe, tuurlijk mag je mee kletsen, daarvoor heb k dit geopend, om samen te praten en te kletsen en ons lekker uit te laten als t nodig is. en idd we kennen t allemaal (nja ik moet t traject nog in) maar we maken allemaal t zelfde door en idd dan die wachtweken, verschrikkelijk. en idd je zaagt niet, t is een moeilijk traject wat veel emotie kan los maken, en veel hormonen laat vliegen, maar ik ga voor je duimen meis, ik gun t je! hoe was je echo? en wanneer is de iui? @dingetje, ohh meis, t blijft toch een lastig iets, gelukkig krijg je wel de steun van ze. hier ook hoor gelukkig ben k wel al in t stadium dat ze t niet veel meer vragen, maar alleen als ik er over begin praten, en mn schoonzus en schoonmoeder mogen t altijd vragen. maar t komt goed meis. oke dus jij moest gelijk hormonen nemen, ik ben echt benieuwd hoe t hier gaat, en wanneer beginnen enzo, want weet niet hoe dat in ze werk gaat, dus ze mogen me snel gaan uitnodigen haha. @hier: ik zou rond donderdag de email krijgen voor de intake, maar heb nog niks, zooo spannend, mn zenuwen gaan alle kanten op, niet normaal, als ze maar snel mailen nu. pff.
Hallo, Ik wil graag deelnemen met dit forum. Wij gaan deze maand ook voor de eerste iui. Zit vandaag op dag 13 en ben druk bezig met de ovulatie testen. Dus dit word enorm spannend. Ik doe het zonder hormonen omdat ik een gewone cyclus heb en een duidelijk ei. De oorzaak van het niet zwanger worden is waarschijnlijk dat het zaad niet door de baarmoeder mond kan komen. Oja...Ben niet zo'n fanatieke reageerder....Maar ik lees wel alles en probeer op alles een antwoord te geven. Ga men best doen. Vind het namelijk wel prettig om het met iemand te delen.
Dingetje bedankt voor de welkom! Ik ben al weer over mijn baaldag. Ik ben dan één dag erg triest als het niet is gelukt, maar erna raap ik altijd mijn moed weer bijeen. Lief om aan mij te denken! Het was een uitgangsecho om te kijken of alle eitjes weg waren want anders worden dat cystes. Dat was zo. Gisteren spuit 1 gezet. En dan de twee follikelmetingen hé. De eerste is al 10 april. Dat doet je toch wat als anderen in je omgeving precies zo snel zwanger geraken. Jouw dag komt snel! En je zal des te gelukkiger zijn! Wel erg fijn dat je zon goede vrienden hebt die je steunen en mee-hopen, dat doet toch ook veel. Nog tien dagen en dan weet je het! Ik hoop voor jou een knal positieve test. Angelaa1988 goed dat je dit hier hebt geopend. Kunnen we ons hart wat luchten. Ik weet nog niet echt wanneer de iui is. Ik heb twee follikelmetingen nog voor de boeg Ze gaan me nu beter monitoren en meer bloed trekken en zo omdat ik mijn eisprong de nacht voor de iui heb gehad ipv de dag zelf en dat is niet goed. Normaal heb ik rond dag 13/14 mijn iui. Ik zal zien! Ben nu terug begonnen met de menopur. Ben benieuwd naar je intakegesprek wanneer zou jij dan straten als ik mag vragen? Hopelijk bij jou is je eerste iui dé iui hé, direct zwanger, zou fijn zijn! Babyboom27 welkom! Ik ben hier ook nieuw. Ook je eerste iui, spannend zeg, ik ben hier precies de oude rot in het vak hahaa. Ik ga nu naar iui 4. Maar hopelijk voor jou moet je er niet zoveel doen. Veel succes Wij gaan in de wachtweken van iui 4 een intake gesprek hebben voor ivf. Als nr. 4 niet lukt dan start ik dus direct in mei aan ivf. Dus meisjes, ik hoop echt dat het niet nodig zal zijn en iui 4 voor mij de goede is. Ivf is toch een pakje zwaarder Liefs!
@Circe en Babyboom, vaan harte welkom! @Circe, wat goed dat je je zo snel herpakt. petje af! Hoor dat het deze ronde raak is. Ik kan me voorstellen dat IVF een heel ander verhaal is. @Dingetje: pffff ik heb precies hetzelfde, ze vliegen me om de oren, die aankondigingen van iedereen die zwanger is. In mijn directe omgeving zijn er 5 (!) stellen zwanger. En natuurlijk feliciteer ik ze hartelijk en gun ik ze het allerbeste en hoor ik de verhalen aan dat het binnen no-time raak was en voel ik het steken. Diep ademhalen....en door...en hopen dat wij snel hetzelfde nieuws kunnen verspreiden. @Angelaa: al iets gehoord? Ik heb vandaag de Clomid en Pregnyl bij de apotheek gehaald. Even met een diepe zucht naar de spuitjes gekeken...brrrr..... Mijn NOD is ergens rond de 7de deze maand en dan op dag 3 van mijn cyclus beginnen met de Clomid. Nog even afwachten....
Hoi allemaal, Ik las jullie verhalen en dacht, o wat herkenbaar. Ik ben al een tijdje niet zo actief op het forum (af en toe lees ik wel mee).Wilde afstand nemen en zo. Ook voelde ik me niet meer zo thuis in de NOD's. En nu kon ik het niet laten om toch een berichtje te plaatsen. Bij ons is alles goed. De arts kan geen 'afwijking' vinden en we gaan nu beginnen met onze eerste iui. Ben nu aan de pillen en binnenkort de eerste FM. Vanuit daar zien we het weer verder. Probeer het maar per onderdeel te bekijken. Bij mij weet alleen een goede vriendin dat we naar de arts zijn geweest, maar verder niet hoe of wat de status is. Ik twijfel erg of ik het aan mijn ouders wil vertellen. Relatie is prima met ze, daar ligt het zeker niet aan. Het is meer dat ik het ze gun om straks als het raak is het blije nieuws te vertellen, zonder het gedoe en stress vooraf. En ik wil niet steeds vragen oid krijgen... naja ik twijfel nog wel ff verder Hier,net als bij jullie ook veel stellen die zwanger zijn, en dan vaak ook heel snel. Ik gun het iedereen echt, maar wil (net als jullie) ook graag. Groetjes.
@lovelybaby, nee nog niks dan wordt t aankomende week. K ben benieuwd. Jij okk spannend met spuiten etc. K hoop dat t lukt daarmee. @circe, spannend meis hoop dat iui 4 wel positief wordt.
Lovelybabe die spuitjes vallen heel goed mee hoor! Ik moet er iedere dag zetten + de pregnyl. Zijn zeer kleine naaldjes dus je voelt niet veel. Zijn de russen al gearriveerd? Dan kan je starten aan je eerste kuur Dag kunst! Welkom! Bij ons ook alles goed uiteindelijk, maar als je al heel erg lang bezig bent en er drie iuis op hebt zitten zou je soms willen dat ze wél iets hadden gevonden. Wij zijn onverklaarbaar onvruchtbaar bah dat is zon term waar je niets mee bent. Wanneer is jouw fm? De eerste is bij mij de 10e (cyclusdag 7,) dat is erg vroeg maar ze gaan me eerder opvolgen omdat de eitjes nogal snel groeien, maar schat dat ik de 15e of zo mijn iui zal hebben. En meteen ook de laatste hehe Goed dat je het per onderdeel bekijkt, is een goede manier. Angelaa al iets? Spannend! Denk aan je
Circe, dat hebben wij ook. ene kant erg blij dat er niets is, maar aan de andere kant... je derde iui, wat bedoel je met de laatste? (miss heb je het al verteld, sorry daarvoor) duim voor je dat het raak is Mijn fm is cd 14 eind volgende week. Geen idee wanneer de iui dan zou kunnen plaatsvinden, is natuurlijk ook afhankelijk van de meting. Hoe ga je om met je omgeving? Dat is iets waar ik echt mee bezig ben. Op mijn werk, elke keer smoesjes verzinnen... ben er niet zo goed in merk ik. Iemand nog tips? Angelaa, al een mail binnen? Hoop dat je snel wat hoort.
@circe, t blijft toch allemaal spannend he. Nee nog niks. K hoop morgen of dinsdag. Woensdag wordt k geopereerd, ik heb namelijk brandwonden, dus dinsdag even bellen hoelaat k er moet zijn. @kunst, nee nog niks k ben echt zo benieuwd ken niet wachten ook
Kunst ik ga nu naar mijn 4e iui nadat nr 3 is mislukt en erna stappen we over naar ivf en dat is een ander verhaal natuurlijk. In mijn omgeving weet enkel mijn ouders en een beste vriendin het. Ik heb niet zoveel nood om het aan nog anderen te vertellen, mijn vriend heeft het aan zijn beste vriend verteld. Cd 14 dan zal je direct je iui krijgen bijna! Leuk! Angelaa zal wel morgen zijn of dinsdag! Spannende tijden voor jou. Ik ben in de tuin aan het werken! Zalig die zon! Doet goed hé
@circe, ik hoop t zeker spannend. Maar mag nu ook wel wat gebeuren na bijna 2 jaar. Jaa lekker he, zon doet zeker goed. Tuin hebben we gister gedaan lekker. Zon is er dus tuon moet af haha