O je vierde, sorry verkeert gelezen. IVF is idd weer een ander verhaal! Duim voor je dat het niet nodig is ! Ja lekker hè de zon! Gister de tuin gedaan en net in de zon (met jas) mijn thee gedronken, heerlijk gewoon!
Hallo, Wat spannend allemaal bij iedereen. Ik zit vandaag op CD 15. Heb net een ovulatietest gedaan ( van die dure van clearblue) en deze geeft nog negatief aan. De laatste tijd heb ik steeds mij op CD 17. Dus ik vewacht morgen toch wel een positieve ovulatietest en dan woensdag iui... Succes allemaal! Ik blijf graag mee lezen!
Vandaag weer een FM gehad voor mijn tweede IUI. Helaas wel een domper, mijn man is ziek geweest een tijdje terug en dat heeft echt zijn weerslag gehad op het spermakwaliteit: in augustus had hij er 20mln, nu was het slechts 5mln. Na wassing bleef er nog maar 1,8 mln over waarvan 10% beweeglijk. Tja, dan kan ik een prachtig ei (2 zelfs) hebben maar dan gaat het niet lukken. Bij deze FM bleek ik slechts één ei te hebben en mijn baarmoederslijm was niet echt goed. Dus morgen Pregnyl, donderdag inseminatie en volgende week nog een keer een echo om het slijm te bekijken. Ik ben er op zich wel nuchter onder maar soms wordt het wel een beetje te veel allemaal. @ babyboom, doe jij IUI in eigen cyclus? Ze vertelden mij vandaag dat ze dat hier niet doen, kans op zwangerschap is erg klein in vergelijking met in niet-eigen cyclus. Spannend ook voor de rest. Zou wel leuk zijn om in dit topic ook wat zwangeren te krijgen, goede hoop voor de rest.
Ik doe iui in eigen cyclus ja... Was al lang blij dat ze stappen gingen ondernemen na een jaar. Ik heb een prima cyclus, perfect ei, perfect zaad een perfect bms. De zaadjes wilde alleen niet door mijn baarmoedermond heen zwemmen. Dus ik zie niet echt problemen dat dit niet goed zal werken het komt nu namelijk meteen in mijn baarmoeder. En als het niet zou werken zouden ze daar natuurlijk geen energie en tijd in steken. We zullen zien of het zin heeft.. Vind het wel spannend!
Hoi allemaal, Als jullie het goed vinden klets ik graag met jullie mee. Heb met een heel fijn gevoel net de vorige berichten gelezen. Fijn om te lezen dat er meer zijn met dezelfde vragen en onzekerheden hehe. Zelf heb ik vijandig slijm waardoor wij nu IUI behandelingen krijgen. Ook ik doe IUI in eigen cyclus. Zelf heb ik mijn tweede IUI achter de rug en ook die is helaas mislukt. Waarschijnlijk door de slechte zwemmers deze keer. Dus nu op naar poging 3... Het is inderdaad allemaal wel spannend zeg! Maar het gaat ons allemaal lukken toch?!?!
Hallo allemaal, Hier ben ik weer even met een berichtje. Een warm welkom voor alle nieuwelingen! Ik wens jullie ook heel succes en hoop dat het snel raak mag zijn. Inmiddels is het 8 april, op 1 april hebben wij de 2e IUI behandeling gehad. Ik zit nu een week in de wachttijd dus... Tot nu toe heb ik veel afleiding gehad, dat scheelt. De komende dagen zal het steeds spannender worden. Op 1 of andere manier heb ik spijtig genoeg het gevoel dat het deze keer niet is gelukt. Eigenlijk is het nergens op gebaseerd, maar ja. Ik voel trouwens ook niets. Ik heb wel het idee dat ik deze keer meer laat heb gehad van de Pregnyl spuit. Misselijk etc. Nogmaals succes allemaal! Ik duim voor jullie. Groetjes!
Angelaa ik heb veel gedaan in de tuin! Was zon mooi weer. Het waren beter mijn wachtweken geweest de tijd ging snel.Nu woensdag op follikelmeting. Kunst de zon geeft veel energie vind ik, ben blij dat die grijze winter voorbij is. Babyboom ja spannend hier. Jouw eisprong komt er dus aan! Nemen ze geen bloed? Doe je follikelmetingen? Ben nieuwsgierig Hier twee metingen en dan bloedtrekken om te zien of je eisprong eraan komt. Als je genoeg LH hebt dan direct IUI zo niet geven ze pregnyl waarvan je 36 uur later een eisprong hebt. Duim voor je! Ivy hetzelfde gehad hier. Mijn vriend had de griep en direct twee maand later een minder staal. Koorts doet veel jammer genoeg. Maar de moed niet verliezen, ik heb echt al een paar keer gelezen dat het met een minder staal ook prijs was. Er moet maar één de sterkste zijn hé Gaan ze jou iets geven voor je baarmoederslijmvlies? Vraag er anders maar naar. Welkom Charissa derde keer goede keer voor jou! Waar zit je nu ergens in jouw cyclus? Oh Tinus die wachttijd vind ik persoonlijk het moeilijkst. Je hoeft echt niets te voelen dat het toch prijs is hoor. Dat hoop ik zeker voor jou. Liefs!
@circe, jaaa heeerlijk was het je , ja jammer dat het de wachtweken niet waren, maar er komen meer zonnige dagen aan. spannend, ga voor je duimen voor woensdag. ik heb woensdag een operatie, ben echt zenuwachtig, nu al, niet normaal. t mag van mij al woensdag zijn. k ben vandaag maar ff weg geweest en morgen ook, want anders trek ik t niet meer. en nu k thuis zit ga k maar me zenuwen weg eten, toch niet goed! ben nog nooit zo zenuwachtig geweest.
@tinus, Altijd spannend die wachttijd. De dagen lijken dan altijd wat langzamer te slijten. Zelf heb ik met de 1ste x niet gevoeld en werd een dag voordat we mochten testen ongesteld. De 2de x voelde ik al 3 dagen voor dat ik ongesteld werd menstruatie pijn. Waarvan ik toen nog hoopte dat het nestelpijn was...Maar het zegt dus waarschijnlijk niets of je wel of niet iets voelt. Al zoek ik zelf ook achter iedere dingetje een verklaring haha. Gewoon blijven geloven dat het lukt! @circe, Dank je! Hoop ook op derde x scheepsrecht Zit nu op dag 5 dus moet nog even wachten voordat we weer aan de ovulatie testen gaan. Vorige maand was die pas positief op dag 19 dus had daar best stress over. Hopelijk laat hij deze maand niet zo lang op zich wachten pfff Spannend voor je woensdag!! Al moet ik bekennen dat ik er niet mee bekend ben. Waar ergens zit je nu en waarom krijg je dat? Veel succes woensdag! @angela jij ook heel veel succes woensdag! Wat voor een operatie moet je ondergaan? Kan me goed voorstellen dat je het huis uit vlucht. En dat je zenuwachtig ben. Zou pas niet normaal zijn als je het niet zou zijn toch? Goed dat je lekker wat afleiding hebt. Succes!! Groetjes!
@charissa, jij s6 met je 3e keer! hoop ook de laatste! en idd laten we hopen dat t ons allemaal lukt. dank je wel, ik heb brandwonden, daar wordt ik aan geholpen. ja ik vlucht morgen heeel graag weg. maar dan komt t toch wel weer terug. k heb er gewoon buikpijn van dit keer. vorige keren viel wel mee opzich. dank je meis.
@babyboom, misschien dat het scheelt dat er bij ons niet echt een oorzaak is gevonden. Als je BM slijm vijandig is dan scheelt dat natuurlijk heel erg. Dat is bij mij niet zo. Ik vind het zelf wel prettig zo, vorige keer meer eitjes (toch een gevoel van meer kans) en het timen is zo perfect. Ovu testen waren bij mij niet handig, mijn ei lag echt vlak na mijn piek. @Circe, oh, jij ook? Tja was wel een beetje gek, ze vroegen hem bij het afleveren of hij de afgelopen drie weken koorts had gehad. Dat was dus niet zo, nu geven ze aan dat het nog 10 weken effect heeft. Volgende week heb ik opnieuw een echo voor mijn BM slijm. Als het dan niet goed is dan ga ik wel vragen of ze er iets voor kunnen geven. @Charissa, veel succes met de nieuwe poging, hopelijk schiet je ei een beetje op. @Angela, jij ook veel succes bij je operatie.
Halloooooo aan alle nieuwelingen, ik hoop dat het een "vruchtbaar" verblijf voor jullie zal zijn hier!!!! Net als Tinus heb ik ook mn eerste iui gehad op 1 april. En net zoals Tinus voel ik niks, ja helse pijnen aan mn lichaam, opgezette lymfeklieren in mn liezen en rugpijn, maar ik heb de griep dus ben bang dat het toch écht van de koorts komt . Dus Tinus maak je niet druk als je niks voelt het kwartje kan twee kanten op vallen, of je nou van alles voelt of helemaal niks. Ik kijk zelf ook niet meer naar de "eerste zwangerschapssymptomen-posts" sowieso omdat ik last heb van pms (heb voor mn menstruatie bijv. een cupmaat grote borsten, elke maand weer) en ik begin steeds meer te in te zien dat de reacties die er staan reacties achteraf zijn ("had ik niet twee weken geleden hier en daar last van en dat zou ook aan de zwangerschap hebben kunnen liggen", terwijl je het nooit zeker weet dat het ook echt een zwangerschapssymptoompje was). @Ivy, heel veel succes donderdag, hopelijk zit het jou en je man deze keer wel mee en zie het zo het weer wordt eindelijk beter dus de griep zal ook minder voorkomen, dus vanaf hier kan het alleen maar meezitten. Ik hoop dat het in de tussentijd beter is gesteld met je baarmoederslijm, volgens mij kan zich op tijd van n paar dagen zich veel veranderen in t vrouwelijk lichaam dus ik hoop van ganse harte dat dit het geval is bij jou... @charissa ik hoop ook voor je dat je eisprong wat minder lang op zich laat wachten als de vorige keer, maar zie het ook positief; als je niet begeleid was geworden en het moest nog met oefenen thuis gebeuren had je t misschien gemist dit onder het motto "elk nadeel heb zn voordeel" @angela ontzettend veel succes met je operatie, wij gaan in elk geval ontzettend voor je duimen hier en allemaal even aan je denken, dat weet ik zeker!!!! Succes dames en moge de ooievaar (met spuitje en opgewerkt zaad) snel voor positief nieuws bij jullie zorgen!!!
Even een ego-berichtje: ben zojuist ongi geworden... Over 2 dagen beginnen met de hormonen. Nu is het echt.... Gemengde gevoelens...
Ahhh lovelybabe wat rottig voor je..... Ik kan niet meer zeggen als huil, schreeuw, scheld of doe iets anders waardoor je je opgelucht voelt (mijn persoonlijke tip drink je een lekker glas wijn) en met frisse neus op naar hetgene wat je nu tegenmoet gaat komen!!! Je kunt t meis!!!
Lovebaby dat is niet leuk! Hopelijk gaat het goed met de hormonen en heb je volgende x wel goed nieuws Het gaat je lukken!! @Ivy en Dingetje, thx voor de suppport!! Het is idd wel fijn dat het nu echte stappen zijn onder begeleiding maar blijft een stress dingetje voor me haha. Ik test gewoon thuis met ovu testen. En als ik dan al 6 of 8 x een negatieve hebt gehad wordt ik erg onzeker. Toch ergens misschien bang dat er geen eisprong komt. Terwijl daar geen reden toe is. Het is gewoon irritant als je op dag 18/19 dan pas positief test. Maar goed...uiteindelijk komt hij toch altijd weer dus we gaan volgende week weer vrolijk aan de slag @Angela en circe....denk aan jullie vandaag! succes! En deze is voor ons allemaal ladies! Wij kunnen dit!!!! file:///C:/Users/Armosa/Desktop/524481_640175255996823_1772058090_n.jpg
Hoi meiden, Afgelopen maandag gesprek gehad bij de fertiliteitsarts. We gaan de komende cyclus (dit weekend NOD) starten met IUI. Ik krijg een milde stimulatie dmv FSH prikken (om de dag) en dan eisprong opwekken met pregnyl. Dan insemineren. Heel spannend allemaal. Ik lees hier dat koorts de zaadkwaliteit nog wekenlang negatief beinvloed Ergens wel logisch omdat hogere temp niet goed is. Maar zo lang? Maar het goede nieuws is wel dat er helemaal niet veel zaadcellen nodig zijn voor IUI. Die behandeling wordt toch vaker toegpast wanneer de zaadkwaliteit niet optimaal is? Angela, hoe is het gegaan vandaaag? Succes met herstel in elk geval. Lovelybabe, Balen Maar succes overmorgen met de hormoontjes. Welke krijg je? Ik vind het maar een raar idee hoor. Eerst krijg ik straks plas-extract van vrouwen in de overgang, en vervolgens dat van zwangere vrouwen. Beide zitten niet in de meest stabiele fase van hun leven, dus ik vrees dat we een "leuke" tijd tegemoet gaan Zijn er hier al dames met ervaring met FSH? Ik hoor graag wat het met je doet!
Kort berichtje van mij. Vanochtend de 1e iui gehad. Viel allemaal reuze mee. Alleen nadien wat buikkramp. Man lief had 20 miljoen zaadjes. De verpleegkundige zei dat dit heel goed is..... kunnen jullie hier misschien meer over vertellen? Nu is het wachten pfffff..... woensdag 24 april bloedprikken voor de uitslag.
Hey dames, Ik zie steeds meer nieuwe dames, gezellig! @Babyboom: oh man wat spannend! We slepen je wel door de wachttijd heen hoor. Ik duim voor goed nieuws! @Fietwordtmama: Ik start met Clomid tabletten. De arts vertelde al dat ik er rekening mee moest houden dat dit een flinke invloed op je humeur kan hebben dus ik maak er grappen over natuurlijk. ik ben benieuwd, morgenvroeg eerst bellen met het ziekenhuis en dan in de avond de eerste 2 pilletjes. ik moet ze 5 dagen slikken en krijg dan een paar dagen later een echo voor de fm. Dan krijg ik te horen wanneer ik de Pregnyl moet (laten) zetten en dan ook de inseminatie. @Angela: hoop dat je operatie goed is gegaan! En de rest van de dames, dank jullie wel voor de 'peptalks' gisteren. Ik moet me er maar aan overgeven. 1 deel per keer. Het eerste deel is het nemen van de clomid! Ik had vanmorgen met het ziekenhuis gebeld; ik twijfelde ineens over de dosis die op de tabletten staan en wat ik gezien dacht te hebben op mijn recept. Even vragen of de dosis wel klopt, maar de dame aan de telefoon kon me niet helpen. Ik moet morgenvroeg om 8 uur even terug bellen. Hoe doen jullie dit met werk? Ik ga mijn leidinggevende niets vertellen, maar zal toch een paar keer naar het ziekenhuis moeten... Fijne avond dames!
@charissa thanks voor je lieve berichtje, het klopt idd ook nig en het geeft weer kracht om vooruit te gaan!!! In de tuusentijd blijf ik gewoon duimen dat je snel een positieve ovu-test hebt! @fietwordtmama bij ons was de zaadkwailiteit bijlange ba nie optimaal, na opwerking waren nog maar 3 miljoen zaadcellen over, maar gynea ook al zei, er is er maar ééntje nodig en er zijn tig stellen zwanger geworden zonder dat ze wisten dat de man slecht zaad had "keep the faith"!!! @babyboom ik kan je allen dit laten lezen van wikipedia: Het aantal beweeglijke zaadcellen blijkt ook invloed te hebben op de kans op succes. Bij minder dan 1 miljoen opgewerkte zaadcellen (dit is het aantal goed mobiele zaadcellen dat overblijft na opwerking) is de kans op succes het laagst (5.8%), oplopend naar 18,6% bij 5-10 miljoen opgewerkte zaadcellen. Vreemd genoeg neemt de kans weer wat af als er meer dan 10 miljoen opgewerkte zaadcellen zijn. Maar hecht hier niet al teveel waarde aan zoals gezegd heb je maar ééntje nodig, en uiteindelijk gezien is je kans veel groter als die van ons Die krampen heb ik idd ook gehad, schijnt vaker voor te komen en verder ga ik ontzettend duimen dat ie blijft "plakken" en dat t de eerste en laatste iui voor jullie is!!! Nu even ego doen, ik heb momenteel de griep en lig veel op bed en heb al een dag of twee drie echt "ongi" pijn voornamelijk in mn rug, wat denken jullie komt van t liggen (daar gok ik zelf op) of komt iemand t ook bekend voor (heb gelezen dat de ongi wel ns eerder wil komen na n pregnyl spuit). Succes dames en ik duim voor jullie!! En sorry voor t vele posten maar verveel me helemaal gek in bed
Hoi ik zou graag ook mee willen buurten/kletsen Ik heb gister mijn eerste iui gehad en opzicht vielt het mee maar... Ze had beetje moeite met me baarmoeder (zit ver achterin) dus met de eendebek Ging bietje stroef maar veder was het voldoende voor mij en nu die wacht weken..op echo zagen ze 2 eitjes van 19 mm dusja spannend en voor iedereen die iui hebben good luck en wie op de wachtbankje zitten ik zal gebak mee brengen Xxxxgroetjes