Ik heb het wel bij het werk verteld... Dit werkt stukken makkelijker en kun je gaan en staan wanneer je weg moet.
Er zitten veel dames in dezelfde tijd als ik. Ik krijg vandaag mijn 2e IUI. Spannend weer. Gezellig samen op de wachtbank . Mijn man had in augustus vorig jaar 20 miljoen zaadcellen. Dit was echt prima. Bij de eerste IUI waren dit er 5 miljoen, er bleven toen 1,6 miljoen over na opwerken en 10% beweeglijk dus 160.000. Kans is dan dus veel te klein. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Vorige keer gevraagd bij de laborant maar die mocht het niet zeggen, ik weet nu dat degene die insemineren dit wel kunnen zien dus die ga ik het vragen. Ik moet alleen zeggen dat ik de bijwerking van de medicijnen een beetje vervelend vind. Ik heb regelmatig last van opvliegers en het feit dat ik hier een beetje zat van ben (als zeer grote liefhebber van warmte) zegt wel genoeg. Aan de andere kant moet je er wat voor over hebben en is het ongemak dan niet zo groot maar als ik er eentje heb terwijl ik een gesprek met een klant heb en het idee heb een enorm rode kop te krijgen dan is dat toch lastig.
Angelaa hoe gaat het daar zo na de operatie? Ivy koorts is zeer slecht voor de spermakwaliteit, maar is altijd van twee maand of een maand ervoor. Ja ik had die bijwerkingen ook van Clomid. Soms wel lastig. En ik was ook zeer erg humeurig en down. Een berg strijk bijvoorbeeld werd plots een Himalaya aan strijk. Dingetje je zit dus ook in die moordende wachtweken. Wel spannend.Ben je al wat beter van de griep? Lovelybaby je bent dus nu begonnen met Clomid. Die eerste pilletjes... je denkt daar toch eens over. Maar je zal zien, nu ze je opvolgen ga je je toch beter voelen Charissa heel erg bedankt voor het mooie gedicht. Fietwordtmama ook spannende tijden voor jou! Ik werk ook met die fsh en ik heb niets van bijwerkingen. Die had ik wel met Clomid. Wel het zit zo wat dat zaad betreft: een man heeft ook een cyclus in de aanmaak van zaad. Het zaad dat hij bijvoorbeeld vandaag heeft is aangemaakt zon twee maand geleden (ze zeggen een tijdspanne van 1 tot drie maand) dus als hij toen veel rookte of dronk, of koorts had, heeft dat vandaag pas zijn invloed. Babyboom 20 miljoen is goed! Geen zorgen maken. Bij mijn vriend varieert het telkens, de eerste keer 21 miljoen en nu de laatste keer 46 miljoen, maar ik ben nog steeds niets zwanger. Het is er maar eentje die de sterkste moet zijn hé. Maar 20 is echt goed. Goed dat je het op je werk hebt verteld, dan kan je snel weg als het moet en zo Welkom 25012010 de wachtbank . Tja, dat is wachten hé. Probeer je zinnen veel te verzetten, dat helpt Ik zat gisteren op cyclus dag 7 en er zaten vier eitjes klaar, één van 12mm één van 11 en twee van 10 mm. Ik vind wel dat ze me zeer vroeg laten komen, mijn maandstonden waren nog maar twee dagen achter de rug. Heb dat ook gezegd. Je moet daar dan toch veel tijd voor nemen en zo. Er is veel kans dus dat mijn vierde iui niet doorgaat. Morgen moet ik terug dan zijn we dag 9. Ik hoop echt dat er maar twee zijn doorgegroeid en ik volgende week dinsdag gewoon mijn iui krijg want anders heb ik voor niets hormonen zitten spuiten. Kan wel goed zijn dat die van 10mm niet verder groeien en dat hoop ik. Veel succes aan iedereen.
Zo even een kort berichtje, het zit er weer in . Gelukkig was de sperma veel beter dan de vorige keer, 30 miljoen en ook de beweeglijkheid was beter. Ik weet dat het niets zegt maar ik vind dat toch wel een fijn idee. Volgende week nog een echo om mijn baarmoederslijmdikte te bekijken. Zul je net zien: is man perfect en dan is het bij mij niet zo goed. Had eigenlijk andersom moeten zijn. Ach ja, we zien het wel weer.
HeeY Meiden, Sorry dat ik niet meer gereageerd had, maar had daar ook geen kracht voor. Bedankt voor alle succes berichtjes. Gister moest ik om 12uur aanwezig zijn, toen werd k pas 2uur richting de voorbereidende ruimte op de ok, daar werd infuus enzo gedaan. Daarna om half 3. Was ik eindelijk aan de beurt op de ok. Nou daar t infuus geprobeerd omdat die keer ervoor niet ging. Uiteindelijk met tranen in slaap gevallen. Rond half 4 werd ik wakker met veel pijn, uiteindelijk de maximale medicatie gehad. Veel discussies gehoord ondanks mijn slaap die k nog veel had, want ik voelde me niet goed enzo, verpleegsters vonden dat ik moest blijven, arts vond t onzin want de wond dag er goed uit. Nou uiteindelijk om half 7 de uitslaapkamer af gegaan, toen maar de normale afdeling gebracht, daar zou ik tot half 8 blijven liggen, wat te proberen eten en drinken en om kwart voor 8 zou de arts komen, die is niet geweest want die was al weg! Nou uiteindelijk ben ik om half 9 naar huis gegaan. Half 10 thuis. Pff echt zo'n gedoe, heb ook op de uitslaap kamer nog gehuild, was boos/teleurgesteld dát ze zo aan t discussiëren was waar k bij zat enzo. Marja, nu ben k thuis, vanmorgen wat kunnen eten en drinken, maar t doet nog steeds zeer. @lovelybaby, ohh Meis toch, dat is niet leuk, hoop dát t met de hormonen wel goed komt. Ik ga het ook niet vertellen, tenzij het serieus wordt dat ik veel heen moet maar dát zal wel niet, ook woon ik letterlijk achter t ziekenhuis dus kan altijd even heen en weer, voor/na of tussen werk door. @dingetje, oh ziek zijn is niet best, hoop dat je snel opknapt. Hoe voel je je nu? Spannend, ik zie dat je over 4 dagen kan testen? Ga je dat ook doen? Als de ongi er nog niet is dan? @fietwordmama, spannende tijd komt er dus aan Meis, hoop dat t snel gaat lukken en mag blijven plakken. @babyboom, spannend, gister de Iui gehad, ik ga voor je duimen Meis, wat goed dat ze dan prikken, doen ze dát overal? Of test je thuis ook gewoon? @25012012, voor jou ook spannend en zal ook voor je duimen. @spannend Meis, hoe is t gegaan? @circe, jeetje Meis wat een gedoe ik hoop ook dat je volgende week dinsdag voor de Iui mag, ik ga voor je duimen. @ivy, spannend dus vandaag Iui gehad? Ja die kleine dingen kunnen je wat meer geruststellen hè, ik ga ook voor jou duimen Meis.
dankje wel dames ik duim voor iedereen net zo hard alle beetjes helpen zeg ik ook altijd ..die wacht tijden is altijd vervelend terwijl normaal 2 weken stelt niks we zien wel...ik wil iedereen fijn avondje wensen straks schoonvader opbezoek..jammer dat hij geen gedult heeft om horen wat pcos betekent en iui hij vind het allemaal onzin klinkt hard maar als je interesse heb dan is het ook allemaal duidelijker gelukkig zijn hier dames die elkaar berijpen en mijn vrienden en paar famillie groetjes
Hallo allemaal, Mijn wachtweken zijn voorbij, maar helaas niet omdat ik zwanger ben. Vandaag ben ik ongesteld geworden...... Dingetje, voor jou hoop ik echt dat de iui op 1 april wel is gelukt! En ook beterschap uiteraard. Angela, hoe gaat het met jou, zo na de operatie? Heel veel succes allemaal, ook de nieuwelingen. Ondertussen ben ik nu even verdrietig, sorry...... Tot snel!
Ahhhhh nee tinus dat meen je niet, ik had het je zo gegund!!! Doe vanavond maar extra dicht tegen je man aankruipen en laat je maar even goed knuffelen door hem (en natuurlijk kun je nu even doen wat god je verboden heeft, alcohol!!) en dan morgen met een frisse neus ertegenaan!!! Je kunt t meissie<3<3<3 @angela ik hoop dat je je snel beter gaat voelen en herstellen van je operatie!!!! @ivy, 25012010 en babyboom succes op de wachtbank, ik had gehoord dat iemand hier muffins zou meenemen Ik begin me langzaam n beetje beter te voelen, de koorts is weg maar we hebben er een mooie voorhoofdsholte ontsteking (jeeeuuuj) voor teruggekregen. Morgen ga ik weer aan t werk, dan hebben jullie n beetje rust van mn gestalk hier Over mn "behandelingen": ik heb het op mijn werk tegen al mn collega's gezegd, omdat ik de hoogste manager ben en c.a. 60 km van mn werk af woon vond ik het wel zo netjes om het ze uit te leggen waarom ik af en toe later kom (aangezien t ziekenhuis dicht bij mn huis is). Op mijn hoofdkantoor (in Frankrijk) heb ik het niemand gezegd, daar zie ik t nut nie van in. Wat betreft t testen ik durf echt helemaal niet meer te testen, zeker niet voor mn NOD omdat ik te vaak "wist dat ik zwanger was" en zo vaak al een negatieve test heb gehad dat ik het enger vind om de test te doen als ongesteld te worden (ben zo vaak al ns n beetje overtijd geweest met diverse symptomen). Alle ladies succes, ik ga voor jullie duimen!!!!!
Hoi allemaal, Tinus. Balen Angela, Klinkt niet fijn wat je allemaal hebt meegemaakt. Hoop dat je snel hersteld. Ik heb het ook verteld op het werk. Omdat ik toch mijn mond niet kan houden (collega is ook vriendin) en omdat het gewoon handiger is met plannen. We werken in een heel hecht team. Mijn baas en collega's zijn heel meelevend. En dat is fijn. Dingetje, Ik snap precies wat je bedoeld met niet durven testen. Ik heb dat ook. Ik wil het wel weten. Maar eigenlijk wil ik het ook niet weten. En de rest. Duimen draaien overuren en ik begin al RSI te krijgen
Hoi ladies, Aaaahhh Tinus, das flink balen!! Sterkte. Ook ik heb het verteld aan mijn collega´s...al vrij vroeg zelfs. Ik belande in een periode van veel slecht nieuws betreft familie en werk wat al genoeg stress gaf. Toen wij ook nog eens 3x een samenlevingstest kregen in 6 dagen brak ik. Kwam klem met de smoesjes...Alles kwam eruit en het was tijd voor een open boek. En ben blij dat ze het nu weten! Kan gaan wanneer nodig en collega´s begrijpen nu waarom ze ´s middags gebeld worden om morgen te werken. En stellen geen vragen als ik een x die doos niet op til omdat ik "buikpijn" heb. Tis gewoon fijn om geen geheim in je eentje te hebben op een plek waar je na je thuis toch het meeste ben. Met testen heb ik nog geen ervaring. De eerste x wilde ik al een paar dagen te vroeg testen gewoon uit ongeduld. Maar mijn partner wist mij om te praten en we zouden wachten tot 2 weken na de IUI. Een dag ervoor werd ik ongesteld. Bij poging 2 was ik ook 2 dagen ervoor ongesteld. Dus straks met poging 3 heb ik een doel...de 2 weken na IUI halen hehe. Heel veel liefs, steun en beterschap aan jullie allemaal!
Charissa, Verstandig van je niet te vroeg willen testen. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat kan zijn. Ik duim voor je dat het geen 2 dagen, maar 9 maanden na de IUI wordt (en dat er dan heel wat meer uitkomt dan alleen een beetje bloed) Maa rik ben wel van plan om de dag na pregnyl spuiten een test te doen. Gewoon om eindelijk eens een posi-test te hebben. Niet dat je daar dan verder iets mee kan of zo, maar het lijkt me gewoon gaaf om te doen. En inderdaad. Een groot deel van je leven zit je op je werk en heb je contact met collega's. Steeds smoezen moeten verzinnen is niet fijn.
vraagje dames bij de IUI hadden ze bij jullie ook beetje probleem met de eendbek? ja probleem ze moet bij mij dieper in en paar keer instellen en opnieuw moeten doen van wegens mijn baarmoeder veder achterin is dan bij ander dames...of lig gewoon aan de arts/persoon wie dat doet hihihi achja ik ga treug zitten op de bank...we hebben gebak en muffins thee koffie sapje en fruit iedereen alvast fijn weekend en wie moet werken werk ze we krijgen mooi weer eindelijk
Angelaa, dat klinkt heftig zeg. Hoop dat je je snel beter voelt. Tinus, balen! 25012010, ik heb (tot nu toe) geen vervelende ervaring met de eendebek. Niet dat ik het een pretje vind, maar goed niet zoals jij beschrijft. Wel vervelend. Ik heb het niet verteld op mijn werk, zolang ik 'smoesjes' kan verzinnen probeer ik het vol te houden. Ik zie wel hoelang het lukt Hier mijn FM gehad er zijn twee mooie van 21 en 23 mm. Heb urine ingeleverd en ik hoor of ik zaterdag of zondag mag voor onze 1ste iui. Vind het best spannend moet ik zeggen Meiden op het wachtbankje, hou vol!
Op voorhand al vragen om een grotere eendenbek.....ik heb namelijk het zelfde probleem en dan moeten ze niet zo froeten
Hey meisjes Ik heb maandag mijn iui 4 Maar ik heb teveel eitjes aangemaakt en ze gaan er twee wegprikken, weet iemand hoe dat voelt? Bah....
Spannend circe, ik heb geen idee sorry. Ok heb vandaag nog maar eens de gyn gebeld. En raad eens..de afspraak stond al bij hun in de agenda. Mail.is denk ik niet goed aangekomen. De 25e april mag ik dan hebben we de intake en dan beginnen we gelijk maat ligt aan cyclus. Want ze wachten op je ongi..maar die is diezelfde week..dus ik hoop mazzel te hebben
Spannend kunst. Wat fijn dat ze bij jullie ook op zondag doen. Dat is bij ons helaas niet zo. Dus dan heb je gewoon pech denk ik Ik weet wel dat als het zover mocht komen we dan die zondag maar heel hard zelf aan de slag gaan. Wat een gedoe met die eendenbek zeg. Lijkt me geen pretje. Geniet van je muffins 25122010. Circe. Geen idee hoe dat voelt. Klinkt wel eng eerlijk gezegd. Tegen mij hebben ze gezegd dat bij een teveel aan eitjes we gewoon een ronde moeten overslaan. Hier dag 26 alweer. Ik voel nog niks. Meestal ben ik nu al wel ongesteld of heb ik heel duidelijke voortekenen. Dus ik wacht in spanning af. Morgen mag ik testen.
Even snel voordat de drukte losbarst dit weekend: Spannend dat er al getast gaat worden; ik duim voor je. Geen ervaring met ei prikken. Ben nu 2 dagen aan de hormonen en het gaat oké. Voel me af en toe wat vervelend (zit mezelf in de weg), maar that's it. Nog geen vloekende en tierende op hormonen draaiende b*tch in ieder geval . Ik kom later nog even terug om wat meer te reageren op iedereen! Fijn weekend dames!
Dag lieve meisjes Ik reageer te fel op die hormonen maar ze trekken er dus geen lessen uit. Ik heb gevraagd hoe het voelt die eitjes wegprikken: het voelt als een pick up van eitjes voor ivf, maar dan wel zonder verdoving. Ze zei ja het doet wel pijn maar verdoven doet ook pijn Ohhhh ik heb precies zon bang hartje zeg...Kijk er niet naar uit Het is verplaatst naar dinsdagochtend om zeven uur. Ik moet nuchter binnen. Bah, ze hadden me minder Menopur kunnen geven en dan had ik al die ellende niet, en mooi twee eitjes ipv van vier. Angelaa leuk zeg dat je bijna op intake gaat! En als het gelijk loopt met je cyclus kan je meteen beginnen! Had dat ook, na hsg (deden ze standaard hier als ze aan iui beginnen) direct toen gestart met Clomid. Je hebt dan toch een beetje het gevoel dat het vooruit gaat! Succes! Heb je nog last van de operatie? Klonk toch heftig zeg. Fietwordtmama jaaaa idd, normaal wordt er dan een ronde overgeslagen. Ik had eens met Clomid drie eitjes en dat hebben ze wél laten doorgaan (en het werd niets) omdat naar het schijnt de eitjes met Clomid ietsje minder kwalitatief zijn. Nu met Menopur (fsh) mag het wettelijk dus niet, ze hebben er al teveel drielingen van zien komen dan met de Clomid. Dus ik had de keuze: het niet laten doorgaan of er twee laten wegprikken. Moeilijk, maar het is mijn laatste IUI normaal gezien en ik heb dus spuitjes zitten zetten iedere avond en dan voelt alles zo voor niets. Ik ga op mijn tanden bijten dinsdag. Spannend bij jou!!!! Man! Ik duim mee! Goed dat je nog niet ongesteld bent. En dat je niets voelt kan een goed teken zijn. Loveyoubaby ik wil geen domper zijn maar het effect van de hormonen merk je echt pas nadat je bent gestopt ermee. Ik voelde de bijwerkingen zo drie dagen na de vijf dagen dat je hebt moeten nemen. Het kwam echt later. Maar het hoeft ook helemaal niet. Het kan zijn dat je niets voelt. Ik had ook geen fysieke klachten met Clomid. Enkel merkte ik na IUI twee met Clomid dat ik somber was geworden en down en laaaange tenen. Maar ja, je hebt er alles voor over natuurlijk! En de ene reageert er anders op dan de andere