Wie begint nog meer in april met IUI?

Discussion in 'MMM clubs' started by Angelaa1988, Mar 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

Mar 14, 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    @Circe, dan zal ik ml maar even voorbereiden :D. Ik weet niet hoe mijn lijf verder gaat reageren, I take it 1 day at the time! En als ik verander in een 'rotten diva' dan neem ik wel een snickers :p!

2. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

circe, ieuw! Succes ermee. Wel fijn dat je die keuze in elk geval hebt gekregen.

lovelybabe,
    haha. succes ermee! (ook voor je omgeving ;))

3. dingetje81

dingetje81 Actief lid

Nov 21, 2011
    166
    186
    43
    Ik maak ook plaats op t wachtbankje, heb net mn gehate tante op bezoek gekregen..... Potdomme, ga nu ff wegkwijnen in zelfmedelijden....

4. Tinus2013

Tinus2013 Lid

Mar 26, 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dingetje81,
    Wat ontzettend 'niet leuk' nieuws voor je zeg! Je verdriet mag er best even zijn. We gaan er gewoon voor dat het de volgende keer wel raak is!!
    Inmiddels heb ik alweer de 1e echo gepland staan in de aanloop naar de 3e IUI behandeling, maandag de 22e. Zouden we weer gelijk oplopen straks?
    Sterkte meis, ik begrijp hoe moeilijk het is.
    Groetjes Tinus

5. circe

circe Lid

Mar 31, 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lovelybaby ’t kan goed zijn dat je gewoon ook niets voelt!
    Dat zou pas super zijn. En idd, grijp maar naar wat chocolade als je wat chagrijnig wordt hihi....

Fietwordtmama ik ben normaal redelijk “stoer” maar nu plots niets meer. Ik ga gewoon heel hard denken “alles voor het goede doen!”
    Hoe gaat het daar?

Dingetje Ow....echt niet leuk. Dikke knuffel. Wat vervelend zeg. Ken het gevoel, balen

Tinus veel succes met je derde IUI!

6. Rosanna24

Rosanna24 Lid

Dec 5, 2012
    6
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik lees veel verschillende verhalen over hoe jullie in het IUI traject zijn gekomen.. bij ons gaat het dus makkelijker. Ben blij dat ik niet de enigste ben.

Wij zijn nu bijna twee jaar bezig. In september 2012 naar de huisarts gegaan en daarna is de bal gaan rollen. Mijn man heeft slecht zaad. Twee x zaad onderzoek gehad en gelukkig de tweede keer verbeterd en dat we konden starten met eerst een SLT dit wees niets uit en nu start IUI.
    Nu al twee x deze week een fm gehad, vanavond pregnyl gespoten en maandag eerste behandeling!!!

Hoop voor jullie allemaal dat het lukt en leef erg met jullie mee!

Liefs Rosanna

7. Fietwordtmama

Dingetje. Dikke knuffel. Ik baal heel hard met je mee. En heel veel succes de volgende ronde.

Tinus. Succes maandag!

Rosanna. Ja we hebben allemaal ons eigen verhaal met dezelfde wens die erachter zit. Fijn om die hier te kunnen lezen. Heel veel succes maandag. Ik duimendraai me weer een RSI erbij.

8. dingetje81

dingetje81 Actief lid

Nov 21, 2011
    166
    186
    43
    Zooo ff goed janken en een goeie warme douche doen wonderen, kan er weer met frisse zin tegenaan!!!
    Thanks voor jullie lieve berichtjes!!!!

Lovelybabe, ik hoop dat je geen tot weinig last van de hormonen gaat krijgen, anders mag je gerust even tegen ons aan bitchen :D

Circe heeeeel veel succes dinsdag, ik ga echt voor je duimen dat je er zo weinig als mogelijk van voelt en alles voorspoedig verloopt!!!!

Tinus ontzettend veel succes maandag de 22e ik hoop dat je ons n beetje op de hoogte houdt van je echo's enz??? Ik heb snel ff zitten rekenen en ik vermoed dat mijn volgende iui op de 26e of 27e zal zijn (mn lichaam kennende in t weekend ;))

Fietwordtmama ik hoop dat ik die gehate tante hier krijg gehouden, heb stiekem wat muffins meegejat van de wachtbank en ik ga proberen haar zo ver mogelijk bij jou uit de buurt te houden :D

Angelaa heel veel succes met je intake en ik hoop dat je meteen kunt beginnen!!! Hoop dat je je langzaam al wat beter begint te voelen na je operatie...

Kunst heel veel succes alvast!!!

25012010 heb ik genoeg muffins laten staan :p

And last but not least, rosanna ontzettend veel succes maandag!!! Op t wachtbankje is n plekje voor je vrij gemaakt ;)

Dames nogmaals bedankt voor jullie steun (en ik hoop dat ik iedereen heb gehad en niemand ben vergeten, anders bij deze succes!!!!)

9. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,080
    58
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Heey meiden,

Sorry dat ik niet gereageerd had gister enzo.
    Maar morgen ga ik even op idereen reageren.

Hier gaat het wel iets beter, soms nog last. En ik heb de hechtingen nog.
    Dus ben er nog niet vanaf. Mn moeheid wat ik de afgeloprn dagen had is inmiddels zo goed als weg :)

10. Fietwordtmama

Thanks dingetje. Ik heb de deur hier stevig op slot gedraaid. Knappe tante die nog binnen kan komen ;) Succes in je nieuwe ronde.

Vanmorgen test gedaan. Van de kruidvat. Had een heel licht streepje. Wordt er gek van. Ik zit op mijn NOD (niet op mijn banner letten normaal ben ik op dag 27 echt wel ongi), dusik had wel iets duidelijker uitslag verwacht. Dus wat betekent dit nu? :( Is er een bevrucht eitje en is het alweer op zijn retour? Ben ik gewoon nog iets te vroeg? Klopt die test gewoon niet?

Morgen ga ik een CB-test doen (de digitale). Als die geen uitsluitsel geeft dan vraag ik een bloedtest in het ziekenhuis. De fertiliteitsarts heeft me eens gezegd dat ik dat mocht doen in geval van twijfel.

In elk geval voel ik nog helemaal niks (behalve dan gevoelige borsten). Dus dat is positief.

En nu wachten op het zonnetje. Kan ik mijn frustratie uitleven in de tuin.

11. Charissa1984

Apr 8, 2013
    38
    0
    0
    Gelderland
    Fietwordtmama, wat spannend joh! Kan me heel goed voorstellen dat je lichtelijk gek wordt. Heb zelf ook al een x die van de kruidvat gebruikt en die gaf toen helemaal niets. Wat ook klopte want er was toen niets bij mij. Dus mss is het een goed teken maar nog net te vroeg? Ga onwijs voor je duimen!!!

Dingetje, Hele dikke knuffel aan jou! Wat k*t!!!

Angela, wat fijn dat je je al beter gaat voelen. Wanneer mogen je hechtingen eruit? Hopelijk heb je er niet al te veel last van!

Circe, ontzettend veel succes dinsdag. Hopelijk kan je tot die tijd je gedachten nog een beetje verzetten. Vertrouw erop dat het allemaal goed komt en je weet waarvoor je het doet. Zo komt je doel gewoon nog meer in zicht!

Zelf blijf ik nog ff lekker van die heerlijke muffins genieten! Ik gok dat mijn volgende IUI ook op de 21ste of 22ste valt. Dus zal ik maar vast wat xtra taarten gaan bakken?! ;) En vroeg mij af hoe jullie omgaan met andere zwangere vrouwen? Had gister een verjaardag (buurmeisje 1 jaar geworden) en had daar een dame naast me die zwanger was. Vol blijdschap haar zwangerschap in geur en kleur met me delen....wilden eigenlijk heel hard weg rennen!! Snap haar wel, zou waarschijnlijk hetzelfde doen maar kan het nu nog ff slecht hebben. Wat is jullie ervaring daarmee en hoe gaan jullie er mee om?

Groetjes Charissa

12. circe

circe Lid

Mar 31, 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Rosanna elk heeft hier zijn verhaal maar gemeen hebben we dat het allemaal toch niet zo van een leien dakje loopt anders deden we geen iui natuurlijk. En daarbij komen al die gevoelens hé
    Wij gaan dus gelijk opgaan, spannend! Zullen we samen die wachtbank delen...

Fietwordtmama heb je al getest? Ben zenuwachtig in jouw plaats
    Ohh lees nu dat je al testte. En streep = een streep! Ik ben positief en ik denk dat je prijs hebt! Man, wat zou dat super zijn! Je kan geen streep hebben zonder hcg in je bloed te hebben. Morgen nog eens testen! Het kan gewoon zijn dat je wat trager hcg aanmaakt, maar dat is helemaal niet erg. Super blij al voor jou :)

Dingetje jaaa! Ik neem altijd een heet bad met een glaasje goede wijn en erna een film of zo met chocolade, de remedie. Ween maar goed uit, kan goed doen en dan raap je toch al je energie terug samen en kan je er weer tegenaan!
    Erg bedankt om te duimen

Angelaa goed dat het wat beter gaat. Wanneer mogen de hechtingen eruit? Goed dat je precies snel opknapt!

Charissa dat is waar. Ik ga keihard denken: geen pijn hebben, ’t is voor het heel goede doel ;)
    Mmm taarten bakken! Doe ik ook erg graag. Ik ben eergisteren op bezoek geweest bij een vriendin die hoogzwanger is en die mij heel de tijd vroeg waarom ik er maar niet aan begin. Ik zo wat afwijzend, zo van “we zien dat allemaal wel” Tja. Ze kan het niet weten. Ik kon er eigenlijk wel goed tegen al bij al. Al herinner ik me wel dat ze mij via facebook vertelde dat ze zwanger was en ik toch even een steek voelde. Maar dat is nu weg.

Groetjes!

13. Kunst

Kunst Actief lid

Jan 3, 2012
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve meiden, wat is het fijn dat de zon schijnt! Was er echt aan toe :)

Ah nee Dingetje, sterkte!

Rosanna, welkom.

Fietwordmama, spannend, mijn duimen draaien!

Charissa, dat heb ik ook hoor, is menselijk (vrouwelijk) denk ik dan maar. Tis niet dat ik het een ander niet gun, maar men....Dan ben ik toch wel een beetje jaloers. Ik denk dan altijd maar, ach ze weten niet beter. Moet zeggen, ik wist niet dat ik zo goed toneel kan spelen :D

Angelaa, fijn dat je je weer beter voelt.

Hier mijn eerst iui gehad. Ging goed, voelde er weinig van. Enige is wel dat we onwijs lang moesten wachten ( ben ik en mijn man niet zo goed in) communicatie foutje, de gyn had ons een half uur te vroeg doorgegeven.... Gevolg was dat we ong een uur hebben zitten wachten... Vanavond nog ff gezellig maken en dan officieel op het wacht bankje. Gelukkig heb ik veel op de agenda staan, hoop dat het me genoeg afleiding geeft.

Dames fijne avond!

14. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

Mar 14, 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames,

@Angelaa: Hoop dat het beter met je gaat en dat de hechtingen er snel uit mogen.

@Dingetje: wat K$#(&^(! En inderdaad, dat helpt meestal! Hoop dat je vol goede moed er weer tegen aan kan.

@Rosanna: welkom! en wat spannend! Ik zit nog een stapje voor je. heb woensdag de eerste fm en krijg dat te horen wanneer de pregnyl er in moet (btw: heb je de spuit zelf gezet? ik ben nog in hevige twijfel). Wij gaan ook voor de eerste IUI.

@Fietwordtmama: Man!!!! Een streepje???? ik ben ook van mening dat een streepje een streepje is. Ik ben heel benieuwd naar je volgende test.

@Charissa: pffff... ik heb dat ook. En dan voel ik me slecht omdat ik er niet tegen kan. In mijn directe omgeving zijn er 5 aanstaande moeders; om gek van te worden!!! En ik gun het ze van harte en ben super blij voor ze, maar ik gun het mezelf ook...

@Kunst: wat vervelend dat jullie zo lang hebben moeten wachten, maar wel fijn dat het er nu op zit (of eigenlijk in :p). Nu inderdaad wachten... ik hoorde dat ze muffins en taarten hebben op de wachtbank!

Ik ben inmiddels van mijn ongi af en vroeg me af of het iets uitmaakt als we het 'gezellig maken'? Weten jullie dit? De gyn heeft niet gezegd dat we aan geheelonthouding moesten doen hoor, maar ik twijfelde even.

15. Kunst

Kunst Actief lid

Jan 3, 2012
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klikt goed die muffins! Lekker:D

En nee hoor geen geheel onthouding, dat is ook niet goed (en fijn!).:cool:

Ons is verteld dat manlief drie dagen voor de iui geen zaadlozing mag hebben voor het beste zaad :) Langer dan 7 dg onthouding is ook minder goed voor het zaad. Dusssss geniet gewoon van elkaar als je er zin in hebt!:p

16. 25012010

25012010 Niet meer actief

jah we hebben van alles op de wacht bak..het is nu loop bufet geworden van wegens lang wachten.. nog 1 week en halve te gaan voor de D-day.. maar goed en inderdaad lekker zonnetje is gekomen vandaag...ik had de zon eerder verwacht maar mag niet klagen!

zo iedereen fijne avondje en fijne week alvast xx liefs

17. Fietwordtmama

Hoi dames,

He dat is balen kunst. Een uur in een ziekenhuiswachtkamer is niet fijn. Maar het zit erin begrijp ik. Heel veel succes op het wachtbankje.

Lastig he die zwangere vrouwen in de buurt. Op verjaardagen en andere sociale gelegenheden doe ik meestal aan mooi opzitten en glimlachen. Mensen die dichter in de buurt staan weten hoe het zit bij ons. Ik kan gewoon mijn kwebbel niet houden over zaken die me bezighouden (en dit houd me behoorlijk bezig :p) Dus de meeste mensen weten het.

Bedankt voor jullie lieve woorden. Ik zit enorm te hopen dat ik bij het verkeerde topic ben beland en deze maand toch niet aan de IUI ga. hihi. Mijn angst op dit moment is vooral dat er misschien een eitje bevrucht is geworden wat meteen weer de prullenbak in kan. Op mijn leeftijd (37) is de kans dat het misgaat 70% Waarbij in de meeste gevallen rond de menstruatie waardoor het vaak niet wordt opgemerkt. Maar ik voel me goed (na een dagje snoei en schupwerk in de tuin). Morgenochtend doe ik een digitale. En als die geen uitsluitsel geeft ga ik om een bloedtest vragen.

Hmmm. muffins. Ik heb geloof ik nog een stukje kwarktaart in de koelkast :D

18. dingetje81

dingetje81 Actief lid

Nov 21, 2011
    166
    186
    43
    Haaaai dames!!!!!

Lovelybabe ik mag hopen dat je het vanavond ontzettend gezellig gaat hebben met je mannetje, geniet ervan!!! ;)

Charissa, ik denk dat iedereen er wat dat betreft wel last van heeft, als je met je hele lichaam iets wilt is t ook raar om te zeggen dat t niets met je doet al die zwangeren om je heen... Ik ga ook netjes rechtop zitten en blij zijn met t feit dat 32 ben en er nog "goed" uitzie. Ik ben ook eerder t type brainfart dus er zal niet snel iemand vragen waarom wij nog niet zwanger zijn, want iedereen weet van onze situatie af.

Fietwordtmama een streep is een streep dus ik zou er toch echt wel van uit gaan, ik ook ben nerveus vanwege jou!!! In the meantime draai ik duimen en heb ik die vervelende tante nog altijd bij me op de bank zitten en heb r met n paar handboeien vastgelegd dus ze komt nie zomaar weg :D

Kunst vanaf hier ga ik ook duimpjes draaien voor jou, als ik het weer van vandaag mag geloven was het een perfecte dag dus laten we hopen dat dat zo blijft!!!
    Wat betreft het gezellig maken vanavond heb ik n vraagje, ik heb dit met mijn man de eerste iui niet gedaan, omdat hij 's ochtends zn "liefdessapje" moest afgeven, voordat we de iui hadden. Gezien het feit dat er werd gezegd dat het t beste is om drie dagen van te voren geen zaadlozing te hebben omdat je dan t beste zaad hebt, had ik bij de eerste iui ff geen zin (en zag het nut niet ervan in) om 's avonds nog "gezellig" te doen (moet r ook ff bij zeggen dat ik die dag ook gewoon gewerkt heb, en aangezien t pasen was en ik in een winkel werk en me de hele dag de poten onder t lijf uit heb gerend was ik gewoon te moe hiervoor). Wat zegt de rest van de dames hierop??? Zal ik t de volgende keer toch maar doen, ondanks dat de kwalitit van t zaad nie geheel geweldig zal zijn????

Ik voel me goed, ff n paar kleine dipjes gehad vandaag, maar dat lag voornamelijk aan t feit dat in n winkel staan met het heerlijke weer van vandaag (met allemaal chagrijnige mensen die binnenkomen) nou niet een van mn hobby's is zeg maar....
    Morgen maar ziekenhuis bellen en afspraak voor de tien dagen echo maken en zien dat iemand n receptje pregnyl kan voorschrijven (kan me vriendinnetje weer de sadist uithangen)....
    Ik snoep nog ff n beetje mee van t wachtbankje, krijg altijd vreetkiks van mn ongi :D

19. Fietwordtmama

Vanaf 3 uur vannacht liggen woelen met een volle blaas. Kwart over 5 hield ik het niet meer uit. en....... :D
    Heel duidelijke uitslag deze keer. Mannetje wakker gemaakt. EN dan kom je erachter wat een vreemde wezens die mannen zijn. Vloog meteen naar beneden voor foto te maken. En nu ligt ie alweer te pitten :(
    Ik ben superblij. Maar durf het pas echt te geloven als we de echo hebben gehad. Vanwege 1 niet werkende eileider (is cyste aan verwijderd) heb ik een vergrote kans op een bbz.

pfff. en straks moeten we gaan werken :$

Mijn duimen draaien mee voor de wachtenden hier.

Wat het gezellig maken betreft na de IUI (of na het inleveren van het spulleke). Ik denk niet dat het de kansen erg vergroot. Het spul is immers al op het juiste moment op de juiste plek terecht gekomen. En wat er dan nog achteraan komt is wellicht van mindere kwaliteit en moet ook nag es verder zwemmen.
    Maar dat hoeft je er natuurlijk niet van te weerhouden om van elkaar te genieten;)

20. babyboom27

Apr 3, 2013
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow!!! Proficiat!!! Ja mannen...Honden zijn het! Hahaha

Wij hebben het niet gezellig gemaakt de avond voor de iui.
    Denk dat dit ook weinig zin heeft als je weet dat de volgende dag het zaad al rechtstreeks in je baarmoeder word geplaatst.
    Wel hebben we s'avonds nog geklust met het idee "elk zaadje wat nog goed is en erbij kan is meegenomen".

Ik vind het ook momenteel erg moeilijk om zwangere om me heen te hebben. Dit is denk bij iedereen wel erg gevoelig.

Ook het feit van de wacht weken vind ik moeilijk. Ga graag nog opstap met een pilsje erbij. Nu wil ik persoonlijk ook wel stoppen met alchol drinken ivm onze wens. ( En denk ook dat dit zeker beter is in de wachtweken). Maar het erge is dat je dan van iedereen de vraag krijgt: Ben je zwanger? Wat dan dubbel zo hard aankomt! En je doet het dan juist voor het goede doel. Moeilijk moeilijk...
    Zal ik dan maar gewoon stoppen en zeggen dat de wens heel groot is! Dan weten mensen toch ook genoeg? Of zal ik elke keer een smoes verzinnen? Vind dit echt heel moeilijk!

Zit vandaag trouwens op dag 23 van de 30.
    Ik voel me vanaf gister een beetje gebroken, Net of je de avond daarvoor eens lekker doorgezakt hebt. Kan ook heel goed een griepje in de weg zitten die niet door wil breken. Verwacht er niet te veel van!

Share This Page