IVM... Helemaal geen hormonale stimulatie ondergaan?? Ik dacht wel wat???

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by maartje84, Nov 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik las net dat je bij IVM helemaal geen hormonale stimulatie moet ondergaan. Dit klopt toch niet??
    Bij IVM krijg je toch tijdelijk een lage dosering totdat de onrijpe eicellen worden geoogst??

Graag hoor ik van ervaringsdeskundigen hun ervaring wat dit betreft.

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ligt aan de vrouw, als deze een moeilijke cyclus heeft, zoals ik, dan krijgt ze een minimale dosis, en als ze een mooie cyclus heeft dan niet.
    De follikels worden dan met 12 mm aangeprikt, en in het lab verder gerijpt.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dank je Brabbel!! :)

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    U vraagt > wij draaien, ;) :D

5. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Hey Maartje,

Wij hebben in sept een info gesprek gehad met fertiliteitsarts mbt IVM. Daarin zei hij ook o.a. het volgende: (even kopietje uit ander topic)

De behandeling start op dag van je menstruatie, er wordt 3 dgn FSH injecties gebruikt en de groei wordt gedurende 3-4 x in 2 wkn met vaginale echo gevolgd. Als ze groot genoeg zijn (rond de 10mm) pregnyl injectie en dan de punctie. (die pijnlijker moet zijn dan normaal omdat je vergelijlbaar moet prikken in een lekke ballon wat dus veel moeilijker is dan een volle ballon). Dit doen ze dan ook onder een roesje (dormicum). Direct daarna start hormoontabletjes en hormoonzetpillen om baarmoederslijmvlies klaar te maken. In lab worden de eicellen uitgerijpt en bevrucht met zaad partner.

Groetjes Majo

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx ladies!! :)

Ik ben nl samen met anderen de site van Freya aan het up to date maken en ik las dat je bij IVM helemaal geen stimulerende medicijnen hoefde te gebruiken en dat klopt dus niet geheel met de werkelijkheid, wat ik dus al vermoedde ;)

Heb ik weer ff wat te doen ;)

7. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier een trotse mama van ons 2e kindje; ons dochtertje Olivia. :) :)
    Zij is 10-11 j.l geboren na een IVM behandeling. Olivia is het 3e IVM kindje in Nederland!

Het klopt precies zoals Majo het hierboven heeft geschreven.
    Ik heb maar 3 dagen Puregon gespoten. Vervolgens pregnyl, en rond de 7e à 8e dag had ik de punctie. Ik ben (te) makkelijk te stimuleren, heb snel groot risico op OHSS. Hierdoor kwam de punctie al snel. En inderdaad: deze punctie was verschrikkelijk. Had al eerder 2 puncties gehad ivm ICSI traject voor ons zoontje. Maar deze punctie 'vergeet' ik echt niet meer.....
    Uiteindelijk van de 6 bruikbare eicellen; 2 goede embryo's teruggeplaatst gekregen. (= was ook een vereiste in kader van de IVM studie) Testte ong. 2 weken later positief en bleek later ook even in verwachting te zijn geweest van een tweeling. Helaas hebben we 1 kindje verloren. Wel hebben we ons grote geluk en 2e wonder twee weken gezond en wel in onze armen mogen sluiten!!

Olivia moet tot haar 5e levensjaar wel onder controle blijven bij de kinderarts die is betrokken bij de IVM studie. Bij iedere controle bekijken ze of haar algehele ontwikkeling naar behoren verloopt.

Hopelijk nu ook wat meer helder voor je!
    Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik 't graag.
    Lfs

8. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hihihi..... Beetje mosterd na de maaltijd info....... Zie dat je net nog hebt gereageerd hebt Maartje. ;) Ach, wellicht lees je mijn stukje nog wel.

Share This Page