Hoi allemaal, Ik zit sinds een paar maanden in de MMM. Mijn vriend zijn zaad is nagekeken en die bleek goed te zijn ik heb problemen met mijn schildklier en heb endometriose. Voor mijn schildklier krijg ik medicijnen en die werkt momenteel weer goed. Ik moet aankomende cyclus gaan beginnen met Clomid 50 mg. Ik vind dit erg spannend. Wie van jullie is al begonnen met Clomid of gaat er mee beginnen en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Liefs mij
Hee theetje Inmiddels al een ronde met Clomid erop zitten? Hoe is het gegaan? Last van bijwerkingen gehad? Wanneer had je je eisprong? Ik ben in maart gestart met Clomid.
Hoi jolein8, Ik ben nog bezig met deze ronde zit vandaag op dag 19 van cyclus. Ik had op dag 13 2 follikels eentje van 12,5mm en van 11mm. Op dag 16 had ik weer 2 van 15 en 14 mm. Ik moet morgenvroeg weer voor een follikelmeting. Hopelijk weet ik dan meer. Alles liep verder wel goed had last van misselijkheid en had op de laatste dag van de Chlomid had ik ineens en hitte aanval, maar verder eigenlijk niet. Ik heb nog geen eisprong gehad daar wacht ik nog op. En hoe gaat het met jou? Voel je al iets? Liefss
Hoi theetje Hoe was het bij jouw echo? Ik moest vandaag ook. op cd 11 waren er 2 follikels te zien, 1 van 11,5mm en 1 van rond de 17mm. Bms was alleen te dun, 2-3mm, kan door Clomid komen zei de fertitileitsarts. Vandaag cd 14 was de grote follikel weg, maar we dachten beide dat ik geen eisprong had gehad. Er zat nu 1 van 12,8mm. Ze vond dit te weinig voor dag 14 en begon gelijk over de volgende keer 100mg gaan slikken. Maar later zei ze dat ik vrijdag terug moet komen, misschien zit er dan toch nog een grotere en is mijn bms gegroeid. Tot dag 20 mag er nog eentje springen. Als het later gebeurt, moet ik de volgende cyclus waarschijnlijk de dubbele dosis slikken. Ik had nu ook een paar kleinere eiblaasjes die tegen elkaar zaten. Ik zat tegen PCOS aan, maar dan moet je min 10 van die blaasjes hebben, ik had er net wat minder. Verder wel sprake van hormonale disbalans en rare cyclussen. Wel raar, want de gynaecoloog zei juist dat ik geen PCOS had, ik had de vorige cyclus ook niet meerdere eiblaasjes tegen elkaar aan zitten. Ik ben juist bij de gynaecoloog geweest omdat ik een hele late eisprong met te korte LF heb en bij een kortere cyclus heb ik zelf geen eisprong kunnen vinden. En net die cyclus die ze volgden was een langere van 41 dagen. Normaal zit hij tussen 28 en 35 dagen. Toen had ik eerst ook een grotere follikel van 15,8mm die ineens weg was, maar niet gesprongen was. En op dag 34 pas een eitje dat wel sprong! Waarom heb jij Clomid voorgeschreven gekregen? Hopen dat er vrijdag toch wat goeds gegroeid is bij mij. Groeit bij jou wel alles volgens plan?
Hoi jolein8, Wat jammer van die ene follikel! Nu maar hopen dat je een goede eisprong hebt. Wel raar dat ze meteen begint over 100 mg gaan slikken volgende ronde. vandaag was de linker weer iets gegroeid tot 18mm, maar die andere was blijven steken op 14mm. Denk dat alleen die ene gaat springen. De arts zei dat die binnen paar dagen wel zou gaan springen. Ik moet vrijdag weer komen om te kijken of die is gesprongen. Wordt er ergens bij jou in de cyclus bloed afgenomen? Bij mij naar mijn weten niet en ik lees wel vaak op Internet dat ze dat doen. Ik zal dat vrijdag ook eens gaan vragen. Ik slik Clomid, omdat mijn cyclus heel onregelmatig is. Anderhalf jaar geleden ben ik bevallen van mijn dochter Chloe na een zwangerschap van 23 weken (ze had een ernstige vorm van spina bifida) en sindsdien is mijn cyclus raar aan het doen. Zijn jullie al lang bezig voor een zwangerschap? Trouwens voordat ik mijn eisprong heb duurt het heel lang alleen daarna is ook kort steeds. Zal ook eens vragen wat je daaraan kunt doen of weet jij dat? Liefss
Ik moet 7 dagen na de eisprong bloed laten prikken, zodat ze het progesteron kunnen meten. Daaraan kunnen ze zien of ik een goede eisprong heb gehad of niet. Maar in de cyclussen hiervoor was ik na 6-7 dagen al ongesteld. Ben dus benieuwd als ik met Clomid een eisprong krijg of die fase daarna langer worden. De arts zei dat er kans is van wel, want hiervoor had ik waarschijnlijk geen goede eisprong, dus een te korte LF. Wat vervelend voor je van Chloe. Ik heb al vaker iets gelezen dat na een zwangerschap ineens de cyclus raar ging doen bij vrouwen. De hormonen herstellen zich dan niet goed. Aan een korte LF kunnen ze niet veel doen. Soms krijg je Utrogestan voorgeschreven, dat is progesteron, dat zorgt ervoor dat je niet ongesteld wordt. En soms moet je hormonen spuiten, ik geloof dat het pregnyl heet, dat kan een LF ook verlengen. Maar er zijn ook artsen die zeggen dat een korte LF niks uitmaakt. In sommige ziekenhuizen doen ze er dus niks aan. Ik zou het deze cyclus wel goed in de gaten houden of de LF nog zo kort is en evt vrijdag al aankaarten bij de echo. Ik ben ik juli 2014 met de pil gestopt. Nog niet zo heel lang bezig dus. Maar ik wil al jaren kinderen, mijn vriend eerst nog niet. Ik ben inmiddels 35 en ik was bang voor een vroege overgang. Maar volgens de gynaecoloog is daar geen sprake van, al is mijn AMH niet onderzocht. FSH was 5,5, dus goed. Dat mijn leeftijd er mee te maken heeft dat de sprake is van een hormonale disbalans, sluit ik niet uit, ook al zegt de arts van niet. Vond de arts het bij jou goed dat er op cd 20 een eiblaasje van 18mm was? De reactie van mijn arts dat op cd 14 eentje van 12,8mm te weinig is, maakt me erg onzeker. Succes in ieder geval vrijdag! Ik hoop dat hij dan gesprongen is en je erna bloed moet laten prikken ter controle. Ik ga deze week nog flink duimen dat mijn follikel doorgroeit net als mijn bms. Laat je vrijdag weten hoe het gegaan is?
Hallo juf1987 Ik ben ook een juf Waarom heb jij clomid gekregen? Spannend he? Ik had deze ronde niet echt last van bijwerkingen. Maar wel dun bms. Ik hoop dat het bij jou ook mee zal vallen. Succes!
Geen echte reden: ik ben wel onregelmatig maar gynaecoloog gaf niet echt een duidelijke uitleg waarom ik moest/mocht starten. Hij was heel kortaf... Binnen 10 minuten stond ik buiten. Nu mijn LH was wel wat te hoog was uit bloedonderzoek gebleken. Misschien daarom?
Hoi Jolein8, Ja klopt ik zal over mijn redelijke korte LF eens meer duidelijkheid gaan vragen vrijdag. De arts zei dat het wel beetje laat is op CD 20, maar ze maakt zich nog geen zorgen voor deze maand. Ze heeft alleen gezegd dat die waarschijnlijk ergens deze week gaat springen. Ik denk dat als het nog langer duurt dat ik vanaf volgende maand misschien de eisprong met medicatie moet gaan opwekken. Dat zal ik zeker vrijdag ook eens gaan vragen. Het kan alle kanten op met follikels. Ik denk dat je niet al teveel zorgen moet maken, want het kan zo maar zijn dat die follikel ineens heel hard groeit. Dit heb ik al van meerdere mensen gehoord. Dank je wel! Ik hoop dat alles bij jou mooi gegroeid is en dat je deze maand een mooie kans hebt. Dat is tenslotte waar we het voor doen. Ik zal het zeker vrijdag laten weten hoe het gegaan is. Jij ook? Liefss
Ik heb trouwens een foto van mijn ovulatietest op mijn profiel gezet. Volgens mij is dat wel duidelijk. Alleen wat ik raar vind is dat ik nu flinke menstruatieachtige pijn heb. Normaal voel ik het alleen aan één kant. Voelen jullie de eisprong ook?
oh ik las het fout theetje. Ik dacht dat je nu al gestart was met clomid. Maar volgende maand dus pas. Zonder clomid had ik een eisprong op dag 28 of 29. In de cyclus van 28 dagen kon ik hem niet vinden en was superlicht ongesteld en het duurde maar 1.5 dag. Heel raar. De laatste cyclus zonder clomid echo's gehad. Toen begon op dag 20 net iets te groeien. Op dag 23 was de grootste 15.8mm. Op dag 26 was ie weg. Arts dacht een eisprong op dag 25. Maar uit bloedprikken bleek het van niet, maar dat hoorde ik pas op dag 41 bij de afspraak met de arts. Had ook geen positieve ovulatietesten gehad. Op dag 35 ineens temperatuurverhoging. Dus waarschijnlijk pas een eisprong op dag 34. Maar toen dacht ik nog dat ik een eisprong op dag 25 gehad had, want als de arts dat zegt geloof je die. Dus niet meer geklust in de dagen daarvoor.:x Heel raar allemaal. Ook zeggen de 3 artsen die ik nu gehad heb tijdens echo's steeds wat anders. Maar wat er nu mis is bij mij, weet ik nog niet. Nu is het vertrouwen in de artsen even wat lager. Nog 2 dagen wachten. Hopelijk zijn onze eiblaasjes goed gegroeid en gesprongen of staan op springen!
Hi, Ik ben vorige maand gestart met clomid. Zit nu in ronde 2 en moet ze tot morgen innemen. Alleen heb ik deze maand wel last van wat bijwerkingen die ik de eerste keer niet had. Nachtzweten had ik al nu heb ik ook pijn aan de ogen en koude rillingen en verhoging in de nacht. Ronde 1 had ik twee mooie eitjes bij de laatste echo 17,5 en 15 mm. Op 24 januari had ik de inseminatie helaas niet zwanger dus nu ronde 2.
@jolein8, Ik denk dat ik mezelf niet goed heb uitgedrukt. Ik ben namelijk wel al deze cyclusvoor het eerst begonnen met Clomid. Ik zit nu op CD 22 en heb vandaag mijn eisprong. Ik heb wel endometriose. Verder heb ik heel erg onregelmatige cyclussen. Dit is ook waarom ik Clomid hen voorgeschreven gekregen. Wat jammer van jou arts. Zoiets zouden ze toch eerder moeten vertellen. Soms denken ze dat we alles al weten! @suikerspin Helaas van de vorige poging, maar toch wel 2 mooie eitjes maar weer! Ik had last van een hitte aanval op de laatste dag slikken en voor de rest was ik veel misselijk. Verder tot nu toe nog geen andere bijwerkingen gehad. Zijn jullie al lang bezig voordat jullie de MM in gingen? En hoelang zijn jullie daar al bezig?
Hallo Ik heb net een eerste ronde clomid achter de rug met een goede eisprong. Spijtig genoeg gisteren ongi geworden, dus morgen Start ik met ronde 2
Ik ben ook in de eerste ronde met clomid . Ik heb de dosis van 50mg dus de laagste en die doet zijn werk erg goed bij mij ik had op cd14 al een ei van iets van 20.5 en is cd15 gesprongen. Ik heb ook pco trouwens daarom ook met clomid begonnen. Ik zit nu op het wachtbankje zit nu op 8dpo dus nog even wachten en dan mag ik testen ik heb een goed gevoel over deze ronde (maar dat heb ik wel vaker gehad hihi) Ooh ja op cd17 had ik bms 10.5 dus dat was goed
@A159 wat jammer, maar net vol goede moed deze ronde! @veenbaas Mijn BMS was ook 10,5. Zit nu op 1 DPO spannend heb deze ronde echt goed mijn best gedaan om van dat klussen extra te genieten! Hihi Houd je ons op de hoogte hoe het gegaan is met testen?! Ik had net ineens het gevoel dat ik van mijn stokje ging terwijl ik op bed lag. Heb ook al een week keelpijn. Ik weet niet of het ergens mee te maken heeft. Hebben jullie nog klachten/symptomen in de DPO periode?