Reden Clomid: tja een heel verhaal Ik ben in eerste instantie bij de gynaecoloog gekomen vanwege late eisprong en korte lf. En in 2 korte cyclussen had ik zelf geen eisprong kunnen vinden ( dwz negatieve ovulatietesten en geen temp stijging). Die dacht aan luteale insufficiency. Maar tijdens de echo's dacht ze dat ik op cd 25 een eisprong had gehad, want een eiblaasje van 15,8mm was ineens weg. Maar t bleek geen eisprong na bloed prikken. Zelf dacht ik pas een eisprong gehad te hebben op cd 34 en cyclus duurde 41 dagen. De gynaecoloog snapte er niets van. Ik kreeg clomid om de cyclus te reguleren en een betere, eerdere eisprong te krijgen. Want mijn lf kon misschien ook kort zijn door n slechte eisprong. Zij dacht dat ik geen pco had of sprake was van vervroegde overgang Fertiliteitsarts zegt echter dat ik tegen pcos aanzit vanwege meerdere blaasjes en hormonale disbalans. Dus wat ik nu precies heb weet ik nog steeds niet. Clomid 50 mg werkt bij mij dus niet goed genoeg volgens fertiliteitsarts.
Hier clomid wegens PCO beeld... In eierstokken en onregelmatig zijn... Clomid id niet voor eisprong maar om eitjes te laten rijpen... Pregnyl is om eisprong op te wekken...
Hi dames, heb me weer ff ingelezen. Ben ff goed ziek geweest en nu weer redelijk beter. Waarschijnlijk kwam het toch door de Clomid dus dat krijg ik niet meer als het deze ronde niet raak is, gaan we over op GonalF. Op 25 heb ik mijn inseminatie gehad. Nu hopen dat het raak is niet geklust voor de inseminatie vanwege het ziek zijn. 20150327_142450.jpg
Hoi dames, Vandaag was mijn NOD en ben ik vandaag zo als verwacht ongesteld geworden. Ik baal best wel had zo'n goede kans deze maand. Helaas is het niet gelukt. Ik moet morgen naar de kliniek om een echo te laten maken (kijken of er cystes zitten) anders mag ik niet beginnen met clomid voor een tweede ronde. Hoe gaat het bij jullie?
Och theetje123, Wat jammer nu! Ik hoop dat de echo ok is, hopelijk kan je door naar ronde 2. Voor mij is dit de tweede ronde Clomid en omdat ik er ziek van ben geworden mag ik het dus niet meer. Als het deze ronde niet raak is krijg ik GonalF. Sterkte morgen, ik ben benieuwd hoe het gegaan is. Groetjes en knuffel
Wat jammer theetje Hoe lang was je lf? Was hij hetzelfde als zonder clomid? Ik ga even uit van een lf van 7 dgn, dus dan is donderdag mijn nod. Al is het de bedoeling dat mijn lf langer zal worden door een betere eisprong door clomid, dus hopen dat dat lukt. Woensdag nog eerst bloed prikken. Maar daar verwacht ik geen goede uitslag van als ik donderdag ongesteld word. Ik weet niet wanneer progesteron al zakt voor je menstruatie, maar ik neem aan dat t een uur of 16 ervoor al drastisch gezakt zou zijn. De arts heeft bij mij niks gezegd over een uitgangsecho, alleen op cd 1 telefonisch consult, daarna recept afhalen bij administratie gynaecologie en bij zkh apotheek pillen afhalen en op cd 3 weer beginnen met hogere dosis. Dan cd 11 echo.
Ik lees net als missaniet mee hier! Ik ga deze week beginnen met clomid, ik start gelijk met 100mg. Dan volgende week op CD10 de eerste echo. Ik moest ook op CD1 bellen om een afspraak te maken voor eerste echo. Bloedprikken moet ik alleen na mijn eisprong (als ik die krijg ), dat wordt dan progesteron prikken denk ik.
@theetje123: wat balen zeg! Als je wel een tweede ronde clomid mag, krijg je dan ook een hogere dosis?
Gipskruid: weet jij waarom jij gelijk met 100mg moet beginnen? Dat heb ik nog nergens gelezen. Alleen dat ze beginnen met 50mg en als dat niet werkt doorgaan met 100mg.
Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Mijn fertiliteitsarts had t ook over 50 mg om mee te beginnen. Hebben jullie ook bijwerkingen?
Niet echt last gehad van bijwerkingen. 2x heel warm gehad tijens gebruik, maar geen zweetaanval. Kon ook aan het weer liggen, was toen net n warm weekend. Paar pukkeltjes op gezicht, terwijl ik die normaal nooit heb. Week voor eisprong drukkend gevoel in onderbuik (groeien follikels en bms? ) t/m 3 na eisprong, laatste dagen deed het wel beetje pijn. Emotioneel, maar weet niet of het aan clomid lag of meer het gevoel dat het nu echt betekent dat we hulp nodig hebben om zwanger te worden, bang dat het niet gaat lukken, mensen inlichten over mmm. Dat kan ook voor wisselende emoties gezorgd hebben. Al met al vond ik het ontzettend meevallen. Maar ben wel bang dat als de dosis verhoogd wordt, ik er niet meer zo makkelijk vanaf kom. Succes missaniet en gipskruid! Hopen dat het bij ullie goed werkt.
Mijn gyn gaf aan dat de beste resultaten worden gehaald met 100 mg en vind het daarom dat we beter gelijk met 100 mg kunnen beginnen. Wel dus met goede monitoring dmv echo's. Ook speelt mijn gewicht mee (ik ben zwaar).
Succes ermee! Ik ben ook zwaar (bmi van meer dan 35 - precies weet ik het niet helemaal) maar gestart met 50 mg.. maar men wat ben ik vandaag emotioneel..nochtans goed nieuws gehad hoor van de gyn... Ik weet niet hoe het komt, maar ik zou eens goed moeten janken denk ik
@juf1987: wat voor nieuws heb je van de gyn gehoord? Ik dacht te lezen dat je op CD20 weer terug moest voor echo. En goed janken lucht af en toe op!!
Hallo meiden, Als jullie het goed vinden lees ik even met jullie mee. Klinkt gek maar het is "fijn" en herkenbaar om jullie verhalen te lezen. Ik zal me even voorstellen. Ik ben hier Hups 29 jaar en wij zijn in maart begonnen met Clomid 50 mg omdat mijn cyclus wat aan de lange kant zijn, gemiddeld 37 dgn. Zoals ze het noemen kunnen we hier meer kansen mee creëren dus dat hopen we dan ook zo. Ik ben op cd 5 begonnen t/m cd 9 en had de eerste echo op dag 13 toen 2x follikels van 13 mm. volgende meting was dag 16 toen 2x follikel van 20 mm en 1 van 17 mm bms was toen 14 mm. Spannend... Om te kijken wat de follikels gingen doen moest ik dag 19 terug komen. 2 eitjes waren er weg 1 van 20 mm zat er nog en er waren nu 2 nieuwe bij gekomen van 13 mm dus werd er al gesproken dat ik de volgende ronden maar wat terug moest in mg. Nu 1 week later gisteren bloed geprikt en net de uitslag gekregen dat mijn progesteron waarde 58 was dus dat is mooi nieuws. En nu nog 1 week wachten voor het testen. Voor jullie natuurlijk allemaal heel veel succes.
Mijn eitje zag er goed uit (20 mm) dus ik heb pregnyl gekregen en alles zag er gewoon super gunstig uit: baarmoedermond mooi open (of toch iets met de baarmoedermond), baarmoederslijm mooi dik en goed aanwezig... Hij had er goede hoop in.
Hoi allemaal, Wat een goed nieuws bij sommigen. Sorry dat ik zo laat reageer, maar heb het even moeilijk gehad. Ben vandaag weer begonnen met Clomid 50 mg. Ik heb weer 50 mg gekregen, omdat die de vorige keer goed zijn werk heeft gedaan. Ik had waarschijnlijk 2 eitjes die zijn gesprongen, een lf van 13 dagen deze keer (normaal 12), progesteron was ook goed en geen cystes te zien! Helaas heeft al dit goede nieuws niet geleid tot een zwangerschap. Ik heb waarschijnlijk endometriose (dit is nog niet bevestigd door een kijkoperatie), maar de arts zegt het kan bijna niet anders met mijn klachten. Daardoor heb ik elke maand veel pijn bij de eierstokken. Dit is echt vervelend en hierdoor hoop ik nog sneller dat ik zwanger ben zodat ik hier geen (tijdelijk) last meer van heb. Ik heb ook gevraagd of ik daar nu al wat tegen kan doen en ze gaf aan dat er een medicijn wordt gegeven die behoorlijk heftig is. Deze zou je tijdelijk in de overgang laten komen. Nou ik ben daar zo van geschrokken, want dat wil ik absoluut niet. Kijk geloof me die pijn is echt niet leuk, maar om nou zoiets heftigs te doen nou nee! Sorry als het een beetje warrig verhaal is moest het even kwijt!