Wie begint of is al begonnen in 2015 met clomid of heeft hier ervaring mee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door theetje123, 21 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gipskruid

gipskruid Lid

11 mrt 2015
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    Helaas. bms was weer maar 5 mm en geen enkel eitje groter dan 10 mm. Deze ronde is dus echt mislukt. Ik hoef nu niet meer voor echo's. Eind deze week gesprek bij de gyn hoe nu verder: clomid 150 mg of gaan spuiten. Mocht het spuiten worden, dan krijg ik gelijk aansluitend spuitinstructies van verpleegkundige. Ik heb besloten dat als ik de keuze voorgelegd krijg ik voor spuiten ga.

Hoe gaat het bij jullie?

Jolein, weet jij al wat meer?

2. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Iemand trouwens bekend met pijn aan de baarmoedermond met zitten en klussen tijdens de eisprong? Ik had 3 dagen echt last nu ineens weg... Had geen ovulatietesten mee...

3. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Wivine: Dat heb ik nog nooit gehad. Ik zou het de volgende keer aangeven bij de arts. Misschien komt het door Clomid.

Gipskruid: Ik moet deze week 2x bloed laten prikken en volgende week naar de arts voor resultaten. Even afwachten dus.
    Ik had gisteren een temperatuurdip en vandaag een stijging. Misschien heb ik gisteren een eisprong gehad. Maar dan snap ik er niks meer van. Het eiblaasjes van woensdag ( 18mm) kan niet gesprongen zijn, dat was na maandag niet meer gegroeid. Als het toch zou springen, verwachtte de arts dat het voor vrijdag zou gebeuren. Er waren woensdag alleen kleinere blaasjes van max 10mm. Dus als er 1 gegroeid is en zondag is gesprongen, is die dan ineens explosief gegroeid met wel 2 mm per dag! Lijkt me sterk, want in het begin groeien ze langzaam dacht ik. Ben benieuwd wat mijn temperatuur de komende dagen gaat doen. Als die hoog blijft, heb ik gisteren toch een eisprong gehad denk ik.

Als ik jouw was zou ik ook geen vertrouwen meer hebben in Clomid 150 mg! En ook voor spuiten kiezen, ook al is dat intensiever!
    Voor jouw misschien een betere optie voor je slijmvlies. Dat van mij was ook minder dan 5 mm en de arts gaf aan dat Clomid 150 mg geen zin zou hebben, want mijn slijmvlies bleef nu al dun. Clomid zou het alleen nog maar kunnen verergeren.
    Moet je dan gelijk beginnen met spuiten denk je of eerst je menstruatie opwekken en daarna beginnen met spuiten?

4. Kleinwensje

22 apr 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,
    Ik ben hier nieuw, mei 2013 gestopt met de nuvaring, sinds november 2014 bij de gynaecoloog en nu ook bezig met clomid 50mg, dit is mijn 4e ronde. Als ik deze ronde niet zwanger raak, dan gaan ze een hsg onderzoek doen. Nu maar duimen dat het raak is want ik zie enorm tegen dat hsg onderzoek op.

Heb gelukkig alleen last van opvliegers en ik ben soms ook best prikkelbaar :D

Ik lees dat ze bij jullie steeds echo´s maken en dan metingen doen, dat doen ze bij mij niet, dat vind ik wel jammer eigenlijk.

Succes meiden, vind het erg fijn om nu ook met jullie mee te lezen en schrijven.

5. gipskruid

gipskruid Lid

11 mrt 2015
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    welkom Kleinwensje! Hoe weten ze dan zeker of je een eisprong hebt gehad? Moet je wel bloed laten prikken? Of hebben ze de eerste cyclus wel gevolgd?

Ik weet morgen na een gesprek met de gyn of ik door ga met clomid of overstap op spuiten. Erg spannend dus.

6. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Hoi dames

Eigenlijk vandaag de uitslag.. Maar helaas pas volgende week dinsdag weet ik of er een eisprong is geweest! Dat duurt lang!!!! Ook omdat ik geen testen heb gedaan heb ik gewoon geen idee... Wel zoals als eerder geschreven 3 dagen een gevoelige baarmoeder (mond?) maar thats iT. Nu voel ik me ook weer heel normaal.. Hm symptomen zoeken , slechte gewoonte!

7. Kleinwensje

22 apr 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    @gipskruid
    Bedankt voor je reactie. Na de 1e afspraak bij de gyn is er bloed geprikt en daar konden ze aan zien dat ik een eisprong had gehad. Is er bij jou ook bloed geprikt?

Zeker spannend, succes morgen bij de gyn, hou je ons morgen op de hoogte hoe het was?

@wifine
    Hopelijk krijg je dinsdag goed nieuws en is dat gevoelige baarmoeder gevoel toch een eisprong geweest.

8. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    kleinwensje: jammer dat jij geen echo's gehad hebt. Ik ben er wel blij mee, want zo konden ze zien dat er wel eiblaasjes groeiden,, maar niet sprongen en het slijmvloes te dun bleef. In sommige ziekenhuizen prikken ze alleen op cd 21 bloed om te kijken of er een eisprong is geweest, maar mijn eisprong is nog nooit voor dag 21 geweest. Dus zouden ze bij mij steeds geen eisprong ontdekken.

Gipskruid: hoe is het gegaan bij de gynaecoloog?

9. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Ja @gipskruid ik ben ook benieuwd!

@kleinwensje helemaal geen echo's? Ik had ze op dag 11 en 13 .

Ben nu op dag 22 van de cyclus en net na een toiletbezoek een veegje bruine afscheiding ( heel weinig) zou de menstruatie er nu al aankomen?

10. gipskruid

gipskruid Lid

11 mrt 2015
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben nu even helemaal in de war. Heb ook al een topic geopend op 'vruchtbaarheidsbehandelingen'.

Vandaag is CD25 en had ik een afspraak bij de gyn. Hij was van mening dat clomid niet bij mij werkt. Ik ga over op spuiten, Gonal F en otrivelle. Om een 'baarmoeder-reset' te doen zoals mijn gyn het noemde zou ik morgen met provera moeten starten. Voor de zekerheid moet ik dan morgenochtend nog wel een zwangerschapstest doen. Ik heb gelijk 'spuitles' gekregen. En heb een proefspuit bij mezelf moeten zetten, het valt me echt reuze mee!!

Maar, ik kom net dus thuis van de gyn en zie mijn clearblue digital ovulatietesten liggen. Ik dacht, laat ik voor de grap en zekerheid er ook nog eens een ovulatietest tegen aan gooien. Krijg ik een smiley, de ovulatietest is vandaag dus positief!!

Ik heb gelijk geprobeerd het ziekenhuis te bellen, maar die is al dicht. Ik snap er niets van.Vandaag op CD25 een positieve ovulatietest en verder deze ronde alleen maar slechte echo's en metingen gehad! Ik vraag me af of het deze ronde nog wel zin heeft?

Ik was net helemaal vol goede moed om aan de volgende ronde met spuiten te beginnen, heb ik dit!

11. gipskruid

gipskruid Lid

11 mrt 2015
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    Dat zou balen zijn Wivine!! Ik hoop voor je dat het geen menstruatie is!

12. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Wivine: als je eiblaasjes nog wat langer is doorgegroeid na cd 13 en pas gesprongen is op cd 16 of 17 kan het ook een innestelingsbloeding zijn.
    Als hij gesprongen is op cd 14 lijkt me dat te laat daarvoor, dan kan het ook een voorteken voor je menstruatie zijn en is de lf waarschijnlijk korter dan gemiddeld.
    Spannend!

Gipskruid: dat is echt raar. Op cd 20 had je toch alleen blaasjes kleiner dan 10mm. Dan zou er 1 in turbospeed groeien :$
    Heb jij pcos? Werken de testen bij jou normaal? Niet bij iedereen met pcos werken ze, ze zijn dan vaker vals positief.
    Ik zou de kans wel benutten en vandaag klussen. En morgen de gynaecoloog bellen of je mag komen voor een echo om het te checken. Daarna afwachten of je vanzelf een menstruatie krijgt.
    Provera schijnt geen fijn spul te zijn qua bijwerkingen. Vaak moet je het 10 dgn slikken en duurt het ff voor je ongesteld wordt.
    Succes!

13. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Hm , net vond ik helder rood bloed in het toilet, niet veel maar toch ga ik hem maar tellen als dag 1:(

Toch had ik op dag 13 geen positieve Ovulatietest?

Morgen snel de gyn bellen want wil zaterdag dan weer beginnen met clomid maar heb het niet in huis..

14. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    Net de gyn aan de telefoon gehad en dit is een menstruatie, waarschijnlijk is de follikel al gesprongen rond dag 14 , en niet rond dag 18 wat ik verwachte. Ik heb op dag 20 een bloedtest voor progesteron gehad uitslag hiervan was ; 11 dit duidt dus op geen eisprong, maar omdat ik dus in verhouding laat geprikt heb zegt dit ook weer niet heel veel.. Wat ingewikkeld he!

Iig zondag beginnen met ronde 2 van 50 Mg clomid... Ben benieuwd!

15. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Jammer Wivine!
    Bij mijn vorige ronde was mijn progesteron 12,8. Ook geen eisprong dacht de arts, maar ik had wel een positieve ovulatietest en temperatuurstijging. Dus dan kan het ook en slechte eisprong zijn geweest volgens de arts. In de rijping van het follikel ging iets mis en daardoor maakt het gele lichaam te weinig progesteron en is de LF heel kort.
    Ben benieuwd of het in de nieuwe ronde wel werkt. Krijg je dan weer echo's of alleen bloedprikken?

16. Wivine89

Wivine89 Actief lid

12 jun 2014
    495
    69
    28
    Rotterdam
    @jolein, Ja dat kan het ook zijn! Volgens mij moet de waarde minimaal 30 zijn toch? Ik begin zondag met Clomid 50 mg , dan op dag 11 (4 mei) een echo..

Ga nu ook mn temperatuur bijhouden en testen doen na de echo.. Het rare vind ik wel dat het niet echt losgebarsten is om het zo te noemen, wel kramp en wat roodverlies maar vooral een beetje troep, denk nog geen tampon vol (details i know).

De gyn zegt dus dat hij verwacht dat het een menstruatie is, mijn progesteron op dag 18 was 11 dus geen goede eisprong, betekend dit ook weinig tot geen bloed bij de menstruatie?

17. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik heb ook sinds ik de laatste keer met de pil gestopt ben lichte menstruaties.bijv. bij tampon verwisselen maar 1/3 rood, rest nog gewoon wit. Komt doordat progesteron zorgt dat je bms goed doorbloed ed wordt voor n innesteling. Maar bij weinig progesteron gebeurt dat wellicht niet, dus lichte menstruatie. Denk ik tenminste.

Eerst zeiden de artsen tegen mij: als je een menstruatie krijgt, heb je ook een eisprong gehad!
    Na bloedprikken komen ze tot de conclusie dat we geen eisprong hebben gehad. Hoe kan het dan dat we ongesteld worden?
    Ze spreken zichzelf tegen.

Arts zei ook dat progesteron min 25-30 moest zijn om te spreken van n goede eisprong.

18. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Gipskruid: nog gebeld naar de gynaecoloog?

19. gipskruid

gipskruid Lid

11 mrt 2015
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    Lastig he, ik weet soms niet meer wat ik moet geloven. Heb jij al een idee hoe verder? Weet je al of je gaat spuiten?

20. gipskruid

gipskruid Lid

11 mrt 2015
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    Vandaag heb ik weer gebeld. Kreeg de assistente. Ze gaan er vanuit dat ik geen eisprong heb gehad, maar voor de zekerheid mag ik niet de Provera gaan nemen. Ik moet over 14 dagen zwangerschapstest doen en dan 5 dagen later weer. Als de zwangerschapstest dan negatief is en ik ook nog niet menstrueer moet ik met de provera starten. En als ik bijvoorbeeld over 5 dagen al ga menstrueren, dan gaat het spuiten natuurlijk dan al starten. Ze vonden het niet nodig dat ik langs kwam voor een echo of bloed prikken. Eigenlijk kwam het er op neer dat ze niet van de ovulatietesten uit gaan, maar zich baseren op de echo's die al zijn gedaan.

Nu dus gewoon afwachten. Ik denk dat het een 'slechte' eisprong is, en ik denk ook dat dat mijn probleem is. Ik ben blij dat ik volgende cyclus met spuiten ga beginnen. Hopelijk rijpt het dan allemaal beter!

Voor mij is het nu dus weer afwachten..

Deel Deze Pagina