@Jolein. Ja inderdaad jammer dat ik geen echo´s krijg. Ga dat toch eens vragen aan de gyn en aangeven dat ik dat graag zou willen. Ben erg benieuwd ook naar mijn baarmoederslijm dikte, omdat jij ook al aangeeft, dat dat bij jou niet dik genoeg was en dat is toch wat we nodig hebben voor een goede innesteling.. @Wivine. Nee, tijdens clomid hebben ze helemaal geen echo´s gemaakt. Alleen bij mijn eerste bezoek hebben ze een standaard echo gemaakt om te kijken of alles er goed uitzag en hebben ze mijn eiblaasjes geteld. Wat balen zeg dat je ongesteld bent geworden, nu maar op naar clomid ronde 2 en hopen op een goede eisprong. @Gipskruid. Wow, wat bijzonder dat je na de gyn een positieve ovu test in handen had, deze dagen voor de zekerheid dus maar optimaal benutten en afwachten, ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren en of je de volgende cyclus toch moet gaan beginnen met spuiten.
Tja het is allemaal wat ik ben iig goed ongesteld nu, en reken morgen als dag 3 dus start van de clomid ronde 2!
Sorry dat ik inbreek. Ik heb een vraag en misschien weten jullie het antwoord. Misschien is het ook wel een domme vraag... Afgelopen vrijdag ben ik met 150 clomid begonnen. Nu heb ik 4 mei een echo. Zou de (eventuele) eisprong dan ook al geweest kunnen zijn? Met andere woorden is de echo niet te laat? (Tot aan de echo hebben we een klusverbod) Dit is de eerste ronde clomid en direct 150 omdat ik in het verleden niet gereageerd heb op 50 en 100. Bedankt alvast
Hoi @linthee , nee we lopen ongeveer gelijk De kuur clomid duurt tot dag 7 van je cyvlus, daarna gaan ze de follikel metingen doen, en waarschijnlijk heb je rond dag 14-18 je eisprong! Liefs Wivine
Linthee: welke cd is 4 mei? Cd 13? De kans is heel klein dat je ei daarvoor springt, zeker als je niet reageert op 50 of 100 mg. Waarom heb je een klusverbod? De kans op overstimulatie bij clomid is klein. En zeker als je geen pregnyl of ovitrel gebruikt is de kans klein dat er meer dan 2 eitjes tegelijk springen! En stel dat je het wel doet, dan moeten ook nog eens al die eitjes bevrucht worden en goed ingenesteld raken, nog minder kans op een meerling. Gebruik anders ovulatietesten voor de zekerheid vanaf cd 10. Na een positieve test duurt het 1-2 dagen tot de eisprong. Dan weet je zeker of er een kans is op een eerdere eisprong. Of ga temperaturen, maar dan weet je pas achteraf of je een eisprong hebt gehad. Ik heb denk ik vorige week zondag een eisprong gehad, maar weet het niet zeker, temperatuur doet nl raar deze maand. Ben benieuwd naar de uitslag dinsdag.
Bedankt voor jullie reacties. Fijn om die te lezen! Heb ook teruggelezen, spannend al die ontwikkelingen voor iedereen. Spannend Wivine! Vndg is voor mij m'n vierde dag met 150 clomid. Dat dacht ik zelf idd ook Jolein maar de fertiliteitsarts was heel duidelijk. En bang voor een tweeling of zelfs drieling terwijl ik de vorige keer ook maar 1 ei had. Ik wordt uit mezelf niet ongesteld, pco achtig beeld zegt mijn gynaecoloog. Daarnaast heb ik een hoog fsh van 15,1 maar daarentegen is de amh wel goed. De echo liet ong 8 eitjes per eierstok zien. (Gelukkig want de gyn had gezegd dat met zo'n fsh het er eigenlijk veel slechter uit zou zien. Mijn clomid ervaring: Ik ben in 2012 gestopt met de pil en werd niet ongesteld, de conclusie was toen pco (is nu bijgesteld, wel een pco achtig beeld) Uiteindelijk in september 2013 met clomid 50 begonnen, geen reactie. Met 100 ook niet. Toen over naar 150 clomid en daar reageerde ik wel op! Ik ben die ronde zelfs zwanger geworden. We hebben nu een prachtige dochter! Maar mijn fsh was toen 5,6. Mijn eigen gynaecoloog zegt nu met mijn hoge fsh waarde dat het 'nu of nooit' is voor een tweede kindje. En die wens is er heel erg. Maar sinds de bevalling ben ik dus niet ongesteld geweest en nu zeg maar even op dag 200 begonnen met 150 clomid. De fertiliteitsarts vond provera niet nodig. Ik ben dus niet op dag 3 van de cycles begonnen met clomid. Lang verhaal he🙈
Ik dacht dat je altijd je menstruatie moest opwekken na een lange tijd ivm verversen baarmoederslijm. Dan kan heel dik zijn na lange tijd. Je fsh is inderdaad hoog, maar gelukkig is je amh wel goed. Hier zegt de gynaecoloog dat ik geen pcos heb, de fertiliteitsarts zegt echter dat ik tegen pcos aanzit. Had jij wel een normale cyclus voordat je aan de pil ging? Ik wel van 30 tot 32 dgn, na 6 jaar pil 2 jaar gestopt, toen weer diezelfde cyclus als voor de pil, en nu na 7 jr pil ineens problemen. Volgens mij hebben de hormonen in de pil er invloed op. Hoe kan het anders dat het wel lijkt of vruchtbaarheidsproblemen steeds vaker voorkomen?
Ja gek is dat he?! Dat zou je idd denken. Je hoort het ook erg veel, ik denk dat de pil er wel een rol in speelt. Ik had voor de pil een redelijk normale cyclus, nu dus niets meer. De gynaecoloog en fertiliteitsarts denken er bij jou dus ook anders over... Lastig is dat soms he?
Hoi linthee, Ik heb ook sinds mijn bevalling geen menstruatie gehad. Op de Uitgangsecho zag de gyn dan mijn bms erg dun was. Dus mocht ik, zonder provera, direct gaan spuiten. Misschien heeft jouw gyn ook op de echo gezien dat het bms geen reden geeft om eerst een menstruatie op te wekken? Daarnaast vertelde hij mij dat provera meestal niet werkt bij vrouwen met Pcos die anovulatoir zijn. En dat laatste kan ik beamen 😃. Geen zorgen, vertrouw maar op je gyn. En heel veel succes, hopelijk ben je snel in verwachting!
Hoi Manonmama, ze zei idd dat het slijmvlies er mooi dun uitzag. Komt vast goed. Fijn dat je direct met spuiten kon beginnen! Hopelijk heeft het snel effect, spannende tijd! Bedankt voor je berichtje!
en Gipskruid? Hoe is het nu met je? Aan het afwachten of het een goede eisprong was? Of toch al begonnen met spuiten? Ik begin overmorgen met gonal f 50ie. Had toch een goede progesteronwaarde met clomid 100mg van 25 en 34. Maar lf is nog te kort en slijmvlies was nu op de echo 7,1mm. Was dus nog iets gegroeid. Maar langer gebruik van Clomid of hogere dosis kan dit negatief beïnvloeden. Nu dus over op spuiten. Ben benieuwd of mijn lf weer wat langer wordt. Met Clomid is hij 1-2 dagen langer geworden.
Ik ben aan het wachten op mijn menstruatie. Ik kan morgen over een week pas een zwangerschapstest doen, maar ga er niet van uit dat het een goede eisprong is geweest en dat ik zwanger kan zijn. Dan weer een week later (nu over 2 weken) zou ik met provera mogen beginnen. Ik hoop echt dat ik volgende week gewoon ongesteld wordt. Ik zit nu al op CD32. Maar, heb jij je menstruatie dan al gehad dat je mag beginnen met spuiten?
Gipskruid: ja menstruatie is al begonnen, morgen cd 3 en dan dus beginnen met spuiten. Ik heb vandaag iets geschreven in vruchtbaarheidsbehandelingen -nog meer meiden gonal f aan het spuiten.
Zo net een echo gehad voor dag 9 van de cyclus, nog niet echt een duidelijk beeld baarmoederslijmvlies 2.3mm en follikels gezien maar niet boven de cm. Nu weet ik dat ik erg vroeg was , maar zou er nog hoop zijn voor deze ronde? Maandag dag 12 mag ik weer ..
Succes morgen wivine. Ik hoop dat het er nu beter uitziet. En inderdaad cd 9 was nog vroeg. Als er bij cd 12 een follikel groter dan 10mm te zien is, zit je mooi op schema.
Dankjewel! Ik ben net geweest , rest 1 van 10.4 mm en links 3! Van 11.3 11.4 en 11.6 mm, dus ik hoop dat er daar 1 van doorgroeid , de vorige keer was rechts de grootste kant .. Woensdag weer een echo dag 14, en hoe is het bij jullie?
Mooie groei bij u wivine89, bij mijn weekt de clomid 50 mg niet helaas woensdag heb ik weer een afspraak met mijn gynaecoloog.